[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superlise

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:55

Wat toevallig dat ze dat overal zeggen :+ Bij echt élke klasse en nu al op 3 verschillende selectie's wordt dat opvolgen van aanwijzingen als door slag gevend gedaan. Terwijl er duidelijk te zien was dat sommige anderen veel sneller iets op pikte, veel meer tegelijk konden doen en duidelijk lieten zien wat er gevraagd werd.

Maargoed, ik blijf erbij dat ik het een rare negatieve bedoeling vind en nee dat is niet omdat ik er veel van verwachte, heel weinig zelfs maar van een positieve sfeer was ik uit gegaan en dat was voor mij de grootste tegenvaller!

In woudenberg waren trouwens duidelijk wel goede combinatie's aanwezig, die eruit sprongen en die ook netjes alles opvolgde en niks extra's/anders deden maar die werden dus niet geselecteerd, dus al doe je nog zo goed je best en precies wat zij zeggen, voor mij blijft het een raadsel wanneer je geselecteerd wordt. :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:54

Ik start zondag samen met S_L in Velsen Zuid en ook zijn we beide in Oostzaan geweest om te kijken al in januari of februari. Jammer dat er weer zulke negatieve reacties komen want ik vond het in Oostzaan goed geregeld en leuk om te kijken. Ik heb dan ook nog steeds zin in zondag maar weet nu echt niet meer wat te verwachten, maar misschien is niets verwachten wel het beste ;)

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:55

Nou vind het juist goed van de Mac Rider dat ze diegene er uit pakken die ze kunnen coachen. en dus niet de besten hoeven te zijn. Diegene die juist heeeeeeeeeeeeele goede paarden hebben die redden het daarom toch wel. Daardoor zijn er juist ruiters die met een gewoon paard en klein budget toch de kans krijgen om door iemand gecoach te worden. Misschien denk ik er binnenkort anders over hihi moet zelf ook. Alleen aan mijn rijden zie je niet dat ik veel weet. Dit omdat in het verleden heb ik een ongeluk gehad. Als je verder met mij werkt zie je dat ik het allemaal in mijn hoofd wel weet maar niet helemaal kan uitvoeren door mijn handicap.

Diegene die heeeeeeeeeel goed kunnen rijden hebben vaak ook minder hulp nodig. Dus je hoeft niet beter of goed te zijn dat bied mij perspectief. Als ik beglijd word loopt normaal mijn paard een heel stuk beterder.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:08

ook ik doe zondag mee en heb er zin in, ga gewoon lekker rijden en dan zien we het wel!!

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 16:28

Ik heb afgelopen vrijdag meegedaan in Woudenberg, en moet eigenlijk zeggen dat ik het zeker wel een leuke ervaring vond! Het losrijden was levensgevaarlijk (11 Z-combinaties in 20x40 is niet ideaal), maar de organisatie was zeker goed geregeld. Vond het alleen wel jammer dan in de L en de M zo weinig mensen op kwamen dagen en het ineens in het Z enorm druk was, maar goed. De sfeer in het L/M had misschien wel iets leuker en geduldiger gekund; de opmerkingen 'zitten op je derrière!' en 'kijk naar mij!' (bij inzetten van sb) zijn erg vaak voorbij gekomen.. :')

Maar zelf heb ik wel fijn kunnen rijden! Ik moest m'n teugels een halve meter korter pakken (en dat met een Fries die toch al vrij snel wat kort in de hals komt, maar goed), en dan hand los en veel meer met 'm'n billen knijpen'. Was best hilarisch, maar op een gegeven moment ging hij echt heel fijn lopen! 't Was idd net dat laatste stukje waar ik zelf tegenaan loop wat betreft de verzameling: op het moment dat ik een ophouding maak, wordt hij net wat strak in z'n lijf waardoor hij juist niet meer gaat dragen. Dus wat dat betreft was het erg fijn om dat stukje gevoeld te hebben, en voor mij dan ook een enorm nuttige tip! Dat ik niet door ben, vind ik zeker realistisch: het niveau bij het Z vond ik (eerlijk gezegd wel een beetje i.t.t. L/M) echt hoog liggen, zowel qua paarden als qua ruiters. Tja, en wij zijn net begonnen in het Z, dus er moet nog het één en ander bevestigd worden, haha ;)

Ach, ik heb lekker gereden, lol gehad en wat fijne aanwijzingen gekregen; en dat allemaal voor niks :D

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:26

Jalenka_Kiya schreef:
Ik start zondag samen met S_L in Velsen Zuid en ook zijn we beide in Oostzaan geweest om te kijken al in januari of februari. Jammer dat er weer zulke negatieve reacties komen want ik vond het in Oostzaan goed geregeld en leuk om te kijken. Ik heb dan ook nog steeds zin in zondag maar weet nu echt niet meer wat te verwachten, maar misschien is niets verwachten wel het beste ;)

leuk! welke klasse start je?

de startlijst staat hier

ik moet om 13.00 uur! :)
vind een kwartier trouwens wel kort zeg! -O-

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:32

Heb me na lang twijfelen toch nog maar opgegeven voor zuidbroek klasse z :o

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:33

ik vind het ronduit hilarisch hoe verschillend de reacties zijn
zegt af en toe ook wel wat over de persoon in kwestie denk ik
van mijn kant niets dan lof voor de organisatie
het is toch super dat ze zoiets organiseren voor ons?

@ hierboven ze nemen wel echt even de tijd voor je hoor, bij ons liep het ook een heel stuk uit maar dat kan ze niets schelen want als het toevallig een volle groep is willen ze toch iedereen evenveel aandacht geven als het kleinere groepje daarvoor bijvoorbeeld

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:34

oke! :) ja ene kwartier is niet lang voor zoveel personen.
ach ik ga het ontdekken haha :D

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:50

Wij zitten bij jou in t groepje ilona!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:12

Wat ik heb meegemaakt dat ze wel de tijd nemen. Dus je rijd eigenlijk altijd wel langer dan een kwartier.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:59

Wat een enorme verschillen in de reacties.

Er beoordelen meerdere mensen, die zullen niet allemaal op dezelfde punten letten, iedereen heeft zo zijn eigen werkwijze en beeld van wat ze graag zien in een combi. Ik denk dat ook mede daarom de ene locatie niet te vergelijken is met de andere.

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:06

@Anandi_ : ik heb jou zien rijden in Woudenberg, wat een leuke combi zijn jullie en wat rijdt je haar goed en sympathiek!

OP het laatst werd het volgens mij best zwaar voor je, maar het werken was er na , wat ging dat paard lopen!!

romy46

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:10

Ik vond de sfeer erg meevallen in woudenberg, maar ik zat dan ook niet tussen de ruiters, maar was publiek. Verder denk ik, dat het verschilt per verwachting of het mee of tegenvalt. Die mensen staan daar ook met hun beste bedoelingen en kiezen degene uit waarvan ze denken dat dat het beste werk-materiaal is. Ik kan ook niet zeggen dat ik per combinatie ( van wat ik gezien heb) dezelfde mening deel, maar ik hoef er ook niks mee. Als je er heen gaat moet je puur alleen zien als een ervaring rijker, niets meer, niets minder!

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:54

romy46 schreef:
@Anandi_ : ik heb jou zien rijden in Woudenberg, wat een leuke combi zijn jullie en wat rijdt je haar goed en sympathiek!

OP het laatst werd het volgens mij best zwaar voor je, maar het werken was er na , wat ging dat paard lopen!!
Dankjewel! :)

Het voelde voor mij niet echt zwaar aan, maar omdat ik er al anderhalf uur op zat omdat het zo uitliep, begon hij toch wel moe te worden. Maar hij ging idd erg fijn lopen, ben blij dat dat ook te zien was! :D

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:04

Ondanks alle verschillende verhalen heb ik er zin in morgen!
Goeie oefening voor mijn pubertje en alle tips zijn meegenomen!
Normaal als ik op ander terrein wil oefenen moet ik bakhuur betalen, nu is het gratis en krijg je ook nog tips, of ik er wat mee kan, zie ik dan wel :D
Ik heb er in ieder geval zin in!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:21

Goede instelling, Basic_.
Ik had dezelfde instelling met het jonkie waar ik mee heb gereden tijdens de selectie hier in de buurt.
Succes

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:27

S__L schreef:
Wij zitten bij jou in t groepje ilona!

leuk! :D haha

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:11

carina, wij zitten samen morgen...leuk!! Gaaf paard heb je hoor..
Wij gaan ook gewoon lekker voor de ervaring al is die van mij vrij relaxed op ander terein, gewoon kijken of hun nog tips hebben om nog meer te verbeteren.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:10

oh wat leuk! zal ik je vast en zeker tegenkomen!

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 00:12

nynkeline schreef:

Gezellig!! 8-)

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:52

RolandHitze schreef:
nynkeline schreef:

Gezellig!! 8-)

yeah *\o/* ook al is zoiets niks voor mij :P :o schijt in mn broek denk ik :+

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:14

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:54

Nou wij hebben vanmiddag meegereden met de mac rider cup, heb zelf echt heerlijk gereden, werd geholpen met schouderbinnenwaarts dan raak ik mijn impuls kwijt, ging op een gegeven moment ook wel beter...maar dat is dan ook het enige wat er tegen me gezegd werd, weet nou niet of ik volgende keer weer al die moeite zou doen voor die 3 minuten aandacht...filmpje is aan het uploaden

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:57

Ik heb ook gereden! Ik vond het wel echt leuk en heb ook heeel fijn gereden!!