Tendance schreef:Tis ook best een bijzondere aankoop als je deze in de supermarkt gekocht hebt!
Bij ons wordt er niets levends in de supermarkt verkocht.
Niet ?
Verkoopt Ah bij jullie niet biologische vers vlees ?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Loran schreef:Even een update(je) van onze shetje..
Ik heb gisteren de da laten komen.
Hij begon afgelopen maandag ineens te hoesten (niet veel, maar toch dat we het opmerkten).
Dinsdag ook, en gisteren begon die nog meer te hoesten, dat ik de da gebeld had ivm. overleg.
Deze is langs geweest, en heeft hem volledig nagekeken..
Voor deze leeftijd zag hij er byzonder goed uit.
Alleen het hoesten moest wel even met ee anti-bioticum worden behandeld en nu 2x daags poeder over de biks heen (kuur van 15 dagen).
Gelijk de chip gecontroleerd, was allemaal correct.
Moet hem biks blijven geven en ze hoopt dat hij wat ondeugender wordt (hij was nu sloom volgens har ivm. zuidlaardermarkt, stress, en ineens anders moeten eten dan gewend).
Dit verklaard dus ook waarom hij hooi haast niet opat, drinken uit een emmer heel veel moeite was, en gelukkig na een week steeds meer begon te drinken. En hij was geen biks gewend (krijgt een klein handje + klein handje muesli gezien de andere 2 ook biks krijgen 2x daags). En de onbeperkte hooi snapt hij nog niet.
Moet zo door gaan, als dat we deden, en dan kwam het vrij snel wel goed met de hooi.
Verder ook nog complimenten gekregen dat ik deze shet een plek heb (kunnen) geven en dat hij het goed gekregen heeft.
Hij zit wel in zijn veulenvacht, en de wintervacht begint er ook door te komen.
Dus eigenlijk moeten we de veulenvacht eruit zien te krijgen, maar hij laat nog geen haar los, met borstelen.
Dus nog even puzzelen hoe we dat gaan doen/voor elkaar gaan krijgen.
Scheren vindt ik nog geen optie, gezien ik geen deken heb gevonden die hem zou kunnen passen.
En ik dat ook nog nooit heb gedaan..
luckymelody schreef:Rustig opbouwen met olie. Je begint met een klein beetje/scheutje. En geleidelijk kan je dat uitbreiden tot max. 100 ml per 100 kg per paard/pony. Je moet het wel langzaam doen en even goed in de gaten houden hoe je shetje erop reageert. Staat me wel iets van bij dat het maximale 500 ml is om te geven maar dat gaat bij een shet niet op als je het bovenstaande ziet.
Trennie schreef:je kunt ook lijnzaad koken en hier dagelijks de flinke eetlepel van geven. Door het te koken verdampt de blauwzuur. Dat is nl giftig

:$ Gracy schreef:Citaat:Madine: Dat waren bloedbank veulens van mensen uit Friesland.. hadden een hele boodschappentas vol met paspoorten, alles afstammingloos.. sommigen waren er erg slecht aan toe.. Lees: veel te jong, mager en te trillen op de beentjes... had ze allemaal wel mee willen nemen..
Bedankt voor de achtergrond info! Mijn buren hebben daar de 2 merrie veulens uitgezocht, beide van deze veulens zijn volgens hun passport geboren in de maand mei.
Er was 1 zwarte merrie die wij wilde ook meenemen.. maar die bleek niet gechipt te zijn, dus wij moest het laten staan want wij wilde geen risico nemen om een boete te krijgen voor het vervoeren van een ongechipt dier zonder passport.