[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yesorno

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:09

Zag dat de startlijsten ook waren geplaatst voor komend weekend. Ik moet vrijdagavond, 20.15 uur, in Woudenberg. Ben benieuwd :)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:20

De uitslagen van het afgelopen weekend staan weer online op Paard&Lifestyle! www.paardenlifestyle.com

(en even offtopic en voor de geïnteresseerden: Ik heb net ook mijn eerste column gepubliceerd over 1 van de dingen die ik meemaak als eigenaresse van een online paardentijdschrift! :#)

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:58

Ik ben morgen bij Stal Groenendaal aanwezig als fotografe :D

LindavHilten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:04

Zijn er toevallig ook foto's gemaakt in Woudenberg afgelopen vrijdag? Zo ja, dan ben ik geinteresseerd! :-)

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 23:16

Nou ik word bijna gespannen om te rijden. Ik rijd in de klasse M1. Zit die samen met de M2 Kunnen ze dan het verschil er wel uithalen en wie er echt klaar voor is? Wat willen ze zien. Geven ze oeffeningen aan? RIj ik net een sbw zien zij hem neit wat dan?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 08:57

Naar mijn idee kijken ze alleen of je luistert naar de aanwijzingen, en de beste combinatie gaat door, of die nu M1 of M2 rijdt

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 10:36

Woehoe vandaag rij ik ook mee met de Macrider cup in bunschoten klasse L in de eerste groep! Ik ben benieuwd!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:49

Iemand van de ruiters van vandaag die een aanvraag voor een foto hebben? Geliever klasse + omschrijving doorgeven.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 19:22

Hoe is het gegaan roosjes?

juffie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 20:41

Mijn paard deed het erg goed! Ik zat uiteindelijk met nog 1 andere in de groep! Helaas niet door maar wel een ervaring rijker!

@arianne1993: ik heb al 1 hele mooie foto maar mis heb je er nog meer?

Bloem1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:27

Wat een aanfluiting!

Afgelopen vrijdag wezen kijken in Woudenberg. Bij aankomst viel meteen op dat de baan er nou niet uitzag dat er op dat moment een competitie plaats zou vinden. Sommige in wedstrijdkleding de ander met een paard wat zojuist uit de wei geplukt was, kortom hierin was geen duidelijke lijn getrokken. Er stond een blonde dame met een man in de baan die naar mijn idee totaal onbekend zijn in 'paardenland' hoe kunnen zij ruiters gaan beoordelen, maar goed iedereen verdiend een kans. In een kwartier tijd reden er soms drie ruiters in de baan het andere moment zes. Ieder werd om de beurt geholpen waarbij de beste dame in kwestie ging proberen de rijstijlen te veranderen. Het was zo'n laag niveau ging nergens over. Hoorde diverse ruiters klagen zelfs een enkel die niet wou starten en rechtsomkeert wouden maken. Vervolgens gaan er twee of drie door waarvan 1 half kreupel in het Z, ongelooflijk! Mac Rider is een vrijwel onbekend mek wat in korte tijd een flinke opmars heeft gemaakt op de markt, complimenten hiervoor. Jammer dat een slechte organisatie en instructeur keuze in deze kwestie roet in het eten gooien.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:30

Heb jij hier appart een account voor aangemaakt, Bloem1986. Of is dit een schaduwaccount. Want 7-jarigen liggen om deze tijd al op bed.

Bloem1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 21:55

Het gaat er niet om hoe oud ik ben, maar goed voor mensen zoals jij die niet naar inhoud kijken, dat is Niet helemaal goed gegaan! Dit gaat om de inhoud laten wij de rest er buiten laten.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:01

Hoezo voor mensen zoals FriesWytske die niet naar de inhoud kijken? :')

En dat baseer je op...?

:')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:08

Vast niet door gezien reactie.

Ach waar ik ga starten is geen toplocatie en ik meld me af als na 20.00 moet starten maar zal wel positiever reageren dan de treurwilg paar posten hierboven

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:12

Bloem1986 schreef:
Het gaat er niet om hoe oud ik ben, maar goed voor mensen zoals jij die niet naar inhoud kijken, dat is Niet helemaal goed gegaan! Dit gaat om de inhoud laten wij de rest er buiten laten.

Sorry, maar dit zijn dus geen reakties van een 7-jarige. En daarom laat ik de rest er niet buiten. Heb al even een melding gedaan bij de mods.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:15

Bloem1986 schreef:
Wat een aanfluiting!

Afgelopen vrijdag wezen kijken in Woudenberg. Bij aankomst viel meteen op dat de baan er nou niet uitzag dat er op dat moment een competitie plaats zou vinden. Sommige in wedstrijdkleding de ander met een paard wat zojuist uit de wei geplukt was, kortom hierin was geen duidelijke lijn getrokken. Er stond een blonde dame met een man in de baan die naar mijn idee totaal onbekend zijn in 'paardenland' hoe kunnen zij ruiters gaan beoordelen, maar goed iedereen verdiend een kans. In een kwartier tijd reden er soms drie ruiters in de baan het andere moment zes. Ieder werd om de beurt geholpen waarbij de beste dame in kwestie ging proberen de rijstijlen te veranderen. Het was zo'n laag niveau ging nergens over. Hoorde diverse ruiters klagen zelfs een enkel die niet wou starten en rechtsomkeert wouden maken. Vervolgens gaan er twee of drie door waarvan 1 half kreupel in het Z, ongelooflijk! Mac Rider is een vrijwel onbekend mek wat in korte tijd een flinke opmars heeft gemaakt op de markt, complimenten hiervoor. Jammer dat een slechte organisatie en instructeur keuze in deze kwestie roet in het eten gooien.

Wie waren de instructeurs? Ik heb op verschillende plaatsen selecties gekeken, de laatste was in Naaldwijk, en vond het niveau van insttuctie juist niet laag..

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 22:28

Deze blonde mevrouw is de eigenaresse van Mac-Rider en heeft wel
degelijk kennis van zaken maar heet geen Anky of Coby!

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 07:04

jollyjoker schreef:

Ben het helemaal met je eens! In Naaldwijk was ook nog Maarten van Stek erbij en ik zag de ruiters met zijn aanwijzingen positief veranderen. Heb genoten van het kijken naar die 'miniclinics'.
Vind het ook een fantastisch initiatief van Macrider. Zij stoppen hier ontzettend veel tijd en geld in. Denk maar aan wat de persoonlijke coaching die de ruiters gaan krijgen die straks verder komen gaat kosten!

En inderdaad, een goede instructeur hoeft niet Anky, Coby, HP of watvoor bekende ruiter/naam te zijn!! Er zijn maar weinig ruiters die lessen van zulke bekende namen zich kunnen veroorloven...

Bloem1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:02

De meeste instructeurs die de cup beoordelen zijn wel van een niveau waar ook ik zeer over te spreken ben. En inderdaad een Anky of Edward is overbodige luxe. Maar iedereen kan hier commentaar neerzetten wat ik hierboven heb geplaatst is wat ik heb gezien er waarover en onder de ruiters werd gepraat. Er hing een ontzettend negatieve sfeer, jammer voor deze competitie. Wellicht een andere locatie en andere instructeur ( en nee geen Anky) kan hier een hele positieve wending aan geven.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:07

Het zijn de Macrider teamleden die erbij zijn :)
Die zijn allemaal terug te vinden op de website waar eveneens hun staat van dienst vermeld staat. En dat is toch vaak wel iets meer dan jij en ik gereden hebben :)

Maar het is logisch dat er mensen teleurgesteld zijn als ze hoge verwachtingen hadden. En dan kan je het natuurlijk op de kwaliteit van de baan of van de 'jury' gooien. ;)

Ik ben vooral benieuwd wanneer er data bekend worden voor het vervolg traject. Mijn agenda loopt namelijk aardig vol!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:23

Jammer dat het vrijdag tegenviel. Volgens mij was er vrijdag een andere coach en niet Jet zelf.

Hierbij in ieder geval het verslag van het afgelopen weekend (en gisteren): http://www.paardenlifestyle.com/uitslag ... p-week-15/

Gefeliciteerd iedereen die door is.

Ik zal binnenkort de regiolijsten weer even bijwerken.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 09:28

Ik moet zondag rijden, ben nou wel erg benieuwd na al deze verhalen. Ben 1x wezen kijken en dat ging allemaal prima.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:04

jollyjoker schreef:

Nee het was niet de eigenaresse, ik was er namelijk ook en ''ken'' de eigenaresse. Ik ben even de naam kwijt maar ze kwam ergens bij cappelle oid vandaan.

Maar ik ben het helemaal met Bloem eens, het leek weer nergens op. Ik dacht dat ik toevallig een pech-gevalletje had in maart maar nu in Woudenberg was er ook weer geen logica in te vinden. Er rijden 2 goede M'ers rond, krijgen beide veel aandacht en ''tips'' maar ze kiezen de slechtste..
Inderdaad probereerde de instructie de complete rijstijl om te gooien en riepen ''goeeeeedzoooo'' als paard middengalop deed maar de kont een halve meter naar binnen was geplaats :+ En nee dat gebeurde niet één keer :P

Ik gok dat als ze dit volgend jaar weer gaan organiseren dat er een kwart van de mensen van dit jaar op komen dagen. In woudenberg hoorde je veel negativiteit onder de ruiters.

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:18

In Naaldwijk hadden wij in een bepaalde klasse ook een andere ruiter als de 'betere' gezien als degene die door ging naar de volgende ronde. We hebben na de selecties gevraagd waarom die keuze zo was gevallen. Het antwoord was, dat degene die door mocht de aanwijzingen precies opvolgde en dus 'coachbaar' was en de andere ruiter tijdens de aanwijzingen haar eigen ding ging doen, dus bijvoorbeeld series changementen rijden terwijl er gewerkt werd aan 1 galopwissel te verbeteren.

Dus: luister goed naar wat er gevraagd wordt en doe niet zomaar meer dan dat!!!