Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:Met alle respect, een krom veulen wat krom is omdat er bij de fok niet nagedacht is, is voor mij kromme zooi. Beestje kan er niks aan doen, maar rommel is het in mijn ogen wek. Dat is gewoon een uitspraak en zegt er niets over dat het beestje niet lief is oid
Paddenpad schreef:stef schreef:Met alle respect, een krom veulen wat krom is omdat er bij de fok niet nagedacht is, is voor mij kromme zooi. Beestje kan er niks aan doen, maar rommel is het in mijn ogen wek. Dat is gewoon een uitspraak en zegt er niets over dat het beestje niet lief is oid
Dat kun je over oud ijzer zeggen,maar niet over een dier,maarja misschien weet je niet beter en hoor je alleen van dit soort dingen in je leefomgeving en heb je dat of van iemand overgenomen of in je opvoeding meegekregen en jezelf niet verder ontwikkeld op dat gebied waarschijnlijk.
Tendance schreef:Ik zie standaard een aantal mensen deze woorden gebruiken, die ik overigens zelf nooit zou gebruiken, maar uit de rest van hun bericht heb ik niet het gevoel, dat ze geen respect voor dieren hebben!
Ik noem mijn leerlingen in gesprek met andere mensen ook wel eens etters, maar dat wil niet zeggen, dat ik het eigenlijk niet gewoon de geweldige jeugd vindt!?
De één gebruikt gewoon andere bewoording dan de ander, maar we bedoelen soms hetzelfde. Ik ga me daaraan niet irriteren!
en zal deze beschrijving gekscherend gebruikt worden ( anders zou ik een andere baan zoeken) Het taalgebruik en de context waarin deze gebruikt wordt en waar ik mij, tot verbazing blijkbaar van andersdenkenden, zo aan stoor zijn zoals gezegd de termen " zooi" en " troep" Dit klinkt toch meer alsof je het over dingen hebt ipv een levend dier in een kwetsbare positie ( dat even daar gelaten). Begrijp me niet verkeerd, ik heb mijn paard ( of andere paarden) ook wel eens uitgemaakt voor " rotknol" maar het nooit bewust omschreven als zijnde een wegwerpartikel.Brainless schreef:suuzepuus schreef:
je krijgt toch per kilo schoon vlees betaald ipv te betalen??
Ja en nee.
Je krijgt een bedrag per geslachte (bruikbare) kilo's waar de slachtkosten weer vanaf gaan.
Deze zijn gemiddeld tussen de 75 a 100 Euro.
de slachtkosten zijn 165 euro. Die gaan dus af van de opbrengst van het schone vlees.
die worden van de opbrengst afgehaald.
voor 5 euro verkopen is goedkoper als slachten

Evelli schreef:Kreeg die informatie per PB van iemand die bij een slachthuis werkt
Slachters moeten betaald worden, transport moet betaald worden e.d. Als ze dan de eigenaar van het paard alle opbrengst zouden geven, dan zijn ze dus voor niets aan het werk
dat kan.
annepanne schreef:De dwergfries ken ik wel, maar de dwergshetlander eigenlijk niet. Is dit 'dezelfde' genetische fout? Of bedoelen jullie een shet die steeds kleiner gefokt wordt?
Heb wel hele kleine (geschoren) shetveulens zien staan, met fleecedekentje om, waren dit de zogenaamde 'dwergshetlanders'? Heb het arme ding nog even warm staan wrijven, stond zo te bibberen..
Sica schreef:Letten jullie er op dat jullie niet teveel offtopic gaan en respectvol blijven tegen elkaar. Dit topic gaat over de zuidlaardermarkt, discussies over slachten/slachtprijzen en wel of niet slecht gefokte dieren kunnen op een andere plek gevoerd worden.
xElienx schreef:annepanne schreef:De dwergfries ken ik wel, maar de dwergshetlander eigenlijk niet. Is dit 'dezelfde' genetische fout? Of bedoelen jullie een shet die steeds kleiner gefokt wordt?
Heb wel hele kleine (geschoren) shetveulens zien staan, met fleecedekentje om, waren dit de zogenaamde 'dwergshetlanders'? Heb het arme ding nog even warm staan wrijven, stond zo te bibberen..
http://www.horsegroomingsupplies.com/ho ... 61669.html