Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:46

Ziet er goed uit! De wonden genezen mooi rustig, toppie!
Balen van de bevangenheid, maar gelukkig ben je er op tijd bij.

Sterkte nog met de verdere genezing, geduld is het moeilijkst vind ik ;)

Sjeempie

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:50

die wonden zien er echt super uit zeg. en gewedig van die deken. super geregeld +:)+ wel heel erg balen van die lichte hoefbevangenheid zeg :(:)

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:14

oo wat gaat ze hard vooruit! wel enorm balen van de hoefbevangenheid, maar gelukkig zijn jullie er op tijd bij! Hopen dat dat ook helemaal geneesd...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:28

Zo zeg ze ziet er echt veel beter uit dan die een na laatste update. Wond doet het natuurlijk prima maar vond haar de vorige keer wel erg sobertjes. Nu ziet ze er zeg maar 'normaal' uit.

Die hoefbevangenheid komt echt van de medicatie en alle stress hoor, dat gaat gewoon helemaal goedkomen. Ze heeft zoveel troep in haar lijf gekregen en tja, het moest wel. Dus je kunt dan niet anders. Vind haar niet al te beroerd lopen, ze kan mooi de hele dag rondscharrelen, lekker in het hooi en aangepast voer, echt fijn +:)+

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:16

Ze ziet er echt super uit! De wond geneest mooi. :)
Wel balen dat ze nu licht hoefbevangen is maar gelukkig waren jullie er optijd bij, en hopelijk komt het snel goed!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:56

Zo die Fifi wat is ze alweer mooi bijgekomen :j ... licht hoefbevangen dat is even vervelend maar niet het eind van de wereld komt vast allemaal weer goed .. Maar jeetje zeg jullie hebben nu alles wel gehad met haar hoor !!

Nu alleen weer mooie goede dingen !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 23:10

ja ze ziet er echt alweer veel beter uit, ben ik ook blij om!
en dan de wond die zo goed gaat!

maak me alleen nog een beetje zorgen om de voetjes...
maar goed, nu met de regen wordt de grond weer lekker zacht en nat, dan veert het ook allemaal wat meer en zal het misschien ook weer fijner lopen en minder gevoelig zijn...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:22

Wat zien die wonden er goed uit zeg!!. elke keer ben ik weer verbaasd hoe goed dit allemaal heelt zzeg! Wel balen vd hoefbevangenheid, maar als zulke wonden zo kunnen genezen, dan komt de HB vast ook helemaal goed!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 08:59

super spul he die Mesitran Ik heb het zelf gebruikt toen mijn teentje geamputeerd was en de wond onstoken was, ik voelde de pijn er zo uit trekken en met een paar dagen was de wond weer rustig.

Ik heb alleen jouw berichten gelezen en ik vraag me af of je de schade nu kunt verhalen op de eigenaar van het langsgalloperende paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:26

Wat fijn dat het zo goed geneest!

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:40

Jammer van de HB, maar compleet logisch en zeker iets wat weer geneest! En de wond gaat goed! Nu hopen dat ze met dr nieuwe dieetje niet weer zo schraal wordt... Succes Nouvel, je paard trekt t allemaal zeer goed!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 14:01

bedankt voor jullie reakties weer!

Ik hoop ook dat 't voetjes weer helemaal in orde komen, en tja dan desnoods maar weer even ietsje schraler, het is niet anders, al hoop ik niet natuurlijk...
ze krijgt ook hooi bijgevoerd, en dan de marstall vito en/of de subli senioren priores die ik heb gehaald met een scheutje olie en vitaminebrokjes, dus dat moet vast goedkomen...

yvonnedv schreef:
super spul he die Mesitran Ik heb het zelf gebruikt toen mijn teentje geamputeerd was en de wond onstoken was, ik voelde de pijn er zo uit trekken en met een paar dagen was de wond weer rustig.

Ik heb alleen jouw berichten gelezen en ik vraag me af of je de schade nu kunt verhalen op de eigenaar van het langsgalloperende paard?

ja heel fijn spul! :j
we zijn inderdaad bezig met de verzekering, maar dat is een lange weg...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:07

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:13

hahaha ik was ook al zo'n Penny. Ik heb voor Image en Janouk een Cover aangemaakt en nu uitgeprint in hun fotoboek zitten. haha

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 17:15

:D

ik moest natuurlijk even knutselen toen ik dat zag, dat soort dingen kan ik niet laten... :D
cover van de BIT hadden we nog niet... :P

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 18:52

Wat gaat ze goed vooruit!! +:)+
Echt super Nouvel, dit had je niet kunnen dromen.........kleine tegenvaller met haar voeten, maar nu het wat natter is zal het voor haar wel fijner lopen. ;)
Ook heel fijn dat Dominick zo goed heeft mee gedacht *\o/* en bereid is geweest de deken voor jullie aan te passen, zit super!
Je bent er nog niet, maar de resultaten zijn wel heel hoopvol op een goede afloop...........ga verder duimen voor jullie!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:46

Ook voor jou heel veel sterkte !!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:45

Bedankt!

Ja dat zei mijn hoefsmid ook al, als het natter wordt zal het weer prettiger lopen voor haar dan de harde droge kleigrond.
Omdat ze toch op zachte ondergrond staat laten we haar voeten nu even zo tot ze naar huis komt als dat goed blijft gaan en dan kijken we thuis of evt een smal ijzertje ofzo onder moet om de voet te ontlasten...
tegen die tijd maar even kijken...

ja super van Dominick! :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:59

hee nouvel, de wonden zien er echt heel erg super uit! :)
dat hoefbevangen is balen maar komt ook weer goed, en ze is al mooi bijgekomen!

super zeg! :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:13

wat zien de wonden er weer goed uit zeg! Wat een mooie foto update. Met jullie toewijding gaat het met de hoefbevangenheid ook helemaal goedkomen. Jullie hebben al zoveel doorstaan....

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:46

Ik ga mee met bovenstaande reacties. Jullie gaan het helemaal redden en wat mij betreft komt jullie overlevingsverhaal ook nog eens in een paardenblad! Ik heb diep respect voor jullie! De wei heeft haar heel erg goed gedaan, al weet ik niet of ik haar zorg uit handen had kunnen/durven geven. Nogmaals mijn complimenten!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 21:08

Bedankt weer voor jullie fijne reakties! :j

Ondertussen weer een hoop gebeurd hier...

Maandag werd ik gebeld dat alles blank stond waar Fifi staat (en tja, waar niet met het weer van afgelopen dagen...) en dat ze op stal op de harde vloer heel veel pijn aan haar voetje had... -O-
Ze stond op zich wel prima, op een nog vrij droog stukje buiten met hooi en 'r dekentje op.
Maar ik maakte me er zelf zoveel zorgen om, ik wilde gewoon zeker weten wat er met haar voeten aan de hand is en wat we dan het beste konden doen...
Dus thuis en op stal overleg gepleegd, dinsdag met mijn vriend samen box en paddock weer 'paardklaar' gemaakt en naar Friesland afgereisd, waar we maar liefst ruim 3 uur over deden met de files... :+
Daar aangekomen even een bakkie gedaan, voer, spullen en dekens ingepakt, borstel over 't kleimonster gehaald :D , opgeladen en op naar huis!
Gelukkig terug geen files, dus na 2 uurtjes stond ze weer in haar oude stalletje.
Eerst moest en zou ze natuurlijk even los in de paddock om te kijken hoe het ook alweer allemaal zat hier en om zich weer even lekker vies te rollen, maar daarna wilde ze wel lekker eten op stal.

Vanmorgen heb ik haar even door de 'wasstraat' gehaald zodat ze weer een beetje toonbaar was :D en toen mocht ze vanmiddag de trailer weer op, op naar de kliniek voor een kreupelheidsonderzoek!
Heen en weer stappen en draven over de harde bodem, longeren in de harde longeerring (wat ze verre van leuk vond... :(:) ) en toen verdoven en weer opnieuw...
Pijn bleek duidelijk uit haar beide voorvoetjes te komen, dus naar binnen en op de foto!
En wat was ze braaf, ze liet alles zo lief gebeuren! <3

Uit de foto's kwam inderdaad een lichte hoefbevangenheid met een minimale kanteling van het hoefbeen.
Ik ben zo blij dat we zijn gegaan, nu weet ik gewoon echt zeker wat er precies aan de hand is.
En ondanks alle supergoede zorgen daar is het toch prettig om zelf te zien wat er een hand is en te kunnen vragen wat je er precies aan moet doen en hoe het verder moet...

Ze moet nu de zandpaddock weer in en ze mag alleen hooi eten met een vitaminekorrel of koek.
En dan lekker veel bewegen in het zand, zeker als ze straks minder last heeft gaan we weer proberen om wat onbelast op zachte grond met haar aan de slag te gaan.
De wond gaat heel mooi de goede kant op, dus de veearts gaf aan dat als haar voetjes het straks toelaten we lekker moeten gaan bewegen, longeren en lange teugelen!

Dus ondanks de spanning en de tegenslag geeft dit toch ook wel weer een beetje goede hoop om weer mee verder te gaan...

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:18

jee dat betekend dat je gewoon al bijna weer aan de gang kunt met haar. Tuurlijk ben je nog niet aan het rijden of mennen, maar het is zeker een begin. Ook mentaal voor jullie beide gewoon weer bezig zijn.. heerlijk. Fijn dat je dr weer thuis hebt.. kijk je nou niet met gruwels tegen die bewuste paal in de paddock aan?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:19

Zo dat is weer heel wat meid .. fijn dat ze weer thuis is en hopelijk is de hoefbevangheid snel weg hebben ze ook gezegd hoelang het gaat duren ??
Succes ermee wel fijn dat je lekker vakantie hebt nu of niet !!

De zwarte man staat hoog en droog hoor niets te nat hier mooi groeizaam weer .. het gras groeit ze de bek in ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 21:22

Super dat ze weer thuis is en dat het toch allemaal meevalt. Toch nog even mijn respect voor de mensen die voor haar hebben gezorgd.

Kun je ook gewoon met haar gaan wandelen of ook fietsen? Dat zijn ook fijne manieren om je paard bezig te houden en weer in conditie te krijgen, zonder dat je een singel nodig hebt.