Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:04

oke ga zo even kijken. was het ook een hengst dan? en welke knie?

NienSCHaap

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:14

Dat weet ik zo niet meer, of het een hengst ruin of merrie was.
Links achter dacht ik, in ieders geval achter ;)

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:02

Ik heb voor een collega een shetje gekocht, echt een supercool valkkleurtje van iets meer dan een jaar..Ze is dr in elk geval blij mee :)
Maar de ahhhzieligpaarden viel me reuze mee, alleen een haf gezien met een enorme wond aan zn voorbeen. Maar door de controles komen dr eigenlijk nooit meer kreupele of ongechipte paarden op de markt.. Ze stonden gewoon lekker te slapen allemaal in t zonnetje!

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:55

marianne1980 schreef:
Ik heb voor een collega een shetje gekocht, echt een supercool valkkleurtje van iets meer dan een jaar..Ze is dr in elk geval blij mee :)
Maar de ahhhzieligpaarden viel me reuze mee, alleen een haf gezien met een enorme wond aan zn voorbeen. Maar door de controles komen dr eigenlijk nooit meer kreupele of ongechipte paarden op de markt.. Ze stonden gewoon lekker te slapen allemaal in t zonnetje!

Ik heb toch zo'n 20 aahhzieligpaarden gezien. Weet niet hoe veel dit er vorig jaar waren? (toen was ik er niet) maar 'k had graag een aaahzielig shetje meegenomen naar huis (:

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:02

marianne1980 schreef:

Nou de controle was kennelijk dit jaar niet zo goed, er zijn 250 dieren illegaal de markt opgekomen en ik lees ook berichten van paarden zonder chip maar wel paspoort...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:14

Wij hebben een aantal jaar(2) geleden ook een pony van de markt mee genomen zonder chip en paspoort stond tussen pony's met wel een paspoort maar sommige ook geen chipnummer dus dat is zekers nog een groot aandachts punt.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:42

Jumpie ben nog steeds nieuwsgierig naar een foto

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:52

Weten jullie of er binnenkort nog een paardenmarkt is die de moeite waard is om te bezoeken?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:53

vanmorgen nog iemand naar vries geweest?
ik was er om half 7.....begon pas op gang te komen rond half 8, beetje jammer....

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:32

Vandaag voor het eerst met mijn ZLM paardje aan de slag geweest.
Wat deed ze het goed! Nog nooit echt in handen geweest.
Wat kan ze lopen.......
Ik ga toch bijna geloven dat ik een super aankoop heb gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:35

ahh wat leuk ^ :D

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:41

nouksjens schreef:
Weten jullie of er binnenkort nog een paardenmarkt is die de moeite waard is om te bezoeken?

8 november in Hedel

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:43

Dadabo, dat ziet er goed uit hoor!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:01

voor diegene die geweest zijn;
ik wil 8 nov. naar hedel gaan, en denk erover om daar te gaan kijken voor een b/c pony. heb geen specifieke voorkeuren afgezien van het feit dat ie braaf te rijden moet zijn en niet ouder dan een jaar of 12.
ik heb geen ervaring mbt de prijzen op een markt( behalve dan dat ik begrepen heb dat ze lager liggen dan particulier) maar rond welk bedrag zou ik een redelijke pony aan kunnen schaffen daar?(neem uiteraard wel iemand mee die meer ziet en weet dan ik)

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:04

dadabo , die is leuk zeg! Leuk koppie
Fijn om te lezen dat een aantal paarden en pony's een goed thuis hebben gekregen. Wij hebben er ook over gedacht om een paard te kopen van een paardenmarkt. Maar ik ken mezelf, dan kom ik thuis met het zieligste en magerste paard wat ik kan vinden ;)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:05

dadabo ; wat een mooike!

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:15

rachel_j schreef:
voor diegene die geweest zijn;
ik wil 8 nov. naar hedel gaan, en denk erover om daar te gaan kijken voor een b/c pony. heb geen specifieke voorkeuren afgezien van het feit dat ie braaf te rijden moet zijn en niet ouder dan een jaar of 12.
ik heb geen ervaring mbt de prijzen op een markt( behalve dan dat ik begrepen heb dat ze lager liggen dan particulier) maar rond welk bedrag zou ik een redelijke pony aan kunnen schaffen daar?(neem uiteraard wel iemand mee die meer ziet en weet dan ik)

Ik denk dat je voor max 600 euro daar al een leuke pony voo rmoet kunnen vinden, maar of die ook op de markt staat? In Hedel zie je veel jonge dieren (zijn natuurlijk ook goedkoper) en dan veel oude dieren/met kleine gebreken zoals exceem etc.

Wij gaan ook naar Hedel, maar niet om te kopen/verkopen. Het is een jaarlijks uitje al vanaf mijn kleutertijd.

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:19

rachel_j > ik wens je veel plezier alvast op de markt , en succes met zoeken! :D
xNOUSS > haha. precies mij . dit jaar heb ik me in kunnen houden, maar heb mn ouders zo ver gekregen dat ik er volgend jaar 1 mee mag nemen naar huis :D

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:23

Bedankt voor de leuke complimenten!
Ik had vrij snel besloten haar mee te nemen, maar in de auto op weg naar huis bedacht ik opeens wat heb ik gedaan, wie weet wat er allemaal schuil gaat achter dit paardje.
Het werd me al snel duidelijk dat ze contact met mensen niet gewent is, daardoor best bang en schikkerig.

Ze staat bij mij thuis, ik ga dus regelmatig voeren en aandacht geven, je ziet haar gewoon met de dag meer vertrouwen krijgen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:32

grappig dadabo, ik woon in emmer compas en had dezelfde gedachte...
mijn vriend heeft dit paardje (foto's staan elders in dit topic) gekocht. Ik heb er wakker van gelegen met de angst dat we een miskleumpje erbij hebben....
tot nu toe doet ze het leuk maar is erg groen. volgens het paspoort is die van ons 3,5 jaar oud. maar ik weet t niet....
volgende week vrijdag de hoefsmid erbij en 5 nov. de tandarts! eens kijken wat zij ervan zeggen!!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:46

Heeft er iemand toevallig een grote draver zien staan.. zijn hoofd is echt mega groot! en hij heeft een dun blesje over zijn hoofd heen lopen.. ook is hij gevriesbrand op de hakken waardoor hij (ik geloof met zijn grote gewrichten 8) stippen op de hak heeft zitten.
Zijn naam van paspoort is : You Love Toscana..

Ik heb namelijk gehoort dat hij verkocht is als rijpaard maar ben benieuwd of diegene toevallig ook op bokt zit :):o

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:14

Suuzepuus: Ik heb naar jou paardje gekeken, zit er zo op het eerste gezicht goed uit!
Mijn merrie is al 8 jaar, was fokmerrie.
Het is niet aan haar te zien dat ze voor de fok is gebruikt.
Wat is het voor paardje?
Die van mij is een NRPS E-pony.
Leuk om te zien dat we allebei helemaal bij het begin moeten beginnen met vertrouwen en beleren.

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:32

Haha. Wel grappig om te lezen dat je er pas in de auto achter komt wat je eigenlijk hebt gedaan, dat wil dus zeggen dat je direct helemaal verliefd was op die pony <3

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 16:35

Wildgirl schreef:
vanmorgen nog iemand naar vries geweest?
ik was er om half 7.....begon pas op gang te komen rond half 8, beetje jammer....

ja we hebben nog een shetlander gekocht.

mijn broer dan :p een vos van ong een meter hoog. merrie 9 jaar geloof ik.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 17:01

nou, ik heb haar niet gekocht maar mn vriend zn gang laten gaan. Ik heb haar daar wel gezien maar ben er verder niet bijgeweest.
Helaas weten we helemaal niks over haar. degene die haar verkocht deed dat voor een ander (zei hij) mja, we doen het rustig aan en zien het wel!