eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:30

juval schreef:
MiramN, wat vervelend dat je paardje nog steeds ziek is zeg, dat duurt wel heel lang nu... heel veel sterkte. Ik hoop dat je er gauw achter komt wat er aan mankeert.

Ik ook! Duurt mij veel te lang... Ik laat wel wat weten, want dit is zowiezo iets wat niet bekend is, dus misschien kan ik helpen voorkomen dat andere paarden hetzelfde oplopne....

Fries_Sander schreef:
MirjamN , waar heb jij die Animall curses gehad, in heteren op de fruithof?

Inderdaad! Was niet echt een cursus, maar meer een gezondheidsdag/beurs met lezingen en demo's over de verschillende gezondheidsdisciplines (fysio, osteo, homeopaat, zadel, etc.)

daffodil

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:09

Wij hebben ook allevier de dagen goed uitgereden. De woensdag viel wat tegen, die hadden we vorig jaar ivm een jong paard geschrapt maar die is veranderd! Heel veel asfaltpaden en in mijn herinnering was dat niet zo....dat vond ik jammer.

Donderdag was bij uitstek de meest geweldige rit ooit, wij hebben gewacht en pas om tien over half zes gestart. Geen druppel regen gehad en zo stil op de hei dat we fantastisch konden galopperen. We waren nog voor negenen binnen dus dat was zeker voor herhaling vatbaar.

Dit was ons vierde jaar en het eerste jaar dat we allevier de dagen gereden hebben, goed bevallen alleen het paard van mijn vriendin is ziek geworden. Hoge koorts zaterdag en niet willen lopen dus denk je meteen aan spierbevangenheid maar dat bleek het niet te zijn. Gelukkig was hij zondag al een heel stuk opgeknapt.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:50

Fralla en ik hebben ook al dagen uitgelopen. Dat kon ze makkelijk. Wat een energie heeft ze! Woensdag hebben we de middelste gleufjes van de liverpoolstang genomen i.p.v. de bovenste; ze maakte zich zo sterk! Het stapknopje was al helemaal ver te zoeken. Fralla heeft bijna de hele afstand joggend afgelegd! Nam ik haar te veel terug dan zag ik protest in passage voor de kar! Hum toch iets minder leuk is dat! Maar gaan als de bliksem.
Daffodil: de woensdag is altijd wat minder doordat de route dan door de dorpjes loopt. Als ik ga denken welke dag over te slaan is het altijd die dag, vanwege de routes over asfalt.
Verder veel plezier gehad en maar week hunkeren naar volgend jaar.
Zijn er nog die ook Barchem en Zorgvlied rijden? Willen ook een dag aan Tubbergen mee doen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:57

Ik vind de woensdag ook altijd al de minste route maar volgens mij is ie sinds twee jaar geleden ook veranderd......ik heb m al drie keer gereden en vorig jaar dus niet en ik kon me hele stukken niet herinneren!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:54

daffodil schreef:
Ik vind de woensdag ook altijd al de minste route maar volgens mij is ie sinds twee jaar geleden ook veranderd......ik heb m al drie keer gereden en vorig jaar dus niet en ik kon me hele stukken niet herinneren!

De routes veranderen vaak, maar ik meen dat deze dezelfde waren/zijn als vorig jaar.
Of............ het is jouw herinnering dat je parten speelt ;)

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:07

Sandrina schreef:
daffodil schreef:

De routes veranderen vaak, maar ik meen dat deze dezelfde waren/zijn als vorig jaar.

Ook in mijn beleving was deze route iets anders. Volgens mij was op woensdag de route bij het dorpje Wissel iets anders dan de andere jaren.
Ik vind het altijd wel leuk om ook eens een route door de dorpjes er tussen te hebben. Ik zou liever dan nog de route van donderdag door de heide overslaan. Deze vind ik het zwaarst en op den duur heb ik die heide wel gezien. Maar zo zie je maar dat iedereen een andere voorkeur heeft.

Fries_Sander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:37

MirjamN , dacht ik al. ik had daar 2 vrijkaartjes voor gekregen maar die zag ik ook pas gisteren liggen want was al 2 weken niet thuis geweest:S beetje laat.. Maar was het wel wat ja?
Is Hanna ook jou DA of dat niet? Van mij namelijk wel ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:21

Sandrina schreef:

Volgens mij veranderen de routes niet zo erg hoor, tenminste niet in de afgelopen vier jaar dat ik mee rijd! En zoals je inderdaad kon lezen heb ik juist vorig jaar niet meegereden dus hij kan best hetzelfde zijn als vorig jaar maar niet hetzelfde als het jaar ervoor!

Grappig dat een ander weer de hei route over zou slaan, die is zo zalig om gewoon in verlichte zit uit te galopperen.......daar doe je onze paarden zo'n enorm plezier mee!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:59

Had het idee dat de route van woensdag behoorlijk anders was dan voorgaande jaren. Vind alle routes wel mooi, heb wel een voorkeur voor de dinsdag en vrijdag. Wij rijden altijd alle dagen, jammer om er 1 over te slaan.
Op naar Zorgvlied.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:01

Odi schreef:
Had het idee dat de route van woensdag behoorlijk anders was dan voorgaande jaren. Vind alle routes wel mooi, heb wel een voorkeur voor de dinsdag en vrijdag. Wij rijden altijd alle dagen, jammer om er 1 over te slaan.
Op naar Zorgvlied.

:n eerst komt Barchem.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:10

Sandrina schreef:

Niet voor ons.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:17

Odi schreef:
Sandrina schreef:

Niet voor ons.

Wij zijn heel benieuwd in hoeverre deze lijkt op Epe.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:50

Ik vind de woensdag juist wel erg mooi! lekker afwisselend.
Elke dag heeft wel weer wat.
De donderdag over dat stuk hei is toch mijn mooiste moment vaak van de paardenvierdaagse, de paardjes willen dan altijd dolgraag in volle rengalop er over heen. (wat we overigens niet doen).

Hopelijk volgend jaar weer.
Vond alleen het aandenken minder leuk :o het past niet echt in het rijtje thuis van alle aandenkens, maar goed ieder zijn smaak :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:54

@sbdw Dat dacht ik ook al :o , het is wel een"beker" haha
Het 1ste jaar dat ik mee reed, had ik absoluut niet zo'n mooi beeldje verwacht, zo ook vorig jaar.
Maar het is wel functioneel. :D

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:07

sbdw schreef:
Ik vind de woensdag juist wel erg mooi! lekker afwisselend.
Elke dag heeft wel weer wat.
De donderdag over dat stuk hei is toch mijn mooiste moment vaak van de paardenvierdaagse, de paardjes willen dan altijd dolgraag in volle rengalop er over heen. (wat we overigens niet doen).

Hopelijk volgend jaar weer.
Vond alleen het aandenken minder leuk :o het past niet echt in het rijtje thuis van alle aandenkens, maar goed ieder zijn smaak :P

Ik ben juist blij met de beker. Weet iedereen op mijn werk tenminste van wie die beker is :D en krijg ik mijn thee eens uit een leuke beker te drinken.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:55

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:34

Afbeelding

dit zijn wij. ik zit op die donkere... mijn vriendin op haar raceknollie.. pollie..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:52

Afbeelding

en hier zijn wij...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:58

Afbeelding

en samen met sprintje..

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:10

Fries_Sander schreef:
MirjamN , dacht ik al. ik had daar 2 vrijkaartjes voor gekregen maar die zag ik ook pas gisteren liggen want was al 2 weken niet thuis geweest:S beetje laat.. Maar was het wel wat ja?
Is Hanna ook jou DA of dat niet? Van mij namelijk wel ;)

Zonde joh! Ik vond het erg interessant, temeer omdat ik een concreet probleem heb. Wij komen van een 150km ofzo daarvandaan, dus Hanna is niet onze DA. Maar ik heb haar lezing in Ermelo gevolgd en was daar erg in genteresseerd. Ze is erg betrokken en dat vind ik fijn. Je hebt een goede DA dus!

Maar ik ben de opties die zondag zijn genoemd gaan aflopen en die zijn ook op niks uitgelopen, dus het blijft lijken op spierbevangenheid. Maar waarom die dat dan heeft gekregen blijft de vraag. En waarom die hoge koorts van die virusinfectie het enige symptoon was ook (dus geen hoestje, snotneus etc.), want dat lijkt niet op influenza.

Leuke foto's, jammer dat ik ze niet allemaal kan zien...

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:26

Ik zie alleen de eerste van Juval helaas...die is trouwens wel erg leuk, ik had 'm al op de site van Jos gezien! Heeft hij altijd zo'n hoge knieactie?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:48

Kkkaren schreef:
Ik zie alleen de eerste van Juval helaas...die is trouwens wel erg leuk, ik had 'm al op de site van Jos gezien! Heeft hij altijd zo'n hoge knieactie?

nee, gelukkig niet, want het zit niet echt comfortabel... nu tilde ze haar benen extra hoog op omdat ik hoefschoenen aan had

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 16:42

hahahaha... ze d8 waarschijnlijk.. .what the F*** zit er aan mijn voeten!! hahahaha wel leuke fotos!!