Horse-event 2008!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

Re: Horse-event 2008!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:55

nobillity schreef:
Heb je ook nog foto's van die spaanse paarden die deden steigeren zeg maar.
die mooie show, en het rassendefile?

Ik heb beide Ja

Ik vond het jammer dat ik vandaag niet kon, had nog wel mijn extra kaartjes kunnen omruilen voor kaartjes van vandaag maar mijn pa wou heel begrijpelijk niet weer 2.5 uur heen en 2.5 uur terug Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:56

Ik ben net thuis Lachen twee dagen lang bokkers leren kennen irl Haha! Haha! was erg, erg leuk Lachen

maar ik ben blij dat ik nu weer thuis op de bank zit met een ijskoud biertjuh Lachen Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:57

ik heb btw een mooi global dekje ; donkergrijs met rode en witte bies

ik geloof dat wij voor 3 euro een puntzak friet met hadden. Maar ze moeten zowieso de shuttle service veranderen. sjonge huur een touringbus, vraag een euro en klaar (zo zijn wij er nu ook gekomen)

en wij hadden idd ook muntjes omdat er gezegd was dat je na de entree alleen met munten kon betalen wat dus nepperij was

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:59

hahaha ik ook........... ik ging twee zakken friet halen 6 euro........ omgerekend 15 gulden!!! Lachen

Als iemand tegen mij 10 jaar geleden had gezegd dat ik ooit een keer 15 gulden voor 2 zakken friet neer moest leggen had ik die persoon behoorlijk uitgelachen Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:11

borderjay schreef:
Hebben jullie vrijdag de show van Monty met die fjord gezien?????????Ik ben héél erg benieuwd wat jullie daar van vonden...

Ik heb er alleen van gehoord. Fjord is van Vippie, we waren vandaag bij de endurancerit te Renkum en daar had ze het over. Maar wat ik van haar hoorde klonk niet positief.
En mensen Bellatrix bijt echt niet, ik kan daar voor in staan. *LOL*

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:11

Monty had het paard verkeerd ingeschat......... kan gebeuren. Angst is makkelijk te verwarren met dominantie

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:28

Wat was er gebeurd dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:31

Monty dacht dat het paard bang was voor de spray....... benaderde hem wat afwachtend/voorzichtig...... en peerd zegt gewoon keihard op zn paards "ROT OP!!! met die K.... U.... T.... spuitbus" Mafketel!!!! Waarop Monty zijn "aanpak" wat aanpaste Lachen Lachen

Althans dat is de conclusie uit de 8 verschillende verhalen die ik gisteren en vandaag hoorde van mensen Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:32

KiWiKo schreef:
Monty dacht dat het paard bang was voor de spray....... benaderde hem wat afwachtend/voorzichtig...... en peerd zegt gewoon keihard op zn paards "ROT OP!!! met die K.... U.... T.... spuitbus" Mafketel!!!! Waarop Monty zijn "aanpak" wat aanpaste Lachen Lachen

Althans dat is de conclusie uit de 8 verschillende verhalen die ik gisteren en vandaag hoorde van mensen Lachen

Danku!

Kijk dat vind ik zo fantastisch aan je he, jij bent zo down to earth. Mensen maken fouten en profs ook.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:48

Op de achterlijke prijzen na vond ik HE ook een leuk dagje uit. De Bokt Lounge was ook super leuk bedacht om in contact te komen met andere Bokkers, en natuurlijk met de mensen die vragen beantwoorden Lachen Vooral mijn visie over het Monty Roberts "gebeuren" is drastisch veranderd (hoewel ik wel vond dat Monty er wat bij stond en reclame voor zichzelf maakte) dankzij de demo van Annemarie. Sympathieke vrouw ook!

Heb ook voor de aardigheid eens een freestyle bitloos hoofdstelletje gekocht bij de stand van Emiel Voest, om eens uit te gaan proberen bij Jolie. De eigenaresse zei dat ze er super op reageert, dus ben benieuwd morgen Haha!

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:02

Ik ben trouwens niet eens in de Bokt-lounge geweest, geen tijd voor gehad.

Ik ben héél erg benieuwd naar alle foto's van Horse-event, ik heb zelf alleen maar filmpjes kunnen maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:04

Wat ik heel fijn vond is dat mijn vraag aan Annemarie eindelijk een antwoord heeft gehad......... (mijn vraag was of ze vond dat de optomingen altijd nou echt zo paardvriendelijk waren) Ze gaf daar een voor mij heel, heel bevredigend antwoord op. Heel duidelijk, heel simpel, heel waar............ Eigenlijk had ik dat ook wel kunnen bedenken, maargoed ik ben van de oude stempel Lachen Lachen

Een ding is me wel heel duidelijk geworden de afgelopen twee dagen en dat is dat NH helemaal niet van de knuffels is Lachen althans de ECHTE NHers die weten wat ze doen niet......... (stoot hier weer eens heel wat mensen mee tegen het hoofd, maargoed) Wat ik heb meegekregen is dat je beter een keer goed, dan 10 keer een beetje bij sommige paarden heel, heel veel diervriendelijker is........... en dat is wat ik wilde horen! Want zo ben ik "opgevoed"

De ene pakt de leadrope, de buckstopper of wat mij betreft een carrotstick Lachen de ander een slof en een eind hout (bij wijze van dan he Haha! )

Alles wat "snel" "werkt" zonder al te veel stress, waarbij voor een paard snel het kwartje valt is OKE.

Vond het heel leuk om sprekers als Monya en Annemarie aan tehoren............ deze mensen weten waar ze het over hebben.... alleen jammer dat ze vaak verkeerd begrepen/geciteerd worden waardoor ze de knuffelstempel krijgen.

Tuurlijk zullen zoals alle mensen met veel gevoel voor het wezen paard zich totaal geven aan zo een dier, alle liefde en aandacht geven....... want zonder dat bereik je nooit iets. Maar wat voor mij heel duidelijk is geworden is dat hun ook gewoon grenzen hebben in het accepteren van gedrag, en daar ook gewoonweg adequaat op reageren........ kan ook niet anders, anders krijg je dieren niet meer goed........

maar ben blij dat ik lekker heb mogen luisteren Lachen

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:05

ik vond de manier waarop voest in de bit piste met die schimmel werkte erg goed. Niet dwingen om toch te doen wat je wilde maar rust en vertrouwen bouwen met het paard. was vooral ook fijn dat hij ook dingen uitlegde voor mijn mammma paardenleek

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:08

KiWiKo schreef:
*knip*

Een ding is me wel heel duidelijk geworden de afgelopen twee dagen en dat is dat NH helemaal niet van de knuffels is Lachen althans de ECHTE NHers die weten wat ze doen niet......... (stoot hier weer eens heel wat mensen mee tegen het hoofd, maargoed) Wat ik heb meegekregen is dat je beter een keer goed, dan 10 keer een beetje bij sommige paarden heel, heel veel diervriendelijker is........... en dat is wat ik wilde horen! Want zo ben ik "opgevoed"

*knip

Precies wat ik ook ervaren heb! Was "nooit zo van de NH" want "die vinden alles sielugh" - maar dat valt dus bij de professional (om het zo te noemen) dus echt enorm mee.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:09

Pcies Lachen Lachen

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:09

Ik ben niet in de bokt lounge geweest

wel af en toe gekeken of er veel mensen zaten natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:15

Waarom ben je niet geweest dan?

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:15

Er zijn geen gewonden gevallen door bijtende beheerders, mods of gebruikers hoor Fammie Knipoog Tong uitsteken Heb iig geen lijken of ambulances gezien..

_SunriSe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:22

trustHim schreef:
ik geloof dat wij voor 3 euro een puntzak friet met hadden. Maar ze moeten zowieso de shuttle service veranderen. sjonge huur een touringbus, vraag een euro en klaar (zo zijn wij er nu ook gekomen)

inderdaad!!
stonden we daar op het station op zaterdag met weet ik wel niet hoeveel mensen in de regen te wachten.
komen ze daar met 5 van die auto's aan.iedereen stormt met z'n alle op die auto's af.
er waren oudere mensen die al dik een uur stonden te wachten maar iedereen was hun voor.
op den duur maar met een hele groep gaan lopen en aan andere mensen de weg vragen.
was dikke file,dus uiteindelijk waren we dus nog sneller.toen het was afgelopen zijn mijn vriedin en ik snel na de uitgang gerent en konden we nog in de laaste auto.de trein stond net op het punt om te vertrekken,nog net op tijd.patat was idd 3euro.

verder was het opzich wel leuk,alleen s'morgens wat jammer van het weer

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:26

Geen bans uitgedeeld, en er hebben geen rellen plaatsgevonden?
Clown

Klinkt allemaal heel leuk. Ik ben benieuwd naar volgend jaar, en ik hoop dan zeker t ekomen Lachen

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:29

Ik vond het supe rleuk vandaag Haha!
Ik ben niet in de Bokt Lounge geweest Bloos Ik zag overal mensen met blauwe truien lopen met Bokt erop en ik dacht... nee ze bijten Clown

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:33

katiavl schreef:
KiWiKo schreef:

Danku!

Kijk dat vind ik zo fantastisch aan je he, jij bent zo down to earth. Mensen maken fouten en profs ook.

Ik vond zijn "eind oplossing" niet geweldig....fjord met 3 grote kerels vastpakken,compleet strak klem zetten tussen de hekken,en dan van buiten de hekken de spray op dat beestje gaan staan spuiten....ik vond dat niet echt een "natural" oplossing... hij had beter gewoon kunnen zeggen dat "het probleem" gewoon niet in zo'n korte tijd opgelost kon worden vind ik.Ik was benieuwd hoe anderen hier daar over dachten.

Zoe_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:36

Ik was zaterdag om een jongen van onze manege te supporten bij de zitcompettie helaas geen 1ste geworden aten wel bij laatste 5 Haha! Hebben jullie ons gehoord?? : manege equito Tong uitsteken
we waren heeeell luid en duidelijk aanwezig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:40

borderjay schreef:
Ik vond zijn "eind oplossing" niet geweldig....fjord met 3 grote kerels vastpakken,compleet strak klem zetten tussen de hekken,en dan van buiten de hekken de spray op dat beestje gaan staan spuiten....ik vond dat niet echt een "natural" oplossing... hij had beter gewoon kunnen zeggen dat "het probleem" gewoon niet in zo'n korte tijd opgelost kon worden vind ik.Ik was benieuwd hoe anderen hier daar over dachten.
dat wat Monty gedaan heeft is dus WEL heel natural........... er is een verschil tussen angst en dominantie........ en bij slimme paarden zoals deze is het verschil heel, heel, heel subtiel en kan je je makkelijk in vergissen met grote gevolgen beide kanten op!

NH is niet altijd lieve zoete koekjes bakken (heb ik gelukkig geleerd door twee sprekers)

Nee hoor, probleem is goed opgelost, is adequaat op gereageerd.........

*moeilijk he quoten!!!*
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 14-09-08 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:42

Zoe_Simba schreef:
Ik was zaterdag om een jongen van onze manege te supporten bij de zitcompettie helaas geen 1ste geworden aten wel bij laatste 5 Haha! Hebben jullie ons gehoord?? : manege equito Tong uitsteken
we waren heeeell luid en duidelijk aanwezig!

Ja, ik heb jullie wel gehoord. Huilen van het lachen