Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pinkie87

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:21

gisteren foto`s gemaakt bij een clinic van anouk hanssen heb gelijk echt kriebels gekregen om hard te gaan trainen.

maar wat een mooie jonkies komen hier voorbij zeg!! om jaloers om te worden

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:36

Bedankt, Ulaantje en Melis :)

Suzanne F. schreef:
Yelly schreef:
Jouw merrie is erg mooi, Suzanne. Ik heb ook op een Wynton proefgereden toen ik op zoek was naar een nieuw paard, maar dat was helaas wel een kort ritje #) Het was wel een heel mooi dier om te zien, ook een zwart paard :j

Was die niet braaf? Ze staan wel bekend om hun boefjesgedrag en de meesten staan hoog in het bloed.

Nee, ik hield een flinke hersenschudding aan het proefritje over en één van m'n nagels groeit nu pas weer een beetje terug :') Er was niemand om het paard voor te rijden en met opstappen bleek het al een rilkikker. Het stappen ging prima, maar na het aandraven ging 'ie aan de kletter, inclusief bokken en schijnbewegingen :+ En dat zat ik dus niet uit :+

Ik wist natuurlijk wel dat de nakomelingen van Wynton wat hoger in het bloed staan :) De merrie die ik nu heb kan ook nogal fanatiek zijn als ze aan het werk mag, maar ze is wel heel eerlijk :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:51

Yelly schreef:
Nee, ik hield een flinke hersenschudding aan het proefritje over en één van m'n nagels groeit nu pas weer een beetje terug :') Er was niemand om het paard voor te rijden en met opstappen bleek het al een rilkikker. Het stappen ging prima, maar na het aandraven ging 'ie aan de kletter, inclusief bokken en schijnbewegingen :+ En dat zat ik dus niet uit :+

Ik wist natuurlijk wel dat de nakomelingen van Wynton wat hoger in het bloed staan :) De merrie die ik nu heb kan ook nogal fanatiek zijn als ze aan het werk mag, maar ze is wel heel eerlijk :)

Oepsie!
Nou die van mij is ook wel eerlijk maar kan wel een aapie zijn. Is ook heel ril inderdaad. Maar fout is ze niet. Maar niet heel gemakkelijk en echt een bloedpaard.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:31

Wat gaan jullie hard met het posten. Zo te lezen gaan de 4 jarige :D erg goed en worden ze alleen maar knapper!

Ik ben gisteren voor het eerst gestart met Easy Quo. Echt zichzelf en nergens bang voor! We waren 4e met 187 punten. Nog 2 dikke fouten erin, wat helemaal niet erg is. Commentaar van de jury was erg leuk en nu is het een kwestie van heel rustig aan door oefenen.

Zijn er meer mensen die mee gaan doen aan de Horsefood Dressuur Talent wedstrijd?
[WD-K] Horsefood Dresuur Talent 23 en 24 maart

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:59

Olrike,
net punten
Vanavond schrijf ik me ook in. wel een stuk rijden, maar ben wel benieuwd wat ze dan zeggen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:19

Klinkt leuk maar is wel dik 1.5 uur rijden. Even kijken wat mn instructrice zegt en of ze er wel klaar voor is. Ik ben pas net begonnen met trailermak maken dus dat moet ook eerst nog even lukken.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:51

Olrike schreef:
Wat gaan jullie hard met het posten. Zo te lezen gaan de 4 jarige :D erg goed en worden ze alleen maar knapper!

Ik ben gisteren voor het eerst gestart met Easy Quo. Echt zichzelf en nergens bang voor! We waren 4e met 187 punten. Nog 2 dikke fouten erin, wat helemaal niet erg is. Commentaar van de jury was erg leuk en nu is het een kwestie van heel rustig aan door oefenen.

Zijn er meer mensen die mee gaan doen aan de Horsefood Dressuur Talent wedstrijd?

Nee hoor mijn gup is puur spring gefokt en zal dus zeker niet het dressuur talent zijn haha! Wie weet ben ik volgend jaar wel bij de PAVO cup voor jonge springpaarden, dat is meer mijn doel :P

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:52

Olrike schreef:

Ikke doe mee! Maar dan wel met de 5 jarige, en misschien een aantal 4 jarigen maar dat weet ik nog niet zeker.

Niet dat ik er wat van verwacht hoor, maar ben heel benieuwd hoe hij beoordeeld wordt.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:57

Olrike schreef:

Nee ik ga niet meedoen, ook die van mij is geheel springgefokt.
Heb ook geen dressuur plannen met hem.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:12

ulaantje schreef:

Wat heb jij voor springer? *\o/*

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:13

Overigens is die van mij ook springegefokt ;) Maar kwa beweging kan menig dressuurpaard er een puntje aan zuigen... ;)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:25

Met welke van al die paarden kom jij uit Aukelizzy? ;)

Die van mij kan ook aardig bewegen voor een springpaard, maar je ziet wel duidelijk verschil met een goed dressuurpaard. Al wordt dit met trainen wel een stuk beter. Zijn schoudervrijheid is het afgelopen half jaar bijna verdubbeld!! Nu nog dit eruit krijgen op wedstrijden :D.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 20:33

Madelein, dat gaat vast goed komen! :)

De 5 jarige ( Ignofor van 't Welthof ) gaat sowieso mee en misschien Enza en Experience ook, maar dat ligt er helemaal aan hoe die zich verder ontwikkelen. Ik had graag Especial ook gestart ( dat is wel een beetje mijn bewegingswonder ) maar die heeft al een zwaar jaar gehad ( jonge paarden wedstrijden, keuring, IBOP ) dus die wil ik nu even sparen en rustig aan doen.

Edit: En misschien Extender ook nog wel, maar die is nu nog niet bepaald braaf, dus om daar nu mee op een jongepaarden wedstrijd te rijden is nog niet zo'n goed idee. Dus ook bij die even kijken hoe hij zich ontwikkeld.

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:02

madelein schreef:
ulaantje schreef:

Wat heb jij voor springer? *\o/*

Een Zacharov x Quattro. En jij?

Kan ook best leuk lopen maar t is echt nog een duikboot, hij moet veel meer omhoog gaan lopen.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:16

De mijne is ook springgefokt dus die horsefood laat ik ook aan me voorbij gaan :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:19

ulaantje schreef:
Een Zacharov x Quattro. En jij?

Kan ook best leuk lopen maar t is echt nog een duikboot, hij moet veel meer omhoog gaan lopen.

Leuk!
Ik heb een Odermus R ( zoon van Calido) x Murano ( burggraaf). Echt een karaktertje, maar goud eerlijk. Ik heb hem al vanaf dat hij 6 mnd oud is. Heb hem zelf opgeleid ( wel met goede hulp van mijn instructeur/ staleigenaren). Super trots op mijn 'puppy'!

Klinkt goed Aukelizzy! Keus genoeg zo te zien haha!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:13

Super leuk, ik heb die van mij ook al vanaf veulen.
Gekocht toen hij 2 weken oud was :o
En ook ik heb hem zelf ingereden met begeleiding.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:28

Haha grappig! Super gevoel toch om nu zover te zijn? Heerlijk!

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:31

Ja zeker. Ben ook echt nog altijd heel blij met hem.
Was ook gewoon liefde op t eerste gezicht zeg maar.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:13

Wat houdt die Horsefood dressuur talentendag precies in? Ik kon het zo gauw niet vinden..

Jeetje mina, die van mij is een partij fris. Zaterdag liep hij echt zo super, dacht echt: waaar is die startkaart??? hij bleef fijn onder me, dacht in eerste instantie dat er iets mis was met hem haha. Uiteindelijk vloog er een MEEUW tussen zijn benen door en lag ik eraf, nu nog last van mijn nek, bil en arm! uilskuiken... ^)
Vandaag had ik weer les en meneer ging me een paar keer aan de kletter, bok-ren-bok-ren-bok-ren-bok-ren-ga zo maar door.. Gelukkig had ik hem uiteindelijk nog best fijn aan het lopen, maar ik durfde echt geen galopje meer te doen!

Ik vind het zo sneu voor hem, hij kan zijn ei echt niet kwijt door die vorst

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:46

tita schreef:
Citaat:
[Starts Januari:]

Wie - Wanneer - Waar
Frenka - 5e - Zeeland
Yvank_ - 6e - Emmen
Aukelizzy ( Ignofor ) 6e - Assendelft ( kringkampioenschappen klasse L2 )
Fairlady_ - 12e - Rijssen B HC
Aukelizzy ( Chapeau ) 13e - Heemskerk (L1)
Cath_16 - 13e - Laren
NoekAa_ - 13e - Pijnacker
Madelein - 13e - Nieuw Vennep
xlisza - 19e - Eersel
Ernie061111 - 20e - NDT Beek (startnr. 24)
Ernie061111 - 25e - PSV Ten Eijsden Beek (startnr. 19)
meliss1812 - 26/27- WWNA Apeldoorn
Tita - 27e - Nieuwegein
_Marinke_ - 27e - Raalte

Citaat:
[Starts Februari:]

Wie - Wanneer - Waar
meliss - 1/2 - wezep
Tita - 10e - Kaatsheuvel
_Marinke_ - 10e - Haarle
Tita- 16e- Groot-Ammers

Citaat:
[Starts maart:]

Wie - Wanneer - Waar
Tita - 3e- Bavel
Stitchlover - 3e - Bavel (B)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 00:47

Ik las net dat Tita en ik op dezelfde wedstrijd gaan debuteren gezellie :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 07:16

Wie - Wanneer - Waar
Frenka - 5e - Zeeland
Yvank_ - 6e - Emmen
Aukelizzy ( Ignofor ) 6e - Assendelft ( kringkampioenschappen klasse L2 )
Fairlady_ - 12e - Rijssen B HC
Aukelizzy ( Chapeau ) 13e - Heemskerk (L1)
Cath_16 - 13e - Laren
NoekAa_ - 13e - Pijnacker
Madelein - 13e - Nieuw Vennep
xlisza - 19e - Eersel
Madelein - 20e- Hillegom
Ernie061111 - 20e - NDT Beek (startnr. 24)
Ernie061111 - 25e - PSV Ten Eijsden Beek (startnr. 19)
meliss1812 - 26/27- WWNA Apeldoorn
Tita - 27e - Nieuwegein
_Marinke_ - 27e - Raalte

[Starts Februari:]

Wie - Wanneer - Waar
meliss - 1/2 - wezep
Tita - 10e - Kaatsheuvel
_Marinke_ - 10e - Haarle
Tita- 16e- Groot-Ammers

[Starts maart:]

Wie - Wanneer - Waar
Tita - 3e- Bavel
Stitchlover - 3e - Bavel (B)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 07:18

ulaantje schreef:
Ja zeker. Ben ook echt nog altijd heel blij met hem.
Was ook gewoon liefde op t eerste gezicht zeg maar.

Bij ons ook. We waren niet eens op zoek naar een veulen, ik zag zijn foto en was verkocht. Na een aantal weken manlief kunnen overhalen, en gelukkig was hij nog niet verkocht!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 09:20

stitchlover schreef:
Ik las net dat Tita en ik op dezelfde wedstrijd gaan debuteren gezellie :)

Leuk minimeeting...... Zoek nog voorlezer :p

Mijne is mega springgefokt maar zal verlopig alleen in de dressuur ring verschijnen. Ik zie het nut van horsefood talent niet, kost geld krijgt commentaar maar levert niks op.
Mijn springer doet tot nu toe goed in de ring ze heeft haar bouw niet mee en is verder een popje om te zien.

Hoe leren jullie achterwaarts aan?
Heb nu veel moeite met middengalop en terug rijden....pfffff