[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:10

Hebbesje schreef:
Yes! Er is een nieuwe datum voor de brabant en limburgse deelnemers! 2 Juni in Berkel- Enschot

nee ik rijd ook nie mee ik vind de selectiewedstrijd belangrijker dan de mac rider, overigens wel erg jammer misschien volgend jaar :)

Kajanus

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:41

Je paard lijdt er niet echt van hoor een kwartier tot 20 minuten in het rond rijden, je hoeft geen proef te rijden en ik neem aan dat je thuis ook gewoon rijdt. Als je een paard hebt die de trailer niet zo leuk vind dan kan ik het me nog voorstellen.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:47

Kajanus schreef:
Je paard lijdt er niet echt van hoor een kwartier tot 20 minuten in het rond rijden, je hoeft geen proef te rijden en ik neem aan dat je thuis ook gewoon rijdt. Als je een paard hebt die de trailer niet zo leuk vind dan kan ik het me nog voorstellen.

nee klopt maar wil wel ff fijn kunnen rijden voor een wedstrijd dus doe niet mee en een trailerrit is altijd vernmoeider dan na het rijden gelijk op stal dus doe niet mee. :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:11

Was eigenlijk van plan om niet meer mee te doen, maar doe toch wel mee, alleen nu met mijn Z1 paard in plaats van allebei :)

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:29

ik heb me maar gewoon ingeschreven in de hoop dat de selectie dan sochtends vroeg is zodat ik smiddags even dat rondje kan rijden, aangezien het toch thuis is hoeft die daarvoor niet nog extra op de trailer.. maar aan de mijne merk ik dat echt wel hoor als die twee dagen op rij mee op wedstrijd moet.. doet die zoveel nieuwe ervaringen elke keer op..

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:59

Ik rijd hem wel. Kan ik daar gewoon lekker trainen, is ie op ander terrein geweest en dus weer een ervaring rijker. Of ik nu thuis train of daar dat maakt mij niet uit, hij doet er alleen maar ervaring mee op :)

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:09

Nou dacht ik dat je maar op 1 locatie mee mocht doen met max. 2 paarden??
Ik heb me vandaag geselecteerd in het Z maar had braaf een andere dag afgemeld omdat dat niet mocht. Maar ken helaas wel iemand die op 2 stallen is gestart met 2 verschillende paarden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:21

In sommige gevallen is er dispensatie verleent om op 2 locaties te starten!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 22:22

Waarom zou dat niet mogen dan?
Het is vreemd als je met hetzelfde paard op 2 locaties start met een andere niet toch?

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 23:01

ik weet niet of je mij bedoelt?? maar ik rij ook niet op twee locaties he.. heb die ochtend selectie van onze kring voor de kampioenschappen.. dus neit voor macrider!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 00:40

Gaat over niemand hier hoor!
Ga me er ook verder niet druk overmaken hoor! Vindt het alleen raar.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 08:56

Ik had begrepen dat er hier in het topic ook iemand was die zich op 2 locaties met 2 paarden had ingeschreven. Dat mocht omdat ze geloof ik alleen een 1,5 paards trailer had ofzo. Ze had daar van mac rider toestemming voor gehad!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:47

Wat ik vreemd vind is dat er hier laatst iemand was waar MacRider tegen had gezegd dat ze door was naar de kwartfinale, en nu lees ik op FB dat iemand door is naar de halve finale. Dit kan helemaal niet aangezien na de gewone selecties nog provinciale selecties zijn en dan pas een kwartfinale.

Krijg hier wel zo mijn vraagtekens bij.

Vriendinnetje van mij is geselecteerd in Slochteren in het L, maar was er niet heel enthousiast over. Zo mocht er niet gegaloppeerd worden etc...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 21:49

ponyparadijs schreef:
Ik had begrepen dat er hier in het topic ook iemand was die zich op 2 locaties met 2 paarden had ingeschreven. Dat mocht omdat ze geloof ik alleen een 1,5 paards trailer had ofzo. Ze had daar van mac rider toestemming voor gehad!

Ik blijf het raar vinden want ik zou met twee paarden mee doen waarvan 1 in Veendam staat(richting de Duitse grens in Groningen) en een in Hoogeveen. En ik mocht absoluut niet op 2 locaties mee doen en er werd voor niemand een uitzondering gemaakt en zouden ze er achter komen dat mensen toch op 2 locaties hadden mee gedaan, dan werden deze gediskwalificeerd als zij door zouden zijn.... MacRider spreekt zichzelf dus erg tegen!

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:25

Ik las het ook op fb sundral... dacht ook gelijk huh halve finale?? dat kon toch nog niet? Waarschijnlijk bedoelen we dezelfde. Wel vreemd dat ze het bij de ene wel goed vinden van 2 lokaties en de andere niet.. Misschien moet je ze toch eens bellen of mailen ofzo?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 22:31

Romygic, deze persoon had ik hoofdletters staan halve finale, en dat de selectiecommissie kippenvel kreeg van haar... En dus door was naar de halve finale....

Ik heb ze al heel vaak gemaild, maar krijg elke keer zulke reacties dus ik meld wel 1 af. Anders moet ik met 1 paard of naar Hoogeveen of naar Groningen... Wel jammer dat het zo moet. Eerste keer macrider cup of niet, dit hadden ze van te voren allemaal moeten bedenken. Daar heb je draaiboeken voor.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 23:26

En dan is het mooiste dat de persoon die ik bedoel met beide paarden door is! :# Vreemd???? :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 08:54

Gisteren meegereden en met een beetje een dubbel gevoel naar huis gegaan. Ik vond het super georganiseerd en iedereen kreeg fijne aanwijzigingen. Wel vond ik het jammer dat juist het opvolgen van die aanwijzigingen uiteindelijk de reden was dat ik niet door was.

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:10

:z Hahah Katja, dat had ik dus ook gister! Ik had mijn jonge beest bij dat zich snel afsluit van de spanning.. Mocht zn hals wat meer laten vallen om hem over de rug te krijgen en daarna weer wat meer tegen de hand aanrijden.. Opzich fijn want dat kan in je proeven niet. Vervolgens gaan ze verder met een ander.. Mijn paard ging na 10 min met zn bit lopen rammelen zo weinig verbinding had ik, dus je zou zeggen tijd om iets meer op verbinding te gaan rijden. Je wilt tenslotte laten zien dat je ruitergevoel heb en oplossend kan rijden.. Nog steeds veel langer in de aanleuning als thuis (train met Lynne Maas ;)) reed ik hem rustig iets naar de hand toe.. Helaas hingen er boven bij de kantine mensen uit het raam en mijn paard spande steeds weer iets als ik daar onderdoor moest..

Vervolgens worden de winnaars bekend gemaakt en ik apart geroepen.. Was een fijne amazone, super paard, we hadden de Xfactor en hadden er echt bijgezeten.. Wat mij "genekt" had was dat toen ik "voor mijzelf" aant rijden ik weer teveel mijn eigen ding ging doen.. Toen ik aangaf dat ik volgens mij bezig was met het uitvoeren van de geven opdracht, kreeg ik het verwijt dat mijn paard zijn rug wegdrukte op de kortezijde ( onder raam ;)) en ik het niet niet eens voelde.. Nou voelen deed ik het wel maar je jonge paard op zo'n moment losgooien lijkt me niet heel veilig.. Ik hou mn paard daar juist iets bij elkaar en zodra hij weer ontspant schuif ik hem iets uit.. Toch raar dat er tussen door wel wordt geroepen als je het goed doet, maar er dan zo'n moment geen correctie plaats vind en je er op afgerekend wordt.

Was een leuke dag en een super oefening voor mijn paard, maar denk dat het werken met de ruiters echt beter aan de Macridercoaches overgelaten kan worden!

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:17

nou ik ben benieuwd over 2 weken na al die reactie's haha :')
ik heb me ingeschreven omdat ze nog veel ervaring op moet doen op andere plaatsen, dus vond dit wel een leuk idee :)

ik denk dat ik gewoon voor mezelf moet gaan rijden daar? de accommodatie is mooi dus moet daar maar genoegen mee nemen haha :D

Vendoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:26

Gewoon gaan! Daar ist super voor..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 10:48

Jammer dat jij dezelfde ervaring had Vendoux. Ben wel blij dat ik niet de enige was met dat gevoel.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:39

ik heb even wat gelezen in dit topic, maar kon nog niet vinden wat ik zoek. Ik doe a.s. zondag mee, maar heb ook nog een eet-afspraak met schoonouders staan. Daarom zou ik graag weten hoe het gaat na het rijden, maken ze pas na de allerlaatste groep bekend wie er door zijn, of doen ze dat per klasse?

Hanne52

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:50

Per klasse...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:51

ok, dankje! Ik vroeg het, omdat er wel een kwartier tussen de laatste L en de eerste M groep zit, maar geen tijd tussen de M en de Z.