Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:En wat stond erin?
Een vrachtwagen bedoeld voor 15 grote warmbloeden kun je makkelijk 25 D pony's in kwijt, logisch dat ze dan de schotten eruit halen.
En ja, er gaan veel makke schapen in een hok, als ze lang op transport naar het buitenland gaan is het idd twijfelachtig maar ik zie het probleem niet altijd.
Tendance; medische keuring is pas sinds 2-3 jaar verplicht.
snd schreef:er waren controles op de snelwegen rondom zuidlaren, grote gezamelijke controles alcohol ,douane etc. waarbij trailers en vrachtwagen eraf moesten voor controle.
No_No schreef:loriene schreef:Wij hebben ook een shet staan van 26 jaar.Als veulen van 3 mnd oud van de rodermarkt gekocht.Met kromme beentjes.
Gewoon voor de gezelligheid.
zolang die diertjes zonder pijn kunnen leven en goed verzorgd worden is er niets op tegen toch?
Ik heb genoeg paardjes gezien die, goed bedoeld, opgevangen werden en die eigenlijk continu met pijn rond lopen. Paarden die bijvoorbeeld niet eens meer een paar passen kunnen draven in de wei omdat ze stokkreupel zijn. Volgens mij doe je daar een dier geen plezier mee.
snd schreef:er waren controles op de snelwegen rondom zuidlaren, grote gezamelijke controles alcohol ,douane etc. waarbij trailers en vrachtwagen eraf moesten voor controle.
suuzepuus schreef:Evelli schreef:Slachtkosten in NL zijn 165 euro heb ik begrepen. Voor een hoop pony's moet je geld bijleggen dus.
je krijgt toch per kilo schoon vlees betaald ipv te betalen??
bruceandnoon schreef:Maar nu even to the point : waar ik me alleen vreselijk aan stoor in dit topic en dat moet ik echt even kwijt, is dat ik regelmatig de term" zooi" en "troep" tegenkom alszijnde de omschrijving van de paarden en ponies die er blijkbaar ,buiten hun eigen schuld, slecht bij staan. Kunnen we de door ons geliefde diersoort met iets meer respect behandelen? Ze leveren mijns inzien al genoeg aan waardigheid in door daar de gehele dag in de stromende regen, in alle drukte, als verkoopwaar uitgestald te worden.
mizzpoez schreef:bruceandnoon schreef:Maar nu even to the point : waar ik me alleen vreselijk aan stoor in dit topic en dat moet ik echt even kwijt, is dat ik regelmatig de term" zooi" en "troep" tegenkom alszijnde de omschrijving van de paarden en ponies die er blijkbaar ,buiten hun eigen schuld, slecht bij staan. Kunnen we de door ons geliefde diersoort met iets meer respect behandelen? Ze leveren mijns inzien al genoeg aan waardigheid in door daar de gehele dag in de stromende regen, in alle drukte, als verkoopwaar uitgestald te worden.
Waar is nu de 'vind ik leuk' knop? Helemaal mee eens!
stef schreef:Met alle respect, een krom veulen wat krom is omdat er bij de fok niet nagedacht is, is voor mij kromme zooi. Beestje kan er niks aan doen, maar rommel is het in mijn ogen wek. Dat is gewoon een uitspraak en zegt er niets over dat het beestje niet lief is oid
stef schreef:Met alle respect, een krom veulen wat krom is omdat er bij de fok niet nagedacht is, is voor mij kromme zooi. Beestje kan er niks aan doen, maar rommel is het in mijn ogen wek. Dat is gewoon een uitspraak en zegt er niets over dat het beestje niet lief is oid
) rare aftekeningen. Alles wat hier op Bokt ook niet verkocht wordt omdat ze niet aan het ideale plaatje voldoen. Uiteraard zijn er mensen die juist dit soort dieren wil hebben, maar over het algemeen niet.