Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:05

Citaat:
Horseware: dat is ook een gaaf tuig ja, staat er mooi op zo'n bruin paard, erg chique!

Dank je!
We wilden eens wat anders dan standaard zwart tuig en toen kwamen we hier op uit. Ik vind het zelf ook erg chique :-)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:10

En ik kan jullie nu het nieuws wel vertellen :P

Heb sinds zojuist een pony/veetrailertje in m'n bezit :o *\o/* *\o/* *\o/*
Heeft papsie geregeld.... altijd handig, zo'n vader met allerlei contacten!

't is wel een ouwetje hoor :o bodem is nog goed, dus dat scheelt. er zit aan de achterkant wel een schEur in het dak, dat moet nog gerepareerd worden. De hendels zijn verroest en lopen niet meer goed, dus daar moet ook wat aan gebeuren. Het technische gedeelte was grotendeels in orde, moet nog wel ietsje aan gebeuren maar niet zo veel; de lampen en reflectoren moeten ook gedaan worden. Verder moet scharnier van het hekje even goed gezet worden, en haken om pony aan vast te zetten.
Zit geen voor/achterstang in, maar geeft niet, vind dat altijd zo'n gedoe met die dingen.

En ja goed aan de buitenkant issie op het ijzer op sommige plekken verroest, verder moet hij nog wel even mooi opgeschuurd en in de verf gezet worden e.d.

Heb/had er beetje m'n twijfels over, 't is wel echt een oud barrel momenteel, maar ach hij heeft letterlijk zo goed als niks gekost...
Straks kunnen we mooi onze pony's vervoeren (hij is vrij breed; kunnen er wel 2 naast elkaar in) zonder een trailer te hoeven huren en kilometers iedere keer om te rijden.

Heb Ot er ook even ingezet; die wordt dan helemaal hyper en vervelend altijd, omdat ze trailers natuurlijk met wedstrijden e.d. in verband brengt, dan gaat ze echt met haar volle gewicht in het halster hangen. Ze vond het wel een beetje eng; lopen op de klep maakte nogal een heel lawaai.

Vind het trouwens wel moeilijk; volgens mijn vader 'issie gewoon voor shetten gemaakt, dat hoort zo', maar vind die dingen altijd zo laag? Als ze gewoon normaal met haar hoofd staat, heeft ze volgens mij ongeveer iets meer dan 10 cm. ruimte tot het plafond. Als ze haar hoofd écht goed hoog omhoog doet, stoot ze wel iets haar hoofd.... en weet niet of ik dat wel zo prettig vind voor haar...
maar ja aan de andere kant zie je dat soort veewagentjes vaak zat op keuringen e.d.....

Edit: ik plaats morgen wel even wat foto's :)
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 08-04-10 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:13

over bruin tuig gesproken............. ik moet nog steeds m'n nieuwe notenbruin 2span tuig met koperen gespen op de pony's passen :+ toch maar eens gaan passen en foto's maken dan maar :P

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:19

super Joyce!!!! en ook nog een hele schuur in je dak :oo ( :') )

ben benieuwd naar hem in het echie :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:21

oeps...... ik schaam me diep........ even veranderen :+

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:22

Leuk hoor! Echt fijn als je zelf vervoer hebt voor je paardjes.
En dat de bodem goed is is eigenlijk het aller belangrijkst. Voor de rest: heb je wat te doen in je vakantie :P

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:10

Heerlijk hoor! Ik doe het ook al jaren met een opgeknapte trailer uit 1976! :P :D Mijn pony van 1.50 past er prima in en mn auto mag m zelfs trekken zonder E-rijbewijs(heb ik wel, maar toch handig voor evt. noodsituaties) dus ben er superblij mee!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:17

Joycie: een trailer voor jezelf dat is altijd handig.
Laat je nog goed de assen van het ding nakijken; vrienden van mij hadden ook een barrel opgeknapt, oooooveral en alles na laten kijken, maar de assen waren vergeten; na 5 km rijden brak (op de snelweg) de as. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Ik heb nog even de foto's bekeken, maar de boeg ga ik niet hoger zetten, hij zit al tegen de luchtpijp aan. Dat is hoog genoeg. De broek gaat wel veranderd worden.

Ik kijk uit naar de foto's van het notenbruine tuig.

Horseware: prachtig tuig heb je; mooie kleur. Voor op zo'n donker paard prachtig. Vandaar dat ik mijn donkere tuig tegen zo'n lichtgekleurd paard ook zo mooi vind staan.

Heb wel een donkerbruin hoofdstel; vind het iets te groot. Ik zal hem eens aanmeten als er meer tijd is.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:41

@Joyce
OOOH wat lekker!!!
ben benieuwd naar de fotos :D

Ik heb een zwart bruint onderlegd tuig.
Wil alleen nog een bruin hoofdstel erbij die heb ik niet...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:47

Helaas niet zo fijn nieuws.......... mijn nieuwe wagen zal nog enkele weken op zich laten wachten.
hoe of wat; stuur dan ff pb. Sandrina ik pb je straks zowiezo even.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:49

Daaarnnn, heel slecht nieuws zeg :(
Heb je hem wel optijd?
How come?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:51

zoals gezegd, meer info via pb ;)
het zal nog zo'n 5 weken duren, eind mei, dus het spant er om en of ik de vierdaagse er mee kan rijden is niet zeker. |(

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:56

fiets!
Nou pb box staat open :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:03

JoyCiej007 schreef:
Helaas niet zo fijn nieuws.......... mijn nieuwe wagen zal nog enkele weken op zich laten wachten.
hoe of wat; stuur dan ff pb. Sandrina ik pb je straks zowiezo even.

Potverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:53

jeetje joycie!!!! dat zuigt!!!!!! echt heel erg apfelstrudel!!!!!!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:59

ben er vandaag niet aan toegekomen om foto's van het trailertje te maken, die blijdschap werd eerlijk gezegd vandaag ook totaal overschaduwd. zal kijken of ik morgen even wat foto's kan maken.

Sandrina: als hij al echt tegen de luchtpijp aan zit, dan zit hij idd hoog genoeg en zou ik hem ook niet meer hoger hangen, nee.
Lijkt me wel gaaf om ook een haflinger te hebben: mini-hafjes en 'een grote haf' :) alleen die witte staarten he :( kan de stukken stront er met grote regelmaat uit wissen en wassen en nog helpt het niets :(

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:05

JoyCiej007 schreef:
ben er vandaag niet aan toegekomen om foto's van het trailertje te maken, die blijdschap werd eerlijk gezegd vandaag ook totaal overschaduwd. zal kijken of ik morgen even wat foto's kan maken.

Sandrina: als hij al echt tegen de luchtpijp aan zit, dan zit hij idd hoog genoeg en zou ik hem ook niet meer hoger hangen, nee.
Lijkt me wel gaaf om ook een haflinger te hebben: mini-hafjes en 'een grote haf' :) alleen die witte staarten he :( kan de stukken stront er met grote regelmaat uit wissen en wassen en nog helpt het niets :(

Ik kocht een klauwzak bij Welkoop om koeienpoten te weken in spul (welk?) daar stop ik de staart in als ie redelijk is gewassen, maar er nog stukjes stront in hangen. Die zak maak ik vast aan de longeersingel over de kont en giet er ook nog Bio-Tex in. Hij is geplastificeerd van binnen. Dat weekt daar lekker. Als het paard nog heerlijk met zijn staart zwaart heb je een supergoedkope staartenwasmachine. Probeer het maar eens!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:19

Goede tip, nooit aan gedacht. Heb sinds een tijdje wel Cowboy Magic Shine In Yellow Out, voor echte mestvlekken en gelige staarten en vachten. Werkt ook wel goed, maar helaas zijn de onderste centimers van haar staart waarschijnlijk permanent verkleurd...

Ze tilt haar staart gewoonweg niet goed op als ze moet poepen, en als ze ingespannen staat dan schijt ze de hele broek vol (hahaha dat zeg je ook bij kinderen :+ ). Heb tijdens het schoonmaken/invetten van het tuig ook echt flink moeten boenen op oude poepvlekken op de broek, heerlijk... not.

Ik maak de staart altijd goed nat, doe paar keer goed wassen met shampoo, ga dan aantal keer uitspoelen en dan met m'n nagels/vingers 1 voor 1 alle haartjes uitpluizen en de stukjes stront er letterlijk uitvissen, alles klit bij elkaar door de poep, zodoende breken er ook veel haren af, ookal doe ik het voorzichtig. Dan gaat er nog Shout in, komt alleen in de staart en niet ter hoogte v/d staartwortel of huid. En nu gebruik ik dan dus ook Cowboy Magic shampoo.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:37

wat balen van je waGen zeg..... hoe ist mogelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:51

JoyCie, dat slaat echt nergens op. Hoop echt voor die tijd toch je menwagen heb. Handig dat je straks wel eigen vervoer heb voor je paard. Altijd handig.

Zack had gelezen, balen zo wond op rug. Hopelijk geneest het snels.

Vervoer voor Eper 4 daagse is geregeld alleen nu nog overnachtingsplek. Ga even wat mailtjes versturen.

Gisteren heb NH les gehad met Tobbe en gaat erg goed :D we boeken veel vooruitgang. Maandag worden zijn hoefjes gedaan, en door de vorige eiegnaar van Tobbe is mij aangeboden om 1 t/m 4 mei zwerftocht bij hun te maken in Drenthe waarbij ze mij en paard komen ophalen en weer terug brengen. Super aardig van hun en is meteen goeie training voor de p4d.

Ice_baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 20:11

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:04

Nee hoor voor mij nooit meer boomloos! ;)

Ik heb ook leuk nieuws..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 12:50

WAt is het leuke nieuws??????

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:55

Zack vertel!!

IceBaby; ik punt de staart altijd wel ietsje bij dat hij nét niet over de grond sleept en soms nog ietsje meer, we gaan met haar waarschijnlijk toch niet meer naar de keuring; bij het NSPS gaan sport en keuringen niet echt samen; zijn ze goed op conditie voor de (men)sport, zijn ze voor de keuringen veels te slank en te gespierd. Wil je ze goed voor de keuring hebben moet je ze volproppen en buik kweken, en dat is weer niet goed voor de sport. :( ze begon met een 3e premie, wij dachten: 'dat moet beter kunnen', jaar erop was ze erg schraal en slecht op conditie, ook vanwege dat ongeluk. Geen premie....
En afgelopen jaar wéer een 3e premie met, vind ik persoonlijk, soms een beetje stom commentaar.
Nou dan houden we het daar maar bij; anders raak je die 3e weer kwijt, en 2e/1e premie zal het toch niet worden op deze manier. Maar we houden er wel altijd rekening mee in het seizoen dan; staart hoort tot op de grond te komen officieel ;)

Zadel heb ik helaas niets aan met al m'n shetten ;)

Joram: fijn dat alles geregeld is, en nu dus nog een slaapplek :)
Gaaf dat aanbod voor zo'n 'zwerftocht', zou ik zeker gebruik van maken als dat mogelijk is, en dat is natuurlijk dé perfecte training voor de vierdaagse!!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:12

@Joyce
Is dat bij jullie al net zo krom als bij de fjorden keuring? :P