eper paarden 4 daagse 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Re: eper paarden 4 daagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:43

Pff balen hunter.

Gister is het niet gelukt om foto's te maken, als ik vanavond niet hoef te werken dan ga ik vanavond bij de parkweg denk ik staan ;)

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:00

hunter, dat is schrikken zeg!! aardig van die man dat de paarden daar mogen staan!

gisteren kwamen we nog een aanspanning tegen waarvan de kar was gekanteld onderweg, gelukkig niet heel veel schade en paard was ook weer rustig, wel sneu zoiets...

Het laatste stukje voorbij de rotonde begon het bij ons te regenen, nou zeiknat waren we!!
Heb zin aan vandaag super mooi weer, dus lekker genieten van de laatste dag!!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:50

Heey
Ik kom vandaag kijken bij de intocht.
Hoe kan ik jullie herkennen dat jullie van bokt zijn. :P

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:47

nou toenet de intocht gekeken, super van genoten :) mijn favo was toch wel de ingespannen fries als zebra met uitgebreid jungle thema op de kar :) super

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:10

zo, wij zijn weer thuis. de intocht hebben we maar overgeslagen, dat werd ons echt te laat. We hebben 4 dagen gereden, echt supermooie routes hoor, en super organisatie ook!! zo veel mensen langs de weg om te helpen met oversteken ed. heel goed geregeld allemaal!
Vandaag was ook weer een prachtige rit, eindelijk een keer droog! dat was ook wel lekker hoor, dan hoefden we dus niet met alle natte zooi terug in de auto. Paardje was heel blij om weer thuis te zijn, die was toch wel erg nerveus van het uit logeren zijn, ze is ook behoorlijk afgevallen... maar ja, dat komt wel weer bij. De hoefjes hebben het ondanks de hoefschoenen goed gehouden. Hoefschoenen vond ik vreselijk lastig, paard liep er ook niet lekker mee... dus dat was een beetje jammer..
verder een superweek!!
ik weet alleen niet of ik dit mijn paard nog een keer ga aandoen..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:26

Ik heb ook genoten van de intocht, het lijkt wel of men steeds creatiever wordt. Heel erg knap, maar ook heel erg eng, vond ik die vrouwelijke vampier, brrrrr...........

De IJslanderruiters hadden er ook weer werk van gemaakt, pauwen en een soort vikingen, batavieren zou ook kunnen, met van die horens op hun kop.

M'n wortels heb ik helaas niet allemaal kunnen uitdelen, dat gaat te snel, tijdens zo'n intocht.

Op naar volgend jaar, dan hoop ik zelf ook weer mee te rijden.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:09

Ik ben ook bij de intocht geweest.
Fries als zebra vond ik super mooi.
Hebben jullie ook die welschjes bijna op het laatst gezien.
De een trok helemaal naar de zeikant en het andere paardje ging ook die kant op. Die paarden hadden het echt gehad denk ik.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:16

balen hunter.

gister ook weer een heerlijke rit gehad. Geen intocht gereden.

misschien volgend jaar weer. best leuk ter afwisseling dit

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:47

Ik heb de eerste erop zitten en dankzij brainless zijn wij ook uit ons verzopen tentje gered:-) nogmaals bedankt meid! Was superervaring, paardje deed het geweldig (1e vakantie met haar en dan gelijk dit..heeft me aangenaam verrast, ook bij de intocht!!) helemaal geweldig!!! volgend jaar gaan we weer en dan langer, wilde helemaal nog niet weg...!! (en paard ook niet, wilde met geen mogelijkheid de trailer in!!) Slechts 2 akelige ongelukken gezien...godzijdank! hoop dat de paarden (en ruiters) ok zijn. En zoveel leuke mensen ontmoet!! Echt geweldig en Jagtlust is ook een fantastische plek!!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:00

mysa schreef:
Ik heb ook genoten van de intocht, het lijkt wel of men steeds creatiever wordt. Heel erg knap, maar ook heel erg eng, vond ik die vrouwelijke vampier, brrrrr...........

Dat was ik :D :D Fijn dat het in de smaak viel hahaha!

Fries_Sander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:47

wat grappig.. mijn paard staat hier in het topic.. dat ik die nog tegen kom.
Dat is die fries met schimmeltje.. Friesje is van mij (A)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:41

Leuk friesje hoor.

Wie waren er allemaal verkleed.
De vampier vond ik heel erg leuk.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:03

Zo, vandaag weer thuis aangekomen... Ben heel trots op mijn paardje dat ie de 4 dagen heeft overleefd. Eerste dag was een ramp, alleen maar gillen, dribbelen en op de plaats galopperen (wist ik ook niet dat ie dat kon ;) ). Voor de mensen die gehoorsschade hebben opgelopen de eerste dag omdat ik een half uur op het startterrein moest wachten voordat mijn rijmaatje kwam, bied ik hierbij mijn oprechte excuses aan. Ook tijdens de rit werd ie maar niet rustiger

De dagen daarna bleef hij erg gespannen, maar wel meer controleerbaar. Ook op stal bleef hij toch wat gespannen. Pas de vierde dag kon ik echt merken dat hij ook begon te genieten van de rit. Ik heb dus ook weinig echt helemaal kunnen ontspannen. Aangezien dit de eerste keer in zijn leven is dat ik zoiets met hem doe, ben ook nog nooit op wedstrijd oid geweest, ben ik dus toch wel trots. De afstanden vond ik een makkie, hij kon wel 2 van die ritten maken elke dag, nog volop energie over. De intocht heb ik echter maar wijselijk overgeslagen...dat durfde ik nog niet aan.

In de trailer naar huis was ie ook nog redelijk opgefokt en moesten we even langs de kant van de weg stoppen (brrr...) omdat meneer zichzelf had losgemaakt doordat ie zo met zijn hoofd aan het schudden was dat de paniekhaak losschoot.

Van Bokt heb ik eigenlijk niemand bewust gezien, dat vond ik wel jammer. Het paard van Brainless volgens mij (Fries x warmbloed) vond ik echt het mooiste paard wat ik daar heb gezien, wat een prachtig beest! Zowiezo mijn ogen uitgekeken naar alle mooie paarden daar..heerlijk.

Henk is ook echt een lieve man, met iedereen op de camping had ie wel een echt persoonlijk contact, heel fijn. Toen ik er de eerste dag echt een beetje doorheenzat, heeft ie mij weer moed ingepraat.

Met de asociaalheid van de andere deelnemers vond ik het erg meevallen, op de derde dag na. Toen ben ik een keer echt vervelend ingehaald in harde draf zonder te vragen door 3 koetsen terwijl mijn paard langs de kant stond te stijgeren van opgefoktheid.

Al met al een hele ervaring... hopelijk de volgende keer met iets meer ontspanning.

Josfoto schreef:
Tijdens het overzetten vd bestanden naar mn pc ging er iets mis.
ca 200 foto's kwijt :(

Heb ik ook een keer gehad, bij de fotozaak hebben ze daar uitstekende software voor, voor weinig geld krijg je 90% van je foto's terug, als je er al overheen hebt geschoten dacht ik zo'n 60%.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:02

JoyCiej007 schreef:
Hoi mensen,

sorry dat ik zomaar 'jullie topic' binnen kom gevallen, had al veel eerder hier willen posten, maar was gewoonweg té druk :o

Ik rijdt dit jaar ook voor het eerst mee in Epe. Ik ben één van de geintervieuwde mensen uit de Mensport, en dit is mijn aanspanning:
Afbeelding
Er was mij door de Mensport gevraagd om ook een foto in te sturen voor bij het artikel, helaas hebben ze mijn foto niet geplaatst :( Maar ik ben dus degene met 'de shet die zo kan uitstrekken in draf' }:0

Wij vertrekken morgen eind v/d ochtend richting Epe, en zullen (zoals velen) verblijven op camping Jagtlust. Heb ook vernomen dat er morgenavond een meet & greet is, erg leuk initiatief, kan men de bokkers ook in real life ontmoeten.

Misschien kennen sommigen van jullie mijn groom, Mirjam Klarenbeek ook wel? Zij heeft vorig jaar meegereden en het jaar daar voor was zij vrijwilliger. Ze rijdt voornl. Ijslanders.

Ik heb er in iedergeval al ontzettend veel zin in, spullen voor ponylief zijn allemaal al gepakt, en inderdaad, ook bij ons gaat er véel meer aan troep voor de pony mee, dan voor ons zelf :Y)
Nou maar hopen dat het weer een beetje wil meezitten.

Ik wens iedereen alvast erg veel plezier, en wie weet tot ziens v/d week!

Groeten,
Joyce

Volgens mij stond jou shet naast mijn fjord in de wei bij henk (ik had nr. 26). Ze vond hem geweldig, maar die van jou had geen intresse in haar.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:16

Vrijdagavond na de intocht naar huis gegaan. Om half 1 hadden we paard en wagen op de wei staan en zijn we naar huis gegaan. Gisteren de gehele dag bezig geweest om de rotzooi op te ruimen (dat vind ik altijd het ergste van terug komen :D ).
Ondanks wat nattige buien hebben we het weer super naar ons zin gehad en was het allemaal weer fantastisch georganiseerd _/-\o_ !
Intocht was bij mijn ruiter Patrick helemaal in de smaak gevallen. En zijn opa, oma en moeder hebben er zeer van genoten om hem tijdens de intocht te zien voorbij komen. Hoewel het voor mij een eindje was om er naast te lopen, vond ik het geweldig om zo een aantal mensen helemaal gelukkig en blij te maken.
Nu helaas weer een jaar wachten |( , maar we hopen er volgend jaar gewoon weer bij te zijn. Moet dan alleen nog wat verzinnen voor de kleine baby die ik dan hoop te hebben gekregen. Maar heb de laatste dagen al vele mogelijkheden en variaties voorbij horen komen hoe ik de baby op de menwagen zou kunnen vervoeren. Dus wie weet hoe creatief er daar mee om ga :D .

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:42

@ Nobbygaard: hee ja dat klopt :) wij hadden idd weitje nr. 25. Jou Fjord vond haar inderdaad helemaal geweldig, kwam iedere keer met de oren naar voren op haar af als ik haar de wei in zette, maar die van mij deed de 1e dag nogal bitchy tegen haar ;) 't is ook een pony die ehm, niet erg lief is naar andere, voor haar onbekende paarden in het algemeen :)

Ik vroeg me trouwens af (sorry voor de nieuwsgierigheid) hoe jou paardje aan die 'bulten' komt? Ze had o.a. in haar nek bij haar manenkam een soort 'bult' zitten. Heb me vaak af staan vragen wat dat nou is.

Ook wij zijn inmiddels al weer een tijdje thuis, het was echt helemaal fantastisch. We hebben met m'n 'turboshet', zoals ze door velen werd genoemd, alle 4 de dagen + de intocht gereden, ze deed het helemaal perfect en had vaak zelfs té veel energie.
't is er 1 die ontzettend graag voor je wil werken en lol heeft in alles, het liefst uren gestaag in hoog tempo doordraaft en niet snel op geeft. Dat resulteerde in soms even haar flink terug moeten nemen, ze werd soms ook wel érrug sterk en pakte dan het bit op rechts vast. Achja..... ze heeft het super naar haar zin gehad, had iedere dag weer grote lol en na het uitspannen ging het in een drafje aan de hand weer naar de wei, dus te veel gevraagd voor haar was het zéker niet :)

Vrijdag was voor ons toch wel de mooiste dag. Ot werkte toen ook fijn mee, we hadden veel ruimte en als we eens achter een aanspanning zaten, hadden die ook een behoorlijk tempo er in zodat ze ze prima kon bij benen. Vond het toen ook een erg leuke route, leuke paden, niet te zwaar of te veel gehobbel, en wederom een prachtige omgeving.

Al met al voor mens en paard een super ervaring, ik denk dat dit voor ons zeker niet de laatste keer zal zijn :D

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:13

Josfoto schreef:
En deze schoot terug :+
Afbeelding

:= en dat waren wij

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 01:08

zo ook weer thuis

die foto op vorige pagina fries met wit paard
waren mijn camping genootjes

boika kon het iig makkelijk aan de 4 daagse

1e dag helemaal hieperdepieper , maar geduren de de week steeds rustiger maar bleef uber fit

ik iets minder :o

bij de meet en ngreet erug weinig bokkers gezien !

hoop dat er nog mensen zijn die foto's van mijn kanjer hebben gemaakt
lijkt me erg leuk die te hebben

zal morgen de foto eens inscannen .. was wel mooie foto alleen sta ik er niet zo leuk op :o

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 07:29

Wat enorm leuk om over jullie ervaringen te lezen zeg! Voelt het toch een beetje of ik er wat van heb meegekregen... Ik hoop dat de kleine ongelukjes niet tot blijvende schade zullen leiden... Ik heb echt wat gemist... ik hoop dat er nog eer foto's volgen!

Voor de geïnteresseerde: Mijn paardje is nog steeds niet beter. Ben gisteren naar de Animall gezondheidsdag geweest, in de hoop daarvan meer te leren, aangezien de DA niet 100% zeker was van de spierbevangenheid. Met veel mensen van verschillende disciplines gesproken en tot de conclusie gekomen dat het ook een allergische reactie op de enting zou kunnen zijn. Dus dat ga ik nu proberen te achterhalen en een volledig bloedonderzoek te doen naar spierenzymen, globulinen, vitamine E en selenium, magnesium ijzer en nog een hoop andere moeilijke afkortingen van dingen! Hopelijk krijgen we dan eindelijk wat zekerheid wat het is en ook wat we kunnen doen, want deze situatie is waardeloos...

ps Jos: wat een prachtige foto's zeg! Zo mooi in het groen genomen! Ik heb uiteraard extra naar de Haffies gekeken, er zitten echt een hoop leuke paarden tussen en een paar dat ik denk: dat hadden wij kunnen zijn.... Die lopen net als de mijne (normaal gesproken dan natuurlijk). Nu ik die foto's heb gezien, baal ik nog eens extra....

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 08:20

Ik heb vorig jaar mee gedaan, ik had niet de behoeft om dit jaar weer mee te doen. Maar dat heeft puur te maken met het feit dat ik zo'n beetje in het bos woon, en het dit jaar niet paste met de wedstrijden.

Maar ik heb dit topic helemaal gevolgd!! Echt leuk om te lezen hoe jullie de voorbereiding hebben gedaan, en hoe jullie de ritten hebben ervaren.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:17

JoyCiej007 schreef:
@ Nobbygaard: hee ja dat klopt :) wij hadden idd weitje nr. 25. Jou Fjord vond haar inderdaad helemaal geweldig, kwam iedere keer met de oren naar voren op haar af als ik haar de wei in zette, maar die van mij deed de 1e dag nogal bitchy tegen haar ;) 't is ook een pony die ehm, niet erg lief is naar andere, voor haar onbekende paarden in het algemeen :)

Ik vroeg me trouwens af (sorry voor de nieuwsgierigheid) hoe jou paardje aan die 'bulten' komt? Ze had o.a. in haar nek bij haar manenkam een soort 'bult' zitten. Heb me vaak af staan vragen wat dat nou is.

Dat zijn helaas vet en spierbulten, heb jaren geprobeerd om deze weg te krijgen. Maar dat lukt niet, nu maak ik me er niet meer druk om. Het is alleen soms onhandig omdat ze weet dat ze daardoor enorm sterk in haar hals is en daar maakt ze dan nog weleens misbruik van :( .

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:37

MiramN, wat vervelend dat je paardje nog steeds ziek is zeg, dat duurt wel heel lang nu... heel veel sterkte. Ik hoop dat je er gauw achter komt wat er aan mankeert.

Fries_Sander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:53

MirjamN , waar heb jij die Animall curses gehad, in heteren op de fruithof?

nickyu: Jaaa ik ben er, Maike van het friesje.
Hoe ging je paard terugweg de trailer op? ging het goed?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:01

halfuurtje ongeveer
maar wel weer links :Y)

Afbeelding
de foto :D

heeft ook andere gevonden , gaan we maar eens snel bestellen :Y)
Laatst bijgewerkt door nickyu op 15-06-09 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Fries_Sander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:07

ooo dat is te doen een half uurtje :D
is wat anders dan 2 uurtjes ...