Er zijn wel meer paarden die het binnen prettiger vinden als buiten. En ik spreek hierbij uit ervaring. Ik denk dat het niet altijd met kou of regen te maken heeft, maar ook met een stukje rust en veiligheid. Buiten doen ze heel veel indrukken op, misschien is dat voor Daan ook nog wat te veel. Zijn lijf heeft een hele strijd gevoerd, hij kan zijn rust nog goed gebruiken waarschijnlijk.
Shirley
Geplaatst: 10-02-18 22:11
Dat geloof ik ook vast en zeker!
De kalverhutjes worden hier zomer en winter gretig als schuilgelegenheid gebruikt: voor regen, wind, zon, maar ook voor al te opdringerige speelkameraden Wordt dan grappig genoeg ook nog gerespecteerd door de "pester"
Het loont best om er zelf eentje op de kop te tikken, altijd handig als je eens een kleintje om wat voor reden dan ook even apart moet/wilt houden! De beestjes hier hebben er echt veel plezier van, ondanks dat ze ook ook behoorlijke (schuil)stallen hebben
Birdie60
Geplaatst: 11-02-18 08:44
Inderdaad, ik ben met shirley eens. Zelf heb ik ook geen schuil mogelijkheid in de wei, en zo'n kalverhut is een goede oplossing. Wordt veel gebruik van gemaakt.
Vandaag weer dik 1.5 uur aan zijn vacht gezeten. hij heeft een vacht voor 3 pony's samen in lengte en heb hem er vandaag toch minimaal 1 van afgeknipt. mooi he... Nee hij ziet er niet uit maar het is beter voor hem.
Hahahahaha schitterend! Bad hair day? Bad hair winter!
Fijn dat je de vervilting er toch uit knipt, doet erg veel pijn. Onze oude kat had het ook een poosje, hij jammerde er over. Na meerdere keren uitknippen is het weggebleven gelukkig.
Mijn Shetlanders hebben altijd last van die vervilting, Dus ik ben er ook elk jaar weer behoorlijk wat uur aan kwijt. En het resultaat is altijd niet om aan te zien
Shirley
Geplaatst: 11-02-18 15:13
Ach, echte schoonheid zit in je hartje
En het is maar haar! Straks in de zomer komt er vast een prachtig glanzende vacht tevoorschijn!
Birdie60
Geplaatst: 11-02-18 16:29
IMJ schreef:
dat ziet er prima uit birdie! En het heeft de storm overleeft?
Lekker binnen laten staan, en naar buiten doen zoals je het al de hele tijd doet. Hij gaat wel beter, maar hij heeft nog zoveel meer tijd nodig en het is hartstikke koud, zou hem lekker binnen laten tot het beter weer word.
Je kunt ook ergens schuilstallen huren voor geloof ik 200.- per jaar, inclusief brengen en monteren, kun je per maand betalen. Daar had ik voor Bright toen een hele fijne van.
Shirley
Geplaatst: 11-02-18 19:34
Birdie60 schreef:
IMJ schreef:
dat ziet er prima uit birdie! En het heeft de storm overleeft?
We hebben hem nu vaststaan tussen de bomen.
Met "hulp" van de storm, of op eigen initiatief?
Ik was er twee kwijt! Eentje in flarden teruggevonden in onze eigen sloot, de andere nog kompleet heel anderhalve kilometer verderop Mijn land inclusief twee heiningen overgestoken, twee sloten en twee wegen gepasseerd, een hectare grond van de buurman doorgebolderd en op de kop in een zijsloot beland. En heel
Zijn wel van die kleintjes, hoor, en de rest staat ook vast
Vind die van jou wel heel mooi, Dorry! Maar niet gemakkelijk verplaatsbaar, denk ik?
Birdie60
Geplaatst: 11-02-18 20:18
Nee tussen de bomen niks geleden, en inderdaad is erg zwaar. Moeten hem met hoogwerker verplaatsen.
Dus je hebt een speurtocht gehad Shirley.
Shirley
Geplaatst: 11-02-18 22:42
Dankzij de wind was de richting waarin we moesten zoeken wel duidelijk en het filmpje van mijn vliegende iglo, dat ik via whatsapp van mijn buurman kreeg, heeft ook geholpen
Het zal hem deugd doen die kriebelende vacht eraf, ookal is het best een gek gezicht
IMJ
Geplaatst: 11-02-18 23:32
Shirley schreef:
Dankzij de wind was de richting waarin we moesten zoeken wel duidelijk en het filmpje van mijn vliegende iglo, dat ik via whatsapp van mijn buurman kreeg, heeft ook geholpen
Ladybird
Moderator Algemeen
Geplaatst: 12-02-18 15:35
Shirley schreef:
hahahaha
Birdie60
Geplaatst: 12-02-18 22:57
Ladybird schreef:
Shirley schreef: