Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:42

BarbaLala schreef:
TS, wat een plaatje van een paard heeft je zusje!
Ben benieuwd hoe het verder is gelopen.

Ik ben zelf fan van Gert van het Hof; Een man die door pakt en correct optreed zonder agressie en heel consequent, niks op aan te merken en alle respect!
De "huidige trends" in paardenland zijn dan ook niet aan mij besteed.
Al die onzin met o.a. leadropes, carrotsticks en rechtrichten. Ik vind het vertrutting van het paard en de sport zonder enige toegevoegde waarde.

Helemaal mee eens.

Heb zelf een pony staan die na een tijdje ook begon te staken,steeds langzamer gaan lopen en wanneer je hem een tik met de zweep gaf begon hij daarop te bokken.
Eerst de pony na laten kijken,mankeerde lichamelijk niets.
Onze dochter was wat terughoudend met het aanpakken (met mij erop deed hij niets want hij wist dat hij een ferme tik met de zweep kreeg wanneer hij niet op het been ging versnellen)
Ik heb menig keer aan de kant gestaan en gezegd..geef dat beest nu eens een beste tik met de zweep!!!!Nog even en hij loopt helemaal niet meer.
Weet het nog heeeeel goed....ze stonden in het midden van de bak,ze gaf hem zo`n klap met de zweep!!!! Daarna probeerde hij het nog wel een paar keer maar toen had ze genoeg moed verzameld om hem een beste tik te geven.
Ze rijden nu samen in het Z2 en niet onverdienstelijk.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat wanneer ze hem niet had aangepakt het een echte staakpony was geworden en ook een tripje Gert.
Ik ben echt fan van zijn rijden geworden nadat ik hem tijdens een clinic heb zien rijden op een paard van een kennis.
Eigenaar was in het ziekenhuis beland door dit paard.

pippenstein

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:47

Respect voor de man hoe hij met paard omgaat en respect voor jou als je dit paard toch een kans geeft en je het ondanks dit gedrag toch aandurft door te zetten !

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:49

max66 schreef:
ik ben eens bij een paardje wezen kijken. Mevrouw deed alles volgens de Parelli-manier (nu wil ik geen discussie over deze manier hoor). Paard wilde altijd lastig de trailer in, zij loste dat zo op:

Liet paard bij de laadklep staan en vroeg dan of hij alsjeblieft de trailer in wilde gaan. Het kon dan best een half uurtje duren (dat geduld had mevrouw), maar uiteindelijk ging meneer dan (idd rustig) de trailer in!

Ik moet je zeggen dat dit niet mijn manier is hoor. Niet miepen en die trailer in!

Zo vind ik Gert ook, doorpakken en niet zeuren. Werkt imo prima.

Hihi ja, hier bij mij ook hoor, gewoon hup en geen zweverige gedoe. Gewoon doorpakken en oefenen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:55

Cassidy schreef:
max66 schreef:
ik ben eens bij een paardje wezen kijken. Mevrouw deed alles volgens de Parelli-manier (nu wil ik geen discussie over deze manier hoor). Paard wilde altijd lastig de trailer in, zij loste dat zo op:

Liet paard bij de laadklep staan en vroeg dan of hij alsjeblieft de trailer in wilde gaan. Het kon dan best een half uurtje duren (dat geduld had mevrouw), maar uiteindelijk ging meneer dan (idd rustig) de trailer in!

Ik moet je zeggen dat dit niet mijn manier is hoor. Niet miepen en die trailer in!

Zo vind ik Gert ook, doorpakken en niet zeuren. Werkt imo prima.

Parelli is echt geen paard urenlang voor de klep laten staan en vragen of hij er in wil hoor. Dus wat je gezien hebt is interpretatie van Parelli, en die was niet correct.

Ik heb het niet gezien maar die mevrouw vertelde zelf dat zij het zo deed. Niet alleen met trailerladen maar met alles. Ze vond dat het paard uiteindelijk zelf de keus moest maken om te doen wat jij wilde en dat je het niet moest afdwingen. Zoals ik al zei, niet mijn manier. Heb ook geen verstand van Parelli, maar mevrouw deed aan Parelli dus ik ging/ga er eigenlijk van uit dat haar manier van doen ook de Parelli-manier was.

Ik heb het paardje uiteindelijk niet van haar gekocht, ben zelf meer van de klassieke manier van omgaan met paarden ... Ik vind dat mijn paard naar mij moet luisteren en moet doen wat ik wil, natuurlijk wel op een diervriendelijke manier. Ikzelf ben absoluut niet voor hardhandig optreden, gebruik van hulpteugels of sporen.
In het geval van het paard van ts denk ik dat het paard het nodig heeft/had om ergens "doorheen" geleid te worden en dat kan niet altijd met een aai en een brokje....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:07

Als ik een paard leuk vindt, zal de manier van vooropleiding me tot op zekere hoogte worst wezen, zal hem of haar er niet om laten staan. Omscholen/bijscholen kan altijd.

Parelli geeft paarden idd de tijd om de dingen te doen die je van hem wilt. Hij maakt het ongewenste moeilijk en het gewenste makkelijk en dan kan het paard haast niet anders dan uiteindelijk het verlangde doen. Anderson geeft het paard wat minder tijd, maar welke methode je kiest is persoonlijk.
Maar een uur alleen maar voor de trailer zetten en wachten tot paardlief er vanzelf opstapt, dan heb je het echt niet begrepen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:41

Ik ga de werkwijze van Gert van de Hof vanavond maar eens met eigen ogen bekijken in Ermelo.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:42

Veel plezier. Had er ook heel graag heen gewild. Maar kon en niet vrij krijgen en heb morgenochtend wedstrijd.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:55

Vala schreef:
Ik ga de werkwijze van Gert van de Hof vanavond maar eens met eigen ogen bekijken in Ermelo.

Ik ook :j
ben echt heel benieuwd, niet eens voor dat wat ik ga zien maar dat wat hij te vertellen heeft :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:56

Ik ook. Het heet niet voor niets Rondje Rodeo vanavond he? *\o/* *\o/* *\o/*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:58

Wel foto's en filmpjes maken voor degenen die niet kunnen gaan :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:59

Moeten daar kaartjes voor gekocht worden? Of kan je gewoon komen kijken?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:59

Kaartjes kosten 15 euro :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:19

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:03

Ik ben heel benieuwd hoe je het vindt en hoe je zijn werkwijze ervaart. Maak je nog een filmpje of wat foto's en een uitgebreid verslag voor ons?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:36

Nimber schreef:
Ik ben blij dat er iemand is zoals Gert. Menig afgeschreven paard gaat nu weer als fijn rijpaard door het leven inplaats van salami of rookworst.

Ik heb een goed idee voor een boktmeeting. Alle mensen die nu om t hartste gillen dat het ziellug en gemeen is krijgen ook zo'n gefilpte bok en laten ons zien met cam hoe ze daar op gana zitten en dat beest fijn krijgen.

Oh nee wacht zoiets heeft tijd nodig. Goed over 15 jaar als het beest 30 is, is ie mak genoeg om er weer op te stappen :))

Is gewoon slimme marketing Nimber.
Ik hoorde van een klant die een paard zadelmak liet maken dat een kennis van haar haar paard op dat moment ook liet doen. Het beest stond drie maanden daar, en er was eindelijk 'contact gemaakt'. Verder kon hij dus niks, had in drie maanden nog niks geleerd. En wel drie maanden lekker incasseren natuurlijk :Y)
Dan doe ik het totaal fout hoor!

ponyloveee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:57

WAT EEN GEWELDIG BEEST, JEETJEMINA WAT HEEFT JOUW ZUS EEN GELUK!
ik weet niet of het al gevraagd is,
maar hoe oud is het paard, en welke afstammeling,
als ik over ga naar de paarden hoop ik dat ik óf een kopie heb óf dat deze tegen die tijd te koop staat!
heel knap van Gert, respect voor die man!
hoe gaat het nu?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:56

Nou de negatievelingen kunnen juichen; er was een Jazz bij waar Gert niet op heeft kunnen komen.

andere kant van het verhaal: paard is al een jaar mee aangeklooit met als gevolg dat niemand er meer op komt, zelfs Gert vanavond niet. Paard kwam wat ik begreep daarna naar hem toe, en er komt een foto in de paard&sport als ie gelukt is.

Moraal van het verhaal: een goed begin is het halve werk. Nu ik hem zelf eens aan het werk heb gezien weet ik het zeker: hij IS het goede begin voor een paard.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 00:29

Vroeger reden we met kaplaarzen en op een opgevouwde plaid onder het zadel, dus dat getrut ben ik hetw el mee eens het echte rijden moet niet vergeten worden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 07:30

Amaryllis schreef:
Nou de negatievelingen kunnen juichen; er was een Jazz bij waar Gert niet op heeft kunnen komen.

andere kant van het verhaal: paard is al een jaar mee aangeklooit met als gevolg dat niemand er meer op komt, zelfs Gert vanavond niet. Paard kwam wat ik begreep daarna naar hem toe, en er komt een foto in de paard&sport als ie gelukt is.

Moraal van het verhaal: een goed begin is het halve werk. Nu ik hem zelf eens aan het werk heb gezien weet ik het zeker: hij IS het goede begin voor een paard.

hoezo juichen???
Ik vind dat in en in triest voor het paard,wat is daar in vredesnaam mee gebeurt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 08:40

Urielle schreef:
Is gewoon slimme marketing Nimber.
Ik hoorde van een klant die een paard zadelmak liet maken dat een kennis van haar haar paard op dat moment ook liet doen. Het beest stond drie maanden daar, en er was eindelijk 'contact gemaakt'. Verder kon hij dus niks, had in drie maanden nog niks geleerd. En wel drie maanden lekker incasseren natuurlijk :Y)
Dan doe ik het totaal fout hoor!

Dan zie je dus dat ie de tijd neemt, als dat nodig is. (Wie zei ook weer dat hij alleen paarden "overvalt")

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:10

Die Jazz was goed verkloot ja, ik zou zeggen: curry, mayo en uitjes erop :o . Plaatje van een paard, bloedmooi en onhandelbaar.
Verder vond ik het zadelmak maken in 15 minuten erg leuk om te zien, hij deed het keurig netjes.
wel jammer dat ik naast de bak op mijn plaat ging en nu met mijn been omhoog zit :D

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:32

Vala schreef:
Die Jazz was goed verkloot ja, ik zou zeggen: curry, mayo en uitjes erop :o . Plaatje van een paard, bloedmooi en onhandelbaar.
Verder vond ik het zadelmak maken in 15 minuten erg leuk om te zien, hij deed het keurig netjes.
wel jammer dat ik naast de bak op mijn plaat ging en nu met mijn been omhoog zit :D

Is er nog verteld wat er nu verder ging gebeuren met dat paard?
(Dat is beroerd, ze zijn dus al een jaar bezig geweest met dat paard? Wat hebben ze er mee gedaan?)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:00

Gert vond het wel een gaaf paard, met karakter.
Hij gaat het thuis, in een kleinere bak weer proberen zei hij en de foto's in paard en sport plaatsen ;-)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:29

Klinkt heftig, zonde van zo'n dier.
Werd er ook verteld wat er mis is gegaan met het paard? En zouden jullie kunnen aangeven wat er gebeurde bij Gert (er is zeker toevallig geen filmmateriaal van)?
Heb het overigens over de Jazz waar hierboven over wordt verteld.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:32

Een Jazz schijnt meestal wat lastig te beleren te zijn.
Eigenaar is begonnen maar is niet gelukt. Heeft er wel 1x opgezeten en hebben daarna besloten dat het niet veilig was het zelf verder te doen en het paard is weer een poosje weggezet.
Hierdoor wist hij al wat Gert ging doen voordat hij uberhaupt op kon stijgen en was Gert dus steeds te snel af. Dat werkte in het nadeel van Gert.
Er is wel een filmpje van gemaakt. Je kan Laetitia hier op bokt pb'en en vragen..
Zie dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1701158&&start=225