BarbaLala schreef:TS, wat een plaatje van een paard heeft je zusje!
Ben benieuwd hoe het verder is gelopen.
Ik ben zelf fan van Gert van het Hof; Een man die door pakt en correct optreed zonder agressie en heel consequent, niks op aan te merken en alle respect!
De "huidige trends" in paardenland zijn dan ook niet aan mij besteed.
Al die onzin met o.a. leadropes, carrotsticks en rechtrichten. Ik vind het vertrutting van het paard en de sport zonder enige toegevoegde waarde.
Helemaal mee eens.
Heb zelf een pony staan die na een tijdje ook begon te staken,steeds langzamer gaan lopen en wanneer je hem een tik met de zweep gaf begon hij daarop te bokken.
Eerst de pony na laten kijken,mankeerde lichamelijk niets.
Onze dochter was wat terughoudend met het aanpakken (met mij erop deed hij niets want hij wist dat hij een ferme tik met de zweep kreeg wanneer hij niet op het been ging versnellen)
Ik heb menig keer aan de kant gestaan en gezegd..geef dat beest nu eens een beste tik met de zweep!!!!Nog even en hij loopt helemaal niet meer.
Weet het nog heeeeel goed....ze stonden in het midden van de bak,ze gaf hem zo`n klap met de zweep!!!! Daarna probeerde hij het nog wel een paar keer maar toen had ze genoeg moed verzameld om hem een beste tik te geven.
Ze rijden nu samen in het Z2 en niet onverdienstelijk.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat wanneer ze hem niet had aangepakt het een echte staakpony was geworden en ook een tripje Gert.
Ik ben echt fan van zijn rijden geworden nadat ik hem tijdens een clinic heb zien rijden op een paard van een kennis.
Eigenaar was in het ziekenhuis beland door dit paard.

. Plaatje van een paard, bloedmooi en onhandelbaar.