[Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:52

asjemenou schreef:
Mag je me eerst vertellen wat je onder de moemer goedkoop paard, goedkoop les en goedkope spullen vind vallen, kan ik daarna kijken of ik onder de goedkope catogerie val.

Heb met mijn goedkoopste paard denk ik de meeste punten gehaald, en het vaakst op mijn coupon zien staan dat het een goed paard was waar ik maar zuinig op moet zijn.
Ik denk dat de meeste vergeten dat de ruiter het paard kan maken of breken. Zet een goed ruiter op een simpel paard, en dat paard is niet zo simpel meer. Zet een mindere ruiter of een goed paard, en het lijkt een simpele.
Of dachten jullie dat al die paarden van Emmelie en Edward van nature zulke bewegingswonders zijn?

helemaal mee eens anja!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:22

Lante schreef:
Je hebt nodig, talent,een talentvol paard, goed (passend) materiaal en goede instructie. Zo werkt het nu eenmaal op deze wereld.
Talent hoef je niet voor te betalen, dat heb je of je hebt het niet/minder, een talentvol paard kun je eventueel ook voor iemand anders rijden als je zelf genoeg talent en doorzettingsvermogen hebt en goed materiaal staat wel op Marktplaats (even een goede zadelmaker laten komen die het te pas maakt 'et voila'!). Goede instructie zul je dan inderdaad zelf moeten betalen, maar mensen met genoeg drive zorgen er wel voor dat dit laatste ook goedkomt.

Ik denk dat het grootste probleem is dat mensen zichzelf en het paard wat meer talent toeschrijven dan realistisch is en dat levert dan teleurstellingen op en dus negatieve reacties op zo'n talentenjacht.

Thanks voor je duidelijke omschrijving! Dit bedoelde ik eigenlijk te zeggen, maar had het zelf niet zo concreet en rechtstreeks kunnen brengen.

Drunksheep

Re: [Deel 2] MacRider Cup 2012, Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:56

Ik heb me opgegeven voor 27 mei te Zuidlaren, maar ik denk dat ik het afzeg. Denk niet dat ik ben wat ze zoeken :))

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:12

Mooie omschrijving. Succes iedereen nog met de selectiedagen! Ik ga voor de junior versie

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:22

Lante schreef:
Je hebt nodig, talent,een talentvol paard, goed (passend) materiaal en goede instructie. Zo werkt het nu eenmaal op deze wereld.
Talent hoef je niet voor te betalen, dat heb je of je hebt het niet/minder, een talentvol paard kun je eventueel ook voor iemand anders rijden als je zelf genoeg talent en doorzettingsvermogen hebt en goed materiaal staat wel op Marktplaats (even een goede zadelmaker laten komen die het te pas maakt 'et voila'!). Goede instructie zul je dan inderdaad zelf moeten betalen, maar mensen met genoeg drive zorgen er wel voor dat dit laatste ook goedkomt.

Ik denk dat het grootste probleem is dat mensen zichzelf en het paard wat meer talent toeschrijven dan realistisch is en dat levert dan teleurstellingen op en dus negatieve reacties op zo'n talentenjacht.

Denk inderdaad dat dit het grootste probleem is bij de mensen die hier negatief reageren. Heb er zelf vanaf het begin heel neutraal ingestaan. Zoiets van: zijn we door is alleen maar leuk. Zijn we niet door, jammer. Maar niks aan te doen. Dan heeft in ieder geval het paard waar ik mee meedeed heel veel geleerd. Merrie gaat nu lekker de wedstrijden in. En wie weet doen we volgend jaar wel weer mee.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:42

Ik zeg niet dat ik talent heb hoor, ben zelf ook zo'n ruiter met een goedkoop paard, zelfs geen lessen en slechts iets betere spullen. Bij ons viel het gewoon heel erg op.

En dat Edward geen bewegingswonders heeft, hmm.. Denk ook niet dat ie op mijn knol zou gaan zitten hoor :n

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:45

Lante schreef:

Helemaal mee eens

Oja, de uitslagen staan weer online op Paard&Lifestyle en ik heb de overzichten per regio bijgewerkt.

Voor de overzichten per regio, kijk hier: http://www.paardenlifestyle.com/uitslag ... -cup-2012/

Iedereen die door is, gefeliciteerd!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:05

Roxxiejj schreef:
Ik zeg niet dat ik talent heb hoor, ben zelf ook zo'n ruiter met een goedkoop paard, zelfs geen lessen en slechts iets betere spullen. Bij ons viel het gewoon heel erg op.

En dat Edward geen bewegingswonders heeft, hmm.. Denk ook niet dat ie op mijn knol zou gaan zitten hoor :n

Bij mij ook hoor, ik zeg alles behalve dat ik talent heb en was al sowieso er niet van uit gegaan dat we ook maar geselecteerd zouden worden maar ik was wel ervan uitgegaan dat we tips zouden krijgen en geen afzeur-preekjes :P

Maargoed ik ben nog steeds érg benieuwd naar 14 april, dan ga ik weer, om te kijken bij een vriendin.

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:55

superlise schreef:
Roxxiejj schreef:

Bij mij ook hoor, ik zeg alles behalve dat ik talent heb en was al sowieso er niet van uit gegaan dat we ook maar geselecteerd zouden worden maar ik was wel ervan uitgegaan dat we tips zouden krijgen en geen afzeur-preekjes :P

Maargoed ik ben nog steeds érg benieuwd naar 14 april, dan ga ik weer, om te kijken bij een vriendin.

13 april :D

Ben ook heel benieuwd wat ze gaan zeggen.
Ik was bij de allereerste macrider geweest (was ergens begin januari in Elst). Toen was ik heel enthousiast.
Maar ze hebben best wel wat dingen veranderd, zoals meer mensen in een kwartiertje ipv een half uur.
Maar goed, ga t zien volgende week vrijdag in Woudenberg.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:10

Bij ons waren ze wel langer dan een kwartier met een groep bezig. Ze namen echt wel de tijd voor je.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:39

Oke, nouja kijk daar is een verschil, bij mijn groepje was het 10 minuten in de bak dus met die 3 minuten stappen/kletsen erbij in.. Achja vind het niet erg dat ik heb mee gedaan ofzo, maar zou niet snel een volgend jaar inschrijven denk ik.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 12:48

Ligt er aan of het paard, wat ik dan wil meenemen, er volgend jaar nog is. Vind het wel een goede ervaring voor jonge paarden.

derkstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:14

Klinkt op zich wel leuk, maar wanneer zijn precies de volgende rondes en wat zijn de kosten? Is er nog een selectiewedstrijd in Gelderland?

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:35

Ik blijf het wel heel jammer vinden dat er aan deze kant van brabant en limburg geen selectie moment is geweest en ook niet meer komt....

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:05

Hebbesje schreef:
Ik blijf het wel heel jammer vinden dat er aan deze kant van brabant en limburg geen selectie moment is geweest en ook niet meer komt....

jawel misschien wel! :)

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:08

VINJ schreef:
Hebbesje schreef:

jawel misschien wel! :)

Wel? Wanneer? En waar? :):)
Ik zal niet doorgaan maar ik ben altijd benieuwd hoe iemand anders over ons denkt. Een ander oog er op is nooit weg en je leert overal wat van :)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 14:11

derkstede schreef:
Klinkt op zich wel leuk, maar wanneer zijn precies de volgende rondes en wat zijn de kosten? Is er nog een selectiewedstrijd in Gelderland?

moet je even kijken op macrider.nl
kosten zijn er niet ;)

udinese_bv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:38

Weet iemand door wie er foto's zijn gemaakt bij de selectie in Nieuwerkerk aan den IJssel?

nikkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:08

ja, door fototoppaarden.nl, de foto's komen er als het goed is vandaag op te staan.
In welke klasse reed je?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 12:20

Hoeveel moeten er minimaal inschrijven om het door te laten gaan weet iemand dat?

udinese_bv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:55

nikkieee bedankt voor je reactie! Ik reed mee in de klasse M.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 21:35

Ik heb mij helaas moeten afmelden voor 15 april te bunschoten, maar ik zal wel aanwezig zijn om te fotograferen!
Wie o wie van bokt rijdt daar 15 april?

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:58

Yes! Er is een nieuwe datum voor de brabant en limburgse deelnemers! 2 Juni in Berkel- Enschot

VINJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:38

poedersuiker dan hebben wij dus net selectie.. is wel moooi thuis.. schrijf me maar gewoon in en dan zie ik wel!

laidaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:51

Hebbesje schreef:
Yes! Er is een nieuwe datum voor de brabant en limburgse deelnemers! 2 Juni in Berkel- Enschot

die rijd ik ook niet mee!! de dag erop hebben wij selectie en ik ga echt niet 2 dagen achter elkaar.