Tendance schreef:Anneliesdj:
Ten eerste staan paarden niet in een asiel, dus daarmee gaf ik ook al aan, dat er nog al wat verschil zit tussen een paard en een kat of hond en dat ik een vergelijking als deze dus niet op zijn plaats vond.
Verder fok ik inderdaad mijn toekomstige paard weer zelf! Net als wij bij mijn jonge dier gedaan hebben!
En ik laat dus niet een veulen fokken, ik combineer zelf!
En het stukje over paarden, die niet voor de slacht gefokt worden? Hier in de buurt is er toch echt een boer, die dat wel heeft gedaan. Alleen nu de slachtprijzen zo omlaag gaan is hij overgestapt op het fokken van rijpony's. De enige reden, dat hij af en toe een shet naar een gezin deed, was omdat hij er dan nog net wat meer voor kreeg, dan als hij ze naar de slacht deed.
De wereld is niet zo mooi en schattig als er soms gedacht wordt!
Omdat er geen asielen voor paarden zijn, als je er vanaf wilt breng je ze naar een handelaar. Zogezegd is een handelaar dus vergelijkbaar met een asiel.
En nogmaals; was het maar zo dat er gefokt werd voor de slacht, daar is niets zieligs of schattigs aan. Dan zijn er tenminste regels en wordt er voor die dieren gezorgd.
De handelaar die jij in de buurt hebt wonen is een van de weinigen, veel handelaren brengen dieren naar de slacht als ze denken er niets voor te kunnen krijgen, dat is wat anders dan specifiek voor de slacht gaan fokken.
Waarom denk je dat de slachtprijzen zo omlaag zijn gegaan??