Hoe snel kunnen dingen gaan...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:02

Nouvel schreef:
nee daar mag ook juist geen druk op komen, want op die plaats zit een gehecht stuk dat nog heel gevoelig is, dat is het lastige nu even...
Ze mag pas een singel om als de gehele wond minimaal een paar weken volledig gesloten is...
(en dan te beginnen met 5 min op een dag... :+ )

oei dat is erg lastig zeg. blijft de deken ook niet goed liggen met alleen de voorsluiting en bilkoorden?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 18:33

webster543 schreef:
Op die laatste foto's is het precies alsof de huid "geplooid is (van die huidgolfjes). Trekt dat ooit bij?
Verder ziet het er super uit!!

de huid is daar inderdaad soort opgeschoven toen de hechtingen zijn open gesprongen, misschien dat het weer ietsje terug zal schuiven, maar in ieder geval zal het open stuk van binnen uit dicht moeten gaan groeien en dat zal veel tijd nodig hebben...

carolalisa schreef:
oei dat is erg lastig zeg. blijft de deken ook niet goed liggen met alleen de voorsluiting en bilkoorden?

dat zou nog een optie zijn met rustig weer misschien, maar met die wind van afgelopen dagen is dat geen succes denk ik...
daarbij heb ik een horseware deken, en daar zit alleen een bilkoord achterlangs (mijn dominick is overleden bij het ongeluk)...
ik zou wel kunnen kijken voor een deken met 2 bilkoorden en dan de singels er evt afhalen, zou misschien wel een idee zijn...

zou je eigenlijk afneembare singels moeten hebben...

Sjeempie

Re: Hoe snel kunnen dingen gaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:43

dat zou inderdaad heel handig zijn. ik heb zelf een rhino deken voor mijn paard. ik vind dat hij erg goed bijft liggen en ik denk dat hij ook zou blijven liggen zonder kruissingels. maarja dan moet je ze eraf slopen en dat zou ik er ook niet echt voor over hebben. ik hoop dat je sne een goede oplossing kan vinden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:48

emmm... een hengsten deken misschien een optie? ipv kruissingels dus een mooi breed stuk stof dat onderdoor gaat. Of kijk of je iemand kan vinden die dekens kan maken (bv canvas) en samen met jou kan brainstormen over wat zou kunnen werken voor jou paard.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:03

en een idee western/quarter deken?
Die hebben vaak 1 band direct achter de voorbenen en dan bredere banden die als lieslijnen.
Wellicht ook nog een optie. (kan evt vanavond even een voorbeeld foto zoeken ;) )
Van hh heb je ook dekens met kruissingels die aan beide kanten los kunnen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:29

Bedankt voor jullie meedenken! +:)+

Eigenlijk is op dit moment alles wat onder haar buik door moet nog fout, want met rollen trekt alles strak op haar buik, en er mag nog geen druk op de wonden komen...
zonder singels zou dus inderdaad de enige optie zijn...

Maar...
het wordt vanaf zondag mooi weer, dus daar hopen we eerst maar even op!
en dan zien we wel weer verder...

wie weet is bij de volgende regen en wind periode de wond wel weer een stuk verder dicht...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:32

Nouvel schreef:
Bedankt voor jullie meedenken! +:)+

Eigenlijk is op dit moment alles wat onder haar buik door moet nog fout, want met rollen trekt alles strak op haar buik, en er mag nog geen druk op de wonden komen...
zonder singels zou dus inderdaad de enige optie zijn...

Maar...
het wordt vanaf zondag mooi weer, dus daar hopen we eerst maar even op!
en dan zien we wel weer verder...

wie weet is bij de volgende regen en wind periode de wond wel weer een stuk verder dicht...

ik heb destijds een zomerdeken van harry's horse gehad waar de buiksingels van af konden (zaten aan 2 kanten met dekensluitingen vast), misschien bestaat er ook wel zoiets voor een geschikte deken voor je paard...
die deken had dus gewoon een voorsluiting, bilriemen en dus afneembare singels...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:41

zoiets zou in waterdichte versie een mooie optie zijn om te proberen inderdaad...
dan moet er alleen niet te veel wind staan denk ik...

heb je enig idee van welk merk die er zijn en wat ze kosten?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:49

Nouvel schreef:
zoiets zou in waterdichte versie een mooie optie zijn om te proberen inderdaad...
dan moet er alleen niet te veel wind staan denk ik...

heb je enig idee van welk merk die er zijn en wat ze kosten?

ik had dus een zomerdeken van harry's horse en die koste destijds €45,-...maar weet niet of meerdere merken het hebben en of harrys horse ze ook in regendeken uitvoering hebben...

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:50

ik heb een zweetdeken van HH waar je de kruissingels op die manier vanaf kan halen. dus mischien hebben ze daar ook een regendeken van.

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:11

Ik weet niet voor hoeveel geld je van plan bent uit te geven :+
Deze is nogal prijzig namelijk.. :=
Als je hem zo ziet zonder kruissingels volgensmij... (weet het niet zeker)
maar toch wel een prijsje van €150,-

http://www.shopwiki.nl/_Nieuwzeelandse- ... 4&s=426860

Edit; zie net dat de maten van 125 tot 145 gaan ;( dus das waarschijnljik een beetje klein ofniet?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:37

de HH deken die ik had was een euhhhmmmm
zoeentje met een losse onder deken en een losse boven deken. ben de naam even kwijt :o

de "western"/"quarter" deken die ik bedoel is dit:

Afbeelding

De harry's horse was de concept :D
Afbeelding

een losse 100 grams outdoor deken met een 200 grams onderdeken.
De outdoor deken had buiksingels die je aan 2 kanten los kon maken

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:42

Ik heb ook een keer een deken om gedaan zonder buikriemen. Toe is de deken soort van gaan draaien en stond mijn paardje aan 1 kant op de deken. Mijn paardje bleef heel kalm op 1 plek staan net zo lang tot ik kwam (zei de buurman die het heeft zien gebeuren. Maar geen verstand heeft van paarden dus de deken ook niet goed kon doen) en heeft zo dus half uur op mij staan wachten in het paddock. Maar nie alle paarden blijven daar zo kalm onder.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 09:11

zo die is hard opgeknapt qua wonden zo buiten. Jammer dat ze zo schraal is geworden, maar hopelijk trekt dan nog wel bij in de wei de komende weken.

Ik heb op al mijn horseware deken ringen laten zetten aan de binnenkant van de achterste kruissingel, zodat er toch beenkoorden aan kunnen. Met een merrie werkt een staartkoord niet zo, die van mij zat onder de urineplekken op haar achterbenen met een staarttouwtje. bij de schoenmaker kost me dat ca E 5 per deken (wel een schone meenemen!), ik neem dan zelf de ringen en een stukje band mee. Meestal gebruik ik het band van het staartkoord voor het vastzetten van de ringen, en de ringen haal ik bij GAMMA, wel opletten dat ze niet te dik zijn, anders willen de standaard clips van de (elastische)beenkoorden er niet aan

lipicai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:12

De new Zeeland regendekens zijn erge goede dekens met slechts een voorsluiting en twee stevige bilkoorden en hebben een dunne voering (althans als het de echte zijn). Onverwoestbaar en door hun gewicht waaien ze niet erg op en niet gemakkelijk te verschuiven, zelfs niet bij veelvuldig rollen. Zeker als het paard een beetje een kontje heeft, dan blijven ze super liggen. Hier waait het altijd en ze rollen er ook mee, en er is er nog nooit een afgekomen.
Qua investering een deken die echt heel veel jaren mee gaat en mocht het je niet bevallen of heb je hem niet meer nodig, dan ben je ze zo kwijt weer kwijt.
Succes!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 10:27

julio111 schreef:
Ik weet niet voor hoeveel geld je van plan bent uit te geven :+
Deze is nogal prijzig namelijk.. :=
Als je hem zo ziet zonder kruissingels volgensmij... (weet het niet zeker)
maar toch wel een prijsje van €150,-

http://www.shopwiki.nl/_Nieuwzeelandse- ... 4&s=426860

Edit; zie net dat de maten van 125 tot 145 gaan ;( dus das waarschijnljik een beetje klein ofniet?

Mede gezien het paard dat ze gebruikt hebben denk ik dat dat de rugmaten zijn. Ondermaat zou dan van 175 tot 195 zijn. Dat zijn veel verkochte maten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:11

ik vind ze altijd zo log en zwaar die dekens... :=
zo'n fors paard is het niet, en nu zeker niet meer...

heb ook het idee dat de bovenstof erg lang nat blijft door het materiaal of valt dat mee...

het wordt deze week warm, dus ik kijk nog even af hoe het gaat voor ik grote aanschaffen voor tijdelijk ga doen, ze heeft al behoorlijk wat gekost afgelopen 2 maanden...
en misschien kan ik dan ook beter een nieuwe Dominick kopen en daar afneembare singels aan laten zetten, daarvan weet ik dat ze ze goed past en dat ze super liggen...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:16

tis dat ik maandag op vakantie ga Ellis, anders had ik de buiksingels met alle liefde voor je aangepast zodat ze afneembaar zijn.
Tis een klein iets wat je eigenlijk zo gedaan heb namelijk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:26

Mri schreef:
tis dat ik maandag op vakantie ga Ellis, anders had ik de buiksingels met alle liefde voor je aangepast zodat ze afneembaar zijn.
Tis een klein iets wat je eigenlijk zo gedaan heb namelijk!

bedankt voor je aanbod, aardig van je!

gelukkig wordt het mooi weer nu, dus ik kijk het gewoon even af!

ik zit er over te denken om te vragen of ze evt bij een nieuwe Dominick de singels afneembaar willen maken.
de dominick die ze op had tijdens het ongeluk is kapot gescheurd, dus ik zal toch een nieuwe moeten, en ik weet dat die dekens als een huis liggen op haar...

maar ik wacht even het weer af en hoe het verder met haar gaat...

fijne vakantie!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:48

Klein stapje terug is balen, maar het was de poging waard uiteraard. Heb het even niet meegekregen, maar is veel en vaak slobber/merriebrok/seniorenvoer bijvoeren als het wat kouder/natter is een optie? Even apart van de rest, volproppen en weer loslaten?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:12

ja elke dag wordt ze al uit de wei gehaald om te eten inderdaad, dat gaat ook goed.
ze krijgt dan lucernebrok, merriebrok en muesli.
Dus qua zorg zit dat wel goed! :j
ze staat nu ook weer even apart en krijgt extra kuil op de wei wat ik begreep...

ik wil even nog iets bijhalen wat goed aanzet voor we er weer naar toe gaan.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:15

Van Cloris hoorde ik dat Subli Seniores Priores enorm goed is.
Heb daar ook al goede ervaringen over gelezen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:32

hier nog een stille meelezer. wat een verhaal en wat een herstel! Ik hoop echt dat het volledig goedkomt met je merrie, maar ze lijkt zich wel te amuseren...

Bij het deken"probleem" moest ik ook denken aan speciale quarterdekens... Die hebben geen kruissingels die bijna de volledige buik onder "spanning" kunnen zetten tijdens het rollen.
Ze worden vnl op hun plek gehouden door brede lieskoorden en een singel net achter de voorbenen, maar ik denk wel dat je die eraf kan halen en dat het deken dan nog blijft liggen...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:13

Nouvel schreef:
zou je eigenlijk afneembare singels moeten hebben...

Kun je ze niet bovenlangs sluiten, de sluiting op de rug?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:18

Zou je niet voor-been-riemen er bij kunnen laten maken ipv alleen bilriemen?

Gelukkig word het weer mooi weer komende dagen :).