Equitana 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Equitana 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:03

Nou laten we idd hopen dat het geen HHB 2 wordt met die dingen, daar kon je echt niet meer normaal lopen. Heb ze idd voorgaande jaren/edities ook nooit nodig gehad, ga me daar niet helemaal klem kopen want zoveel goedkoper is het toch niet. Ik koop iets omdat ik het nodig heb en niet om het kopen zelf.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:05

hotchocolat schreef:
Als iedereen zo'n trolly meeneemt kun je er dan nog wel lopen zonder iedere keer getakeld te worden door die wieltjes?

ahhhhh ik heb zo'n hekel aan die dingen.
Vooral als het druk is, mensen stoppen om ergens te kijken en laten dat ding achter hun in het pad staan waardoor je continu struikelt.
Of dat ze ermee over je tenen rijden...... _-:(

Die dingen zouden verboden moeten worden :))

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:07

Brainless schreef:
hotchocolat schreef:
Als iedereen zo'n trolly meeneemt kun je er dan nog wel lopen zonder iedere keer getakeld te worden door die wieltjes?

ahhhhh ik heb zo'n hekel aan die dingen.
Vooral als het druk is, mensen stoppen om ergens te kijken en laten dat ding achter hun in het pad staan waardoor je continu struikelt.
Of dat ze ermee over je tenen rijden...... _-:(

Die dingen zouden verboden moeten worden :))

Amen _/-\o_

Hoop dat niet iedereen zo'n ding meeneemt.
En anders rekening houd met een ander :Y)
Ook niet handig op de tribunes ect...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:08

Ik wilde er heen gaan, maar het word toch een duur geintje.

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:16

:o Ben er nog nooit geweest maar lijkt me heel leuk allemaal! Zie het alleen niet zitten dat enorme eind (woon bij Emmen) met auto alleen te moeten rijden. Vind ik toch wel ver weg voor een dagje. Met een hotelovernachting wordt het mij veel te duur. Zijn er nog meer mensen die geen auto en/of shopbuddy hebben, wel erheen willen en uit mijn omgeving komen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:25

Och in de strodorpen op de grote concoursen is het zelfs vaak duurder dan in de winkel zelf. (in Mechelen heb ik dat toch al opgemerkt). Ik ga er ook niet heen om veel in te kopen dat is mijn intentie niet maar als ik iets zie dat ik kan gebruiken voor op stal, mijzelf of gewoon ideeên op doen en dan kijken of ik het in België kan verkrijgen via de plaatselijke ruitershop. De hal van de stallenbouw doen wij ook aan. Altijd handig om daarin de nieuwste snufjes te zien of de nieuwste materialen voor op en rond de stal en weideonderhoud. Spullen voor het paard zelf denk ik niet dat ik ze nodig heb. (misschien een 1 of 2 zadeldekjes of zo). Dekens koop ik daar echt niet. Ga niet de hele dag sleuren met zware dekens. Vind het gewoon eens fijn om het eens gezien te hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:28

horse4fun schreef:
:o Ben er nog nooit geweest maar lijkt me heel leuk allemaal! Zie het alleen niet zitten dat enorme eind (woon bij Emmen) met auto alleen te moeten rijden. Vind ik toch wel ver weg voor een dagje. Met een hotelovernachting wordt het mij veel te duur. Zijn er nog meer mensen die geen auto en/of shopbuddy hebben, wel erheen willen en uit mijn omgeving komen?

Ik ga zaterdag (19) of zondag (20) vanuit Friesland..
Zodra ik het weet (ligt nl ook aan mijn vriendin wanneer zij kan) kun je wel meerijden.

Waarschuwing:
Wij zijn beide zeer prettig gestoord, houden van vals meezingen op veel te foute muziek.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:32

Brainless schreef:
horse4fun schreef:

Zodra ik het weet (ligt nl ook aan mijn vriendin wanneer zij kan) kun je wel meerijden.

Waarschuwing:
Wij zijn beide zeer prettig gestoord, houden van vals meezingen op veel te foute muziek.

:)) Klinkt als er gezellig ritje. :D

horse4fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:34

Brainless schreef:
horse4fun schreef:

Waarschuwing:

:)) Als het maar gezellig is. Overigens ben ik een rustig persoontje dus ik zal er niet overheen zingen hoor! :D Ik hoor het graag dan...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:36

Vanavond ga ik haar bellen en overleggen... dus dan hoor je het vanavond of uiterlijk morgen wanneer wij gaan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:56

Ik ga helemaal met je mee daarin Germie.
Trolley neem ik ook niet mee. Is alleen maar weer extra zeulwerk.

Waar ik wel wanhopig naar op zoek ga zijn peesbeschermers voor mijn paard. De huidige zijn toch al zo'n 15 jaar oud, van Kieffer. Dat is het enige merk wat hem past. Want Kieffer valt groter.
De klittenband begint nu wat na te laten. Ik heb hem meegenomen met de trailer naar Divoza en daar heb ik alle merken die ze hadden mee naar buiten mogen nemen om te passen. Geen een paste er. De klittenband is allemaal veel te kort. En hij heeft helemaal geen dikke benen.
Vandaag bij de ruitersportzaak nog eens HH geprobeerd. Daar zit elastiek in. Als ik die belachelijk hard aantrek dan krijg ik ze wel passend, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Ze hebben voor mij in de gids van Kieffer gekeken, maar Kieffer maakt alleen nog maar springschoenen schijnbaar, en geen peesbeschermers meer. Ik hoop alleen maar dat ik ze op Equitana toch nog ga vinden.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:00

gewoon je oude meenemen en iets vergelijkbaars zoeken.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:00

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:03

Oef... dat zijn wel hele prijzige. Ik wil gewoon die normale zeg maar. Die je met een klittenbandje vast maakt.
Maar idd, dat geeft wel hoop :) Dat ze nog ergens te koop staan.

Edit... ik zie daar ook redelijk normale Kieffers op die site.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:05

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:05

Ik ga maandag de 14e.
Mijn lijstje:
- bodyprotector voor mijn dochter (kleine dame van 3 jaar oud met onmogelijke maten, XS van bv hh is te klein maar S is weer te lang maar zit verder goed)
- Sporen stubben
- Rijbroek met hoge band
- koopjes :+
Daarnaast wil ik kijken naar zadels, waar ik mijn rug niet hol in trek en geen grote wrongen op zitten...

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:07

Gho dat is lastig Scum, maar je zal er op Equitana vast wel een paar vinden, peesbeschermers genoeg daar :))
Raar dat alleen kieffer bij je paard past ?
Heb je BR al eens geprobeerd ? Volgens mij vallen die ook wel wat groot, bij mijn paard iig toch wel :j

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:07

Wij hebben de sticker ook maar gehaald!
Heb er echt zin in :):)
Ga zaterdag met mijn moeder richting Duitsland :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:09

Had het al gezien Brainless. Tnx.
Ze liggen erg ver bij ons uit de buurt, dus ik zal het eerst op Equitana proberen. Mijn oude meenemen en dan kijken of de Kieffers niet stiekum ook kleiner zijn geworden in de loop der jaren. En anders kan ik altijd nog naar die Oxer gaan :)

Zarcotje; BR hoef ik niet aan te beginnen. Dat valt nog kleiner dan alle andere merken. Zelfs bij mijn andere paard die maar 1,67 is met normale benen zijn die al te klein.
Ik heb van mijn instructrice nog een paar oude Kieffers over kunnen nemen in het wit. Da's fijn voor losrijden met dressuur. Maar voor met springen vind ik dat er nogal dom uit zien. En ze zijn voor alledaags gebruik. Dan is wit zowiezo niet zo handig.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:11

Passende peesbeschermers zul je daar vast vinden, neem wel een oude mee, voor het model en afmeting.
Ik heb een rugzak met wieltjes. Lekker handig. :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:18

oh witte beenbeschermers kunnen kopen zou wel handig zijn voor op wedstrijd. Ik vind ze hier nl niet in de plaatselijk shops.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:37

aafje87 schreef:
Daarnaast wil ik kijken naar zadels, waar ik mijn rug niet hol in trek en geen grote wrongen op zitten...

Zadel zou ik nooit durven kopen op een beurs, of neem je je paard mee in de trolley :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:49

Maar je kan wel verschillende type/merken zadels bekijken en uitproberen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:56

IkbenEllen, nee het blijft bij kijken en proberen op de bok. :j Dan weet ik in iedergeval welke zadels afvallen en welke (bijzondere) merken ik moet onthouden.
Helaas hebben de meeste ruitersportzaken in de buurt alleen de gangbare merken zadels, en dan liefst ook nog alleen de meest verkopende modellen.
Ik zou bv graag eens zitten op een kieffer Orphee(geen ruitersportzaak in de buurt heeft die hangen, alleen op bestelling) een jaguar een nieuw model hennig etc.
Daarvoor ga ik, zodat ik wat kan strepen en op schrijven.
En wellicht loop ik tegen merken aan waar ik niet 1-2-3 aan gedacht heb en zit het wel heerlijk. Dat is dan mooi om mee te nemen in de zoektocht dadelijk voor mijn jonkie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:57

Ik ga ook wel rondkijken naar de zadels hoor, maar dan vooral om te kijken en te vergelijken. Dan kan ik al lekker testen wat comfortabel zit, want ben heel erg moeiljke daarin. Als ik slecht zit kan ik zelfs gevoel in 1 van mijn benen kwijtraken en vastraken in de rug. Gelukkig merk ik dat al na een paar minuutjes, dus dan kan ik daarop al selecteren.

De zadels die ik fijn vind kan ik dan noteren op een lijstje en als ik dan toh een zadel nodig zou hebben, dan kan ik bij de zadelmaker gewoon de modellen doorgeven die ik fijn vind zitten om te passen op mijn paard :) Hoeft die man ook niet met zijn hele zaak rond te rijden waar ik misschien in gekneld zit.

Trolley ga ik dus maar lekker thuis laten, in de plaats gaat er een grote rugzak mee waar ik nog een kleinere draagtas kan stoppen. Als je tas dan vol is kan ik ze misschien in zo'n kluisje kwijt?