Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zack

Re: Paardenvierdaagse Epe! Ik ben al aan het aftellen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:34

ja hij heeft er verder geen last van!
Ben benieuwd hoe het er vanavond uit ziet..
Toen ik het gisteravond zag was het wel al mooi opgedroogd.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:41

Weet je wat goed spul is voor wonden/wondjes?? Kun je via de DA krijgen, weet zo even niet meer hoe het heet, kan het v/d week wel even op stal nakijken (ben nu nl. in Grunn weer voor studie, ga morgen naar huis), is een tube met groenachtige klei-creme, werkt echt súper goed!
Zit ook een speciale werking aan, je smeert dat op de wond en dan sluit je het zeg maar beetje af, maar kan het nog wel ademen. Klei droogt op en heeft een hele goede werking.

Hebben we enkele jaren geleden gekregen toen ik een heftig ongeluk met Ot had; was met een wagen van iemand anders, die dus achteraf niet goed bleek te zijn :( Lamoen schoot los van de wagen, en Ot is toen aan de kletter gegaan met het lamoen achter zich aan (was heel zwaar, groot lamoen) en dat lamoen heeft constant op de koten en kroonrand bij haar achterbenen geslagen.

Gevolg was pony helemaal over de zeik, meer dan €2000,= schade aan een geparkeerde auto, en Ot's pezen bij de achterbenen bíjna door, zaten diepe sneeen.
Toen kregen we dat spul van de DA en dat heeft echt wonderen verricht.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:42

Groene leem? :D

Wat een mazzel zeg.. pfff eikel :(

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:52

Groene leem inderdaad, dat zou goed kunnen ja! echt wonderspul, kan het iedereen aanraden!

Haha we hebben op stal nogal veel van dat soort spullen staan; Ot krijgt nu eenmaal snel overal wondjes van, gevoelig huidje. Acederm wondspray werkt ook erg goed voor de wat kleinere wondjes.
Ook hebben we blauwtinctuur, is erg bekend en oud middel maar toch vind ik het niet zo goed werken; wondjes gaan bij ons veel sneller dicht met Acederm en die groene leem dus. Bovendien valt dat blauwe soms ook nogal op :+

Die persoon heeft mij idd nog veel meer 'geflikt'.... het was bekend dat het lamoen los zat en de constructie niet goed was, hij zou dat hebben gemaakt, ik heb het even snel gecontroleerd en het zag er op het oog goed uit. Blijkt later dat hij het op een hele ondeugdelijke manier heeft vastgezet....

Pony is al met al toen min. een half jaar uit de running geweest, maar gelúkkig geen trauma, daar blijf ik me nog steeds over verbazen. Heb haar 'half' weer opnieuw beleerd en verbazingwekkend genoeg ging dat gelukkig goed, ze heeft alleen lange tijd heel angstig gereageerd op rammelend geluid van bijvoorbeeld een blikje, maar was niet bang geworden van lamoen zelf.

Merk het nog wel iets met sleeen; als de zweng haar koten raakt wordt ze nog wel beetje bang, maar ik zorg nu gewoon dat dat niet meer kan gebeuren.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:55

Ik heb acederm zalf :j
Groeneleem ken ik idd maar vind het best duur..

Pff wat een super pony heb je dan zeg!
Wauw!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:02

Ja, blijkbaar echt een sterk karakter; zowel voor als na dat ongeluk; mennen is gewoon écht haar ding, dat vind ze niet alleen leuk, dat heeft ze ook nodig. Zet je haar een tijdje stil voor wat betreft het mennen, dan wordt het een hele andere pony in de omgang, zelfs wat agressief.... heel apart, zo werklustig als ze is.

Kan er met mijn hoofd ook nog steeds niet bij hoor; ze was zó over de zeik, ik heb een paard nog nooit zó bang gezien; ze stond te shaken over haar hele lichaam, ogen helemaal weggedraaid, ach zo verschrikkelijk erg vond ik dat. Eigenaar was er toen ook niet; heb haar meteen naar stal gebracht en daar jodium op de diepe sneeen gedaan en goed ingebandageerd, dacht dat dat wel voor even een goed plan was. Daarna toch maar DA gebeld, en ik had het precies goed gedaan gelukkig. Pony had zoveel pijn en was zo bang toen ik haar benen inzwachtelde, ze liet zich bijna omvallen maar was heel voorzichtig met mij en ja, dan kijken ze je zo aan met een blik van 'auw het doet me vreselijk zeer maar ik wéet dat je me aan het helpen bent'... bah krijg er nog een brok in m'n keel van.

Ben ook 2 keer omgeslagen met de wagen, zowel voor als na dat ongeluk, en het lieve beest bleef gewoon stokstijf staan, met het tuig en het lamoen onder haar buik, zodat we haar rustig konden uitspannen en kar weer recht konden zetten... tsja dat vind ik nog steeds heel apart, hoe ze dat zo kan..... uit vliegende galop omslaan en dan ineens op de noodrem en stok stijf blijven staan....

Edit: weet zelf eigenlijk niet hoe duur dat groene leem is, maar wij bewaren gewoon altijd alles, en ja ach hij zal nu wel over datum zijn, maar heb v/d winter ook gebruikt af en toe het het hielp nog even goed, dus zolang het niet schadelijk is, gebruik ik het spul nog gewoon; was ook wel een grote tube die we toen hebben gekregen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:17

achos arm dier!
zulke mensen wil je ook wel killen toch :(

Echt wat een prachtdier zeg!!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 09:50

Zo! Ik ben weer terug van onze vakantie.

Gisteren weer even gereden! Ze was weer lekker attent en opzoek naar enge dingen waar ze voor weg kon schieten :Y)
Maar, we hebben weer een mijlpaal berijkt! Ze wilde wat uitvreten maar ik heb haar er doorheen gekregen *\o/* Geen spurt of bok dus !
Er was een traktor in de berm bezig (op a 200 meter afstand) met een veeg apparaat en een schuif of zo, die was erg interessant! Eerst liep ze erg kort, niet aan het been, niet op het werk aan het letten. Na 20 minuten begon ze lekker ontspannen te lopen en werd ze nagevelijk. Hierna ben ik direct gestop, positief afsluiten he. Bovendien had ze een week niet gewerkt. De eigenaar was zeer tevreden! Hij had haar zo nog niet eerder zien lopen *D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:45

@No No
Ooooh wat super!!
Lekker is dat he zo een mijlpijl :D

@Joyce
Ik heb braaf naar je geluisterd!
Heb gister groene leem kunnen gebruiken van een stalgenoot.
Ga straks na het werk even zelf wat halen en dan maar hopen dat het goed geneest.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:48

No_No: heerlijk zeg, dat moet vast heerlijk gevoeld hebben :)
Zack: hahaha ;) nou mooi, ben benieuwd. 't zal vast niet zomaar ineens dicht gaan, maar ik heb er echt goede ervaring mee; wij konden de wond gewoon daarmee 'insmeren', zonder het af te sluiten met bandage of iets, en die groene leem zorgt er dus ook voor als het opdroogt dat er dus geen troep in kan, als het goed is, dus ook minder kans op infecties e.d. :)
Hoop voor je dat het goed geneest, maar dat zal vast wel.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:58

@Joyce
Mja het zit echt op een rot plek.
Midden op zn rug net naast zn ruggengraat.
en ik ga hem er niet voor binnen laten.. dus hij rolt natuurlijk ook gewoon lekker int zand (of in stal)..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:00

nee tuurlijk niet, moet je ook niet doen....
en ach beetje zand kan ook geen kwaad.... dat groene leem sluit het ook wel een beetje af als 't opgedroogd is, dus denk dat rollen weinig kwaad kan hoor.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:01

Ik denk dat hij het er wel zo afrolt O:)
Maar dat maakt niet uit, smeer het vanavond net zo snel weer erop :P

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 14:42

Hopelijk is het snel over zack!
Ene... de aanhouder wint! Lekker blijven smeren dus :D

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:57

hahah ja hoor, ik smeer wel :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:37

Vandaag een rit van 15 km gemaakt met Fralla voor koets. Foto's komen zo.
Vanuit Alkmaar kwam een haflingervriendin met menbewijs. Zij groomde eerst later kreeg zij de leidsels. Voor het eerst sinds maaaaaaaanden weer met de koets naar buiten en voor het eerst met mijn bruine tuig. Dikker en steviger dan het vorige; stond ook te iel op zijn stevig paard.
Echt een goede rit als training voor Epe. En dan dat weer dat er bij kwam kijken, wat een zaligheid!!! We hebben alledrie genoten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:44

*\o/* *\o/* *\o/* Foto's foto's foto's ik wil foto's ziehien :D
I love bruin tuig, nu ben ik nog meer benieuwd :o

Oh en mísschien, ja heel misschien, heb ik straks ook leuk nieuws.....
en nee, 't gaat niet over de nieuwe wagen, helaas.....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:46

Onze 2e buitenrit zit er ook op, ditmaal 2.5 uur. Nu even Spot zijn angst voor menwagens overwinnen en dan denk ik dat het helemaal goed gaat komen :D

Fotos staan in WN ITP.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:52

Ok hier komen er een paar;
Afbeelding

Op het verboden pad, maar oh zo mooi!
Afbeelding

Op het fietspad langs het A'damkanaal, 3,5km lang
Afbeelding

Jocye, wat heb jij te vertellen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:59

zeg ik lekkuh niet :P pas als 't zeker is, hahahaha. was verrassing van mijn ouders, waren ze 1,5 week geleden al mee bezig en ze wilden persé niet vertellen wat. afgelopen maandag heeft m'n pa dan eindelijk verteld hoe of wat, maar 't is nog niet zeker :P

Leuke sfeerfoto's Sandrina! Mooi peerd ook :) tuig staat haar idd erg mooi!
Kleine tip; de broek zou ik wel wat gaatjes omhoog knopen, zit vrij laag, en volgens mij kan de borst ook nog wel ietsje omhoog :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:16

JoyCiej007 schreef:
zeg ik lekkuh niet :P pas als 't zeker is, hahahaha. was verrassing van mijn ouders, waren ze 1,5 week geleden al mee bezig en ze wilden persé niet vertellen wat. afgelopen maandag heeft m'n pa dan eindelijk verteld hoe of wat, maar 't is nog niet zeker :P

Leuke sfeerfoto's Sandrina! Mooi peerd ook :) tuig staat haar idd erg mooi!
Kleine tip; de broek zou ik wel wat gaatjes omhoog knopen, zit vrij laag, en volgens mij kan de borst ook nog wel ietsje omhoog :)

Flauwerd!

Broek en boeeg wat omhoog; jawel madame!
Is het je niet opgevallen dat het hoofdstel zwart is?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:48

JoyCiej007 schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* Foto's foto's foto's ik wil foto's ziehien :D
I love bruin tuig, nu ben ik nog meer benieuwd :o

Oh en mísschien, ja heel misschien, heb ik straks ook leuk nieuws.....
en nee, 't gaat niet over de nieuwe wagen, helaas.....

In dat geval: wat vind je van mijn tuig JoyCiej?

Afbeelding

Afbeelding

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:50

Welk tuig??
die op het paard of die op de bok :D

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:02

Sandrina: hahaha, ja ik zat idd al te kijken :) nog een bruin hoofdstel en dan is het helemaal af ja :P

Horseware: dat is ook een gaaf tuig ja, staat er mooi op zo'n bruin paard, erg chique!

Josfoto:
:') _O-

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:04

Josfoto schreef:
Welk tuig??
die op het paard of die op de bok :D

Op het paard natuurlijk, op de bok zit alleen wit tuig :P