zuidlaardermarkt 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angel_angiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:56

_janet_ schreef:
Ze knippen op de markt ook de staart eraf als "teken" dat het paard verkocht is :)

Nou, het zal je maar gebeuren als pony/paard. Ik moet er niet aan denken om dat te doen of dat te zien ;( Krijtje is dan een veel betere middel denk ik dan. maar je hebt soms mensen erbij.... :(

Dhani

Re: zuidlaardermarkt 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:02

iemand die een tuigpaard merrie heeft gezien met een witte kop?? en knotjes met pluimpjes er op? :D ik vond het een mooi beest! ze is met mijn werk mee gegaan naar zuidlaren. ;)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:08

mirgino schreef:
@_janet_

staart afknippen als teken van verkocht,daar heb ik nog nooit van gehoord :+ is hij gelijk een stuk in waarde gedaald voor verdere verkoop :j

Dat staarten knippen is me niet opgevallen maar wel dom!! wel viel het mij op dat sommige een met een paar plukjes een knoop in de staart hadden dat betekend toch ook dat ze verkocht zijn?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:33

Inderdaad een file ja!!!
Dacht dat ik gek werd! Was daar ook nog eens met de kids en een kinderwagen...
Wat heel vervelend was is dat ik of mijn man wel uitkijkt maar je niet kunt zien waar je ingaat, of dat breed genoeg is, het is zo druk!

Wie was dat meisje op die knol met volgens mij westernzadel?
Iedere keer kwam ze ertussen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:45

Uppojono schreef:
Hmm ik ben het maar gedeeltelijk met de bovenstaande reacties eens.. Natuurlijk staan er redelijk wat paarden die niet goed verzorgd worden, en daar van de AID van mij dan ook hard tegen optreden. Maar er staan ook zeker genoeg paarden die wel 'goed' verzorgd zijn. Markt of geen markt, die handelaren gaan echt hun paarden niet anders behandelen Misschien zelfs wel beter als ze wel naar de markt gaan, omdat ze ze er dan nog 'netjes' op willen hebben staan..

Ik weet het niet, maar paarden die bij mij staan en goed verzorgd worden zien er toch heeeeeeeel erg anders uit dan 80% wat ik gister zag.... :Y)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:51

LYSANNO schreef:
Sommigen veulens hebben geloof ik ook nog nooit aan een touw vast gestaan..

Ik heb nog steeds erg medelijden met die shettie die daar op de kont zat.. Arm beestje. Hoop dat ie een goed huisheeft gekregen!!

Mijn god, de wanhoop, stress en uiteindelijk vanuit doodvermoeid zijn je overgeven aan al die drukte en ellende om je heen.... arme dieren, hebben daar niets te zoeken.
Ik rust niet voordat deze markten tot het verleden behoren.
Dieren kosten nu eenmaal geld, om dan naar een markt te gaan om maar iets voor een prikkie te kunnen kopen... :(

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 19:57

DK is niet D.kroon! hij vertelde dat het dekker was!

divinegoddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:00

Rody01 schreef:
Euhm, ik weet niet waar die stond... Had hele dikke en lange manen, heel mooi getekend. En een nék!! :oo

Was dat de zwarte tinker? die stond op een boerderij waar ik al anderhalf jaar rijd. werd vorige week verkocht aan handelaar in friesland en stond die opeens op de zuidlaardermarkt! Hij vroeg er ook 4 dubbele voor dan die zelf betaald heeft. vond het erg jammer dat hij daar stond. was soort van verzorgpaard van mij...
Laatst bijgewerkt door divinegoddes op 21-10-09 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

divinegoddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:02

Paintlinger schreef:
Deze hengst was het hè?
Afbeelding

Mijn oude verzorgpaard

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:03

Ninx schreef:
LYSANNO schreef:
Sommigen veulens hebben geloof ik ook nog nooit aan een touw vast gestaan..

Ik heb nog steeds erg medelijden met die shettie die daar op de kont zat.. Arm beestje. Hoop dat ie een goed huisheeft gekregen!!

Mijn god, de wanhoop, stress en uiteindelijk vanuit doodvermoeid zijn je overgeven aan al die drukte en ellende om je heen.... arme dieren, hebben daar niets te zoeken.
Dieren kosten nu eenmaal geld, om dan naar een markt te gaan om maar iets voor een prikkie te kunnen kopen... :(

Hmm, dat vind ik ook lichtelijk overdreven :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:07

Ninx schreef:

Als je wat zoekt dan kun je daar best een kijkje nemen.
Waarom €2000,- uitgeven als je een paar dagen eerder voor €500,- een paard/pony had kunnen kopen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:11

Die zwarte merrie vond ik zelf ook wel triest om te zien hoor...
Er stond Dikkema bij maar paard was mager...

Aan het begin ging een paard helemaal uit zijn stekker en heb ik met andere vrouw losgemaakt, zij deed halster weer aan.

Volgende keer zal ik ook niet meer zo snel met kids gaan hoor en al helemaal niet met kinderwagen.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:16

divinegoddes schreef:
Paintlinger schreef:

Mijn oude verzorgpaard

dan heeft de boer waar hij eerst stond maar weinig voor het paard gekregen....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:25

annastasia schreef:
Ninx schreef:

Als je wat zoekt dan kun je daar best een kijkje nemen.
Waarom €2000,- uitgeven als je een paar dagen eerder voor €500,- een paard/pony had kunnen kopen...

Ik geef liever 6x zoveel uit en haal het paard bij een goede fokker, waar ik alles te weten kan komen over ouders van het paard en het opgroeien van het paard...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:28

Lyonesse schreef:

Ik niet, al die mensen, al die herrie...en al die slecht verzorgde dieren.... nee, wat mij betreft kappen ze er vandaag nog mee!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:30

Ninx schreef:

Deze paarden bestaan óók buiten de markt! Ze zijn echt niet alemaal gisteren geboren ;) . De markt verbieden helpt het probleem dus niet uit de wereld...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:41

Ninx schreef:
Lyonesse schreef:

Ik niet, al die mensen, al die herrie...en al die slecht verzorgde dieren.... nee, wat mij betreft kappen ze er vandaag nog mee!

Ben je er geweest?
Dit is erg overdreven hoor!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:46

@MB: ik ben er vroeger een paar keer geweest, ik denk niet dat er erg veel veranderd is. Het is echt niet leuk, ik vind het eigenlijk niet paardwaardig voor de dieren. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er paardenliefhebbers zijn die er voor hun plezier naar toe gaan.
Natuurlijk is dit niet de enige plek die niet in de haak is, maar het zou fijn zijn om hiermee te beginnen. Koeien mogen volgens mij ook niet meer op een veemarkt verhandeld worden, waarom paarden dan nog wel?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:48

Dat koeien niet meer verhandeld mogen worden heeft te maken met mkz en dat soort dingen - niet met dierenwelzijn.

divinegoddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:49

[/quote]

Mijn oude verzorgpaard[/quote]

dan heeft de boer waar hij eerst stond maar weinig voor het paard gekregen....[/quote]

Ja. hij moet veel paarden verkopen omdat hij het niet meer aankan. alleen lukt het hem totaal niet. Hij heeft hem voor 500 maar verkocht aan een handelaar... en hij vroeg op de markt 3000 voor
Laatst bijgewerkt door divinegoddes op 21-10-09 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:50

Ik ben er wel geweest en ik vond het echt reuze meevallen!
Was al een hele tijd niet op een paardenmarkt geweest en wilde er toch weer eens naartoe.
Ik vond het juist helemaal niet zo schrijnend, 2 paarden dan maargoed, op zoveel paarden viel mij dat echt mee.
Wilde er toch echt naartoe om te kijken en niet om te kopen en kids en man gingen mee.
Volgend jaar wil ik weer gaan maar dan niet met de kids erbij...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:52

Kendra schreef:
Dat koeien niet meer verhandeld mogen worden heeft te maken met mkz en dat soort dingen - niet met dierenwelzijn.

Oh ja, dat is ook zo. Maar het had best vanwege dierenwelzijn kunnen zijn :Y) . Dat welzijn vind ik wel in het geding.

Het is misschien ook maar net hoe je het ziet. Ik vind het treurig dat de meeste dieren daar vanaf 's morgens vroeg aan een touw staan te staan, iedereen die er langs loopt, aan ze zit. Vervelende mannen die zo nodig met een stok moeten slaan (compensatiegedrag? :o ). Misschien valt het in jouw ogen wel mee, maar het is toch niet zoals zou moeten?

divinegoddes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:54

Ik was er tegen half 12 snachts, en om half 1 zag ik al een aantal paarden staan! die de volgende middag gewoon nog stonden...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:55

Ik ben er ook geweest, vond dat er weer veel shetties, haffies, friezen en tuigers waren, evenals voorgaande jaren ;). Helaas ook weer de nodige zielepoten die ik graag allemaal mee had genomen maar ja..... denk dat velen dat gevoel herkennen. één erg leuke ruin gezien. Een driejarige vosruin van Florestan x Jazz, maar dan vraag je je weer af, waarom staat hij hier?

Ik heb me ook afgevraagd wat die afgeknipte staart betekende en het zou best kunnen dat ie verkocht is, maar kan natuurlijk ook afgekeurd zijn :S.

Ik vond het verder echt superrrrdruk dit jaar, en het blijft een raadsel dat er zo weinig ongelukken gebeuren. Er liepen mensen met kinderwagens en baby's in buikdragers tussen de paarden door, oeii wat onverantwoord vind ik dat!

Elk jaar als ik weer richting de auto loop vanaf de zuidlaardermarkt denk ik, waarom ga ik hier eigenlijk naartoe? En toch.. volgend jaar ben ik er vast weer, evenals de afgelopen 25 jaar.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 20:55

Hebben jullie trouwens vlakbij die export tent naast de prinsbernardhoeve die grijze A of B pony ook zien staan. hij stond vast aan een hek met daaromheen een vierkant van hekken (hij had wel ruimte) was eigelijk benieuwt wat daarmee was
iemand een idee?