[WN] NK Westernrijden 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:34

Zo, wij zijn ook weer thuis van het NK wat voor Rose en mij heel fijn was maar grijs eindigde... en toch ook weer niet :o

Donderdagmiddag was voor ons het eerste onderdeel Amateur Halter mares, hierin waren met zn 3en en werd in 1x2e en 1x 3e geplaatst, resultaat een bronzen medaille
Hierna de Open Halter mares, ook hier met zn drieen; Rose haar "kleine evenbeeld" Skylar My Magic Dancer van Francisca Lok en een Halterkanon die ik eigenlijk nog nooit eerder op shows ben tegengekomen. Deze werd 2x eerste geplaatst, Francisca 2x 2e en Rose 2x 3e. Ze bleef keurig staan deze keer, Sylva had haar "opgemaakt" dus ze zag er stralend uit ;)

Hierna de Showmanship at Halter, helaas maar met zn 2en, de proef deed ze keurig ( ikke ook ;) ) en we werden 2x eerste geplaatst. Helaas geen Kampioentitel, want die wordt pas bij 3 of meer deelnemers gegeven..

Toen gauw omgekleed voor de HUS; met zoveel hulp van vriendelijke bokkers was dit zo gebeurd en we konden nog even in de showarena rijden. We starten met de Amateur, ook hier helaas maar met zn 2en maar Rose deed wat ze moest doen en we werden 2x 1e geplaatst. Toen de Open, hierin gelukkig wel 3 starters (Lisanne had zich helaas moeten afmelden voor het hele NK omdat ze gevochten had met een mechanische stier :+ ) en we werden weer 2x eerste geplaatst: een gouden medaille én de Nederlandse titel! Wat ben ik er blij mee *\o/* *\o/*

In de vroege avond nog meegedaan met de reining, voor een puur pleasure gefokt paard deed ze het echt niet slecht en we werden 2x 2e geplaatst én een zilveren medaille!

Rose lekker op stal gezet die ik met Regina mocht delen; Sylva heeft in de avond nog even gekeken en ze stond rustig hooi te peuzelen...

Vrijdagochtend vroeg gevoerd en bokker Yorel (Ilse) heeft haar manen gevlochten. Hierna opgezadeld om los te rijden voor de Trailproeven. Met stappen liep ze wat vreemd, ik dacht nog wat stijf van een koude en ook vochtige nacht, maar toen ik ging draven was het meteen duidelijk: hartstikke kreupel! |( |( |(

Ik zat echt te janken; natuurlijk omdat Rose kreupel was, maar ook omdat alleen Vera overbleef en ik had gewoon erg graag een Allround titel met een mooie buckle mee naar huis willen nemen, maar helaas, dat ging nu echt niet meer. Rose is toch veel meer waard dan een mooi lint :+: Ook waren er diverse vrienden van onze manege naar Marieenheem afgereisd om mij te zien; toen ze hoorden dat Rose kreupel was konden ze het niet geloven; niet wéér zoals 2 jaar geleden! :(:)

De hoefsmid heeft nog gekeken of ze evt. een hoefzweer had maar kon niets vinden; de veearts heeft haar bekeken en konstateerde wel een gevoelige kogel linksvoor en de buigproef was ook niet goed, maar een oorzaak? Tja, uitgegleden, verstapt, raar gelegen, wie kan het zeggen..

Ik wilde eigenlijk maar één ding: naar huis. Iedereen was zo lief, even een knuffel, en arm om je heen, zoveel vriendelijke en opbeurende woorden, mijn waterlanders wilden niet echt stoppen.. :o
Alle spullen ingeladen; Rose op de trailer en naar huis, geen enkele file onderweg en alle bruggen mee, het is een wondertje op vrijdagmiddag!

Ik was net van de manege richting huis toen mn telefoon ging; auto aan de kant natuurlijk en het was Martin Lalesse, een van de voorzitters van de Paintclub. Hij feliciteerde me met de Allround titel Amateur Solid Paints én vertelde me dat ik een hele mooie buckle had gewonnen die eigenlijk te groot is voor mn bescheiden buikje :D :D

Zo eindigde de dag toch nog met een mooi randje!

Rose staat nu lekker op stal en in de wei, ik geef haar even een paar dagen rust en kijk dan weer hoe ze loopt, eerst maar even rust.

Ik wil graag iedereen bedanken die ons heeft geholpen en gesteund, het is geweldig om bij de Paintfamilie te horen! Bedankt daarvoor! +:)+

Cheveyo

Re: NK Westernrijden 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:40

nou das toch een gaaf einde zeg! wel erg sneu dat ze kreupel werd op het NK.... daar heb je er niet zoveel van in een jaar...
Hoop dat ze snel opknapt en nog gefeliciteerd! Dat vraagt wel om een fotootje van je kanjer hoor ;-)

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:43

Wat een gaaf verslag dropje! +:)+ Jammer dat Rose op het laatst niet meer lekker liep maar van harte gefeliciteerd met jullie overwinningen verder! *\o/*
En die buckle past je vast wel, valt ie in ieder geval lekker op! :D En ik duim natuurlijk dat het gewoon iets simpels is met Rose en ze weer snel oke is! ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:47

dropje wat een raar NK voor jullie :(:)
ik hoop dar rose zich alleen maar wat verstapt heeft of zoiets en gauw weer de oude is

voor jou natuurlijk van harte gefeliciteerd met alle prijzen maar dan toch vooral met die enorme verdiende buckle!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:48

Bedankt voor je uitgebreide verslag
Is voor ons achter blijvers heerlijk om jullie ervairngen te lezen.

Ik kan me goed voorstellen dat je baalt als een stekker als je paardje tijdens het NK kreupel loopt
Maar je hebt wel een aantal mooie uitslagen te pakken !
Gefelciteerd !!!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:48

Aggos, kan me zó goed voorstellen hoe groot je teleurstelling geweest moet zijn. Maar wat gaaf dat het je ondanks het missen van een start toch gelukt is die Allround titel in de wacht te slepen! Toch die buckle!! Daar willen we natuurlijk wel zo snel mogelijk alsnog een foto van!

Voor meelezende bestuursleden van de Paintclub: Misschien leuk ideetje voor de Futurityshow, alsnog een huldiging van Dropje en Rose waarbij ze d'r buckle uitgerijkt krijgt? Want zo'n huldiging, inclusief bijbehorende foto, is natuurlijk ook wel iets speciaals wat je graag mee wilt maken.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:01

Wat geweldig Dropje, dat je toch die titel nog hebt gehaald! Enorm gefeliciteerd! *\o/* En nu op naar Rose's genezing! Veel sterkte!

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:14

SusanW, van harte gefeliciteerd!!! Nu weet iedereen weer dat jouw paard een kanjer is!

Dropje, wat jammer dat Rose kreupel is geworden, hopelijk gaat het snel weer over. De andere resultaten zijn natuurlijk prachtig!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:15

Dank jullie wel allemaal!

Francis, de buckle en sjerp heeft het bestuur aan mn vrienden van de manege meegegeven, die komen vannacht :D thuis, en we hebben afgesproken dat we zondag in de middag Rose even zadelen en ik op mn NK-best gekleed erop met alle linten én de buckle natuurlijk :D en dan worden er mooie foto's gemaakt van ons!

Ik vond het een heel lief idee van je; maar we zouden er niet zijn in Garderen deze keer.. ;)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:21

Dat is leuk Dropje, nog heel even terug naar een paar dagen geleden dan, met de glorie bij je 'thuis'!

Is Garderen nu 24e of 25e?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:26

Volgens mij zaterdag de 24e Cheveyo.. *D

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:27

garderen is zaterdag de 24 heb ik begrepen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:28

dank u ;-)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:31

Ah ok, tja als je d'r niet bent wordt 't lastig huldigen. Dan thuis een prive huldiging, even in vol ornaat! En wel even laten zien hier dan hé!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:32

Francis schreef:
Ah ok, tja als je d'r niet bent wordt 't lastig huldigen. Dan thuis een prive huldiging, even in vol ornaat! En wel even laten zien hier dan hé!

Komt helemaal voor elkaar! :D

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:34

dropje gefeliciteerd. en ook een :(:) voor Rose
leuk verslag, dan genieten de thuisblijvers ook een beetje mee.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:49

Gefeliciteerd met je prijzen en allround Dropje!! En onwijs veel beterschap voor Rose!! Ik hoop dat het meevalt!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:58

Dropje gefeliciteerd.
En beterschap voor Rose :j

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 13:29

Marianne gefeliciteerd met je prestaties, ik mistte je vrijdag al toen ik ging kijken, weet nu waarom. Daarom vooral heel veel beterschap voor Rose en hoop dat je het nieuwe seizoen volgend jaar gewoon weer volop meedoet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:39

Iedereen gefeliciteerd!!

Mensen die een goede prestatie hebben behaald zoals bijv. een titel, mogen zich bij de Nieuwsredactie melden voor een verslag + plekje op de voorpagina!

Jackolena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:31

@Dropje, gefeliciteerd met de mooie resultaten en die buckle past echt wel. Maar wat sneu voor Rose, hopelijk is het niets ernstigs en is ze gauw weer haar super knappe zichzelfe zonder zeer been.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:42

Hier nog iemand die thuis zit met een kreupel paard. We gaan volgende week maar een ritje naar de DA maken!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:50

Allemaal gefeliciteerd met de behaalde resultaten... *\o/*

Ik ben nu net thuis na een hele week aanwezig te zijn geweest. maandag ochtend vroeg weg, smiddags stand op bouwen en beginnen maar. Ten eerste, Anky had voor haar zeker een nette run, af gezien van de hoeveelheid beginners foutjes. De stijve houding is nog wel te begrijpen, aan gezien ze dressuur en western combineerd. Maar haar laatste snelle cirkel is zeker wel mooi! :D

jammer genoeg vond ik het nodig nu weer naar huis te gaan, ivm huisdieren en school.. Volgend jaar blijf ik lekker langer, maar dit jaar heb ik voral genoten van de halter en pleasure klasses... De reining trophy werd gisteren door bepaalde personen goed op niveau gereden, al vond ik het jammer dat sommige beginners zich er ook voor hadden in geschreven.. :x

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:56

wie heeft dan gewonnen?
ik mis echt de uitslagen....

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:59

ik mis eigenlijk alle informatie -O-

als je niet meedoet of niet aanwezig bent op het NK krijg je er helaas helemaal niets van mee.