Anky van Grunsven, 19.25 op NOS

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Re: Anky van Grunsven, 19.25 op NOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:47

Nibbit schreef:
Sjef heeft wel gelijk hoor, in principe zijn het wel natuurlkijke bewegingen. Alleen niet zo "onder dwang" in een paar minuten proef gepwest.
Mijn paard doet in de wei ook galopwissels en voltes in galop van 6 meter. Toch lukt dat in de training nog niet Clown
Ook kan ze een prima passage laten zien als ik de shet aandacht geef en haar niet

Nou op naar de Grand Prix! Je neemt de shet mee de bak in en je gaat op je paard zitten en praat tegen de shet. Als die dan een passage doet 'snel' een hulp eraan vastknopen rem erop en je hebt een piaffe:p (vergeet niet je shet aandacht te geven). Nee even zonder gein. Vond het een leuk programma maar het had misschien iets leuker geweest als ze even een uurtje achter de pc was gekropen om zich even een klein beetje te verdiepen in de paardensport. Had het misschien voor de kijkers net iets leuker gemaakt (althans voor mij)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:50

silfie35 schreef:
Nibbit schreef:
Sjef heeft wel gelijk hoor, in principe zijn het wel natuurlkijke bewegingen. Alleen niet zo "onder dwang" in een paar minuten proef gepwest.
Mijn paard doet in de wei ook galopwissels en voltes in galop van 6 meter. Toch lukt dat in de training nog niet Clown
Ook kan ze een prima passage laten zien als ik de shet aandacht geef en haar niet

Nou op naar de Grand Prix! Je neemt de shet mee de bak in en je gaat op je paard zitten en praat tegen de shet. Als die dan een passage doet 'snel' een hulp eraan vastknopen rem erop en je hebt een piaffe:p (vergeet niet je shet aandacht te geven).

Huilen van het lachen

silfie35 schreef:
Nee even zonder gein. Vond het een leuk programma maar het had misschien iets leuker geweest als ze even een uurtje achter de pc was gekropen om zich even een klein beetje te verdiepen in de paardensport. Had het misschien voor de kijkers net iets leuker gemaakt (althans voor mij)

Inderdaad, of iemand laten presenteren/ intervieuwen die er wel wat van af weet

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:53

Het was de bedoeling om Nederland kennis te laten maken met de paardensport. Dressuur, en een doorsnee Nederlander heeft het idee van ' Links recht stop ' Het was om het voor iedereen interessant te houden. Knipoog

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:58

Oamaru schreef:
Het was de bedoeling om Nederland kennis te laten maken met de paardensport. Dressuur, en een doorsnee Nederlander heeft het idee van ' Links recht stop ' Het was om het voor iedereen interessant te houden. Knipoog

Maar dan weet ik niet of het stukje met die zadeldruk enz. wel intressant was voor de gemiddelde 'links rechts stop' denker?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:08

silfie35 schreef:
Oamaru schreef:

Maar dan weet ik niet of het stukje met die zadeldruk enz. wel intressant was voor de gemiddelde 'links rechts stop' denker?

Inderdaad máár de gemiddelde niet-paardenmens denkt dat
een paardenzadel in 1 standaardmaat komt en je dit gewoon
op het paard smijt en je klaar bent om te gaan rijden..

Weet zeker dat de niet-paardenmensen geen idee hadden
dat een zadel er ook voor het paard is om druk te verdelen etc.

een vriend van me: 'Hoezo wil je een ander model zadel.
Heb je die meerdere modellen dan? Dat zadel is toch
alleen zodat je steviger zit?'

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:39

silfie35 schreef:
Nibbit schreef:

Nou op naar de Grand Prix! Je neemt de shet mee de bak in en je gaat op je paard zitten en praat tegen de shet. Als die dan een passage doet 'snel' een hulp eraan vastknopen rem erop en je hebt een piaffe:p (vergeet niet je shet aandacht te geven). Nee even zonder gein. Vond het een leuk programma maar het had misschien iets leuker geweest als ze even een uurtje achter de pc was gekropen om zich even een klein beetje te verdiepen in de paardensport. Had het misschien voor de kijkers net iets leuker gemaakt (althans voor mij)

Afbeelding
Zou ik dan toch een topper hebben gefokt?....... Clown

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:49

Wilawander: Ik weet niet hoor of het een topper is.
Crack kan niet eens de tango kur zelf lopen. Gestoord

Mocht jou paard daar wel toe in staat zijn dan zou
ik zeggen bel die schaatsmuts op.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:26

Nou wat een waardeloos paard is dat dan. Dat moet ie toch wel kunnen na zoveel oefenen...... Knipoog

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:29

Nou dat zit er wel bijna in. Het hoofd is niet helemaal op de goede plaats en het mag iets meer van de grond maar voor de rest:p. doet ie het ook als je erop zit (is ook wel van belang aangezien je er op de os niet naast mag lopen:P)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:35

silfie35 schreef:
Nou dat zit er wel bijna in. Het hoofd is niet helemaal op de goede plaats en het mag iets meer van de grond maar voor de rest:p. doet ie het ook als je erop zit (is ook wel van belang aangezien je er op de os niet naast mag lopen:P)

Eeeehhhh. Nou daar was ze nog niet zadelmak. Haha! (Paard leeft helaas niet meer).

(Toen ik dat stukje las moest ik gelijk aan dit paard denken, die oefende altijd Piaffe en Spaanse pas in de wei. Vandaar de foto. Heb dan dus toch een zgn, topper gefokt. Tong uitsteken )

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:45

silfie35 schreef:
Nibbit schreef:

Je hebt helemaal gelijk hoor Nibbit.

Silfie35 en anderen, als jullie je eens een uurtje verdiepen in de dressuur (en dan met name de oude klassieke dressuur) kom je er snel genoeg achter dat het hele dressuurgebeuren gebasseerd is op de natuurlijke bewegingen van een paard. Dezen worden verbeterd door rijden, fokken, selecteren om zo Salinero's en Bonfire's te krijgen. Een paard die van nature geen talent toont voor dressuur zal het ook nooit hoog eindigen. Een paard dat vroeger in het wild bijv een slang probeerde neer te trappen laat ook echt wel een passage of piaffe zien.
Daarnaast, ik denk persoonlijk dat iemand met zo'n ervaring en dressuurgeschiedenis toch echt wel weet wat hij zegt. Sjef Jansen is toch iets betrouwbaarder qua info.

Vergeet idd niet dat deze dame een schaatster is die het intervieuwvak aan het leren is. Daarnaast is dit volgens mij een kinderprogamma dus moet het wat simpeler en toegankelijker blijven. Ik ben persoonlijk niet zo fan van Barbra de Loor, maar vond dat ze toch best gevat naar voren kwam. Onderwerpen waren lekker wetenschappelijk maar niet te lastig. Zadeldruk is natuurlijk iets ingewikkelijker dan alleen maar naar voren, recht of opzij zitten, maar voor een leek erg informatief. Ja, ik vond het een geslaagde aflevering Haha!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 12:01

Citaat:
Inderdaad, of iemand laten presenteren/ intervieuwen die er wel wat van af weet

Het was Barbera de Loor die elke week een andere sport doet! Dát is nou juist de hele grap ervan. Clown