Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Re: Mijn paard gedekt en nu....hellup!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 15:58

Charlottte schreef:
is de andere merrie wel drachtig?

Die andere merrie is niet gescand en kan waarschijnlijk niet drachtig zijn, aangezien mijn vriendin haar net 4 weekjes heeft en buiten de vruchtbaarheidsweken viel.

Over mijn merrie, ze wordt maar niet hengstig, wel vertoont ze drachtig gedrag. Wanneer ik nu rij en mijn been aanleg, dan begint ze met bokken. Ook borstelen op haar buik vind ze niet prettig.
Of dit een periode van haar is weet ik niet. Ik wacht het nog steeds af...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:31

Jeetje...dat ze dan toch nog die verschijnselen gaat geven (bokken etc). Dat zet je dan toch weer aan het twijfelen over drachtig of niet...

Ben benieuwd wat er binnenkort uit de scan komt weer, want je laat er nog een doen toch, begreep ik dat goed?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 08:08

wanneer ze niet hengstig wordt binnen een paar weken, scan ik haar opnieuw ja.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:05

dat is balen dat ze zich drachtig gedraagt

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 10:30

Ja ik baal er dan ook enorm van, want als ik strax door het gebok niet meer kan rijden, kost het me een hoop stalgeld..... en ik weet nu niet of diegene die de fout heeft gemaakt ook voor die kosten op draait.
Het is nu van de afgelopen week dat ze begint met bokken en gevoelig is aan haar buik.... ik weet wel dat ik mijn buik er vol van heb.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:39

Dat zou ik er ook zeker van hebben, ja! Ook erg vervelend dat je nog niet 100% zeker weet waar het gebok vandaan komt (bedoel, of ze echt drachtig is), maar zoals jij omschrijft vertoont ze sinds de 'dekkingsperiode' wel verdacht gedrag. De eigenaar van de ruin zal uiteraard zeggen dat het aan jou paard ligt, dattie bokt en vooral niet aan haar 'ruin'.

Ik zou hier ook bar-slecht tegenkunnen.

radoszin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:53

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze evt. hengstig moet worden.
Zoals je al zei heeft ze nu een keer overgeslagen en dan kan het zijn dat ze nu meerdere eitjes aanmaakt en dat haar buik gewoon gevoelig/pijnlijk is .
Daardoor dat haar hormoonhuishouding wat in de knoop ligt.
Dit heb ik nl met mijn merrie meegemaakt en die bokte en sloeg toen ook maar puur uit buikpijn.

In ieder geval heel veel succes en we horen het wel hier hoe dat het afloopt.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:55

Tjee meid dat is inderdaad een vevelende situatie, ik Zou er zelf ook gek van worden.

hoop voor je dat jullie er toch nog uit kunnen komen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:56

piewie schreef:
Ja ik baal er dan ook enorm van, want als ik strax door het gebok niet meer kan rijden, kost het me een hoop stalgeld..... en ik weet nu niet of diegene die de fout heeft gemaakt ook voor die kosten op draait.
Het is nu van de afgelopen week dat ze begint met bokken en gevoelig is aan haar buik.... ik weet wel dat ik mijn buik er vol van heb.

Waarom kost het extra stalgeld als je niet kan rijden dan?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:00

Als je merrie nu wel drachtig reageert zonder dat de DA een vrucht heeft zien zitten, en ze maar niet hengstig wil worden, kun je haar ook hengstig laten spuiten, zodat ze een eventuele vrucht afstoot.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 14:23

imd schreef:
piewie schreef:

Waarom kost het extra stalgeld als je niet kan rijden dan?

Ik bedoelde dit uit frustratie, dat ik niet meer kan trainen enz. Tuurlijk blijft het stalgeld hetzelfde, maar dan heb ik gewoonweg niet meer zoveel plezier met mijn paard. dat bedoelde ik eigenlijk. ben vandaag in een zeer gefrustreerde bui hihi
Net zijn we op een buitenrit geweest en in het begin was mevr. erg irri, terwijl ze dat nooit is geweest....ook niet tijdens de hengstigheid. Ik weet het niet. ik ga morgen toch eens bellen met de DA van hoe en wat.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:34

Kan het misschien zijn dat ze schijn zwanger is dat ze daarom zo doet met rijden?
dat had mijn fries ook na de 1e mislukte poging van insimineren.

Ik hoop voor je dat ze niet drachtig is en dat je stalgenoot weer een beetje normaal gaat doen.
succes er mee

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:39

Misschien zit er wel wat verkeerd in de rug door dat dekken. Afspraak met de fysio of de Osteopaat maken misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:43

wat een rotsituatie

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:20

Heb je al weer wat gehoord of is er alweer wat gebeurt? Ben nu toch wel benieuwd!

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 19:31

Heb even alles doorgelezen , Wat een nare situatie!
Wat betreft de hengstigheid , mijn paard zal vast wel om de zoveel tijd hengstig zijn. Maar vaak merk ik het niet. Of kan het dat merries ook in de overgang zijn ( tis er eentje van 18 ) Clown Haha.

Ik volg dit topic even , ik hoop voor je dat het meest positieve eruit komt!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 08:30

even een updateje....
Ze is nog niet hengstig... wel begint ze weer als vanouds te gieren naar de andere ruin. Maar of dit nu het begin is van haar hengstigheid...dat weet ik niet.
Wanneer ze volgende week niet hengstig geweest is, gaan we haar weer laten scannen.
Qwa rijden blijft ze bokken en gevoelig aan haar buik, dus ik kan er nu weer weinig van zeggen, maar ik blijf hopen dat ze niet drachtig is.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:03

Weer een updateje...
Aankomende zaterdag wordt ze alsnog een keer gescand. Dit om ook uit te sluiten of ze geen ontsteking in haar baarmoeder heeft of dat ze drachtig is.
Ze blijft het gedrag vertonen en wordt maar niet hengstig. Wel heb ik het idee, dat ze er telkens tegen aan hangt, want haar staart plakt en ze giert het soms uit. Ook als ik nu ga rijden en ik leg mijn been aan, reageert ze behoorlijk. Eerst was het door bokken, maar gister was het ook een gil erbij. Dus ik ben gestopt met rijden en ik wacht het deze week af. Ik longeer haar alleen nog maar op het moment. Ik hoop zaterdag meer te weten.
Het meisje is niet meer op de tijden op stal geweest wanneer ik er was. Ze ontloopt me telkens. Ook heb ik afgelopen week haar ouders gezien/gesproken. Ze zeggen dat het mijn fout is. Ik heb me aardig rustig weten te houden, maar ze hebben me de rug toe gedraaid en zijn weggelopen halverwege het gesprek. Boos!
Ik heb dit opgenomen met de staleigenaar en deze vind het te zot voor woorden. Wanneer de ouders erzijn, gaat hij een gesprek aan. Dit omdat het niet mijn fout was en omdat ik nu dus continu compleet voor gek wordt gezet. Ook wordt er nu geroddeld over mijn rijden. Ik rijd zelf dressuurmatig mijn merrie omhoog en ze loopt lekker maar ik ga niet op concours. Verder hou ik van een dolletje met mijn paard. Zoals bitloos rijden en dan ff crossen van voor naar achter toe enz. ik train 3x perweek dressuur en 1x per week longeren en 1 a 2 x per week een lange buitenrit. Ze vinden dit belachelijk en vinden dat ik meer moet trainen met mijn merrie. Hier heeft mijn merrie geen belang bij en ik ook niet, we houden er allebei van om lekker te dollen op zijn tijd.
brrrr ik heb er geen woorden voor over hoe ik mij nu voel als ik op stal ben......ben blij dat ik haar nog niet tegengekomen ben.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:10

piewie schreef:
Weer een updateje...
Aankomende zaterdag wordt ze alsnog een keer gescand. Dit om ook uit te sluiten of ze geen ontsteking in haar baarmoeder heeft of dat ze drachtig is.
Ze blijft het gedrag vertonen en wordt maar niet hengstig. Wel heb ik het idee, dat ze er telkens tegen aan hangt, want haar staart plakt en ze giert het soms uit. Ook als ik nu ga rijden en ik leg mijn been aan, reageert ze behoorlijk. Eerst was het door bokken, maar gister was het ook een gil erbij. Dus ik ben gestopt met rijden en ik wacht het deze week af. Ik longeer haar alleen nog maar op het moment. Ik hoop zaterdag meer te weten.
Het meisje is niet meer op de tijden op stal geweest wanneer ik er was. Ze ontloopt me telkens. Ook heb ik afgelopen week haar ouders gezien/gesproken. Ze zeggen dat het mijn fout is. Ik heb me aardig rustig weten te houden, maar ze hebben me de rug toe gedraaid en zijn weggelopen halverwege het gesprek. Boos!
Ik heb dit opgenomen met de staleigenaar en deze vind het te zot voor woorden. Wanneer de ouders erzijn, gaat hij een gesprek aan. Dit omdat het niet mijn fout was en omdat ik nu dus continu compleet voor gek wordt gezet. Ook wordt er nu geroddeld over mijn rijden. Ik rijd zelf dressuurmatig mijn merrie omhoog en ze loopt lekker maar ik ga niet op concours. Verder hou ik van een dolletje met mijn paard. Zoals bitloos rijden en dan ff crossen van voor naar achter toe enz. ik train 3x perweek dressuur en 1x per week longeren en 1 a 2 x per week een lange buitenrit. Ze vinden dit belachelijk en vinden dat ik meer moet trainen met mijn merrie. Hier heeft mijn merrie geen belang bij en ik ook niet, we houden er allebei van om lekker te dollen op zijn tijd.
brrrr ik heb er geen woorden voor over hoe ik mij nu voel als ik op stal ben......ben blij dat ik haar nog niet tegengekomen ben
.

Dus andere klanten vinden dat het ook jou schuld is... BELACHELIJK!! En ik vind dat jou beesie genoeg beweging krijgt Knipoog

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:19

Nee de andere klanten vinden juist niet dat het mijn schuld is.
wij staan op een particuliere stal en we zijn met zijn 3. Mijn vriendin kanook niet met haar overweg dussssss die geeft mij gelijk hoor. Maar ze neemt telkens andere mensen mee (wat ik niet fijn vindt w.b.t. de zadelkamer enz.) En deze mensen heeft ze al zo opgejut, dat die zeggen dat het mijn schuld is. Ook praat ze mij zwart op andere stallen en maneges, waar ik geregeld een paar paarden zadelmak maak enzo. Dus ik wordt nu veel minder gevraagt en als ik dan eens langskom, zeggen ze dat ze haar nu in dienst hebben daarvoor. Maakt mij weinig uit dat zij dat nu doet, maar praat mij dan niet zwart zeg ik dan. vind ik zooooo kinderachtig. Gelukkig hebben de mensen die mij goed kennen gebeld wat er nu aan de hand is en daar heb ik het gehele verhaal aan uitgelegt en die snappen het ook wel van mijn kant.

Kortom, ik vind het nu zo kinderachtig worden....zelfs haar ouders delen daaraan mee. Mijn vriend zegt dat ik hetzelfde moet gaan doen, maar dat ga ik niet doen. Zo laat ik mijzelf niet kennen denk ik dan. Mijn tijd komt nog wel. Mocht ze drachtig zijn loopt het wel uit op een rechtzaak waarschijnlijk, aangezien zij niet voor de kosten willen opdraaien....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:35

Cassidy schreef:
Misschien zit er wel wat verkeerd in de rug door dat dekken. Afspraak met de fysio of de Osteopaat maken misschien?

idd, daar dacht ik ook aan.
onsteking in de baarmoeder kan natuurlijk ook.

De kosten zijn verder voor jezelf.
Als er een ruin in de wei komt, kan hij je merrie dekken, net zoals jouw merrie de ruin had kunnen schoppen, dat is een "normaal" risico. Zij is alleen aansprakelijk voor de vrucht, mocht haar ruin toch vruchtbaar zijn geweest.
Direct schoonspuiten had een makkelijkere oplossing geweest.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:05

idd, daar dacht ik ook aan.
onsteking in de baarmoeder kan natuurlijk ook.

De kosten zijn verder voor jezelf.
Als er een ruin in de wei komt, kan hij je merrie dekken, net zoals jouw merrie de ruin had kunnen schoppen, dat is een "normaal" risico. Zij is alleen aansprakelijk voor de vrucht, mocht haar ruin toch vruchtbaar zijn geweest.
Direct schoonspuiten had een makkelijkere oplossing geweest.[/quote]

Dat de eerste kosten voor mezelf komen, dat weet ik en vind ik ook normaal. Maar wanneer mijn merrie wel drachtig is, komen de kosten voor haar zei de rechtsbijstand.
Over het schoonspuiten, dat kon niet zei mijn veearts, aangezien er niet zeker was of er een vrucht in zat. En ik vind het ook niet zo prettig, doordat mijn veearts zei dat de merrie daardoor ook onvruchtbaar kon worden. En dat zou ik erg sonde vinden. Ik denk nu wel zo, is ze drachtig oke we houden het erin en we kijken wat eruit komt..... maar aan de andere kant denk ik.... dat ze nu al zulke tekens vertoont, is het dan strax nog wel haalbaar om te rijden tijdens de dracht enz.
Zit dus best met gemengde gevoelens.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:07

Voordat je na gaat denken over een eventueel veulen, lijkt het me beter het onderzoek van de DA af te wachten.
Anders ga je jezelf helemaal gek maken.

Wacht af wat er aan de hand is en ga dan een plan van aanpak bedenken...
Sterkte!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:17

pff. wat een bizar verhaal zeg.

ik vind het enorm laag van dat meisje om dat op deze manier te gaan spelen. erg triest.

ik vind dat jij het beste voor hebt met jouw paard. wie bepaalt hoe jouw paard het beste loopt? lol met je knol, dat vind ik veel belangrijker als in de krul.

Meis, ik wens je veel geluk toe met je paard! ik hoop dat er een antwoord uitkomt. ik vind dat je je erg sterk houd en je niet verlaagd naar haar niveau! Toppie!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:21

Heb even alles doorgelezen.

Goed van je dat je er boven staat boven dat geroddel. Door er op te reageren wordt het alleen maar leuker voor haar en verlies jij voor de mensen die je kennen je geloofwaardigheid.
Dit is even een rot periode wat dat betreft maar ik geloof er wel in dat het goed komt.

Hoop voor je dat je merrie niet drachtig is. Dit is wel een rot situatie.
Goed dat je contact hebt met rechtsbijstand want dit moet je niet over je kant laten gaan.

Succes en ik blijf dit even volgen.