Power and Paint ( o.a. ) YDF- Weert 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: Power and Paint ( o.a. ) YDF- Weert 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:31

@ts: heb je misschien niet meer foto's van de P&P?? Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:12

FenDT schreef:
Wuis schreef:
De galopfoto van de vos is inderdaad super, leuk, aansprekend paardje ook. Lachen

En P&P.. Tja.. Zal wel blij geweest zijn dat hij zijn stal weer eens een keer uit mocht.......

En het is dat jij natuurlijk precies weet wat hij zoal op een dag doet...............

Toevallig wel ja, want daar stond laatst net een heel artikel over in een blad. Knipoog Nooit in de wei, nooit in de paddock, enige beweging die hij krijgt is rijden en stappen aan de hand.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:51

Wuis, daar is ook al op gereageerd door DVB, dat is wat Angela er toen der tijd mee deed. Door andere meisjes op stal kreeg hij meer beweging aangeboden.. Knipoog Beetje voorbadige conclusie..

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 17:54

anneliesdj schreef:
nou ik weet niet, heb altijd al een vreemd gevoel gehad als ik foto's zie van hem, ook al voor de longeergebeuren.
Kan niet zeggen wat het is maar toch...

Ik ook, namelijk dat het steekbewegingen zijn, het lijkt op veel foto´s alsof hij stilstaand zijn benen omhoog gooit. Geen durchlaessigkeit, lossigheid is ver te zoeken, gespannen hoofd/nekverbinding, vastgezette schoft.
Zijn uitdrukking zegt ook genoeg. Treurig oog heeft hij.

Verder overigens WEL hele mooie foto´s hoor TS!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:08

En vanachter gebeurt er weinig, ik vind het zonde van zo'n mooie pony.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:10

Wat een mooie foto's
alleen jammer dat het rijden bij rachelle fokker met p&p nog niet erg ,* uhm *, gaat zoals het moet.
Zo zie je maar weer dat met geld alles te koop is ..
maar anyway, geluk zal nooit te koop zijn.
Mooie foto's !

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:30

Hele mooie foto's TS! Echt mooi geschoten, vooral de foto van de vos vind ik leuk!

Haha het ruitertje van P&P heeft haar laarzen op de groei gekocht ofniet. Haha! (zie eerste paar foto's)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:06

Dát is echt wel een hele suffe opmerking, dat hij een treurig oog heeft. Verder vind ik dat er hier hoop bokkers lopen te muggenziften over een paar nette foto's.
Verder nette foto's TS!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 11:59

Mooie foto's zeg! Erg scherp!

Over PP gesproken.. Sja, dat er wat spanning te zien is is ook niet heel raar.. Het is een grote wedstrijd, een jong meisje.. Ik zou ook knappen van de spanningen.. En dat voelt die pony dus ja, er zal heus wel wat spanning zijn.

Maar.. Als ik eerlijk ben vind ik juist de foto van de schimmel geen fijn beeld geven, jammer dat daar maar 1 foto van staat want dat stang gebruik op die foto is om van te huilen.. Waarschijnlijk is dit een moment, maar dan echt geen mooi moment. Heb je niet nog meer foto's van de schimmel Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 12:38

Ben het met je eens hoor, maar vergelijk het eens met de bruine erboven, wat is het verschil?

Overigens, het kan veel erger, wat ik soms bij de echte prof's zie is pas om te huilen, die dienen ook nog het goede voorbeeld te geven.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:17

amondi schreef:
suleilitha schreef:
62,75 %, niet slecht voor zo'n jong meisje die deze pony nog niet lang rijdt!!!

Klopt, maar als mijn kind zo gespannen was in een proef, zou ik mijn aspiraties even opzij zetten en haar niet meer op een hengst met zo'n achtergrond laten rijden op zo'n wedstrijd! Iedereen( wij ook) kijken ernaar. En ja, ik vond hem onder Marrigje ook veel fijner lopen, logisch, zij kon eraan rijden terwijl dit meisje ( zo te zien) de opdracht heeft gekregen doodstil te blijven zitten en de pony het werk laat doen.

Hoe ver moet je gaan in de ponywereld? Moet dat meisje nu al starten op een internationaal festival of gewoon nog een jaar doortrainen totdat het meisje grip heeft op deze superpony?

Dat haal ik idd uit de foto's waarop er geen moment ontspanning is bij de ruiter of pony.

oefening baart kunst Knipoog

ze hoeft toch niet metteen de sterren van de hemel te rijden ? Geef het wat tijd en ze durft er vanzelf aan te rijden Ja .. ik vind dat sommigen nogal hoge verwachtingen hebben van zo'n meisje, komop ze is 12.
De meeste hier begonnen toch ook al wel nog geheel onervaren rond 9/10 jarige leeftijd in de B en reden toen toch ook niet metteen de sterren van de hemel.. als ik mijn video's iig van 'vroeger' zie dacht ik echt van, waarom ging ik op wedstrijd ? (lees: pony liep helemaal uit elkaar en dee zn figuurtjes maar dat was het dan ook, van een winstpunt werd nog niet gesproken..) En juist ja oefening baart kunst Lachen Nou is een B proefje niet helemaal te vergelijken met een internationale proef maar hebben toch hetzelfde gemeen dat hoe meer je oefent of je het nou top rijd of niet, je word naarmate je regelmatig die proef rijdt toch beter...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:24

Even serieus, hoe vaak hoor je hier op bokt niet dat iemand een paard/pony pas 2 of 3 weken heeft en al het eerste concours rijd? Wat denk jij hoe het met prof's zit?
Die pony moet presteren, zich bewijzen, meisje net zo, zij krijgt geen tijd om rustig aan elkaar te wennen, te prutsen, een band op te bouwen.
Ze wordt erop gezet en moet de ring in, wat denk jij hoeveel spanning er op zo'n manier komt bij zowel het kind als die pony?

Om het nog maar niet te hebben over de invloed die de continue ruiterwisselingen hebben op de pony.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:32

loop jij elke dag mee met de prof's dat jij precies weet hoe het in elkaar zit Knipoog ? je zit er iig hier wel al het hele topic over te muggenziften ...

Ik kan iig niet in hun dagindeling kijken of ze dat meisje lopen te pushen of niet en daarom zeg ik alleen een algemene opmerking.. als je gewoon concours rijd daar leer je ook van wat ook een goede training is..

en rachel rijdt volgensmij al wel een maand of 5/6 of misschien nog wel langer op power.. iig voor de jaarwisseling werd het bekendgemaakt gelloof ik dat rachel op power ging rijden

en ruiterwisseling ? tot je 16e mag je met een pony internationaal starten, wat vrij kort is. Dusjaa logisch dat deze topper ook nog wordt gedeeld met meerdere kids.
En als jij continue ruiterwisseling van deze pony zo'n ramp vindt moet je toch maar eens een actie groep starten tegen manege's o.i.d. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:51

Bij manege's worden geen grote prestatie's gevraagd.

Daarbij ben ik niet aan het muggenziften maar heb ik gewoon vraagtekens bij pp's manier van lopen.
Je kunt mij heel veel wijsmaken maar niet dat dit de manier is waarop het hoort.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:06

Elke pony loopt op z'n eigen niveau Knipoog .... of het nou internationaal is of nog niet eens goedgenoeg voor een b-proef .. als jij het vind dat het al 'zielig' is als een pony om de 3/4 jaar of misschien iets korter een andere ruiter krijgt, dan is het al helemaal 'zielig' dat manegepony's wel 3x per dag een andere ruiter krijgen. Dat heeft toch helemaal niks met niveau te maken ?
En power is daarbij niet de enige pony die elke 3/4 jaar een andere ruiter krijgt. Kinderen groeien nou eenmaal dus gaan als de ruiter is uitgegroeid weer naar een ander kind toe en kopen weer een grotere of gaan over op een paard... een 'ponycariere' op welk niveau dan ook is nooit langdurig.
Ik vind dat dus wel zeker muggenziften..

ik zie je anders wel in meer van dit soort topics terugkomen over de 'prof's'

En dat hij misschien wat gespannen loopt geef ik jou en anderen die dat aankaarten geen ongelijk in. Maar sommigen hier maken ze bij DVB al metteen uit voor een soort 'dierenbeulen' met van die opmerkingen als "komt hij toch weer eens uit zijn stal" en dergelijke ... Hebben jullie daar uberhaupt eens meegelopen o.i.d. of concluderen jullie metteen al op het eerste de beste artikel dat misschien een beetje vervormd geschreven is ??

Ik vind dat je pas echt je mond open mag trekken als je exact weet hoe het zit en niet het e.e.a. maar moet gaan bedenken wat de oorzaak wel niet kan zijn dat ie zo gespannen loopt. Zo iets heet roddelen Knipoog

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:03

Amen!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:35

Even een correctie, ik heb het niet over de spanning van Power, die valt in het niet bij de spanning van het meisje dat erop zit!

Ik vind het heel knap dat de pony nog 62% scoort! Petje af.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:51

Ik heb vorige week mijn 1e Z1-proef gereden en je wil niet weten hoe mijn gezicht eruit zag op de foto's. Over spanning gesproken....En dat ik daar last van heb wilniet zeggen dat ik weg moet blijven van wedstrijden, nee, ik moet juist starten voor de ervaring om de spanning bij mezelf en evt bij mijn paard te kunnen oplossen. Dat los ik niet thuis op door in de eigen bak rondjes te rijden gewoonweg omdat het daar goed gaat. Rachel rijdt de pony al geruime tijd en moet er ook wedstrijdervaring mee opdoen.
Van sommige reacties krijg ik toch ook wel een beetje een gevoel dat het afgunst is. Als Rachel het boerenmeisje op d ehoek was met een huistuinenkeukenpony dan waren de reacties weer heel anders geweest van sommigen. Sowieso blijf ik het knap vinden hoe sommige oordelen geveld worden vanaf een foto. En als een soort sneeuwbaleffect wordt het plaatje dan steeds verder ingevuld...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:26

amondi schreef:
Even een correctie, ik heb het niet over de spanning van Power, die valt in het niet bij de spanning van het meisje dat erop zit!

Ik vind het heel knap dat de pony nog 62% scoort! Petje af.

Maar die spanning wordt overgebracht op Power, of niet soms Knipoog ?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:41

Ik denk dat Power zo.n ervaring heeft dat hij die vlieg opzijn rug toloreerd en gewoon zijn ding doet.

Die "afspraak" hadden wij ook met de Z pony, kom jij niet aan mij dan loop ik wel een WP bijelkaar.
Kom wel aan mij en ik druk mijn rug weg, draai eens flink met mijn staart, dus kappen, afblijven in de proef!

En dat zie ik heel scherp op de foto's terug, alleen was mijn dochter echt niet bang, pony wist het gewoon beter!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 19:52

en ik citeer nog even wat jij zei in je laatste zin die ik had gequote: "Dat haal ik idd uit de foto's waarop er geen moment ontspanning is bij de ruiter of pony."

Dus jij had het niet over de spanning bij power ??

Maar goed ervaren pony of niet ik zag nog wel aardig wat spanning. Maar denk dat dat vanzelf goed komt..... als je het vergelijk met dat angela, marrigje en mara er al een tijdje op zaten Lachen . En ik ben dr van overtuigt dat dit meisje ehm ook zo kan rijden.. en misschien had hij eens zijn mindere dag ? dat kunnen wij iig allemaal niet weten..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:59

mooie foto's heb je geschoten!
Wat een gezichten trekt iedereen he op het paard,
hoop maar niet dat ik er ook zo uit zie Vork

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:26

__KELLY schreef:
Elke pony loopt op z'n eigen niveau Knipoog .... of het nou internationaal is of nog niet eens goedgenoeg voor een b-proef .. als jij het vind dat het al 'zielig' is als een pony om de 3/4 jaar of misschien iets korter een andere ruiter krijgt, dan is het al helemaal 'zielig' dat manegepony's wel 3x per dag een andere ruiter krijgen. Dat heeft toch helemaal niks met niveau te maken ?
En power is daarbij niet de enige pony die elke 3/4 jaar een andere ruiter krijgt. Kinderen groeien nou eenmaal dus gaan als de ruiter is uitgegroeid weer naar een ander kind toe en kopen weer een grotere of gaan over op een paard... een 'ponycariere' op welk niveau dan ook is nooit langdurig.
Ik vind dat dus wel zeker muggenziften..

ik zie je anders wel in meer van dit soort topics terugkomen over de 'prof's'

Wat hebben mijn berichten in andere topic's ermee te maken? (overigens heb ik geen idee waar je het over hebt)
Ik heb mijn vraagtekens bij zijn manier van lopen, zoals ik al zei had ik die al veel langer, ook al bij de vorige ruiters. Ik denk ook niet dat het zozeer aan de ruiter ligt, meer aan de manier van trainen.
Bovendien vind ik een manegepaard en grandprix paard niet te vergelijken en ik hoop voor pp dat hij maar eens in de 3 jaar van ruiter wisselt.

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:36

Nou ik denk at de meningen over P&P sterk verdeeld zullen zijn, en zo raar is dat toch niet?
als ik die pony op deze foto's zie lopen is het 1ste wat ik denk : Nep

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 23:24

Nep???? Die pony is niet van plastic!!! Wat een raar woord om te gebruiken in de paardensport. Die pony is echt, de amazone is echt en een goede combinatie wordt het meer en meer. Pfff wat een afgunst. We hebben het hier over pony's met KINDEREN!!