enne... wie had het over die biefstuk? goed idee! kom jij bakken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sonjim schreef:Pijn kan een paard uithongeren (qua gewicht althans) Ik heb het een keer meegemaakt met Sonja, verschrikkelijk 6 kilo brok ladingen hooi en alleen maar afvallen, dat was toen de diagnose artrose gesteld werd 5 jaar geleden. Echter pijn kan ook acuut zijn en weer wegebben, Spierbevangenheid en aanverwante ziekten kunnen naar mijn weten ook tijdelijke pieken vertonen en dus ook weer verminderen bij een aangepast trainingsschema en dergelijke. Kemerkend voor paarden met een spierprobleem is een wat stijvere gang, niet stijf zoals bij artrose maar voorzichtig en spieren aanspannend of juist slap in de spieren. Nu is Indi nog jong en wordt net ingereden, dat betekend dat ze waarschijnlijk nog weinig conditie heeft en een les van een bijv. half uur kan dan de spieren triggeren. Mochten de bloedwaardes erger zijn na het bewegen dan zou ik overleggen of ze bijvoorbeeld op rust op het land gezet mag worden, dan na een maand of 3 nog eens de waardes checken, zijn ze dan goed dan een opbouwschema opstellen, bijv starten met 5 minuten stappen en dan heel langzaam opnouwen, en dat in overleg met de da en tussentijds bloedwaarde controleren, wie weet kun je haar dan wel weer terug opbouwen. Maar goed eerst de waarde van het bloed na gedane arbeid meten.
O ja ik had het in je andere topic al gevraagd, wat voer je Indi precies.
Vlindie schreef:Gaat ook niet echt lekker zo, Agnes.
Kan het toevallig aan je medicijnen liggen? Ik weet niet of en welke je neemt, maar
medicijnen kunnen van invloed zijn op het doorbloeden van wondjes.
Heeft men hechtingen geplaatst? Meidje, zorg goed voor jezelf! Neem anders even
contact op met het zkh., ik vind dit best lang duren, het nabloeden.
Wanneer je vandaag weer naar Indi gaat, geef d'r veel liefs en duizend dikke knuffs!
Helpt aaaaaaaaaaaaaaaaaaltijd.
Sterkte hoor!
x,
Vlindie
(ps. Ben je bij Kemerink geweest?)
sonjim schreef:3 kilo is al best veel voor Indi, want zo hard hoeft ze nog niet te werken, volgens mij. Laat je me weten wat Ellen (marstall) ervan zegt, ik ben wel benieuwd of zij nog tips heeft.
ikenindi schreef:jwel, klig ook merendeel plat op bed. nu ook. met laptop op schoot:P ik verveel me dood anders!
enne... wie had het over die biefstuk? goed idee! kom jij bakken?