neeeeeeeeeeej :'( Foto's pagina 12

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikenindi

Re: neeeeeeeeeeej :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 10:48

jwel, klig ook merendeel plat op bed. nu ook. met laptop op schoot:P ik verveel me dood anders!

enne... wie had het over die biefstuk? goed idee! kom jij bakken? Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 10:51

sonjim schreef:
Pijn kan een paard uithongeren (qua gewicht althans) Ik heb het een keer meegemaakt met Sonja, verschrikkelijk 6 kilo brok ladingen hooi en alleen maar afvallen, dat was toen de diagnose artrose gesteld werd 5 jaar geleden. Echter pijn kan ook acuut zijn en weer wegebben, Spierbevangenheid en aanverwante ziekten kunnen naar mijn weten ook tijdelijke pieken vertonen en dus ook weer verminderen bij een aangepast trainingsschema en dergelijke. Kemerkend voor paarden met een spierprobleem is een wat stijvere gang, niet stijf zoals bij artrose maar voorzichtig en spieren aanspannend of juist slap in de spieren. Nu is Indi nog jong en wordt net ingereden, dat betekend dat ze waarschijnlijk nog weinig conditie heeft en een les van een bijv. half uur kan dan de spieren triggeren. Mochten de bloedwaardes erger zijn na het bewegen dan zou ik overleggen of ze bijvoorbeeld op rust op het land gezet mag worden, dan na een maand of 3 nog eens de waardes checken, zijn ze dan goed dan een opbouwschema opstellen, bijv starten met 5 minuten stappen en dan heel langzaam opnouwen, en dat in overleg met de da en tussentijds bloedwaarde controleren, wie weet kun je haar dan wel weer terug opbouwen. Maar goed eerst de waarde van het bloed na gedane arbeid meten.

O ja ik had het in je andere topic al gevraagd, wat voer je Indi precies.

indi krijgt onbeperkt hooi (wat ik voortaan eerst natmaak n.a.v. een tip via pm van iemand met ervaring met een paard met t zelfde. volgens haar is dat beter omdat t fructaan en de eiwitten dan oplossen in t water.
verder kreeg ze 3 kilo muesli (subli kruiden met melasse. ik ga vandaag martsall vito regelen)
ook krijgt ze een flinke scheut zonnebloemolie, wat ik misschien nog meer ga geven. wel opbouwen en kijken of ze niet aan de dunne gaat.
ook krijgt ze een heel klein beetje zout over haar voer vor het extra natrium. dat gaat echt om een heeeel klein beetje.
ook krijgt ze soms een weekje een schepje knoflookpoeder over haar voer heen.

dat was t geloof ik wel...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:54

3 kilo is al best veel voor Indi, want zo hard hoeft ze nog niet te werken, volgens mij. Laat je me weten wat Ellen (marstall) ervan zegt, ik ben wel benieuwd of zij nog tips heeft.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 10:56

Vlindie schreef:
Gaat ook niet echt lekker zo, Agnes.
Kan het toevallig aan je medicijnen liggen? Ik weet niet of en welke je neemt, maar
medicijnen kunnen van invloed zijn op het doorbloeden van wondjes.
Heeft men hechtingen geplaatst? Meidje, zorg goed voor jezelf! Neem anders even
contact op met het zkh., ik vind dit best lang duren, het nabloeden.

Wanneer je vandaag weer naar Indi gaat, geef d'r veel liefs en duizend dikke knuffs!
Helpt aaaaaaaaaaaaaaaaaaltijd Haha! .

Sterkte hoor!

x,
Vlindie

(ps. Ben je bij Kemerink geweest? Knipoog )

geen hechtingen, maar tis ook maar een heel klein poedersuiker... echt heel klein!
medicijnen weten de artsen dat ik dat slik. ik slik lisinopril. bloedvatverwijder. is omdat de doorbloeding in mijn ledematen zo slecht is. nou dat geloof ik nu dus ook niet meer he Knipoog
maar daar heb ik een hele lage dosering van, dus kon t niet aan liggen. sowieso mocht ik dat gewoon door blijven slikken. had er nog extra over gebeld een week voor de operatie of ik daar niet mee moest stoppen. hoefde niet. alleen bloedverdunners mag je niet nemen, en die heb ik niet...

maar je weet zelf mss dat met dystrofie je slechte doorbloeding heb(wat ik nu dus betwijfel Knipoog ) en dat wondjes langzamer genezen. dat geloof ik nu dus wel Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 10:57

sonjim schreef:
3 kilo is al best veel voor Indi, want zo hard hoeft ze nog niet te werken, volgens mij. Laat je me weten wat Ellen (marstall) ervan zegt, ik ben wel benieuwd of zij nog tips heeft.

ze kreeg ook eerst een handje, en toen ze steeds magerder werd ben ik steeds meer gaan voeren. van alles. iedereen zei dat ik meer ktrachtvoer moest voeren. ook da. tsja achteraf gezien dus niet nodig geweest want het lag daar toch niet aan...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:00

Dat was bij mij toen ook het geval, ze liep voor de koets en onder het zadel en ik dacht dat ze gewoon meer verbruikte, dus wat doe je je gaat meer voeren, maar als dat niet helpt dan gaat er een belletje rinkelen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 11:03

precies...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:01

ikenindi schreef:
jwel, klig ook merendeel plat op bed. nu ook. met laptop op schoot:P ik verveel me dood anders!

enne... wie had het over die biefstuk? goed idee! kom jij bakken? Knipoog

zou het dolgraag willen,maar ik woon een beetje ver.....soms is dat wel lastig,lijkt mij wel leuk om af en toe eens iemand te helpen ,maar goed ,nu doe ik dat maar hier ,waar ik woon.....

PAVAROTTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:12

ik hoop dat de uitslagen goed zijn na de volgende test.
bij mij paard is gister bloed afgenomen, hij heeft de zelde symtonen als indi. dus ik was druk opzoek naar mensen die ervaring hebben met paarden die blijven vermageren ondanks extra voer. daardoor kwam ik jou verhaal tegen, ik zal voor jullie hopen dat het goed komt en ik blijf de ontwikkelingen zeker volgen.

sterkte

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:17

beterschap beide :"{

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 12:17

ik hoop voor jou dat ze wat uit het bloed kunnen halen. hoop voor je dat t wel wat anders is! (welminder erg dan natuurlijk!)

ik lees steeds meer over epssm en dan moet je sowieso niet intensief gaan trainen in 1 keer. raar dat de da mij dat dan vraagt. ik ga em straks eens bellen voor overleg, want ik ga liever nu eerst het voer aanpassen. training aanpassen, en dan over paar maanden kijken of de waardes beter zijn...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:56

maar he, je gaat toch nu op dit moment niks veranderen aan je paardjes voer?
kan namelijk best zijn dat dat weer bloedwaardes gaat beinvloeden denk ik.
en dan is het straks misschien moeielijk om achter een precieze oorzaak te komen

zou alles even zo laten als het was en pas nadat je die test gedaan hebt met je veearts in overleg met hem dingen gaan veranderen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 14:35

dat dacht ik ook. heb da net al gebeld maar hij zit in vergadering. ik hoop dat ie vandaag nog terugbelt, maar t kon ook morgenochtend worden... ik wil eigenlijk zo snel mogelijk voer veranderen zodat ze minder spierafbraak gaat krijgen. ik wil ook liever NIET nog een keer een uur intensief met haar rijden als dat alleen maar schade toebrengt... dat ze het heeft is duidelijk, die waardes waren veel te hoog. ik wil dan liever nu de beste adviezen opvolgen (iom da) en dan over een paar maanden bloed prikken om te kijken hoe het dan is. de uitslag van de bloeduitslag als ie em nu zou prikken is toch ook veel te hoog. dat weet ik nu al, en hij ook. hij is alleen benieuwd hoeveel hoger... maar dat maakt mij eigenlijk weinig uit als ik zoveel mensen hoor die hun paard anders verzorgen en dat het dan goed gaat...
of ze pijn heeft kan ie aan t bloed toch niet zien. ik ga het eens goed met hem overleggen want weet het ook allemaal niet meer hoor!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:45

Slechte doorbloeding...... hmmm, bij jou is het probleem opgelost! Zet het mes erin,
en zie aan....... een heus bloedbad Knipoog Clown !

Ben benieuwd wat de da voor nieuws geeft. We blijven hopen hoor Agnes!

Dus je verveelt je? Heb je de mogelijkheid om via het verpleeghuis een beensteun
te krijgen/lenen? Misschien is er dan ook nog iemand zo lief die je even een rondje
meeneemt in je rolstoel. Effe lekker het dorp/ de stad in een kopje koffie drinken,
natuuuuuuuuuurlijk iets lekkers erbij. Is dat een idee, valt dit te regelen??

Succes weer voor jullie beidjes!

Liefs,
Vlindie

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 16:53

ik heb electrische rolstoel, maar beensteunen zitten omlaag. nog 5 weekjes, dan krijg k er 1 met verstelbare beensteunen...

en slechte doorbloeding, dus mes er in? als t nu al zo bloed van zo`n klein k*t wondje?

ik zal morgen even een foto maken van hoe t er uit ziet. ziet er echtheel netjes uit alsof er niks is gebeurd. op 1 heel klein plekje na...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 17:29

krijg je dan zo'n hoog-laag model?
die zijn wel heel leuk vind ik,mijn moeder heeft er ook net eentje gekregen met afzonderlijk verstelbare beensteunen.

Puma heet dat ding geloof ik,scheelde haar wel enorm tegen het doorzitten

vervelend dat zo'n arts dan ook nog in bespreking zit Frusty
heb je al wat gehoord?
ik vraag me trowuens af in het geval van indi wat utrecht dan voor je betekenen kan?
of zit je arts daar al bij aan gesloten

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 18:27

die heb ik en krijg ik ook ja Knipoog

met alles er op en eraan. rugleuning apart verstelbaar, zitting ook apart verstelbaar. ook de hele stoel kantelbaar, beensteunen apart en tegelijk verstelbaar, zithoogte verstelbaar. alles automatisch:P

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:04

luxe hoor,ik vind ze best leuk ook,helemaal met die hoog laag functie er op.
mijn moeder had em laatst al helemaal hoog gezet haha kon ze eindelijk een keer op me neer kijken Tong uitsteken

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 19:29

ja, dat is dus hoe ik op mijn paard kom;) zie mijn profiel en dan de link naar: de eerste keer (ofzoiets in die richting...)

update indi:
de da heeft me teruggebeld. echt ik ben helemaal gek van die vent. die wil ik voortaan altijd. hij legt alles rustig nog een keer uit. stelt gerust, legt uit, legt ook het onderzoek uit. legt uit wat ie wil voorkomen, legt uit hoe hij denkt etc. echt ideaal!

maargoed, over indi: hij komt morgen. ik moet dus morgen gaan rijden met haar of in ieder geval aan het werk zetten. medio volgende week weten we dan meer.

hij wil graag weten of als ze aan het werk is geweest of er dan ook nog andere waardes anders zijn voordat hij definitief zegt wat ze heeft. dat ze spierafbraak heeft is sowieso zo, maar hij wil weten wat ze doet na training. of het dan veel hoger is of niet, en of er ook andere waardes omhoog gaan. wie weet komt het van het trainen en gaan meerdere waardes omhoog, maar was de rest al gezakt omdat ze al 3 dagen op rust stond.

hij wil gewoon zeker zijn, en ik dan ook!

ik ben heel benieuwd.

ik moet morgenochtend naar de school waar ik waarschijnlijk ga studeren voor gesprek, gelijk daarna rijden, en 4 uur daarna weer naar indi om de da welkom te heten, dus t bloeden mag morgen niet meer, want ik heb geen tijd om naar t ziekenhuis te gaan voor mezelf dan...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:37

zal wel even flink duimen dat er geen druppeltje meer doorkomt!
succes alvast voor morgen.

enne heel fijn dat je zo'n veearts hebt Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 19:50

ja ben helemaal blij met hem! ik heb em alleen nog nooit gezien Tong uitsteken haha. diegene die bloed kwam prikken was n ander, en voor die tijd heb ik altijd alleen maar gebeld met vragen naar die da praktijk. voor enten liet ik kampen komen. dichter bij....

geerke

Re: neeeeeeeeeeej :'( Update p.5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:54

ga je morgen rijden?kijk je uit dat je je tenen niet stoot,de rillingen lopen over m'n rug als ik aan al bloed denk!sterkte morgen,ben benieuwd naar de bloed waardes...

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:02

ik doe mijn teenspalken om. dan kan ik ze niet stoten. en ik kijk ook even hoe t morgen met mij gaat. als ik vannacht weer veel bloed verlies ga ik er niet op. dan ga ik haar wel longeren ofzo...

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 20:37

Oké, topvent dus!!
Oei, ik ga heeeeeeeel hard voor je duimen dat je morgen kunt rijden,
maw. dat het bloeden goed gestopt is!

Succes morgen.

Liefs,
Vlindie

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 20:40