ThisIsMe schreef:Waarom zou hij daarvoor geschoren moeten zijn? Onze driejarige staat gewoon zonder deken en zit helemaal niet dik in het haar, onze vijfjarige die al de hele winter onder een deken staat heeft meer haar hoor!
Maar volgens mij slaan jullie enigszins door naar de andere kant hoor, je bent pas goed voor je paard als je hem onbeperkt laat genieten met een pak winterhaar erop en tot zijn knieën in de blub? Aangezien het paard van Maud al volop in de hand en in training was geweest voor de hengstenkeuring kan ik me dus echt niet voorstellen dat die er blij van wordt om ergens in een modderig weiland gegooid te worden met een paar vriendjes, simpelweg al niet omdat hij dan verrekt van de kou! Dat is denk ik wat Karin ook bedoeld, had hij tot nu toe alleen nog maar in de opfok gelopen dan had je een hele andere situatie gehad, dan zijn ze dat gewend en dan zijn ze daar op aangepast, deze is dat duidelijk niet.
Onze driejarige wordt deze week 'echt' 3, die heeft alleen nog maar een paar keer aan de longeerlijn gelopen en loopt wel zonder deken buiten, maar die is dat ook gewend. Die hebben wij al van veulen af aan, als ik onder soortgelijke omstandigheden als Maud een 2,5 jarige zou kopen zou ik het gewoon hetzelfde doen als dat zij het doet.
Nee hoor, mijn (over 2 weken) 3jarige staat ook binnen onder een dek 
Ik longeer of parelli 2x in de week met hem...
Heb er ook 2x verzichtig eventjes opgezeten...
maar hij mag ook lekker (bijna) elke dag lekker met zijn vrienden spelen...zonder allemaal poespas om...
Ik ben zuinig op mijn paard, maar ik sla zeker niet door..