mijn nieuwe aanwinst! 2.5 jarige hengst (v. Sunny boy)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn nieuwe aanwinst! 2.5 jarige hengst (v. Sunny boy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:38

Relaxed schreef:
Die van mij liep toen ie 3 was in oktober ook zijn 1e B wedstrijd en hij doet het nog steeds.. Ja

als ze in het begin van het jaar 3 worden, (april bijv.) dan zijn ze in oktober dus een half jaar onder het zadel, als je dat rustig opbouwd, en ze zijn er klaar voor, heb ik er geen problemen mee, maar een 2 jarige al beleren, en 4 keer in de week rijden, (en dan al zo diep laten lopen) gaat er bij mij niet in, ik wil ook dolgraag met de mijne beginnen, maar die blijft nog lekker een jaar lopen. zijn belang gaat voor de mijne Ja

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:39

Mag ik vragen op welke foto de TS het paard te diep heeft lopen?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:41

dees_daan schreef:
Relaxed schreef:
Die van mij liep toen ie 3 was in oktober ook zijn 1e B wedstrijd en hij doet het nog steeds.. Ja

als ze in het begin van het jaar 3 worden, (april bijv.) dan zijn ze in oktober dus een half jaar onder het zadel, als je dat rustig opbouwd, en ze zijn er klaar voor, heb ik er geen problemen mee, maar een 2 jarige al beleren, en 4 keer in de week rijden, (en dan al zo diep laten lopen) gaat er bij mij niet in, ik wil ook dolgraag met de mijne beginnen, maar die blijft nog lekker een jaar lopen. zijn belang gaat voor de mijne Ja

Hier ben ik het mee eens, die van mij liep ook een groene wedstrijd in oktober maar werd daarvoor op zijn 2e nog niet (over)belast. Ik zie op de foto's niet iemand die 'rustig' aan het opbouwen is. Het ziet er nu al erg prestatiegericht uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:42

Laulau1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:44

Volgens mij zit de TS er daar niet op. Kijk maar eens op pagina 2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:46

Die van mij is ook al zadelmak gemaakt voordat ie 3 werd. Hij had in januari een scheur in zijn hoef opgelopen en was daardoor al zoveel in handen dat ze hem toen ook al eerder zadelmak hebben gemaakt. Soms komt dat gewoon zo uit, net als bij Rockey nu ivm de hengstenkeuring.. Ja

De link die je nu aanhaalt is toch niet rockey zelf?! Dit zijn (geloof ik) de verkoopfoto's en dus puur om te laten zien hoe makkelijk die erover loopt.. Neem aan dat Rockey hem niet continu zo rijdt..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:52

hoi hoi,

ben ik zelf weer even. zoals jullie kunnen zien ben ik dat zelf niet op de foto's Lachen je ziet ook wel een beetje verschil met mijn foto's en die van met de jongen erop neem ik aan Clown met klaar maken voor de wedstrijd bedoel ik dat hij aan mijn hulpen is en fijn in de aanleuning en wat figuurtjes kan lopen (grote volte, gebroken lijn etc) meer wordt er ook echt niet gevraagd op B niveau. en bij de vsn eind dit jaar gaat het puur om het paard zelf en om zijn beweging, dus stap draf galop en hoe hij eruit ziet. daar hoef ik dus ook niet veel voor te oefenen... maar nogmaals zoals al eerder werd aangegeven, als er 1 keer gezegd wordt hoe er gedacht wordt over de leeftijd en het al zadelmak zijn hoeft daar niet over door blijven te gaan...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 11:58

Miryamk schreef:
Hier ben ik het mee eens, die van mij liep ook een groene wedstrijd in oktober maar werd daarvoor op zijn 2e nog niet (over)belast. Ik zie op de foto's niet iemand die 'rustig' aan het opbouwen is. Het ziet er nu al erg prestatiegericht uit.

op welke foto vind jij het er prestatie gericht uit zien? op de ene foto met de jongen erop zie ik een fijn paard dat licht in de aanleuning de ruiter zijn hand wil volgen naar beneden. en tuurlijk het is een verkoopfoto, dus je wil altijd dat het een mooie foto wordt. er wordt hier maar 1 foto geplaats waar hij in beweging is, dus zoveel kan je van 1 foto niet zeggen lijkt me.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:00

dees_daan schreef:
Laulau1986 schreef:
Mag ik vragen op welke foto de TS het paard te diep heeft lopen?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-78Y6VE86.jpg

dit vind ik te diep voor een 2 jarige die net een maandje onder het zadel is.

Meen je dit nou?
Ik zie een 3-jarige die nog zoekerig in de aanleuning is, dat is toch heel normaal?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:09

Dat zie ik ook Karin.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:11

oke, als ik het goed begrijp mag er op bokt nu geen commentaar meer gegeven worden op een zadelmakke 2 jarige?

Jullie zijn het wel met me eens neem ik aan dat het wel een beetje raar is dat een ander wel HEEL bokt over zich heen krijgt wanneer hij of zij precies hetzelfde doet als de TS?

Sorry maar ik vind het heel erg hypocriet allemaal..
Niet tegen de TS bedoeld verder hoor, daar begin ik niet meer aan....
Maar wel raar dat bokt hier eventjes een oogje voor dicht knijpt...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:16

Paintlinger schreef:
oke, als ik het goed begrijp mag er op bokt nu geen commentaar meer gegeven worden op een zadelmakke 2 jarige?
Nogmaals het paard is geen twee meer.
En je moet in alle gevallen kijken naar de omstandigheden. In dit geval heeft ts een paard gekocht dat naar de hengstenkeuring is geweest en vol in training is. Je kunt hem van de ene op de andere dag in een weiland gooien maar ik betwijfel of hij daar niet heel erg van achteruit zal gaan.
Dus gaat ze rustig met hem aan de slag. Ik zie een paard dat ontspannen loopt en fijn in de bespiering zit en waar deskundige mensen mee aan het werk zijn.
Dat neemt niet weg dat dit niet mij persoonlijke keuze zou zijn maar als ik nu een aangereden 3 jarige op stal krijg ga ik daar ook rustig mee werken tot het zomerseizoen begint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:20

Katja schreef:
Paintlinger schreef:
Nogmaals het paard is geen twee meer.En je moet in alle gevallen kijken naar de omstandigheden. In dit geval heeft ts een paard gekocht dat naar de hengstenkeuring is geweest en vol in training is. Je kunt hem van de ene op de andere dag in een weiland gooien maar ik betwijfel of hij daar niet heel erg van achteruit zal gaan.
Dus gaat ze rustig met hem aan de slag. Ik zie een paard dat ontspannen loopt en fijn in de bespiering zit en waar deskundige mensen mee aan het werk zijn.
Dat neemt niet weg dat dit niet mij persoonlijke keuze zou zijn maar als ik nu een aangereden 3 jarige op stal krijg ga ik daar ook rustig mee werken tot het zomerseizoen begint.

er staat toch echt 2,5 jarige hengst hoor.. maar goed, als het uitkomt word het vanaf januarie gerekend.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:22

Natuurlijk mag je commentaar hebben, waarom niet?
Maar zoals Katja ook al zegt, het heeft een oorzaak dat hij nu al zadelmak is.
Mijn 3 jarige stond er ook netjes voor voor de HK, inmiddels is hij gecastreerd, krijgt nu de tijd om te herstellen en hij gaat over een week of 2 ook beleerd worden.
Als hij nu gewoon dik in het haar nog in de opfok had gestaan zou ik ook wachten tot we wat verder in het voorjaar zouden zitten.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:22

Inderdaad Dees_Daan: Het paard is in ieder geval nog wel 2 jaar...(kijkend naar de datum)..
Maar dat terzijde..

Er zijn zoveel meisjes die meteen worden bestempeld alszijnde "penny" die het misschien wel net zo goed doen.
Maar meestal zien de paarden en dat niet zo glad en verzorgd uit omdat ze 24/7 buiten lopen..
Alleen daarom al krijgen deze meiden heel bokt over zich heen..
Alleen omdat de TS toevallig een glad paard heeft met een luxe accomodatie is het ineens allemaal in orde...

Het gaat er bij mij echt niet in dat het op bokt zo gaat..
Alle goedwillende "penny's" die rustig aan met een 3e hands zadel in een weilandje bezig zijn worden met de grond gelijk gemaakt wanneer ze iets als dit doen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:23

KarinvdM schreef:
Mijn 3 jarige stond er ook netjes voor voor de HK, inmiddels is hij gecastreerd, krijgt nu de tijd om te herstellen en hij gaat over een week of 2 ook beleerd worden.
Als hij nu gewoon dik in het haar nog in de opfok had gestaan zou ik ook wachten tot we wat verder in het voorjaar zouden zitten.

o dus dan is het ineens niet goed om ermee te beginnen? beetje hypocriet, als hij nu niet geschoren was, dan stond hij ook nog dik in het haar..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:26

even terzijde, ik heb dit paard gewoon zo gekocht hoor, super in zijn haar, niet geschoren, netjes zijn benen opgeschoren etc snap niet waarom daar nu ineens reacties over moeten komen.. ?

nogmaals het is duidelijk hoe jullie er over denken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:27

rockey schreef:
even terzijde, ik heb dit paard gewoon zo gekocht hoor, super in zijn haar, netjes opgeschoren etc snap niet waarom daar nu ineens reacties over moeten komen.. ?

nogmaals het is duidelijk hoe jullie er over denken Lachen

de reactie dik in het haar, stoord mij ontzettend, dat bevestigd maar weer wat Paintlinger schreef, is het een goed paard, dan mag het, is het een gewone pony, dan kan het ineens niet, hypocriet noem ik dat Ja

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:28

Ik zou niet eens een paard willen die met 2,5 al getraind werd..

Maar goed, die argumenten van jullie slaan echt helemaal nergens op...
Je vind dus dat je verplicht bent het paard meteen door te rijden omdat hij al zadelmak was...of niet?
Wat als dat zo is kan je hem ook gewoon weer z'n rust gunnen zonder al dat gedoe om z'n lijf...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:32

Paintlinger schreef:

Je vind dus dat je verplicht bent het paard meteen door te rijden omdat hij al zadelmak was...of niet?
Wat als dat zo is kan je hem ook gewoon weer z'n rust gunnen zonder al dat gedoe om z'n lijf...

nee hoor ik ben niks verplicht, maar zie niet in waarom ik hem dan ineens terug zou moeten zetten. ik denk zelf dat als we dat met deze gedaan zouden hebben hij nog heter en vlugger zou zijn dan dat ie nu al is. maar ik ben blij dat ik deze als jong paard onder het zadel gezien heb, nu weet ik tenminste wat hij in zich heeft Lachen daarom ben ik ook voor hem gevallen, wie weet viel hij wel heel erg tegen onder het zadel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:33

rockey schreef:
Paintlinger schreef:

nee hoor ik ben niks verplicht, maar zie niet in waarom ik hem dan ineens terug zou moeten zetten. ik denk zelf dat als we dat met deze gedaan zouden hebben hij nog heter en vlugger zou zijn dan dat ie nu al is. maar ik ben blij dat ik deze als jong paard onder het zadel gezien heb, nu weet ik tenminste wat hij in zich heeft Lachen daarom ben ik ook voor hem gevallen, wie weet viel hij wel heel erg tegen onder het zadel Knipoog

vind je t gek? t is een jong paard Nagelbijten / Gniffelen

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:34

dees_daan schreef:
KarinvdM schreef:

o dus dan is het ineens niet goed om ermee te beginnen? beetje hypocriet, als hij nu niet geschoren was, dan stond hij ook nog dik in het haar..

Waarom zou hij daarvoor geschoren moeten zijn? Onze driejarige staat gewoon zonder deken en zit helemaal niet dik in het haar, onze vijfjarige die al de hele winter onder een deken staat heeft meer haar hoor!

Maar volgens mij slaan jullie enigszins door naar de andere kant hoor, je bent pas goed voor je paard als je hem onbeperkt laat genieten met een pak winterhaar erop en tot zijn knieën in de blub? Aangezien het paard van Maud al volop in de hand en in training was geweest voor de hengstenkeuring kan ik me dus echt niet voorstellen dat die er blij van wordt om ergens in een modderig weiland gegooid te worden met een paar vriendjes, simpelweg al niet omdat hij dan verrekt van de kou! Dat is denk ik wat Karin ook bedoeld, had hij tot nu toe alleen nog maar in de opfok gelopen dan had je een hele andere situatie gehad, dan zijn ze dat gewend en dan zijn ze daar op aangepast, deze is dat duidelijk niet.
Onze driejarige wordt deze week 'echt' 3, die heeft alleen nog maar een paar keer aan de longeerlijn gelopen en loopt wel zonder deken buiten, maar die is dat ook gewend. Die hebben wij al van veulen af aan, als ik onder soortgelijke omstandigheden als Maud een 2,5 jarige zou kopen zou ik het gewoon hetzelfde doen als dat zij het doet.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:34

Omdat hij nog zo jong is?
Lijkt me reden genoeg....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:38

ThisIsMe schreef:
Waarom zou hij daarvoor geschoren moeten zijn? Onze driejarige staat gewoon zonder deken en zit helemaal niet dik in het haar, onze vijfjarige die al de hele winter onder een deken staat heeft meer haar hoor!

Maar volgens mij slaan jullie enigszins door naar de andere kant hoor, je bent pas goed voor je paard als je hem onbeperkt laat genieten met een pak winterhaar erop en tot zijn knieën in de blub? Aangezien het paard van Maud al volop in de hand en in training was geweest voor de hengstenkeuring kan ik me dus echt niet voorstellen dat die er blij van wordt om ergens in een modderig weiland gegooid te worden met een paar vriendjes, simpelweg al niet omdat hij dan verrekt van de kou! Dat is denk ik wat Karin ook bedoeld, had hij tot nu toe alleen nog maar in de opfok gelopen dan had je een hele andere situatie gehad, dan zijn ze dat gewend en dan zijn ze daar op aangepast, deze is dat duidelijk niet.
Onze driejarige wordt deze week 'echt' 3, die heeft alleen nog maar een paar keer aan de longeerlijn gelopen en loopt wel zonder deken buiten, maar die is dat ook gewend. Die hebben wij al van veulen af aan, als ik onder soortgelijke omstandigheden als Maud een 2,5 jarige zou kopen zou ik het gewoon hetzelfde doen als dat zij het doet.

Nee hoor, mijn (over 2 weken) 3jarige staat ook binnen onder een dek Lachen
Ik longeer of parelli 2x in de week met hem...
Heb er ook 2x verzichtig eventjes opgezeten...
maar hij mag ook lekker (bijna) elke dag lekker met zijn vrienden spelen...zonder allemaal poespas om...

Ik ben zuinig op mijn paard, maar ik sla zeker niet door..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:06

dees_daan schreef:

Je noemt mij hypocriet?!? Verward
Mijn 3-jarige is helemaal niet geschoren. Hij is gewoon in een goede conditie omdat hij naar de HK zou gaan.
Ik vind het prima om hem daarom nu even door te pakken, hij kent het bit, een singel en het longeren. Een zadeltje en erop gaan zitten is dan nog maar een kleine stap verder.
Ik heb in het verleden 3-jarigen gewoon tot het voorjaar laten staan, dat is niet hypocriet, want die hadden ook een gladde vacht omdat ze een deken op hadden, maar die waren niet al getraind om aan een keuring mee te doen en daarnaast ik vind het zelf ook fijner om te beginnen als het wat warmer is. Haha!