'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:27

Arabesk schreef:
double schreef:
Maar goed, we wilden ook weer niet de indruk geven, dat als ze dit soort trucjes vaker zou uithalen, ze gelijk weer lekker naar stal mocht. Even doorzetten dus.

Hier kan ik dus heeeeeeeeeeel boos om worden Boos!

Zo werkt dat niet bij paarden. Je zou je wel iets meer kunnen verdiepen in het wezen paard zeg! En had je dit ongeluk kunnen voorkomen en had je geweten dat het geen trucje was of klieren, maar was je meteen gaan kijken.

Stoom uit je oren

ik zal wel weer half bokt over me heenkrijgen, want als paarden een ongeluk hebben gehad mag je alleen maar 'oh en ah wat zielig zeggen'

Goh, grappig dat jij wel precies weet wat een paard denkt..... Vind ik best knap, aangezien jij een mens bent, en geen paard! (toch? Nagelbijten / Gniffelen )

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:28

Stoppen op de vluchtstrook lijkt mij ook niet altijd even slim, ingrijpen wordt daar imo erg lastig. Tuurlijk zou ik wel stoppen bij schrikbarende geluiden uit de trailer, maar uit dit verhaal is te halen dat het paard weer kalmeerde. Daarom dus een camera in de trailer, zodat je goed kan inschatten wat er aan de hand is en of stoppen een noodzaak is...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:29

Sterkte, wat een vreselijk verhaal. Hoop zoiets nooit mee te hoeven maken Verdrietig
Hoop dat je paard er niets aan overhoudt. Ach gut

En niet allemaal even gepaste reacties

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:30

Arabesk, fijn dat jij zo goed weet wat je had gedaan in dit geval.. Denk je niet dat we ons voor ons kop schopt hebben dat we niet gestopt zijn? Vind het echt misplaatst dat je zo reageerd. Kotsmisselijk wordt ik van zulke opmerkingen. Weet je wel half hoe ik me voel? Hoe schuldig? Hoeveel paniek we hebben meegemaakt?
Je was er niet eens bij. Zoveel schommelde de trailer niet, niet meer dan wanneer een paard onrustig staat. En dat deurtje MOCHTEN we niet openen van DA en politie, want als ze eruit zou komen (en JA een paard kan uit dat kleine voordeurtje proberen te komen) dan waren we VEEL verder van huis.
Wijsneuzerige opmerkingen over wat we 'hadden moeten doen' hebben we niks aan. Het is gebeurd, wij voelen ons schuldig.
Ben ook blij dat je mijn paard zo goed kent, dan weet je dat ze trucjes heeft bedacht op mijn onzekerheid. Vandaar dat wij dus doorreden. Voortaan misschien beter om je opmerkingen pas te geven als je de hele situatie kent. En een beetje normaal reageren kan ook.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:31

Needje, heb je e-mail ontvangen, heel erg bedankt! En voor de anderen, ook erg bedankt!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:32

Oef, wat een verhaal zeg Scheve mond . De nachtmerrie van elke trailerrijder.

Slim om haar niet op dat parkeerterreintje uit te laden, maar direct door te rijden naar de kliniek Lachen.

Hoop dat ze er uiteindelijk helemaal ok uit komt en dat het trailerladen ook weer prima zal gaan Lachen.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:35

Apple, dankje, het is idd een nachtmerrie.. Mijn vader reed en was toch wel trots dat hij zelf door durfde rijden naar de kliniek. Ik ben zelf met de politie meegereden, omdat ik zo ontzettend bang was.
We gaan zorgen dat ze er eerst helemaal bovenop komt, en dan rustig aan weer oefenen met de trailer!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:36

Veer, troost je...
Ik heb van arabesk zo'n zelfde opmerkong gekregen in mijn topic over sul, die met zn been tussen had de tralies had gehangen op stal...
er is achteraf een vriendelijke verontschuldiging geweest van mevrouw zelf, maar het is zeker niet leuk als mensen zo reageren...
Je voelt je al rot genoeg!
Ik weet ook niet wat ik had gedaan... Zeker niet als je nog op de snelweg rijdt!!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:41

Het moet verschrikkelijk geweest zijn om de klep te openen en haar zo te zien. Hoe zat het eigenlijk met haar transportbescherming? Zat die nog goed, wat ik me nauwelijks kan inbeelden?

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:42

Ik krijg van iedereen om me heen ( inclusief paardensporters op GP of internationaal niveau) met wie ik het over zoiets gehad heb de opmerking dat de snelweg té gevaarlijk is. Heb het een keer meegemaakt dat een paard wegens vluchtgedrag door het voorste deurtje wilde, dus de deur open doen langs de snelweg is niet slim. Lijkt me dan sterk dat een willekeurige bokker het wel zou weten en de andere niet maar goed.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:42

Je hebt er ook mensen bij he, hier op bokt.
Double voel je niet schuldig (makkelijk gezegd he) je kon er echt niks aan doen. Je verwacht dit toch niet, dat een paard omgedraaid staat ( wat ik al eerder vertelde dat ik die laatst tegenkwam op de snelweg) dat zie je wel vaker. Maar dat ze gevouwen op de grond ligt??? Nee dat had ik nog nooit gehoord.
Je zou toch je paard niet meer durven te vervoeren zo.

Heel veel sterkte nog met het herstel van je lieve paardje.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:43

Nog een voordeel van de Ifor Lachen. Kun je ipv het deurtje de voorlader open doen Lachen.

(hoewel het mij niet handig lijkt, sta je daar met een los paard in de berm van de snelweg Scheve mond )

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:45

Thanks Leur, is gewoon even frustrerend als iemand zo wijs reageerd.. We voelen ons zo schuldig.. Zit zelf ziek thuis van alle stress.. Ookal is het goed afgelopen, je voelt je zo rot. "Hadden we maar.." schiet de hele dag al door je hoofd. Zo'n opmerking is dan echt even de druppel. Vooral omdat ze Zwartje zo goed kent.. Vork

De rest ook allemaal bedankt.. Herstel van Zwartje is ook ons belangrijkste punt nu.. Gelukkig had ze 2 dekens en transportbeschermers om (jaja daar kunnen bepaalde bokkers meteen ook maar over vallen), maar gelukkig heeft dit ervoor gezorgd dat ze niet NOG erger verwond is. Transportbeschermers zijn namelijk flink gescheurd op sommige plaatsen, als dat haar benen waren geweest was er weinig over!

Apple: Oh daar hadden we niet eens aan gedacht! Dat is weer een andere zijde van de Ifor dan!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:48

Volgens mij heb je ook Ifor zonder voorlader met een deurtje gewoon. En als je de camera zou installeren heb je dat deurtje onderweg niet nodig.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:50

Ik heb zelf een anderhalfpaards Ifor en zou niet anders meer willen Lachen

(nog die enge foto's gezien gisteren of eergisteren over een kettingbotsing op de A4? zat een foto bij van een trailer ingeklemd tussen de auto en een vrachtwagen. Auto en vrachtwagen flink gedeukt, trailer had niets: ook een Ifor Haha!. Stond nog in het berichtje dat de 5 schapen die er in stonden met de schrik vrij kwamen *LOL* )

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:51

Ifor lijkt mij ook heel erg stevig, veel steviger dan een doorgaans trailertje. En als er zoiets met de achterklep gebeurt heb je nog altijd de voorlader.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:52

echt erg wat er gebeurd is...hopelijk geen blijvend letsel...voel jezelf ook niet teveel schuldig!! dit kan echt IEDEREEN overkomen....

Mijn paard deed dit standaard op de terugweg....nooit op de heenweg...mss dat paarden toch wel slim zijn?? ik weet het niet....
Hoop dat ze straks ook weer lekker de trailer op gaat...succes

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 21:52

Ja dat is waar.. Zo'n camera in de trailer lijkt me echt het beste. DA zei dat zelf ook, omdat je dan gewoon zekerheid hebt.

Mijn broertje liet net de foto's van die botsing zien ja! Poeh, zo'n polyester trailer had dat niet gered denk ik!
Hoor eigenlijk alleen maar goede berichten over de Ifor, en met die voorlader is wel erg handig.
En wil toch echt het veiligste voor mijn paard!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:55

Oakland1990

Zeker nadat dit is gebeurt, ik wil ook heel graag het veiligste, maar omdat oak standaard nogal braaf is onderweg wil mijn pa niet het duurste van het duurste wat ook te begrijpen is. Maar met Voice zou ik voor een nieuwe trailer toch zeker een voorlader en camera nemen. Hoewel ik die tussenschotten zo eng vind.

Raja

Veer, die trailer van mij is ook een ifor...

Als je nou een keer m wilt inspecteren, kom je maar kangs!!
Kun je hem helemaal bekijken van binnen en buiten!
En Frans en gerda hebben een 1 of anderhalf paard ervan...
Kun je die ook gelijk zien Haha!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 21:58

Raja schreef:
Veer, die trailer van mij is ook een ifor...

Als je nou een keer m wilt inspecteren, kom je maar kangs!!
Kun je hem helemaal bekijken van binnen en buiten!
En Frans en gerda hebben een 1 of anderhalf paard ervan...
Kun je die ook gelijk zien Haha!

Geloof dat het jouw trailer was die wij mochten lenen om te testen of Oak goed trailermak was? Oak stond daar iig goed op, meteen op rust met dat achterbeentje. Daarom zou ik die trailer dan weer wel nemen, in het anderhalf dan toch.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:00

Jeetje, dat is allemaal niet niks zeg!
Hopen dat alles weer goedkomt en het paard er niets iets ernstigs aan overhoud Lachen .

Sterkte!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 22:01

Hihi ik zei al tegen mn vader Fleur heeft er eentje!
Kom wel gauw eens kijken.. Mn vader is al met een 2de hands Ifor bezig geweest.. Een nieuwe is nu gewoon even niet te doen Bloos ..
Vind het zelf niet de mooiste trailers, maar veiligheid gaat voor.. En zeker na de reacties hier denk ik dat het voor Zwartje het fijnste zou zijn!
Zal binnekort eens foto's plaatsen die we in de kliniek hebben gemaakt. Ze wisselt nog erg met actief en erg moe! Ben erg benieuwd hoe het is als ze straks weer thuis is!

Dorothee, dat is idd de trailer waar Oak toen in gestaan heeft..!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-08 22:04

Axel_Clauw schreef:
Jeetje, dat is allemaal niet niks zeg!
Hopen dat alles weer goedkomt en het paard er niets iets ernstigs aan overhoud Lachen .

Sterkte!

Dankje! Op dit moment lijkt het of er geen ernstige beschadigingen zijn. Ze zal wat littekens houden en misschien blijft de onderlip ook hangen. Maar als dat het enige is, is het voor mij goed. Ben blij dat ze er uberhaupt nog is! Haar rug/nek is nog afwachten.. Maar daarvan hou ik iedereen op de hoogte!