Foto's Anky tijdens paard en passie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

clauw

Re: Foto's Anky tijdens paard en passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:28

kun je dat filmpje nog ergens anders terug zien? want op youtube is ie dr af helaas!

heb hem wel trouwens bij de nieuwste show gezien op tv.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:20

neeeeeeeeeeeeeee het filmpje is verwijderd! Helaas

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 07:03

je kan het filmpje gewoon nog zien.. maar dan via een andere site, even het topic doorlezen.

NaradR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:31

Nessah schreef:
je kan het filmpje gewoon nog zien.. maar dan via een andere site, even het topic doorlezen.

Filmpje is echt verwijderd.... jammer. Heb het niet gezien, maar schijnt dat ze een paar fikse bokken om d'r oren heeft gehad voordat ze viel....

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:17

moniek111 schreef:
dat hij dan begint te bokken klopt...
maar ik denk dat hij dat als soor excuus gebruikt om te beginnen...
want een paard dat schrikt is meestal toch wel na een paar seconden weer rustig...

lijkt mij.

Zou kunnen. Mijn paard ging vroeger ook alleen buiten rijden op de volgende manier: stappen, rengalop, stappen.
Bij mij moest hij dus gewoon draven en rustig galoperen enz. Als hij dan toch zin had schrok hij gewoon ergens van als excuus weg te kunnen galoperen, en hard. Als meneer net heeft gereden en dus een beetje moe is schrikt hij 'opeens' nergens meer van.

MamboBeach schreef:
Volgens mij schrok hij ook van de flits als ik het filmpje goed bekijk.
Ja, het dier geeft wel een aantal gemene bokken, misschien heeft ze zich er expres af laten vallen.
Moeilijk om over te oordelen als je het van een filmpje af moet kijken of van foto's.

Ik snap niet, als ze weet dat ze die clinic gaat geven, dat ze hem de vorgie dag(en) niet heeft gelongeerd. Te weinig tijd? Ze heeft toch genoeg stalhulpen?

Verder heb ik haar nog nooit in het echt gezien en dit verhaal ken ik dus alleen van de clinic maar ze is denk ik best snel bang. Ik ben vaak genoeg van een paard gevallen maar nooit ernstige pijn dus ik weet niet hoe ik zal reageren. Maar tijdens een kampioensschap gaf haar paard ook een bok (niet eens een hele hoge) en toen durfde ze er niet meer op, voor de ere ronde. Toen heeft ze een ander paard gepakt (van de politie). Nogmaals: ik weet niet hoe het is om echt hard ervan af te vallen en voor een GROOT publiek.

Verder begrijp ik niet dat het paard (als hij schrikte) schrok. Een paard op zulk topniveau zou toch niet moet scrikken van applaus of flitsen?
De bak was idd slecht. Zelf zegt ze ook in de krant dat ze niet normaal kon losrijden (snap ik helemaal). Men beschuldigde haar er zelfs van dat ze al enige klaagde, terwijl ik het helemaal met haar eens was. De rest kon niet eens losrijden, en moest dat dus in de bak zelf doen.

Als ze al eerder van dit paard gemeen was gevallen, snap ik helemaal niet dat ze niet eerst heeft gelongeerd. Snap wel dat ze bang was maar dan had ze misschien beter een paard kunnen kiezen die niet zo snel schrikt en waar ze niet bang voor was, dat zo ik in ieder geval doen.

renate5 schreef:
stom dat het filmpje verwijderd is

www.youtube.com Typ ankie van grunsven is en zoek even, er staat een waar ze bij rtl boulevard erover praten en bevat het filmpje van de bokkensprongen.

Hen3 schreef:
Inderdaad erg diep. Soms heb ik het ook wel eens als je paaard alllerlei kuren had dat je hem iets extra diep zet. Ik probeer het niet uit agressie te doen. Werkt alleen maar averechts vindt ik.

Ik krijg ook les op Anky's manier (nee niet van haar xD), Het diep instellen (tijdens eerste 20 min.) is voor de rust.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:31

Haar houding was echt neit netjes.

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:51

_Margot_ schreef:
Haar houding was echt niet netjes.

maar haar rug deed ook zeer

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:55

ik kan me voorstellen dat je met gekneusde ribben zo voorover zit hoor...

iedereen kan wel een hoop roepen nu, maar zie maar eens op haar niveau te presteren..
ik vind het zowiezo al knap dat ze het al zo ontzettend lang volhoud, andere topsporters houden het op dat niveau niet zo lang vol Knipoog

NaradR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 00:00

henny0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:53

ik vind het toch echt een jong beest om te zien hoe hij zo bokt het lijkt wel die van mij toen met zadelmak maken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 11:16

Zo deze discussie duurt ook al aardig lang.

We kunnen wel tot de conclussie kome dat Anky nou eenmaal niet geschikt is om jonge paarden in te rijden die net gewend zijn een zadel op te hebben.
Nu is Nelson helemaal geen jong paard maar alleen een paard wat zo fris bokte omdat hij geen beweging had gehad.
Misschien kan Anky beter overstappen op een luxe Groninger (of Gelderse) want die kun je gerust een paar dagen stil zetten zonder meteen gelanseerd te worden.
Ze kan dus alleen heel goed rijden, dat betekend niet meteen dat ze ook op een bokkend paard kan blijven zitten.
Ik hoor dan zoveel medelijden naar Anky toe van 'ooo wat erg', tja ze heeft nou eenmaal wel kinderen.
Lijkt me logisch dat ze angstig wordt na een val, ze draagt veel verantwoordelijkheid!!!

Om nou met een beschuldigende vinger te wijzen naar 1 partij vind ik echt waardeloos.
Kom op! er zijn fouten aan beide kanten gemaakt.
Zo had de organisatie geen goede inrijmogelijkheden en zo had Anky haar personeel beter moeten instrueren dat het paard wat ze zou gebruiken goed door gereden zou worden.

Dat ze pijn heeft na die val tja das ook niet zo vreemd; kijk naar het postuur van dat vrouwtje, daar zit echt geen stukje vet op haar lichaam.
Niets wat haar val zou kunnen breken.
Misschien toch wat meer vet gaan kweken.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:09

Ik denk ook zoals een paar mensen al zeggen dat ze dit niet voor niks doet.
En zeg nou zelf wie zal het beter weten, wij met ze alleen die weet ik veel hoeveel jaar rijden of en prof de 2 keer wereldkampioen is geworden?
Niet aanvalleend bedoelt hoor. en ik ben er zelf ook niet zo voor, maar ze zal weten wat ze doet!
ik heb veel respect voor haar Knipoog
Groetjes Hopelijk vatten jullie mijn commentaar niet al te verkeerd op

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 22:19

Dit is inderdaad al een erg oud topic.
Waarschijnlijk heb je ook de waarschuwing gekregen met grote rode letters.
Ik zet hier dan ook een slotje zodat er verder niet meer op gereageerd kan worden.