NRPS Hengstenshow 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: NRPS Hengstenshow 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 18:33

Zo het was een geslaagde dag! wel vermoeiende dag Tong uitsteken
Bhaskar was erg gespannen en moest ook aantal keer steigeren. maar verder ben ik echt super trots op hem!
Me instructrice ging ook super!

@ eefangel: nou je was niet de enige hoor Tong uitsteken alle paarden waren beetje gespannen en druk Tong uitsteken

Oja: en binnenkort internet afstruinen voor foto's van deze dag Tong uitsteken

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 18:38

Was die er dan, Scapino BB? Die heb ik niet gezien!

@ cardy: ja klopt, maar dat eerste rondje van Kadanz was wel extreem.. Bloos

en volgens mij gingen de mensen langs de kant er ook nog een soort sport van maken om de hengsten zoveel mogelijk op te hitsen!..
bij mijn ererondje gingen er een paar van die gilerige geluidjes maken!
(hetzelfde als bij het onderdeel van lobeke ox)
Naja ik heb wel genoten op zich Tong uitsteken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 18:42

eefangel schreef:
Was die er dan, Scapino BB? Die heb ik niet gezien!

@ cardy: ja klopt, maar dat eerste rondje van Kadanz was wel extreem.. Bloos

en volgens mij gingen de mensen langs de kant er ook nog een soort sport van maken om de hengsten zoveel mogelijk op te hitsen!..
bij mijn ererondje gingen er een paar van die gilerige geluidjes maken!
(hetzelfde als bij het onderdeel van lobeke ox)
Naja ik heb wel genoten op zich Tong uitsteken

Eerste rondje zag er wel heftig uit ja.
Er was inderdaad veel kabaal en geloop langs de kant, daar heb je gelijk in.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:19

ook thuis Lachen beide hengsten zijn aangewezen voor de verrichting! super dag gehad dus!, vanaaf feesten!!!!(verslag volgt later wel een keer

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:23

Ook net terug; vond die schimmel Arab fotografisch mooi Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken
Foto's volgen volgende week; ben moech Clown

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:56

Josfoto schreef:
Ook net terug; vond die schimmel Arab fotografisch mooi Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken
Foto's volgen volgende week; ben moech Clown

Schimmel Arab = Lobeke, geweldige hengst! En buiten dat, Arabieren zijn gewoon zeer fotogenieke dieren Pling Knipoog Volgende week zaterdag Arabisch Volbloed hengstenkeuring, zelfde tijd, zelfde plaats Tong uitsteken

Ik heb vandaag een leuke dag gehad, vond de NRPS hengstenshow erg geslaagd en ga zeker volgend jaar weer. Enkele mooie hengsten gezien en vond de showblokjes ook erg leuk. Iedereen gefeliciteerd met behaalde resultaten en natuurlijk de mensen die gratis dekkingen/prijzen hebben gewonnen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 19:58

haha die shet was echt geniaal ook! Kadanz vond m super eng Clown

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:59

Bloos
En tóch ben ik elke keer weer in de verleiding om Lobeke op mijn merrie te zetten Haha!
Wat een gewéldige hengst!

Ik vond het ook een leuke dag, al heb ik ernstige vraagtekens bij de jury-selectie voor rijpaardhengst met beste draf.... waar de 3 beste lopers niet voor waren uitgenodigd (toch een beetje KWPN-kiespijn?)...
Voor de rest, toffe dag.
En ik heb Haan ontmoet Haha!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:01

Dees schreef:
Bloos
En tóch ben ik elke keer weer in de verleiding om Lobeke op mijn merrie te zetten Haha!

Ahja, dat heb ik nou ook Bloos Wie weet komt het er nog eens van, vind hem helemaal geweldig... heb ook effe flink lopen joelen toen hij los was, elke keer krijg ik weer de kriebels van die hengst.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:02

Was dat niet die spierwitte arabische hengst? Die toen losliep (weet niet of dat het de bedoeling was Tong uitsteken)

Die heb ik gezien, gaaf beessie trouwens

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:03

Jep dat was hem, het was wel de bedoeling dat hij los liep, kon hij even laten zien wat hij in huis heeft en hij liet zich ook erg vlug weer pakken, toppertje!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:23

welke hengsten vond jij (dees) dan de beste draf hebben?? ik vond het nogal een rommelige dag...(was er van 7.30 tot 17.30 Tong uitsteken) nu thuis geweest, gedoucht en straks feesten(Wup en Profit X door!!)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:32

Wup vond ik zonder enige twijfel de allermooiste van de 3de bezichtingingshengsten van vandaag. Kwa beweging niet de sterkste (en aangezien hij 6 jaar oud is en de rest 4, had hij zeker van achter beter mogen aantreden), maar lieve hemel wat is hij mooi Ja Ik had hem trouwens wel bij de beste 4 van de paarden kwa lopen.

Ik had zelf de Jazz x Vincent als hengst met beste draf. Tenminste, op basis van de feitelijke bezichtiging. Bij de uitslagronde was de vos kreupel geloof ik, hij stapte niet fris.
Ook erg fijn in de beweging vond ik de Ferro x Contango en ik moet zeggen... ik ben in de verleding. Hij gaat hier vlakbij gestationeerd worden, dus ik zal op een later tijdstip ook zeker nog een keertje gaan kijken. Ik vond hem op stal ook heel lief trouwens. (Wup ook hoor).
De 119 C liep trouwens ook niet verkeerd.

Was jij dat in die blauwe gympies, trouwens Tong uitsteken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:44

Dees schreef:
Was jij dat in die blauwe gympies, trouwens Tong uitsteken

De enige blauwe gympies die ik me kan herinneren waren van Mara de Vries die Parino B voorbracht (hengst van haar moeder).

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:27

Dees schreef:
Bloos

Ik vond het ook een leuke dag, al heb ik ernstige vraagtekens bij de jury-selectie voor rijpaardhengst met beste draf.... waar de 3 beste lopers niet voor waren uitgenodigd (toch een beetje KWPN-kiespijn?)...
Voor de rest, toffe dag.
En ik heb Haan ontmoet Haha!

Nou ik vond Stedinels (naam stond verkeerd in het boek !) wel een érg mooie draf hebben (en vandaag ook het beste), maar heb ook niet het gevoel dat geen van deze drie onterecht gekozen waren (alhoewel ik de 4 die er voor mochten strijden niet alle 4 even goed vond). Miste Wup ook wel een beetje.

Bij de pony's liep die nr. 85 (Zimba van de IJsseldijk) van de 3 gekozen hengsten eigenlijk het beste, maar volgens mij was iedereen (kennelijk op grond van prestaties op ándere dagen) van mening dat nr 96 (Viva La Bam) moest winnen. Maar die vond ik (in ieder geval vandaag) het niet zo tonen (kon écht wel lopen, maar had van de 3 zeker niet de beste draf laten zien)

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 00:34

Viva la Bam toonde een super sterke draf met tact en regelmaat en hield dit constant vast, Zimba had minder kracht en afdruk, raakte vaak uit balans, die moest het hebben van zijn lossigheid. Hij miste gewoon de kracht en de hengstenuitstraling. Ik vond de nieuwe jaargang eigenlijk geen bal aan. Ik miste gewoon echte hengsten met uitstraling........dit leken wel ruinen. Ik miste mijn favoriet, die was gewoon afwezig.
En dan die afstammelingen van Milton.....tjonge wat een anti-reclame zeg!! Die hadden al een paar dagen niet gegeten leek het wel. Ik vond het ook een rommeltje die keuring, veel paarden waren er niet, die reden op Jumping Amsterdam of hadden wel een of ander Kampioenschap. Ook klopte het progamma niet. Vond er eigenlijk weinig spectaculairs aan. Alleen de nieuwe gordijnen waren mooi Clown en het progammaboekje was "pokket formaat" ...beter!!
En ieder jaar diezelfde karretjes met die pony's ervoor..jaaajaaa die kennen we nou wel , ze hadden nu een beetje afwisseling erbij door een bokje te geven Knipoog en Lobbeke weten we ook dat die van spelen houdt. Isarco's kur vond ik tegenvallen, de ruiter van Boy was flink gegroeit, viel ook tegen....alles viel eigenlijk wel tegen Verdrietig ach en die minishet met zo'n meidje erop moest op den achterpoten staan..ach...die zal ook wel spierpijn hebben.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 02:11

Welke hengsten waren er afwezig Cristina?

Heeft er iemand nog iets zinnigs te zeggen over de springpaarden? Mijn zusje vond Royal Highness heel fijn springen, verder weet ik eigenlijk niets van vandaag Clown Zat dit jaar maar een keer op Jumping ipv Ermelo, ga toch niet dekken dit jaar

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 02:19

gomir schreef:
Welke hengsten waren er afwezig Cristina?

Heeft er iemand nog iets zinnigs te zeggen over de springpaarden? Mijn zusje vond Royal Highness heel fijn springen, verder weet ik eigenlijk niets van vandaag Clown Zat dit jaar maar een keer op Jumping ipv Ermelo, ga toch niet dekken dit jaar

Bij pony's sowieso Don Carino du Bois
Bij paarden sowieso Blauwendraad's O'Brien en Dutch Oil.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 09:16

haha, nee ik had geen blauwe schoenen aan!! bruine schoenen, heb in de ring de hengst Playboy DDH aangedreven en rondgestapt met de uitslag van de 2de groep 3de bezichtigings-hengsten met de hengst Profit(82) verder de hele dag geholpen om Wup netjes gereed te maken etc... voor als hij de ring in moest. wel een lange dag 5.45 al op het werk en vannacht om 2 uur thuis (klein feestje gehad;))
Wup liet zich onder het zadel erg fijn zien, aan de hand vandaag liep hij minder als normaal, tijdens de 1ste/2de bezichtiging liep hij beter..
Vond het geheel soms wat rommelig en al die 'show' blokken hadden van mij niet gehoeven (die kasparow vond ik trouwens helemaal bagger, sorry als ik hier iemand mee voor het hoofd stoot)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:02

WAt ik aan Kasparow vooral opvallend vond: al die nakomelingen hebben exact hetzelfde smoeltje. En het koppie van Kasparow is dik in orde, vind ik dan. De vos onder het zadel was echt een nagenoeg exact kopie van zijn vader in uitdrukking en lichaamsverhoudingen - leuk om te zien. Hengst zelf kan ik niets mee in mijn fokkerij, dus verder geen mening, ik vind hem verder wel okee trouwens. Hij had op stal wel verreweg de allermooiste deken aan Haha!

Bij Wup en Playboy zijn vooral de voorbrengmeneer me bij gebleven. Nergens om eigenlijk, ik heb jaren geleden iemand gekend die er ook zo uitzag en dacht even nog dat het hem was (was niet zo). Dus nu heb ik nog geen plaatje bij de user Weule Verdrietig Sorry Haha!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:06

Wup en Playboy hadden wel een andere voorbrenger, ik vond die 3 nakomelingen van Kasparow wel een beetje aanfluiting, in mijn ogen niet echt reclame voor de hengst, de vos liep wel braaf en correct, maar die andere 2 vond ik niks aan.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:08

Iemand hier wat van gezien??
15.30 uur RIJPONY MET NAKOMELINGEN 070. Sergi van Vreeburg 150. Surprice 151. Santos 152. Senim

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:10

weule schreef:
Wup en Playboy hadden wel een andere voorbrenger, ik vond die 3 nakomelingen van Kasparow wel een beetje aanfluiting, in mijn ogen niet echt reclame voor de hengst, de vos liep wel braaf en correct, maar die andere 2 vond ik niks aan.

ze hadden allemaal het typische voor Kasparow... en dat trekt me nou net niet!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:10

Heee smaken verschillen he.
die bonte van Kasparow had ik ook thuisgelaten Haha!

Maar eerder was er ook een ponyhengst. Hengst was zelf al een diepladertje, en dan komen er achter aan een stelletje nafok nou, die hadden in het krantje van Brooke Hospital ook afgebeeld kunnen staan... sommigen ook nog gewoon rechtstreeks uit de wei geplukt die ochtend.. dat was pas écht geen reclame Haha!

Die schimmelponyhengst die keur ofzo werd, waarvan de moeder ook meeliep in de presentatie en ook een goedgekeurde zoon - DAT was wél reclame Ja

maar je leest het al, verder geen interesse in de pownies, ik kwam voor de paarden.
Vond de hengstlichting van vorig jaar sterker.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 10:11

levi schreef:
Iemand hier wat van gezien??
15.30 uur RIJPONY MET NAKOMELINGEN 070. Sergi van Vreeburg 150. Surprice 151. Santos 152. Senim

Ja heb ik gezien !!

Surprice liep verreweg het beste van allemaal!
De rest viel niet echt mee. eerder tegen