Twentse Dressuurcompetitie 2006

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Twentse Dressuurcompetitie 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:46

In de B wel, kijk bijv. nr 18, heeft een 2 en een 4, en zou met 4 tellende proeven uitgeschakeld zijn...
nr 19 en 20 idem...

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 22:52

Ik heb het even nagekeken en voor Lowara zou dat geen verschil maken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 22:58

wil niet met namen strooien Haha!
die persoon heeft 2 4 99 99

In de Z kan het wezenlijk verschil maken of 3 of 4 proeven tellen, L en M idem...

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 23:03

Klopt, had ik ook al gezien hoor Haha!
Maar als er 3 proeven gelden zou dit ook betekenen dat voor de combinaties die er boven staan ook 1 proef minder mee telt, dus dat ze minder punten hebben. Daardoor zou er in de plaats 1 t/m 5 niets veranderen. Je hebt wel gelijk dat als je 3 proeven hebt gereden dat je dan niet voldoet aan de Twentse Dressuurcompetitie en dat je dan eigenlijk uitgeschakeld bent.
Daarom heb ik alle ruiters die mee hebben gedaan, ongeacht hoeveel proeven ze hebben gereden ook vermeld in de tussenstand. Dan kan men in elk geval wel bekijken hoe men het in zijn totaal heeft gedaan.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:11

dat vind ik inderdaad supernetjes van je. ik baalde al dat ze de hoeveelheid proeven ineens veranderen zodat ik ineens niet meer officieel meedeed binnen het klassement ( niet dat het voor een prijs iets uitmaakt voor mij,maar goed, dan hoor ik ergens bij, ook altijd leuk Clown )
Nu kun je toch nog een beetje zien hoe je staat binnen de groep.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:12

mij maakt het echt niet uit hoor... vind de tussenstand helemaal top, daar niet van.
maar gewoon hardop denkend.... 6 proeven zijn er te rijden, 4 tellen er, tussentijds wordt er 1 proef geschrapt...
als ik dan het excel bestand bekijk en dan even de nummers aan houd van de eerste kolom (hoef ik geen namen te noemen Haha! )
Dan had no 8 (Z gedeelte) nog kans gehad, nu niet meer
no 30,31, 32 (b-dressuur) kansloos, no 85 kansloos 87 idem
no 136 en 137 kansloos
en die hadden met 4 uit 6 nog wel kans gehad....

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 23:21

Mijn vraag is dan kans waarop?
En de Z heeft nog wel 2 proeven tijdens de volgende wedstrijd dus voor hen is er niets veranderd.

Maar jullie hebben me wel aan het denken gezet hoor.
Het lijkt mij handiger dat we de puntenverdeling volgend jaar andersom doen.
Dus dat plaats 1 de meeste punten krijgt en dat diegene met de meeste punte bovenaan komt in het klassement.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:32

of anders, degenen die de meeste proeven rijden,maken de meeste kans.
laat bv 3 proeven meetellen, en als iemand er dan 6 rijdt, mogen zijn 3 hoogsten meetellen?
Op die manier doet iedereen mee en wordt er niemand te erg uitgeschakeld omdat ze er ineens 99 extra punten bijhebben? gewoon een ideetje hoor Clown

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 23:39

En wat als iemand dan maar 2 proeven heeft gereden?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 23:56

dan kan die wel meedoen, maar zal nooit genoeg punten kunnen halen om genoeg omhoog in de lijst te komen omdat iemand met 3 gereden proeven meer punten heeft. ik denk dat 50% van de proeven het minimum moet zijn om een goed beeld te kunnen geven wat iemand in huis heeft.

wat je nu had, was dat er 3 concoursen waren, met in totaal 5 proeven. (toch?)als men dus 1 concours al mist, kun je al niet meedoen.

volgende keer kun je de concoursen weer hetzelfde doen, maar hoeft men maar 2 concoursen te starten van de 3 om echt actief mee te kunnen doen.
en doet men er 3, dan is het geluk voor diegene, omdat die 2 proeven extra kans maakt op een hogere plaatsing. ( en dus 2 lagere plaatsingen niet meetellen voor het klassement)

gegarandeerd dat hier nog veel technische problemen inzitten,maar een beetje met deze insteek zou ik het zelf doen. omdat je nu een totaal verkeerd beeld gaat krijgen wie nu het beste is, maar je nu krijgt, degene die het vaakst start, komt hogerop, terwijl dit niet eens de beste combinatie hoeft te zijn.

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 00:01

Maar dat is nu juist ook de bedoeling van de competitie.
Wie vaker start eindigt hoger.
Anders zou je met gemiddelden moeten werken om een eerlijk beeld te krijgen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:12

Musquito schreef:
Mijn vraag is dan kans waarop?
1e plek, dus de minste punten in hun rubriek...
klasse B:
die nu boven aan staat (geef even de punten weer)
1 1 2 2
3 1 3 1
4 2 1 3
met nog 1 proef te gaan en 4 van de 5 telt: krijg je in het meest gunstige geval (cursief is 3 van 5):
1 1 2 2 1 = 5 punten 3 punten
3 1 3 1 1 = 6 punten 3 punten
4 2 1 3 1 = 7 punten 4 punten (even fictief als ze een 1e prijs zouden bezetten)
zouden ze een lagere klassering halen of niet meedoen dan is het minimum (uitgaande van een 1e plek, cursief is wederom 3 uit 5)
6 4
8 5
10 6

in de L wordt het verschil nog groter. Daar zoun de no 4 met nog 2 proeven te gaan zelfs nog 4 punten uit 4 proeven kunnen halen, idem in de M voor de no 2 en 3, echter met 4 uit 5 krijg je dit in het meest gunstige geval:
1 1 1 1 1 = 4 3
2 5 1 1 1 = 5 3
1 1 4 5 1 = 7 3
ze hebben dus de kans om eerste worden in hun rubriek over alle proeven

Ik weet het is heel moeilijk, maar sommigen zouden dus kans maken op een 1e binnen hun klasse en die kans is dus nu verkeken, nu is dit min of meer overmacht doordat het een selectie wedstrijd is geworden.. maar mischien iets om over na te denken/rekening mee te houden.

Citaat:
Maar jullie hebben me wel aan het denken gezet hoor.
Het lijkt mij handiger dat we de puntenverdeling volgend jaar andersom doen.
Dus dat plaats 1 de meeste punten krijgt en dat diegene met de meeste punte bovenaan komt in het klassement.

Ik zou gewoon vasthouden aan 1e plek is 1 punt, minste punten is winnaar. Mischien volgend jaar een combinatie de kans geven om 6 proeven te rijden over 3 weekenden maar vrij in te vullen, gewoon max 6 proeven maar het maakt niet uit of je dan 1 weekend zaterdag en zondag start, wie daar dan geen gebruik van kan of wil maken heeft gewoon pech... kun je een bepaald weekend niet op zowel de zaterdag en zondag kun je die inplannen in een ander weekend.
Geef je de combinaties ook de kans op iedere dag 1 proef te rijden, en telt 4 uit 6.

maar dat zijn mijn hersen spinsels Clown

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:17

Musquito schreef:
En wat als iemand dan maar 2 proeven heeft gereden?
dat is dan zijn/haar eigen keuze... of dat nu komt door te laat inschrijven of bewuste keuze...

De regel was 6 proeven kun je rijden, 4 moet...
echter wordt tussentijds het aantal proeven verlaagd.
Stel jij en je paard zijn een dusdanige goede combi dat je 'gemakkelijk' je punten rijdt, het eerste weekend schrijf je niet in vom welke reden dan ook, heb je nog 4 proeven te gaan.. echter na het 2e weekend wordt eer 1 proef geschrapt.. byebye kans als winnaar...
Was dit voor/tijdens inschrijving bekend kun je daar rekening meehouden en dat kon nu niet (is wel overmacht maar kan vrij knullig zijn)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:21

Citaat:
Ik zou gewoon vasthouden aan 1e plek is 1 punt, minste punten is winnaar. Mischien volgend jaar een combinatie de kans geven om 6 proeven te rijden over 3 weekenden maar vrij in te vullen, gewoon max 6 proeven maar het maakt niet uit of je dan 1 weekend zaterdag en zondag start, wie daar dan geen gebruik van kan of wil maken heeft gewoon pech... kun je een bepaald weekend niet op zowel de zaterdag en zondag kun je die inplannen in een ander weekend.
Geef je de combinaties ook de kans op iedere dag 1 proef te rijden, en telt 4 uit 6.

maar dat zijn mijn hersen spinsels

dit is ook een goed idee Ja
En inderdaad, een competitie is ook dat hoe vaker je start,hoe hoger je eindigt, dat gebeurt ook met mijn idee Knipoog
alleen nu heb je minder goede combinaties die veel hoger staan dan combinaties die hoger zijn geeeindigd in het klassement, en dus geen goed beeld van wie nu echt de beste is Knipoog

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 00:22

Ja je verhaal klopt wel zo'n beetje maar dan hebben wij als organisatie een probleem.
We hebben niet zoveel 1e prijzen en omdat sponsoren ook niet voor het oprapen liggen (gelukkig hebben we voor de Twentse Dressuurcompetitie heel trouwe sponsoren n.m. Teggeler Veehandelaar en Advocatenkantoor Oude Breuil) moeten we wel degene belonen die het vaakste mee doet.
Weet je dat we vorig jaar ook 4 uit 5 proeven hebben laten gelden voor de Twentse Dressuurcompetitie?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:24

zowiezo even kleine toevoeging voordat het lijkt dat ik ontevreden ben en de boel afkraak Clown
ik doe het je zowiezo niet na hoor, met al dat organiseren. er zitten altijd met dit soort wedstrijden zwakke punten.

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 00:25

Dat weet ik wel hoor.
Ik hou wel van een goede discussie! Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:35

gelukkig maar Clown ik las het zo terug, en vond mijzelf wel heeeeel negatief klinken Nagelbijten / Gniffelen

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 00:38

En ik vond mij zelf ook niet erg vriendelijk klinken.
Maar nu ga ik pitten.
Tis al erg laat.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 00:42

ik ook, morgen weer een frisse dag om door te disscusseren Clown

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 09:02

Alane schreef:
sjaantje schreef:
Je doet gewoon niet meer voor de twentse dressuurcompetitie als je niet 4 proeven rijdt.. Volgens mij zit het zo, en dat lijkt me ook vrij logisch..

sta je gunstig? Tong uitsteken

de regel is 4 van de 6... dat ze tussentijds 1 proef schrappen, waar niemand rekening mee kon houden daar kunnen ook de ruiters niets aan doen.... zou het 'normaal' vinden dat dan 3 van de 5 proeven tellen.

Nee ik sta niet bijzonder gunstig. In het Z is dat probleem ook niet.. Hebben alleen behoorlijke pech gehad met juryleden die enkele ruiters kenden Haha! Wil niet klagen, maar heb het zelden zo duidelijk meegemaakt Knipoog Desalniettemin gaan we er volgende week weer superhard tegenaan!!
Er is trouwens wel iets voor jullie standpunt 3 uit 5 te zeggen hoor! Maar snap dat de organisatie dat niet zo 123 kan veranderen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:38

Ik 'denk' enkel hardop, ik neem telkens weer mijn petje af voor de organisatie, om alles zo te regelen moet je van goede huize komen, een goed team vrijwiligers hebben waar je op kunt bouwen, en natuurlijk sponsoren om het mogelijk en vooral betallbaar te maken en te houden voor ons deelnemers.
Het is ook van mijn kant geen kritiek richting organisatie, en absoluut niet negatief bedoelt.

@Musquito: Je hebt niet meer prijzen nodig, dat blijft allemaal gelijk, alleen de indeling zal veranderen.
De deelnemer krijgt de mogelijkheid om willekeurig 6 proeven uit te zoeken en ipv de hudige situatie 1 dag (met 2 proeven) per weekend, kan het ook 1 proef per dag over 3 weekenden zijn of 2 preoen per dag over 1.5 weekend, de max van 6 starts blijft (eerlijk gezegd had ik dat ook bij opgave zo begrepen Haha!, en daarom ook mijn docher voor 2 dagen in hetzelfde weekend opgegeven omdat ze het eerste weekend niet kon starten)

1 klein puntje kritiek, de bakafzetting met die planken op ijzeren pinnen/houders... mijn dochter vond en vind ze doodeng vooral icm dat touw erachter.

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-06 23:46

Die ijzeren pinnen zullen helaas moeten blijven omdat anders de bakafmeting niet klopt.
Ik zal echter onze mensen wel verzoeken het touw weg te laten als dat mogelijk is.
De discussie over het aantal proeven die mee tellen zodat het een leuke wedstrijd blijft zullen we maar verder voeren tijdens ons concours volgend weekend.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:56

Mijn antwoord was niet bedoet als oprakeling van de discussie, maar een toelichting nav.
Ik ben al blij dat er zoveel dressuurwedstrijden zijn in de winter, en vooral nu als scholing voor ons paard.
Je moet het absoluut niet zien als kritiek of doordrammen, begrijp me aub niet verkeerd.

Was er niet eerder een andere afscheiding van de ring? Die kritiek van Britt was puur omdat ze vlak voor haar eerste concours met Viva met paard en al onderuit was gegaan en 3 dagen later eraf gevallen is....
Britt had daarom zoiets van als ik val dan liever niet op die pinnen... springt ze erover.. Zit dus meer tussen Britt d'r oren (de kans dat je op die 'pinnen' terecht komt, voor de outsiders klinkt enger dan ze eruit zien zijn lage plankdragers van ijzer Haha!)

Musquito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-06 00:06

De hele discussie die we hier voeren over de Twentse Dressuurcompetitie zie ik niet als kritiek hoor!
Ik hoor graag wat er bij de deelnemers speelt zodat we een leuke en interesante wedstrijd kunnen organiseren.
Vandaar dat ik ook graag hoor over de afscheiding van de ring waar jij het over had. Daar kunnen we dan rekening mee houden!