25 mei Houten, wie o wie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

Re: 25 mei Houten, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:09

Talishe schreef:
Die ken ik inderdaad, vriendinnen van mij hebben nog op haar gereden. u_c_lover is helemaal weg van der.

kan ik me voorstellen, ben ik zelf ook Marrie liep er zelf ook nog, was wel leuk om dr ff te spreken. Ze vroeg meteen naar pas4

Jits schreef:
Ja, ik moest ook rijden. Met losrijden (jij had toen net gereden) sprak ik je nog aan (weet niet meer waarover, kan nogal slap ouwehoeren als ik zenuwachtig ben). Ik zat op dat kleine bruine paardje

OOo ja ik weet t weer!! jij was aan het losrijden en ik ging net het terrein af, je hebt een leuk paardje

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:16

Suzanne F. schreef:
Tuurlijk is het goed van de organiserende organisatie (wat een woord) dat ze er alles aan hebben gedaan om het goed te laten verlopen en toch door te laten gaan. De vraag is alleen of het verstandig was, je hebt veel afmeldingen zo en gewoon veel problemen en risico´s. Dan rijst als snel de vraag of het uit commercieel belang was, gewoon dus dik startgeld vangen.

Tuurlijk ligt de laatste verantwoording altijd bij de ruiter, ik had sowieso al niet gegaan maar de vereniging heeft altijd de verantwoording vind ik, dat als de terreinen meer gevaar opleveren voor de combinaties als normaal om het af te lassen. En tuurlijk is een superdroge bodem ook niet alles. Dan kan je nog aan bouwboer vragen om de sproeiers een dag voor de wedstrijd te lenen en het land ietsje te bevochtigen. Nu heeft deze vereniging er ook alles aan gedaan om het land beter te krijgen maar dat is vechten tegen de bierkaai met dit weer.
Sneu maar wat was achteraf verstandiger geweest?

nee de organiserende vereniging die zo klein is dat ze het ongeveer met 20 man moeten regelen moet maar in de schulden komen omdat anderen besluiten wel te rijden en dus half startgeld vragen klinkt erg logisch niet dus!!!! daarbij hebben ze zaterdag ook hun nek uitgestoken en alles aan de kring te leen gegeven terwijl dat bijna niets oplevert en daar hoor je niemand over klagen. en dan kunnen ze zelf een klein beetje verdienen (want zoveel is dat niet, de vereniging moet ook draaiende gehouden worden) en dan loopt iedereen te zeiken. en je zeurt over €15 euro, als dat er niet eens af kan zal ik maar stoppen met wedstrijden als ik jou was of zelfs uberhaupt met rijden, want een paard kost nou eenmaal veel geld.(en dat is veel meer dan €15 euro) en van dat geld moet je je maar afvragen wat er voor de vereniging overblijft.

sorry hoor maar dit slaat nergens op.

Je bent zeker lid van zo'n grote vereniging met binnenbak en veel geld.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:21

hildetc schreef:
nee de organiserende vereniging die zo klein is dat ze het ongeveer met 20 man moeten regelen moet maar in de schulden komen omdat anderen besluiten wel te rijden en dus half startgeld vragen klinkt erg logisch niet dus!!!! daarbij hebben ze zaterdag ook hun nek uitgestoken en alles aan de kring te leen gegeven terwijl dat bijna niets oplevert en daar hoor je niemand over klagen. en dan kunnen ze zelf een klein beetje verdienen (want zoveel is dat niet, de vereniging moet ook draaiende gehouden worden) en dan loopt iedereen te zeiken. en je zeurt over €15 euro, als dat er niet eens af kan zal ik maar stoppen met wedstrijden als ik jou was of zelfs uberhaupt met rijden, want een paard kost nou eenmaal veel geld.(en dat is veel meer dan €15 euro) en van dat geld moet je je maar afvragen wat er voor de vereniging overblijft.

sorry hoor maar dit slaat nergens op.

Je bent zeker lid van zo'n grote vereniging met binnenbak en veel geld

VOlgens mij hoor je Suzanne F niet zeuren over het startgeld wat er dan "betaald zou moeten worden" maar zij doelt erop dat de vereniging het door heeft laten gaan zodat ze er aan kunnen verdienen

xxarmandoxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:29

sommige andere verenigingen hebben gistern ook toch gewoon hun wedstrijd afgelast. WAAROM kan het bij hun dat niet!!!!!! HET paardenwelzijn gaat toch voor dan de wedstrijd doorlaten gaan. Wat nou als er een ongeluk was gebeurd gistern???? Dan krijgt de organniserde verenging toch een schuldgevoel!!! of niet soms ??

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:57

hildetc schreef:
Je bent zeker lid van zo'n grote vereniging met binnenbak en veel geld.

Jee sorry hoor, moet je ongesteld worden ofzo?

Nee ben geen lid van een grote rijvereniging maar juist van een hele kleine. Die organiseren ook geen wedstrijden, ja 1 x per jaar een SGM.
Ik zei niks over het startgeld alleen over het feit dat soms de commerciele belangen boven de andere belangen lijken te staan.

xxarmandoxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:03

daar ben ik het niet mee eens, ik vind als het terrein zo slecht is dat er ongelukken op kunnen gebeuren dat commerciele belangen maar even weggedacht moet worden. MENSEN ER KONDEN VERDORIE ONGELUKKEN GEBEUREN !!!! ik was er niet bij maar aan die foto`s te zien, was het bijna levensgevaarlijk voor mens en paard

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:26

En als ruiter ben je toch zeker zelf verantwoordelijk of je start of niet, niet de vereniging

Dat kost je 15 euro, maar je waagt je er niet kan.

De vereniging verplicht je niet te rijden, die keuze maak je zelf!!!

xxarmandoxx wie denkt er dan met belangen?
Als ze niet aflassen en ik bel af kost het mij 15 euro, laat ik maar starten en achteraf zeiken dat ze moesten aflassen.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:11

ik heb de avond ervoor afgebeld en hoefde geen startgeld te betalen hoor

ik denk dat de ruiters zelf verantwoordelijk zijn voor hun paard of ze op zo'n bodem willen starten of niet ookal gaat het wel door...

buiten dat snap ik wel dat ze het door hebben laten gaan want de springring was opzich best wel te doen... alleen het dressuur was echt drama, maar je hoeft niet te starten, eigen keus als je dat wel doet...

INkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:00

De springring was idd mooi!
Het dressuur veld was helaas wat minder mooi en heb me ook na de 1e proef terug getrokkken. Wel vond ik het schandalig dat de 2e jury mij toen vertelde dat ik best had kunnen rijden omdat de combinaties ervoor er niet zo veel last van hadden gehad.
Ik heb toch zelf ervaren hoe die andere ring was? Mijn paard doet altijd zn uiterste best en nu lukte gewoon een paar oefeningen niet eens waar die anders zn hoef niet voor omdraaid.

K vond t ook erg jammer dat de organisatie niet toe wilde geven dat t terrein eigenlijk te te doen was. "O, het valt allemaal best wel mee hoor".
Maar verder hoor je me niet klagen. Het was verder wel mooie geregeld. Ik begrijp ook wel waarom ze t niet hebben afgelast. Ze kunnen ook gewoon niet anders. Er moet zo veel geregeld worden om zo'n concour te organiseren. Het is ook gewoon bijna niet reeel om het dan af te lassen. Daar draaien ze zoveel verlies op.... En ja veiligheid staat boven geld maar toch begrijp ik die vereniging best goed... Wat zouden jullie hebben gedaan als je zoveel tijd, moeite en geld in een concours had geinvesteerd en het verregend...?

Danielle14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:42

Mooi gezegd Ingrid!

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:15

ik hoef niet ongesteld te worden, maar ben het na al dat gezeur gewoon zat. Iedereen van de organisatie loopt zich kapot te rennen en te vliegen en van alles te doen om dit concours voor elkaar te krijgen en dan wordt er zo op afgegeven. Ik vind dat gewoon niet kunnen. (helemaal niet als er zelfs mensen hier op bokt plaatsen dat ze van plan zijn om de vereniging nog even een boos mailtje te sturen) en nog belachelijker foto's gaan maken van de bodem. wie haalt het nou in zijn hoofd om expres foto's van de grond te gaan maken om ze op bokt te zetten, om daarmee de vereniging nog even zwart te maken. dat vind ik echt te triest.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:47

Echt reclame voor je club hildetc! Ga zo door!

Ìedereen hier zal begrijpen dat jullie als vereniging er alles aan hebben gedaan om de wedstrijd te laten slagen. En iedereen weet ook wat voor k*tweer het in Nederland is geweest en dat een bodem daar niet beter van wordt. Maar om dan zo kinderachtig te reageren als mensen klagen over de bodem...

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:26

gabyfedde schreef:
Echt reclame voor je club hildetc! Ga zo door!

Ìedereen hier zal begrijpen dat jullie als vereniging er alles aan hebben gedaan om de wedstrijd te laten slagen. En iedereen weet ook wat voor k*tweer het in Nederland is geweest en dat een bodem daar niet beter van wordt. Maar om dan zo kinderachtig te reageren als mensen klagen over de bodem...

en als iedereen het begrijpt waarom worden er dan foto's gemaakt om het er nog even in te wrijven?????

en ik maak geen reclame voor mijn club, het gaat me er gewoon in het algemeen om dat er meer respect moet zijn voor een organiserende vereniging, of dat dan toevallig mijn vereniging is of een andere dat maakt me niets uit!!!

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:31

je had ook kunnen omdraaien, als het terrein te slecht was..

de vereniging heeft dr ontzettend veel aan gedaan en als het te slecht was hadden diegene die er zoveel commentaar op hebben ook kunnen beslissen om niet te rijden.

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:34

Ivm met afspraken met sponsoren is het toch doorgegaan. Een vriendin van ij heeft er wel gestart maar persoonlijk had is afgemeld. Het was niet te doen.

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 17:59

SuusEventing schreef:
Ivm met afspraken met sponsoren is het toch doorgegaan. Een vriendin van ij heeft er wel gestart maar persoonlijk had is afgemeld. Het was niet te doen.

Dit dacht ik ook....
Sneu maar niets aan te doen