[foto's]Edward Gal met Lingh - Kür op muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:30

Zep schreef:
Klopt CGJ, als je me belazert kan ik daar nog verdomd lang kwaad om blijven.

"je"of "iemand"................

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:31

die 2 "iemanden" weten dat in dit geval zelf wel

Anoniem

Re: [foto's]Edward Gal met Lingh - Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 01:09

jubeltje schreef:
Weerleg de vraag bij jezelf, feit blijft dat hij scoort in de Grand Prix en jij niet. Maar daar gaat t topic niet over. Ik vond hem niet fijn overkomen, maar heb gehoord dat hij ook bezig is met een mentalcoach voor de stress.

Ik snap je punt wel, maar toch klopt je redenatie imo niet. Hij rijdt daar wel en onderwerpt zich wel aan een openbaar optreden en jurering. Dan moet er ook over gediscussieerd kunnen worden. Het is niet zo dat we alleen maar aan de kant mogen zitten en verwonderd aangapen.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 07:19

Zep schreef:
Ik snap je punt wel, maar toch klopt je redenatie imo niet.
Hij
rijdt daar wel en onderwerpt zich wel aan een openbaar optreden en jurering. Dan moet er ook over gediscussieerd kunnen worden. Het is niet zo dat we alleen maar aan de kant mogen zitten en verwonderd aangapen.

Helemaal mee eens. Hij rijdt inderdaad op een hoog nievau, maar dat mag het beeld toch wel wat beter uit komen te zien? Mag je toch veel meer van hem verwachten? Juist omdat hij op zo'n hoog nievau rijdt?
Punt blijft gewoon dat het beeld niet goed uitziet. Tja en daar moeten we toch allemaal aankijken. Ook dat het veel anders is (en dan niet positief) dan wat we gewend van hem zijn. Ik denk dat er wel veel meer mensen die dus wel verstand hebben van dressuur de verschil ook ziet.

Hij lijkt het gewoon te willen 'neppen' is deze fotos. "Als de benen maar hoog en strekt genoeg lijken" Hij moet gewoon zijn paard voor elkaar hebben. En al helemaal omdat hij op een hoog nievau rijdt. Ik zou hetzelfde zeggen tegen een B ruiter. Niks 'neppen' of 'voor het beeld' doen. Gewoon de boel op tijd bij elkaar hebben!

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 07:35

Ik denk dat we in de paardensport altijd kritisch moeten blijven, ook op onze toppers. Zij staan in de schijnwerpers, vertegenwoordigen de sport en hebben een voorbeeldfunctie.

Er zijn dieren bij betrokken en het minste wat je kunt doen, is zo veel mogelijk in hun welzijn handelen.

Ik heb vrijdag netjes geklapt voor Ed en Lingh, wat zij samen bereikt hebben, zal ik nooit bereiken, maar ik zou bepaalde dingen graag anders zien en aan dit topic te zien ben ik niet de enige.

Een kritisch publiek motiveert een sporter steeds beter te willen worden.
Jury's hebben hier ook bijdrage in en moeten ook kritisch zijn.

De sporters moeten continu uitdaging vinden in verbetering, stilstand is immers achteruitgang.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 08:28

als je goed kijkt is te zien dat op niet alle foto,s de stang er strak bij is,je kunt ook niet oordelen of het nodig was als het zo was!...en heel veel mensen rijden een keer iets minder,wij krijgen geen commentaar,iemand aan de top wel,alsof die iedere dag even goed kan presteren,doe hetmaar eens na!

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 08:56

Zep schreef:
jubeltje schreef:
Weerleg de vraag bij jezelf, feit blijft dat hij scoort in de Grand Prix en jij niet. Maar daar gaat t topic niet over. Ik vond hem niet fijn overkomen, maar heb gehoord dat hij ook bezig is met een mentalcoach voor de stress.

Ik snap je punt wel, maar toch klopt je redenatie imo niet. Hij rijdt daar wel en onderwerpt zich wel aan een openbaar optreden en jurering. Dan moet er ook over gediscussieerd kunnen worden. Het is niet zo dat we alleen maar aan de kant mogen zitten en verwonderd aangapen.

Ik denk dat je mn tweede stukje nog niet had gelezen .

Ik heb wel een klein filmpje van Lingh gemaakt zaterdag:
http://www.youtube.com/?v=8hIpkOR7xzc , voor degene die er niet zijn geweest om een impressie te krijgen.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:15

het filmpje doet het niet...

This is a private video. If you have been sent this video, please make sure you accept the sender's friend request.

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 11:56

liliputter schreef:
als je goed kijkt is te zien dat op niet alle foto,s de stang er strak bij is,je kunt ook niet oordelen of het nodig was als het zo was!...en heel veel mensen rijden een keer iets minder,wij krijgen geen commentaar,iemand aan de top wel,alsof die iedere dag even goed kan presteren,doe hetmaar eens na!

En de kinketting kan ook losser zitten waardoor hij eerder doorschaart... En of het nodig was.. tsja, misschien wel...
Toch valt het op dat het paard er niet mooi aan staat, De ruiter er minder mooi op zit etc.
Ook de leken krijgen commentaar op hun foto's.. kijk maar naar HAW...

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:01

lienet schreef:
Wie weet of Edward ook in Zwolle te zien zal zijn?

http://www.zwollestallionshow.nl/

daar ga ik waarschijnlijk ook heen

heb ergens gelezen dat ie daar een clinic komt doen.. maar weet het niet 100% zeker....

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:16

Suzanne F. schreef:
Wat is een moetje?

Niet ongedwongen, heb hem veel beter gezien

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:35

Frederik2 schreef:
noem het offtopic als je daar zin in hebt maar het feit blijft dat jezelf nou ook niet bepaald een talent bent! wel erg makkelijk om dan iemand als Edward af te gaan zitten zeiken!!

Goeiemorgen! Dat vind ik echt te debiel voor woorden...

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 16:42

eurodressage schreef:
Die zie je nooit in een ander zadel behalve een Hennig. Het heeft hele dikken knierollen. je gaat in zo'n zadel zitten en je kan je benen nog maar amper bewegen. Ze worden echt door die dikke rollen (zowel voor het dijbeen als achter) stevig op de plaats gehouden.

Dan heeft dat bij Edward niet echt geholpen..

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:38

Foto's zien er niet uit. Hoe ie er op zit! Als iemand van ons zo op de foto bij HAW staat heeft ie ook 10 pagina's commentaar, dus waarom bij een ruiter die schijnbaar op een niveau rijdt wat wij toch nooit zouden halen anders zijn?! Ik vind deze foto's niet bepaald representatief.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:03

sjaantje schreef:
Frederik2 schreef:
noem het offtopic als je daar zin in hebt maar het feit blijft dat jezelf nou ook niet bepaald een talent bent! wel erg makkelijk om dan iemand als Edward af te gaan zitten zeiken!!

Goeiemorgen! Dat vind ik echt te debiel voor woorden...

Ik ook,behoorlijk onder de gordel...

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:23

Lingh!!
Wat is het toch ook een kwijlbeest hè

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 15:31

Ik ben nooit een fan geweest van Gal: naar mijn idee heeft hij altijd die afschuwelijke stoelzit gehad, en ik heb Lingh al heel vaak zo in 3 stukken zien lopen op foto's en filmpjes. Verder zijn hier al topics geweest over hoe Gal echt hard inwerkte met sporen en stang, en telkens zegt dan wel iemand: mss was het paard erg moeilijk die dag, of kwam het door het dekseizoen, of...
Voor mij zijn dat te veel excuses, ik doe het hem niet na, maar ik zal hem wrs nooit een goede ruiter vinden.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 16:05

probeer maar eens op dat niveau te komen
ik denk niet dat je door middel van die training die jij beweert de paarden op zo,n niveau kunt laten lopen

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 17:17

Oud topic.

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 13:54

MissJ schreef:
Oud topic.

Vandaar een slotje.