ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 21:10

Sorry dat ik me er eigenlijk mee bemoei
het is uiteindelijk jullie mening
je kunt natuurlijk wel een melding maken is ook wel slim
maar straks blijkt dat het beestje wel goed word verzorgd
alleen net wanneer jij het niet ziet..
Maargoed ik kan het natuurlijk ook mis hebben
succes in iedergeval..

ps; ik zou wel zeggen dat je er een nieuw halstertje om heen hebt gedaan(als je dat doet)zodat hij dat weet en niet raar staat op te kijken.. en eigenlijk moet je toestemming vragen dat is veel netter..
als je vertelt wat je ervan vindt zou hij het waarschijnlijk best wel begrijpen want tenslotte heb je het beste over voor dit diertje

hij(=baasje)

Bino_Pino

Re: ProbeerFotoShoot paardje van mn straat enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 21:47

maar ik ga de DB niet bellen dus zouden zo ook niet kunnen zeggen dat het mijn schuld is .. en ik zou toch niet bellen als ik haar zelf zou verwaarlozen :S maarja we gaan alleszinds een halster aan haar wei leggen ! met eventueel een briefje bij,, ofwel vraag ik of ik haar wat mag verzorgen.. en dan gebruik ik gewoon het 'nieuwe' halster

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:50

als je denkt dat die pony wordt verwaarloosd waarom meld je het dan niet? Lijkt me het minste dat je kunt doen. En als dan blijkt dat het niet zo is neemt niemand je kwalijk dat je t gemeld hebt! De dierenbescherming heeft liever dat je te vaak meld dan te weinig, bedenk wel dat als je vermoeden waar is die pony er echt onder lijd!

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 22:51

oh ja en als je een halster in de wei legt, leg m dan ergens waar die pony er niet in verstrikt kan raken...

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 23:18

tuurlijk we leggen hem in een veilig plekje
maar ik wou eerst kijken wat ikzelf kon doen ->halster + vragen om te verzorgen !

groetjes

Marlou89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:24

Ja maar inmiddels zijn we ook al zo'n 2 weken verder... je hebt dit bericht de 27e geplaatst en het is nu alweer de 10e... zou je niet eens actie ondernemen.. ik vind dit echt heel zielig hoor!
Als je het zelf niet durft, zeg dan tegen je ouders dat je dat paardje zo zielig vind en leg uit wat er allemaal mis mee is, misschien gaan hun dan eens de dierenarts of dierenbescherming bellen, want dat is echt wel nodig hoor!!

Groetjes

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 23:41

ja we zijn bezig maar heb ook niet zo veel tijd hoor, mn eigen VZ pony's en school ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 02:30

Knip dat "halstertje" nu door...

dat is even op dit moment volgens mij prioriteit nummer één.

Laat het beessie dan even lopen...en gá dan na een paar daagies
infomeren of je hem mag borstelen....

Ik heb namelijkhet idee dat die man dat halster toch niet omdoet,
als ie al zo koppig is om zn hoefjes niet eens netjes te verzorgen,
zal hem dat ook wel aan zn reet roesten.

En heb het ajb. niet over eigendommen,
want een stuk touw wat een hele diepe groef in een neus
van een paard heeft gemaakt is geen eigedom hoor!!
Dat is een martelwerktuig!

Kom op; snijd dat halstertje door
of ga morgen naar die man toe,
dit schiet toch niet op.....

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 02:36

Dat is toch geen halster dat is gewoon een touwtje dat nu in het vlees van die pony snijd en als je dat ziet heb je de plicht om dat los te knippen en de dierenbescherming in te lichten,

hoe zou jij het vinden als je nagels zo lang zijn dat je daar op loopt en niet meer op je eigen voeten en dan ook nog een brandend touw in je neus, doe er wat aan!

Ik weet dat het jou beestje niet is, maar je ziet dit en zet het op internet dus je weet zelf ook dat er wat moet gebeuren en de DB bellen kost niet veel tijd en het doorknippen van dat touwtje al helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:57

sjorsie schreef:
DB bellen kost niet veel tijd en het doorknippen van dat touwtje al helemaal niet.

Idd!

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:10

Typisch een geval van "ik stond er bij en ik keek er naar".

Je plaatst de foto's op het forum, je vind het zielig en wilt hem verzorgen, maar ondertussen onderneem je geen actie en laat je het beestje over aan zijn lot.

Een telefoontje naar de Dierenbescherming neemt volgens mij niet zoveel tijd in beslag.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:57

HaileysComet schreef:
Typisch een geval van "ik stond er bij en ik keek er naar".

Je plaatst de foto's op het forum, je vind het zielig en wilt hem verzorgen, maar ondertussen onderneem je geen actie en laat je het beestje over aan zijn lot.

Een telefoontje naar de Dierenbescherming neemt volgens mij niet zoveel tijd in beslag.

Amen

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 16:46

ik zou idd gwnn het touwtje doorknippen.
die man komt op mijn wel over als iemand die wel degelijk om zijn pony geeft.misschien is zijn vrouw overleden of iets dergelijks aangezien hij al wat op leeftijg is..... gwnn het halstertje van je vriendin omdoen een strowtoutje in je IMO geen eigendom noemen dan is het takje dat voor ons terein ligt ook mijn eigendom srry hoor het is maar een vergelijking dat een strotoutje geen waarde heeft!
een pony noem ik pas verwaardeloosd als de eigenaar er niet meer naar omkijkt en deze man gaat er iedere avond naar toe als ik het goed begrijp uit het topic....
tog zou ik het "halstertje" vervangen voor een goede ik denk dat het paard er dan al een stuk beter uit ziet en verder wat appels en wortels voeren.
suc6! maar ondereneem wel actie
Gr.

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 19:47

ik ben wel er mee bezig hoor ,, en het is echt nei van ik stond erbij en keek ernaart ! ik ga er een ander halster aandoen .. en kijk dan hoe het verder gaat..

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:03

Je zegt nu al een paar weken dat je haar een ander halster om gaat doen. Eerlijk gezegd krijg ik ook niet het idee dat je erg je best doet.. Als je dat paardje dan zo zielig vind ( en dat deel ik met je ) Doe er dan ook ECHT wat aan.. ik bedoel, zo is er geen vooruitgang.

triest..

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:46

nou idd dat halster.. knip het gewoon door en gooi het weg. Als ze dit telang om heeft kan het in haar huid gaan groeien! echt zielig zo'n oud beestje en dan nog moeten knokkken voor wat water en een warm stalletje!

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:15

Op die foto's is het halster al aan t ingroeien, ik wil echt niet weten hoe het er nu uit ziet! Hoevaak moeten we hier nog zeggen dat je de dierenbescherming moet bellen!!! Die bepalen dan wel of het beessie echt verwaarloosd wordt of dat de eigenaar gewoon wat moet leren over de verzorging van t paardje! In vredesnaam, doe hier wat aan!!!!

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 09:23

strak is het nog mijn schuld!?
mn vriendin haalt het halster bij haar op stal !!! kan ik niks aan doen dat het even duurt.. haar opa gaat altijd mee .. dus kan ze het moeilijk meenemen !

Iriscope

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 09:32

naja je kan zeggen wat je wilt maar je hebt ondertussen ook nog steeds de dierenbescherming niet ingeschakeld! Misschien kun je even op bokt zetten waar dat beessie staat, denk dat heel bokt gelijk gaat bellen haha:P

Bino_Pino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 10:20

wil eerst kijken of hij het halster dat we gaan geven gaat gebruiken ofniet.. doet hij het niet.. zal ik wel even de DB bellen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:07

En hoelang gaat dat duren?

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:43

ik ben die vriendin van yoicka(ebony_lover) en ik ga dat halster meenemen van de stal,ze gebruiken het idd niet meer en ik denk dat ze niet eens weten dat het daar nog ligt,maar als ik het vraag zouden ze neen zeggen,en als ik het niet vraag weten ze niet eens dat het weg is,alleen moet ik de kans hebben om het me te nemen, heb namelijk nooit een zak mee waar ik het in kan steken.maar ik zal maken dat ze het halster vandeweek zeker krijgt.

En als het lukt zullen we het halstertouwtje gaan afknippen maar die man is altijd ergens wel in de buurt, du het is moeilijk om het af te knippen wanneer hij erbij staat, die man ziet zijn pony graag,maar alleen weet hij niet zoveel van paardenverzorging.

zoals we al meerdere malen hebben vermeld, hebben ik en yoicka al meerdere malen aangeboden om sabientje te verzorgen, maar we mochten niet, toen ik mijn eigen paard nog niet had, maar nu heb ik mijn eigen paard en heb niet zoveel tijd, en zou het niet mogen van mijn ouders.die vinden he al erg als ik ga gaan rijden met een paard van een vriendin.

we zullen jullie waarschuwen als sabientje haar nieuw halster heeft, of het strotouwtje afgeknipt is

vicky

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 15:48

aaahh wat zielig

Pareltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:27

bel je toch ff de dierenbescherming??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:17

Dankje Omiratje voor je mededeling,
ik blijf toch van mening dat het erg lang duurt allemaal..
Als die man veel in de buurt is had ik het
persoonlijk allang al gevraagt.
Lijkt me dat die man ook niet wilt dat zn paardje pijn leidt?

Het touw zit al helemaal in zn neus gegroeid,
ik snap gewoon niet dat er nooit iemand heeft ingergrepen.

Maar ik vertrouw erop dat het een dezer dagen
afgehandeld wordt, anders gaan wij de dierenbescherming wel
inschakelen, deze foto's zeggen meer dan genoeg.