Menno@VD(2e en 3e keer)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn

Re: Menno@VD(2e en 3e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:22

Leuke shet hoor!
Alleen bij de spaanse pas is het volgens mij de bedoeling dat hij het been op aanraking optilt d.m.v. met een zweepje over zijn pijpbeen te strijken. Als hij eenmaal op aanraking (of op stem dat je bijv. pas zegt als hij zijn been moet optillen) zijn been optilt goed belonen, als je dat eenmaal goed onder de knie hebt met hem kan je proberen of hij steeds iets langer en hoger zijn been wil optillen (dit kan je niet in 1x leren, dus duurt wel wat langer). Het steigeren wordt volgens mij in het begin ook met optillen van het been gedaan en dan is het de bedoeling dat je uiteindelijk het been alleen even aan hoeft te raken (of op stemcommando leren) Misschien is het boek van Nathalie Penquit wat voor je. Het boek waar paardenkunstjes in staan en hoe je ze leert. Ik geloof ook niet dat je nou heel erg aan hem loopt te trekken hoor, maar je kan beter 1 kunstje goed doen dan meerdere die hij nog niet helemaal goed doet. Succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt!

SjAnnepAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:31

ChingYi schreef:
tsssss. voor je het nog niet wist...ik ga waarschijnlijk stoppen....

hoef je niet meteen zo beledigend ''TSSS'' te roepen, want het was totaal niet verkeerd bedoeld!!
en waarmee stoppen? alleswat met paarden te maken heeft?
of met VD bij dit lieve paardje ..

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 23:40

tijntjuh: okj bedankt...ga ik eens proberen

SjAnnepAn: ik zeg wat ik wil
nee ik stop met de kunstjes en ga verder met het apporteren of kleur herkennen en dat soort dingen allemaal..maar dat is nog niet zeker...wil het gewoon noges proberen...lukt gewoon echt niet...of begin ik het stom te vinden of het paardje zelf dan kap ik daar gewoon mee...maarja zelf heb ik het idee dat HIJ het wel leuk vindt...maar of ik het nu nog zo leuk vindt?????....

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 23:43

Ik ga even een slotje zetten hier om escalatie te voorkomen. Oscar heeft eerder in het topic gereageerd, dus ik laat het aan haar om te beslissen hoe en wat