Chanel > 3 jarige arabier ruin

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Minou

Re: Chanel > 3 jarige arabier ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:39

Blessures. En de volgende keer waarschijnlijk niet meer zo lief voor je is. Dus het is verstandig je training op te bouwen. Dit is opbouwende kritiek/ advies. Absoluut niet bedoelt om iemand te kwetsen.

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:40

@ minou mijn paard is nu 4 jaar en is ongeveer 1 jaar onder het zadel.. en ik spring er nu 1.20 mee.. is dat wel goed dan?? of is dat ook schadelijk voor haar rug?? want als dat nu nog niet kan stop ik met springen!!

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:42

Hey rietjeh!!
Ik begin zelf pas vanaf ze 5 jaar zijn. Dan zijn ze helemaal uitgegroeid, en hebben ze 2 jaar de tijd gehad om aan gewicht te wennen en spieren op te bouwen. Ik doe wel vanaf 4 jaar aan vrij springen.
Succes!!

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:43

ooow dus ik kan beter nog niet zo ho0g springen??

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:54

ik spring zelf ook al met jonge paarden hoor...

Stal buitenshuis hier in de buurt rijd de paarden in en gaat ook wel springen.. Kheb om eerlijk te zijn nog nooit gehoord dat er een paard loopt met enige blessures oid.
Als het maar goed word opgebouwd denk ik

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:19

Iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier, de een begint vroeg en de ander laat. Maar neem jezelf eens als je net begint met ik noem maar even hardlopen, ga je toch ook niet ineens een marathon rennen. De kans op blessures en giga spierpijn is dan natuurlijk groot. Maar iedereen mag natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet. Nu is het zo als je paard 1 jaar onder het zadel is dat ie al wat gewent is kwa gewicht, maar een paardje wat net 2 weken onder het zadel en er dan al mee gaan springen vind ik erg onverstandig. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:28

Rietjeh schreef:
ooow dus ik kan beter nog niet zo ho0g springen??

Ik zou het zelf niet doen, maar je kan natuurlijk wel zo hoog laten vrij springen. Sprongetjes van 40 á 50 cm kunnen natuurlijk niet zo veel kwaad.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:09

@ rietjeh ik zou me als ik jou was geen zorgen maken hoor. irma is heel goed ingereden en ze zijn bij haar rustig begonnen met inspringen. je pony is eigenlijk echt al op hoog nivau. voor irma zal het niet echt kwaad kunnen. het is niet zo dat je elke dag zo hoog met haar springt

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 00:34

Zo hoog heb ik niet met haar gesprongen, en de instructeur zei dat het wel kon.. Het is niet dat ik nou steeds gaa springen, want dat wil ik zelf ja niet en ik weet dat dat niet goed voor haar is

@ Skippy ; Ja slowchatten doe je overal zeg je? En ja dan komt er bij mij een slotje op, slaat dus ook nergens op! Jij vind het toch ook niet leuk dat ik ga slowchatten bij jouwn topic zodat er een slotje op komt :S

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 00:35

Ja en omdat mensen dan zooo enthousiast worden zijn veel springpaarden opgebrand als ze 10 jaar zijn. God hoe zou dat nou toch komen!!
Omdat ze op jonge leeftijd al zo'n hoog niveau moeten springen, omdat ze het kunnen volgens de eigenaar. Maar niemand vraagt zich af of ze het lichamelijk wel aan kunnen, onder het motto maar hij doet het toch!!
Maargoed iedereen zijn eigen mening
@ skipppy: Met inrijden heeft het helemaal nikst te maken, ik respecteer jou mening, respecteer je dan ook aub de mijne?

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 00:38

kan mij iemand uitleggen wat slowchatten is?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 08:30

Ja... mensen: slowchatten??? Is dat een nieuw begrip ofzo??

Maar gaan springen met een jong paard lijkt mij ook niet erg gezond voor het dier. Aan de andere kant, ik begrijp dat je jouw instructeur vertrouwd en je ervan uitgaat dat het klopt wat hij zegt!

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 10:58

Slowchatten staat wel bij de huisregels van In The Picture; het is namelijk verboden haha:P

Ja, ik wou zelf eigelijk ook niet springen. Ik ging al wel met het beestje tussen 2 hindernisstaandrs door om er aan te wennen en over een paar balkjes lopen. Maar springen was ik nog lang niet aan toe. Maar de rij instructeur zei dus dat het makkelijk kon; nou heb ik wel gesprongen, maar ik heb hem niet gedwongen om over de hindernis heen te gaan; maar nou wacht ik ook heus wel met springen hoor..

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:52

ja dat is ook wel slim in jou geval melanie.
enne ik ga heus niet expres slowchatten in jou topic hoor zodat het gesloten. maar je weet zelf ook dat wij ( noraly rianne anouk jij en ik ) in elk topic van ons zo'n beetje eindeging slowchattend

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 11:59

Citaat:
ach wat nou dat maakt ons niets uit. we slowchatten toch overal moeten ze dit topic maar sluiten

>;)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:02

geintje melanie sarcastische opmerking

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 12:04

Heeeeeeeeeel grappig!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:11

o jeetje nu moet je niet doen alsof ik bezig ben je topic te sluiten want dan had ik al lang een modie gepmt! je weet zelf ook wel dat we in het tukkerrit topic en bijna alle andere topics van 1 van ons slowchtten. en we zeggen elke keer tegen elkaar stoppen maar we gaan toch wel door of we zeggen oeps ofzoiets. dus nu niet doen alsof ik iets doe wat voor jou wildvreemd is

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:49

Sodeju, wat een enorme nutteloze penny nivo slowchat is hier gaande! kom op meiden, iets meer nivo zit er toch wel in? Ik ben hier zo'n beetje de enige geloof ik die niemand persoonlijk kent, en zijn ARABIER niet met martingaal laat SPRINGEN op met 1 week zadelmak?!

Ik hoop dat ik toch wel even mag lachen? De een heeft der pony net onder het zadel en begint er al mee te springen, en NIET LAAG *trots*, nou wees daar maar om te beginnen niet trots op...

De ander springt 1.20 met een 4 jarige die blijkbaar alleen met zijn kop in de lucht kan lopen, dus dressuurmatig nog zwaar knudde is.

Vervolgens komen er martingalen aan (wat overigens helemaal geen verkeerde hulpteugel is, ook niet in handen van beginners) maar waarom? Waarom niet gewoon GOED les nemen?

En dan hebben we nog tig reacties van pennybokkers die ook állemaal een ARABIER hebben. Lijkt wel een modeverschijnsel! Klinkt dat stoer? En dan te bedenken dat t 90 % KWPN of NRPS'ers of vuilnisbakken zijn

Mensen mensen, kunnen we ook een beeeetje volwassener zijn?

T is verder best een leuke pony, het arabier zie ik er niet aan af, maar wat doet zoiets ertoe? Persoonlijk zie ik 100 keer liever een NRPS of KWPN of Welsh enz sportpony lopen dan zo'n opgedirkte arabier. Om over die manen nog maar niet te spreken haha, maar das mijn mening!

Succes met je pony, en doe wat met het commentaar hier!
Je sperriem kan je trouwens áltijd passend maken hoor! Gaatjes bijmaken en eventueel de rest netjes afknippen. Dus volgende keer mooi een sperriem eraan hoor!

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 13:17

Ja, maar zoals ik al zei, met het springen wacht ik nog wel even, gewoon 1 keer gedaan omdat de rij instructeur dat graag wou, maarja!
Ik rij nou ook met sperriem Het is heel raar, maar sinds ik met sperriem rijd, gooit hij z'n neus ook niet meer in de lucht, maar dat kan ook zijn, omdat ik nou meer met mn been rijd en niet met m'n handen, tenminste haast niet!

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:37

Destinietje schreef:
Sodeju, wat een enorme nutteloze penny nivo slowchat is hier gaande! kom op meiden, iets meer nivo zit er toch wel in? Ik ben hier zo'n beetje de enige geloof ik die niemand persoonlijk kent, en zijn ARABIER niet met martingaal laat SPRINGEN op met 1 week zadelmak?!

Ik hoop dat ik toch wel even mag lachen? De een heeft der pony net onder het zadel en begint er al mee te springen, en NIET LAAG *trots*, nou wees daar maar om te beginnen niet trots op...

De ander springt 1.20 met een 4 jarige die blijkbaar alleen met zijn kop in de lucht kan lopen, dus dressuurmatig nog zwaar knudde is.

Vervolgens komen er martingalen aan (wat overigens helemaal geen verkeerde hulpteugel is, ook niet in handen van beginners) maar waarom? Waarom niet gewoon GOED les nemen?

En dan hebben we nog tig reacties van pennybokkers die ook állemaal een ARABIER hebben. Lijkt wel een modeverschijnsel! Klinkt dat stoer? En dan te bedenken dat t 90 % KWPN of NRPS'ers of vuilnisbakken zijn

Mensen mensen, kunnen we ook een beeeetje volwassener zijn?

T is verder best een leuke pony, het arabier zie ik er niet aan af, maar wat doet zoiets ertoe? Persoonlijk zie ik 100 keer liever een NRPS of KWPN of Welsh enz sportpony lopen dan zo'n opgedirkte arabier. Om over die manen nog maar niet te spreken haha, maar das mijn mening!

Succes met je pony, en doe wat met het commentaar hier!
Je sperriem kan je trouwens áltijd passend maken hoor! Gaatjes bijmaken en eventueel de rest netjes afknippen. Dus volgende keer mooi een sperriem eraan hoor!

Mag ik vragen waar dit op slaat? Ik heb toevallig 3 av's en die heb ik al mijn hele leven, dus waarom loop je met mode trents enz. te gooien. En uhm opgedirkte arabier, een beetje respect mag ook wel hoor voor degene die wel van deze paardjes houden!!

En als je goed had gelezen heb ik de martingaal ook uitgelegd en het springen met een jong paard ook alleen dan op een normale subtiele manier. Mag ik even vragen waarom je zo bot moet doen? En even tussendoor ik ken ook niemand persoonlijk hoor, sterker nog ik woon in Limburg dus ik woon niet eens bij ze in de buurt!!

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 13:55

Minou, ik ben het met je eens
Ik mag toch wel de ras van het paard in de titel van de topic zetten,
er zijn genoeg mesnen die gek zijn van arabiertjes en die het leuk vinden om foto's van andere arabiertjes te zien, ook zijn het geen volbloeden! en wat het springen betreft, ik weet dat k wel fout zat.. dat zie ik heus nou wel in.. En ik rijd niet met martingal, maar ik zei dat ik dat nog een keer wou doen .. dus ff goed lezen is ook een optie.

shaktike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:16

Ach, mooi beestje...

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:18

@gurly
Het rijden met een martingaal is niet slecht je kan je paardje er echt niet mee verpesten, dus als jij dat wil doen moet je dat doen!!
En ja sommige mensen vinden lezen inderdaad moeilijk!! haha!!

Gurly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 14:23

Hahah, ja inderdaad'
Ik weet ook niet wat verkeerd is met rijden met een martingaal, maarja; ik wacht nog wel even met het rijden van een martingaal tot dat het ik denk dat het echt nodig is..