Bokt PAARD verkiezing

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:05

Mijn paardje Quirina is 11 jaar oud momenteel. Ze is 1.68m groot en vier witte sokjes en een brede doorlopende bles. Ze is bruin van kleur.
Ze is nu 8 maanden drachtig van de hengst Warkant van 't Gestelhof, dus in april verwacht ik een klein Quirina'tje Haha!
Ze heeft op 2-jarige leeftijd een wedstrijd vrijspringen gewonnen en op 5 jarige leeftijd is ze verkocht aan de vorige eigenaar. Hij heeft haar jumping gereden en haar uitgebracht in parcours 1.20m. Op 8-jarige leeftijd heb ik haar gekocht. Ik was zo blij... dat ik eindelijk een paard had, helemaal van mij...
Op 9-10 jarige leeftijd heeft ze een bijna-fatale allergische reactie op een inspuiting van Buscopan. We hadden geluk dat ze er wonderbaarlijk nu helemaal goed is uitgekomen maar ze was hard toegetakeld, de bazin van de manege had het gezien en liep wenend weg, ze kon het niet aanzien. Ik wist het pas toen ik vrolijk op de manege kwam en een worteltje wou geven aan haar Scheve mond Ik zag haar staan, vol bloed, tanden uit, hersenschudding, helemaal haar lichaam geschaafd, vol bloed, in de stalgang lag een hele grote plas bloed nog, en stond vastgebonden in de stal, heen en weer, heen en weer tegen de muur aan het duwen. Kon het niet aanzien.. Ze is nu helemaal in orde (qua gezondheid toch) en is drachtig. Ze heeft wel wat problemen gehad met haar pees vorig jaar, 6 maanden stalrust. En in oktober hervallen vorig jaar. Nu mag ze 2 x in de week bewegen. Meer niet...Hopelijk komt het nog goed met haar Ach gut
En dit is ze dan, mijn mooie paardje met haar goede beschermengel Ach gut

Afbeelding

Tralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:15

Bij deze nomineer ik het mooiste paard van stal:

TREVOR

Trevor is:
* een schimmelbonte KWPN hengst
* ongeveer 1.66 hoog.
* 4,5 jaar oud (wordt eind juli 5)
* een enorme allrounder
Kan super springen, maar heeft ook een heel goede basis voor de dressuur. Heel ruime gangen, en hij wil graag werken (maar niet te hard Knipoog )
Hij kent allerlei idiote truukjes
("Trevor, pak tak!" En dan gaat hij vervolgens mijn zweep zoeken op de grond... van wie zou hij dat nou geleerd hebben Schijnheilig )

Nou goed, het is jammer dat er maar 1 foto per paard geplaatst mag worden...
maar voor meer (betere!) foto's kun je natuurlijk terecht in mijn profiel

Afbeelding

Zo, meteen maar de meest charmante foto uitgekozen Haha!
Dit is Trevor na een bakkie slobber Haha!

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:23

Ik wil voor de verkiezing mijn toekomstige 3 jarige sportpaardje Viscaria opgeven de rede hiervoor is dat we deze merrie zelf gefokt hebben.
Ze is een afstammeling van de hengsten Obelisk x Rex Magna x Fresco x Duc de Normandie.

Afbeelding

Rowie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 00:46

nauw... Ronald mijn lieve schattige tuigertje dan ook maar er bij!
hij is 6 jaar en dol op kinderen en we hebben het afgelopen jaar heel wat met elkaar meegemaakt maar we zijn er goed oorheen gekomen en nog steeds zwaar verliefd op elkaar! Knipoog
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:02

Afbeelding
Naam: Valiente
Stokmaat: 1.63
Ras: Holsteiner
leeftijd: 6
Super spring knollie Haha!
Lovers

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:13

als het forum bekend is waar je kan stemmen wil iemand mij dan ff een pb sturen?

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:25

Ik nomineer:

IRONIQUE
Afstamming: Cantor x Orthos x Ulex x Epigoon
Leeftijd: 15
Stokmaat: 1,66 m

Afbeelding

Waarom?
- Omdat ze inmiddels al 9 jaar bij mij is
- Omdat ze weer helemaal wist te herstellen van de zoveelste blessure
- Omdat ze af en toe ook wel humor heeft Haha!
- Omdat ze voor mij iig hèt paard is Lachen Lovers

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 01:36

Hierbij geef ik dan DeeDee op. Eigen paard van mij.
Leeftijd : 5 jaar
Ras : KWPN
Status : Het liefste paard dat er is en mijn paard
Afbeelding

Omdat ze ongeveer nu een jaar geleden is uitgebroken en daarbij met haar knie tegen een kuilsnijer kwam.
Daarbij is 1 van de pinnen in haar knie gekomen, en waren 3 pezen gescheurd.
Bij de kliniek zeiden ze dat ik waarschijnlijk nooit meer zou kunnen rijden, maar ik heb altijd in DeeDee gelooft dat ze er bovenop zou komen.
Nu na 4 weken stalrust,8maanden van rustig opbouwende training, ga ik in 2005 beginnen met wedstrijden Haha!

[edit] Maximaal 1 foto per paard is toegestaan, de overige foto('s) zijn verwijderd
Oscar [/edit]

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 02:55

En dan geef ik op Tica

Naam: Galactica
Geb.: 20 Maart 2000
Ras: Arabisch Volbloedpaard
Geslacht: merrie
Stokmaat: +/- 1.55 cm

Afbeelding
Meer foto's uiteraard in mijn profiel ;)

Tica is echt mijn droompaard, goudeerlijk in omgang en een enorme knuffel. Zij is en kan alles waar ik vroeger van gedroomd heb....Ik kan me geen dag meer voorstellen zonder haar Lovers

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:13

Hierbij geef ik Allejandro Llevado op ! Haha! Lovers

Afbeelding

Geboren 7 september 2003, 100% Tuigpaard. Eigenwijs & een hengst

Voor mij is hij al bokt-pony (paard) van 2005 OK dan! Pling

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 11:27

Ik wil graag Loekie (Of tewel Louisianna Lady ) opgeven
Afbeelding
Loekie is gewoon een geweldig paard Lovers.Alle gekke dingen die je wil doen vind ze nog leuk ook en doet vrolijk of juist zielig mee..Door loekie heb ik mijn vertrouwen in het rijden weer terug gekregen omdat ze zon ontzettend braaf en lief paard is Lovers.Ookal bokt ze wel is en doet ze lekker gek,toch is ze braaf !!
Ze is gewoon een super paardje!!

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:00

Melissa

Naam: Melissa
vader: Hareld
Moeder: Elize
Ras: KWPN tuigpaard
geboortedatum: 19-03-1994
Stokmaat: 1.65 m

Melissa is 100% tuigpaard. Je ziet het niet zo heel goed als je aan het dressuren bent. Ze heeft met haar vorige verzorgster M2 gelopen en was klaar voor het Z. Maar ze kreeg een blessure, die blessure duurde 1,5 jaar. De veeartsten wisten niet zo goed wat het was en hoe ze het moesten verhelpen.
Janurai 2004 er kwam een homeopaat toen hij naar Melissa toe liep zag hij direct wat het was. We kregen poeders en spul wat we op het been moesten smeren. Nu een jaar later is ze weer helemaal goed. We starten weer volop ik ben nu met haar B+15 en we gaan in janurai L1 starten. Ze heeft een heel lief karakter ze is zo mak als een lammetje. Het is echt een wereld paard. Ze heeft 4 veulens gehad.

Afbeelding

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:50

hierbij geef ik HUNTHER op.
Naam: Hunther
ras: KWPN
hoogte: 1.65
Eigenaar: Irene
geslacht: Ruin
Hunther is een tijdje van ons geweest (2 jaar ongeveer) het is het domste en lelijkste paard dat ik ken, meestal noemde ik hem ook, onze ezel.
Hunther is lief maar wel ontzettend eigenwijs, hij heeft hele goede ouders maar zelf struikeld die over een hindernis van 40cm Dressuur vind hij ook niets, Hij is lief braaf maar groot, ik mocht hem als klein meisje in mijn eentje rijden, (toen was ik 10 ofzo) en hij heeft een tijdje hier gestaan. :
(je kon hem ook niet makkelijk op de foto zetten want hij loopt gewoon weg!)
Afbeelding

dutselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:07

ik wou mijn frieze paardje Dutse opgeven, Het is een drie jarige ruin sinds kort onder het zadel, wat allemaal prima gaat. Op de foto is hij 2,5 en was ik met hem met de skippybal aan het spelen!!!! wat hij erg leuk vind. Hij is een showbinky wat goed te zien is op de foto. Het is mijn eerste eigen paard en ik heb hem nu een half jaar en ben super trots en blij met hem!!! ik vind dat hij bokt paard 2005 moet worden omdat een fries ook weleens een keer in de spots mag staan!!!!
groetjes
Afbeelding

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:25

Ik geef op: LOTUS

Geboren: 5 mei 1993
Ras: KWPN
Geslacht: merrie
Stokmaat: 1.62
Vader: Daimler

Afbeelding

Lotus is het allerliefste paard dat ik me maar kan wensen. Ik heb haar nu drie jaar en nog geen moment spijt van haar gehad. Ik rijdt dressuur met haar, spring, buitenritten, op vakantie... noem het maar op. Helaas heeft ze op dit moment een peesblessure waardoor ik nu 3 tot 6 maanden met haar moet stappen, maar voor Lotus doe ik alles!
Lotus vertrouw ik 100% en ik zou haar absoluut nooit meer kwijt willen Lovers

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:43

Hoi, ik wil mijn paard Armani opgeven gewoon omdat het mijn kanjer is.
Hij is 1,62 hoog en we schatten hem 11 jaar oud.
Groetjes pharlap.
[/img]http://www.myimager.com/imagedb/84828854_470117.jpg?700[img][/img]

Afbeelding

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:05

Ik geef mijn Karo op:

Afbeelding

Vond het heel moeilijk om te kiezen welke foto! dus voor meer foto's zie me profiel!! Knipoog

Naam: Karo (officieel kartoga)
Leeftijd: 12 jaar
Geslacht: Merrie
Afstamming: Ferro X furioso
Niveau: Dresuur young-riders... (nog niet op dit niveau de ring in geweest wel in training)

Ik vind dat mijn paard de titel bokt paard van 2005 verdient omdat ze helaas heel erg ziek is geworden wat ze helemaal niet verdiend heeft!! Ze heeft haar hele leven al zo hard haar best gedaan en dan zou het zo vreselijk moeten eindigen!!....

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:00

Ik wil graag Nagoya nomineren:

Afbeelding

Nagoya is een arabische merrie van bijna 4 jaar. Voor mij is ze het boktpaard van het jaar door haar geweldige karakter, haar werklust, haar eerlijkheid en haar vrolijkheid. Ik kocht haar zo groen als gras en nu een dikke 8 maanden verder heeft ze ontzettend veel geleerd OK dan! . Ik ben ontzettend trots op dit vrolijke merrietje en kan me geen leven zonder haar voorstellen Lovers .

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:08

Manuela
Afbeelding
Manuela is een Kwpn-merrie van nu 10 jaar oud,
en ze is 1.66 m. hoog.
Het is echt een toppaardje, en ze kan super lopen!
Heeft voorheen Internationaal gelopen(M2)..Ze zal nooit bijten of schuppen.
Voor mij is ze het toppaard van het jaar, omdat ze heel ziek is geweest en er werd gedacht dat ze dood zou gaan, maar ze was zo sterk en heeft het echt willen overleven, dat ze door is blijven vechten.
Na een jaar rust, is ze nu weer helemaal terug..en wil superhard voor je werken..Heeft alles voor je over..als je haar maar goed behandeld!!
Ze is nu supergezond..alleen met wat kouder weer kan ze niet te lang op de wei, dan is ze meteen heel verkouden en word dan steeds zieker.

Het is dus gewoon een superpaardje met een SuperKarakter!!

Ardalambion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:12

FEANOR!

Afbeelding

Mijn Andaatje Lovers

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:14

Tjonge, wat zie ik een leuke en mooie paarden voorbij komen! Dat wordt straks heel moeilijk kiezen..............

mariskaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:32

Dit is IVANHOE

- Kwpn rijpaard 1,65
- geboren 01-06-1990
- bruine, ruin
- Vader Ditmar
- Moeder Colette

Hij is bij ons sinds kerstavond afgelopen jaar..
Na veel problemen met mijn andere paard,
Heeft ivanhoe ervoor gezorgt dat ik al mijn vertrouwen weer terug heb, en weer met heel veel plezier ga rijden!

Daarom geef ik mijn KANJER op!

Afbeelding

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 15:36

Het lukt me niet om een van de foto's erop te zetten. Maar ik wil graag Nike nomineren ->www.dressuurfotos.nl, stal Nijkerk, pagina 5, in het midden de zwartbonte!

Vraeghoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 16:20

Flaxman's Zarifa

Deze ongelofelijke mooie zwarte Arabische volbloed merrie is een dochter van Waseem Saraakh
ze is nu bijna 4 jaar oud, en de trots van Vraeghoeve Arabians!
op deze moment draagt ze een veulen van Shaikeel.
ze is vorige zomer zadelmak gemaakt en heeft bewezen dat ze voor een AV een ongelofelijk koel karakter heeft.
dus waarom niet stemmen op deze prachtige merrie?
Afbeelding
(foto Reindert)

V.H. Shaikeela

Deze 2.5 jarige zuiver Egyptische zwarte AV merrie is een dochter van Shaikeel
ze beloofd onze toekomst te worden, met haar geweldige gangen en super karakter. ze wordt volgend jaar waarschijnlijk gedekt door Nuri IBN Salaam. Shaikeela heeft al bewezen dat ze enorm veel druk aankan en dit zal zeker zijn nut hebben inhet zadelmak maken, ze deinst nergens voor terug.
Ook deze merrie verdient een stem!
Afbeelding
(foto Reindert)

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 17:58

Wat een geweldige paarden allemaal Haha! ik geef bram maar niet op die haalt het nooit Knipoog tussen al die mooie beestjes