Het nieuwe paardje, van kilian op bokt inde AUTO !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:33

Toch nog even dit: ik zie ieder jaar tegen de veertig veulens in de opfok bij ons op stal, zie hoe ze met elkaar omgaan, zie wat ze van elkaar leren. Hoeveel zie jij er per jaar?

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:35

ik heb vorig jaar zelf een veulen gehad dit jaar zie ik er 2 rond lopen vorig jaar waren het er 4 of 5...

ik trek veel op met jong spul...

dus ervaring ermee heb ik wel Lachen

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:37

nou iedereen heeft nu wel zijn of haar mening gegeven denk ik?? als zij nou heel blij is met haar shetje en ze zoorgt er goed voor dan vind ik dat zij en het shetje een kans verdienen. het is een poepie en ze bedoelt het gewoon goed dus laten we ophouden met die eeuwenlange discussie en normaal gaan doen *LOL*

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:38

Ik hoef hier weinig aan toe te voegen.

Vreselijk onverstandig om een shet bij zo'n groot paard te laten lopen en véél te vroeg bij de moeder weg.

En luister nou eens naar Cassidy, zij heeft veel meer ervaring dan jullie met je 15 en 16 jaar.
Ze probeert een goed advies te geven en je voelt je gelijk "aangevallen" ipv dat je iets doet met de adviezen.
Dan moet je geen topic starten.
BTW ik ben géén meeloper en ben waarschijnlijk de oudste hier in dit topic.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:40

Fenneke ik voel me nu even aangesproken omdat ik 15 ben...
maar dat wil niet zeggen dat je totaal GEEN ervaring hebt...
maar ik val haar trouwens niet aan...

mensen denken dat al gauw als je discuseerd...
ik laat gewoon mijn mening weten...
en die is nou eenmaal niet ompraatbaar

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:48

niettus wellus.. bokt begint hier erg goed in te worden!! Iedereen heeft z'n eigen principes, en 4 maanden of 8 maanden bij de moeder blijven, in de trailer of in de auto, 15 jaar wel ervaring of niet etc etc. jongens, worden jullie hier niet moe van? Ze liet gewoon wat foto's zien, en om heel eerlijk te zijn, elke keer als de foto's ook maar iets afwwijken van een minimaal M1 paard qua rijden of een heilige in omgang, krijg je commentaar. geniet ervan, en denk het je eigen mening van als het je niet bevalt, iedereen is anders.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 16:52

lowara schreef:
niettus wellus.. bokt begint hier erg goed in te worden!! Iedereen heeft z'n eigen principes, en 4 maanden of 8 maanden bij de moeder blijven, in de trailer of in de auto, 15 jaar wel ervaring of niet etc etc. jongens, worden jullie hier niet moe van? Ze liet gewoon wat foto's zien, en om heel eerlijk te zijn, elke keer als de foto's ook maar iets afwwijken van een minimaal M1 paard qua rijden of een heilige in omgang, krijg je commentaar. geniet ervan, en denk het je eigen mening van als het je niet bevalt, iedereen is anders.

bedankt ik hoop dat nu wel mensen zijn die luisteren!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:00

*voelt zich niet aangesproken*

Dit heeft niets met "perfectie" te maken... Dit is gewoon een onbezonnen actie wat enorm fout af had kunnen lopen... Niet alleen voor het veulen, maar ook voor de inzittenden van die auto, en nog erger: toevallige passanten...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:04

Cloverdale schreef:
mensen denken dat al gauw als je discuseerd...
ik laat gewoon mijn mening weten...
en die is nou eenmaal niet ompraatbaar

Het getuigt juist van goed discussieren als je in staat bent om je mening bij te stellen als je inzichten veranderd zijn. Star vasthouden aan je standpunt omdat je bang bent dat je 'omgepraat' wordt is nooit goed.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:05

Ik vind het ook geen slimme actie.

En waarom zou dat niet gezegd mogen worden? Als je foto's plaatst moet je er ook tegen kunnen dat niet iedereen "ach wat leuk" gaat zitten roepen en dat als mensen iets op de foto's zien waar ze het niet mee eens zijn ze daarop kunnen reageren.

Iedereen heeft recht op zijn mening en mag die ook uiten. Wellicht leert de topicstarter hiervan en onderneemt ze voortaan niet meer dit soort acties zonder over de (eventuele) gevolgen na te denken.

Wat ik wel opvallend vind is het verschil in leeftijd en ervaring met de mensen die vinden dat het wèl kan en de mensen die vinden dat het niet kan. Zou toch misschien iets moeten zijn om over na te gaan denken.

Denk trouwens ook niet dat mensen gaan reageren om te pesten, of om ergens tegenaan te trappen, maar wel om te waarschuwen (in dit geval) of om advies te geven (in andere gevallen).
Laatst bijgewerkt door Ptries op 16-08-04 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:05

Pervinco schreef:
Dit is gewoon een onbezonnen actie wat enorm fout af had kunnen lopen... Niet alleen voor het veulen, maar ook voor de inzittenden van die auto, en nog erger: toevallige passanten...

het lijkt mij dat vrijwel iedereen hier het ermee eens is...
MAAR.... wanneer houden jullie nou eens op met je mening 10x te zeggen...
1x is genoe lijkt mij Rolleyes
dit topic word straks gesloten omdat jullie je mening allemaal 10x moeten zeggen...

je noemt dit dan een discussie maar wat hier op het moment gebeurd
is gewoon langs elkaar heen praten

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:06

Apple schreef:
Het getuigt juist van goed discussieren als je in staat bent om je mening bij te stellen als je inzichten veranderd zijn. Star vasthouden aan je standpunt omdat je bang bent dat je 'omgepraat' wordt is nooit goed.

nee dat begrijp ik apple Lachen
het punt is gewoon dat ik mijn standpunt hier neer zet

en ik het met de helft eens ben van wat hier gezegt word Lachen
de rest is mijn mening en die is niet te veranderen omdat ik er zeker van ben Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:15

Cassidy schreef:
Dit is dus echt levensgevaarlijk, en je mag blij zijn dat de politie dit niet heeft gezien want je had een flinke bekeuring kunnen oplopen. Wat denk je wat voor een gewicht zo'n pony heeft in het geval van een aanrijding? Een veulen dat je in je rug krijgt of die door de voorruit heenzeilt is een vreselijk groot gewicht. Een paard, ook een veulen, hoort ten allen tijde in de trailer!

Ik wou net zeggen, ben ik nou de enige die inziet hoe gevaarlijk dit is?? Bloos!

Ik vind het onverantwoord..

En met 3,5 maand bij zijn mama weghalen, wel of niet naar de slacht vind ik ook niet verantwoord. Ook ik ben geen meeloper, dit is een mening die ik uit mezelf vorm. Net zo goed als dat ik inrijden voor een paard zijn 3e jaar niet verstandig vind, maar dat gebeurd ook genoeg in dit land ( en erbuiten ) Daar gaat menig mens van op zijn achterste benen staan..

Is dan dit wel schattig en verantwoord?? Nee, net zo min als het niet opvoeden en te vroeg inrijden van een paard.. Lachen

duss Knipoog

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:16

levensgevaarlijk om zo een pony te vervoeren.
meer zeg ik er maar niet over.
ik weet niet of je ver moest rijden?

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:26

ja ik weet dat er veel mensen tegen zijn. I KNOW!! het is ook niet dat we dit elke week doen ofsow... dit was een noodoplossing. en dat had met meerdere dingen te maken. het is goed gegaan. en ik haal het heus niet in me hoofd om het nog een keer te doen.. want guess what?? dat was namelijk niet het plan.

en het kon iid hartstikke fout aflopen en gelukkig was dat niet gebeurt.

over het afspenen en een groot paard erbij zetten, het gaat gewoon goed. Kilian is er hartstikke voorzichtig mee.. het is namelijk niet het eerste veulen waar hij bij staat.

ik weet dat iedereen hun eigen mening heeft, zo ook ik. ik heb dit besluit genomen je kunt het er mee eens of oneens zijn. je kan er om lachen en me afzeiken..

maar mijn veulen staat nu bij mij in de wei en ik ben er gelukkig mee

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:31

Oke oke!

Nu is het wel klaar! de topic starter heeft al gezegd dat ze het iid ook geen goeie actie vond.
Maar blijven we er nu de hele tijd over doorzeiken?

Ik vind het ook geen goeie actie maargoed. Er is niks gebeurt en als ze het maar niet nog een keer doen dan is het goed!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 17:37

lowara schreef:

Weet je wat het probleem is Lowara? Dat er ook mensen op bokt komen die er niet zoveel verstand van hebben, van bokt denken te leren en omdat dit hier staat denken dat dit normaal is, en dat dit "wel kan" (zoals jullie dat formuleren). Als je iets maar vaak genoeg te zien krijg, is het dan automatisch goed? Raken de scherpe kantjes er dan niet af? Word je dan niet afgestompt? Hoevaak denk je tegenwoordig bij beelden op het nieuws "het zal wel weer?" Hoe vaak raak je nog geirriteerd bij beelden van verhongerende kinderen in Afrika? Raakt het je nog wel?

Ik heb normaal helemaal geen commentaar op rijfoto's bij HAW of ITP. Maar er zijn bepaalde dingen die je gewoon niet doet, en daar hoef je beslist geen "Heilige" voor te zijn in omgang of M1 te rijden, want foto's zijn momentopnames. Maar deze fotoserie van een paard in een personenauto is geen momentopname, en had beter niet op bokt getoond kunnen worden. En dat is mijn - onomstotelijke mening.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:21

Kilian, je roept al vanaf dat er minder 'leuke' reacties komen dat je weet dat het niet goed is, etc etc. Wáárom plaats je dan in godsnaam deze foto's? Lips are sealed

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:32

Cassidy schreef:
Weet je wat het probleem is Lowara? Dat er ook mensen op bokt komen die er niet zoveel verstand van hebben, van bokt denken te leren en omdat dit hier staat denken dat dit normaal is, en dat dit "wel kan" (zoals jullie dat formuleren). Als je iets maar vaak genoeg te zien krijg, is het dan automatisch goed? Raken de scherpe kantjes er dan niet af? Word je dan niet afgestompt? Hoevaak denk je tegenwoordig bij beelden op het nieuws "het zal wel weer?" Hoe vaak raak je nog geirriteerd bij beelden van verhongerende kinderen in Afrika? Raakt het je nog wel?

Ik heb normaal helemaal geen commentaar op rijfoto's bij HAW of ITP. Maar er zijn bepaalde dingen die je gewoon niet doet, en daar hoef je beslist geen "Heilige" voor te zijn in omgang of M1 te rijden, want foto's zijn momentopnames. Maar deze fotoserie van een paard in een personenauto is geen momentopname, en had beter niet op bokt getoond kunnen worden. En dat is mijn - onomstotelijke mening.

en dat weten we nou wel

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:39

Dat vraag ik me eerlijk gezegt af Lachen

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 19:59

okay... ik ga dus niet in discussie over de auto en leeftijdskwestie, ik denk dat het niet nodig is andermans argumenten te herhalen.

leuke shet! is het mini of gewoon? veel plezier ermee hoor!!!
is het gewoon als gezelsschapsponytje? of is het de bedoeling dat ie over een poosje aangespannen/aangereden word.

X shannon

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:09

Ik heb al vaker in dit soort topics gereageerd,
dit is namelijk niet de eerste keer dat iemand op zo'n levensgevaarlijk en oliedomme manier een pony vervoert.

Dat jullie jezelf en de pony in gevaar brengen ok,
alleen is het een feit dat zodra je op de openbare weg komt, je ook andere mensen in gevaar brengt.
Als ik het had gezien had ik onmiddelijk de politie gebeld, dan ben je verder van huis... Sta je langs de weg met een pony. Voortaan dus eerst vervoer regelen voor je een beest aanhaalt.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:30

Ik ben dit topic aan het lezen en erger me toch wel aan sommige dingen.

Cassidy (en anderen, maar deze naam zag ik het vaakst) doet zich voor als de verstandige volwassene. Na het zien van haar leeftijd ga ik er ook vanuit dat ze verstandis is Lachen. Ook na het lezen van reacties van haar ben ik overtuigd van het feit dat ze verstand heeft van paarden. Echter de manier waarop je reacties plaatst Cassidy, is niet echt volwassen. De reacties zijn (met name) gericht tegen Kilian en Horsewisper, deze meiden zijn 14 en 15! Hou daar wel rekening mee. Een voorbeeld van zo'n reactie:
Cassidy schreef:
Even voor de goede orde....loop tegen de 40 en Illindra (zit toevalling bij de politie) kan ook niet tot de kleuters worden gerekend.
Misschien dat jullie in het vervolg eerst even je hersens kunt inschakelen voordat je zulke foto's op bokt zet. Want dan kun je commentaar verwachten.

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat je zoiets in je woede zegt, maar je kan misschien iets beter formuleren tegenover die meiden. Dit geldt overigens ook voor anderen.

Verder even goede vrienden hoor. Knipoog

Maar om heel eerlijk te zijn heeft Cassidy wel gelijk. Een veulen hoort niet op deze manier vervoerd te worden, en ook niet op deze leeftijd.
Ik vind het begrijpelijk dat ze toch zo vroeg is weggehaald bij de moeder, ivm de slager. Maar persoonlijk had ik iets langer naar een trailer gezocht.

Máár Haha! het is niet zo gegaan. Deze manier is door Kilian gekozen en het is goed gegaan, daar gaat het om. Ik weet zeker dat ze ervan geleerd heeft en de volgende keer iets anders probeert te regelen.

Verder wens ik je heel veel plezier met je pony. Het is echt een superschattig beestje! Lovers Geniet ervan!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:39

Ik ben het volkomen met Loesjuh eens!
Maar als je ál 14 of 15 bent word je al als een volwassene beschouwen dus worden er hele gruwe opmerkingen gezegd ,anders formuleren is moeilijk Scheve mond

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 20:40

hoi ik zie hier allemaal berichten staan dat we penny zijn omdat we het zielig vinden dat ze naar de slacht gaan. En dat ze het allemaal niet geloven nou ik sta al 7 jaar bij deze man ik heb elk jaar veel veulens weg zien gaan naar italie ik heb de hoop al opgegeven met verkopen maar als ik iets van iemand hoord dat ze een veulen zoeken help ik ze graag dit heeft lot ook gedaan en nu is hij heel happy zo te zien bij kilian.
Zullen we het niet meer over die auto hebben we weten nu wel dat het fout is dat weet iedereen. Kilian is gelukkig met haar kleintje en verpest dat nou niet. Hij is jong ok maar het word vast een grote stoere man die niet geslacht word voor in de hondenbrokjes. KILIAN VEEL PLEZIER