verwaarloosde pony's (mischien schokkende foto's)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 00:52

Goed. Wat ik wil weten is een adres en wat info over om hoeveel paarden het gaat. Ik bel dan onmiddelijk de DB en de politie.
PB me deze informatie aub!!!
Ik zal geen namen noemen of wat dan ook, maar hier moet iets aan gedaan worden en ik onderneem meteen aktie. Alleen neemt de DB en de politie alleen meldingen aan als je er zelf geweest bent en moet ik dus zoveel mogelijk over de omgeving weten.
Mensen die ook meldingen willen maken meld je aub

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 02:19

Mensen op bokt hoeven in ieder geval niets te melden. ze gaan alleen uit van mensen die het gezien hebben of in de buurt wonen.

De paarden zien er niet goed uit. Zijn te mager. Maar uitgehongerd...

Hoop dat je vlug iets hoort van de DB

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 04:08

ik heb vorige keer ook een melding gemaakt bij de politie van een pony die ik alleen op bokt gezien had. Heb gewoon gezegd dat ik er wel geweest was, en dankzij de omschrijving kon ik vertellen hoe ze moesten lopen. Dus we kunnen zeker wel wat doen, ik ga echt niet wachten tot de plaatselijke buurvrouw besluit te bellen.. Huilen

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:05

DE MENSEN (nee de schandalen dat iemand zichzelf nog mens noemen kan als je dit doet)
KANIBALEN!!!
Boos!

waarom zou iemand dit van die onschuldige beestjes aan doen!!
JEETJUH!!!!!!!!!! Boos!

die hoeven hoe kunnen ze daar nog op lopen!

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:09

EN NOG DRACHTIG OOK!!

eigenlijk hoop ik dat ze doodgeboren worden miss iss dat heel gemeen maar je kan ze hierin geen leven geven!!
dan ben je otch liever doood

Boos!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:34

stalbles schreef:
ik ben er vanavond nog geweest en de veulens zijn weggehaald (waarschijnlijk in de grote sloot gedumpt naast de wei)

Jeetje, waarom denk je dat? Als dat echt zo is dan hebben die mensen een serieus probleem.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:47

vreselijk ik durf haast niet te kijken dat mensen die beesten gebruiken als proefdieren voor hunzelf...

wat zijn mensen toch egoistisch

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:05

_punky_ en ik komen zaterdag naar je toe!! hoe weten we nog niet, maar we komen!!

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:39

djiez! Ik ben niet zo snel van emning dat dieren ook echt mishandles zijn, zoals dat oog kan een ontsteking door ene vliegje zijn, maar deze beesten zien er echt niet goed uit, die bonte heeft duidelijk pijn

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:58

Bloos! Bloos! die zien er echt niet goed uit!!!
Hoop dat de DB er wat aan doet, meestal gaan ze wel kijken ( heb de DB ook al vaker moeten bellen voor mijn verzorgpony Scheve mond )

Maar hou ons op de hoogte!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:11

Jeetje wat erg dit Scheve mond
Het liefst zou ik zelf zo heengaan, maar veel zin zal dat ook niet hebben Scheve mond

Ik hoop dat je snel wat van de DB hoort !
Hou ons op de hoogte!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:15

Lips are sealed Misselijk

Heb er geen woorden voor. Hopelijk onderneemt de DB gauw wat! En als er een "plan" komt wil ik ook best de DB bellen hoor!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 16:42

Verschrikkelijk Boos!

kiekiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:24

stalbles schreef:
ik ben er vanavond nog geweest en de veulens zijn weggehaald (waarschijnlijk in de grote sloot gedumpt naast de wei)

Wat heb je voor feiten?
Want aan waarschijnlijk hebben ze dit.. waarschijnlijk hebben ze dat..
Hebben we natuurlijk niet zoveel.

En dit lijkt meer op een paard dat zo gaat staan te poepen..
Zijn staart opzij, benen uit elkaar, een beetje paard (zelfs een verwaarloosde) kan in deze positie niet lopen hoor!
Afbeelding

Ps. neemt niet weg dat ik het heel erg vind als deze paarden werkelijk aan hun lot worden overgelaten

Tetris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:44

pony25 schreef:
Afbeelding
dit zijn echt magere paarden even te vergelijking

Hierna ga ik me er nietmeer mee bemoeien ik heb een meening en jullie ook OK dan!
Ik vindt dat als ze echt mishandeld worden je naar de DB moet maar zo niet dan niet

Als een paard drachtig is, zie je meestal geen ribben enzo... Scheve mond

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:16

Stalbles: Hoe weet jij dat die paarden verwaarloosd worden? Misschien zijn die paarden wel van iemand die ze gered heeft van iemand die ze echt verwaarloosde en staan ze nu op de wei een beetje bij te komen...
Kijk, ik vind ook zeker dat die paarden er slecht bijstaan maar zolang jij de eigenaar niet persoonlijk kent of persoonlijk met hem/haar gepraat hebt kun je niets met zekerheid zeggen...
Ik vind eht wel een goede zaak dat je de DB geïnformeerd hebt, zij kunnen dan volgende stappen gaan bepalen Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:55

Ik ken zelf 2 pony's die van zo'n bloed tapperij vandaan komen, ze worden drachtig gemaakt, ontwikkelen een bepaald stofje, deze wordt ongeveer 5 maanden afgenomen, en de merries worden weer verkocht. Ook al zouden ze goed te eten krijgen, ze blijven er vaak een trauma aan overhouden.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:06

kiekiek"]
[quote="stalbles schreef:

Wat heb je voor feiten?
Want aan waarschijnlijk hebben ze dit.. waarschijnlijk hebben ze dat..
Hebben we natuurlijk niet zoveel.

En dit lijkt meer op een paard dat zo gaat staan te poepen..
Zijn staart opzij, benen uit elkaar, een beetje paard (zelfs een verwaarloosde) kan in deze positie niet lopen hoor!
Afbeelding

Ps. neemt niet weg dat ik het heel erg vind als deze paarden werkelijk aan hun lot worden overgelaten
[/quote]
Het kan best dat ze zo loopt.. dan is ze (zwaar) hoefbevangen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:09

Agos, wat heeft die liggende pony een lekker koppie... Verdrietig

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 21:24

Ja ze zijn allemaal leuk, maar ze kijken ook echt zielig vind ik Huilen .. Het is dat ik morgen moet werken, anders had ik morgen gekomen....maar ja...school enzo...Stalbles....we komen echt zaterdag naar je toe!!

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 22:06

Estragon schreef:
Stalbles: Hoe weet jij dat die paarden verwaarloosd worden? Misschien zijn die paarden wel van iemand die ze gered heeft van iemand die ze echt verwaarloosde en staan ze nu op de wei een beetje bij te komen...
Kijk, ik vind ook zeker dat die paarden er slecht bijstaan maar zolang jij de eigenaar niet persoonlijk kent of persoonlijk met hem/haar gepraat hebt kun je niets met zekerheid zeggen...
Ik vind eht wel een goede zaak dat je de DB geïnformeerd hebt, zij kunnen dan volgende stappen gaan bepalen Lachen

heel toevallig ken ik de eigenaar (staat hier ook ergens)
ik ga geen namen noemen
ik wist niet dat hij hier ook pony's had staan maar ik heb me goed laten informeren door veel mensne die in de buurt wonen
en ze komen niet allemaal zo binnen hoor want er staan ook gezonde pony's maar dat zijn oude manege pony's die met pensioen zijn.

maar ik heb ook van meerdere mensen gehoord dat als hij een paar merries ophaalt de veulens die nog lang niet van de moeder weg kunnen(pas geboren) en jah als die een paar dagen zonder moeder staan gaan die inderdaad dood of worden heel erg ziek en tevens ze hebben zon honger dat ze ook bij de andere merries proberen te drinken maar dat vinden deze niet altijd leuk dus trappen en bijten het veulen gewoon weg.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:17

Leonie... ik wil meeheee..
we spreken snel iets af hoor..

stalbles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 22:22

ok is goed
moet je maar ff pben
ik ga er in iedergeval morgen naar toe dus als je dan mee wilt

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:25

heb je gepb't Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:28

Jemig Leonie.. ik had ze laatst natuurlijk al gezien..

Heb je al iets van de DB gehoord?