Jill en Sunn vliegen vooruit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:16

Tazzey schreef:
Billy schreef:
Stoer allemaal kind is nog geen 10. Stelletje toetsenbordhelden

Dus omdat het een kind is mag je niet zeggen dat het niet goed is wat ze doet? Dat gaat vast een fijn resultaat geven in de toekomst.
Maar goed, deze reactie verbaasd me dan weer totaal niet.

Laten we vooral rukken, plukken en onbalans promoten. Zullen we wel afspreken dat we dan ook geen kritiek meer hebben op de top als er weer een paard met blauw aangelopen tong rondloopt, want dat is wat we de jeugd leren omdat we ze vooral niet mogen leren dat iets niet goed is.

Ts, sterkte. Met deze houding kom je vast erg ver. Wellicht kun je je gram nog even op TikTok halen?

Ho even zeg! Iets met elkaar oneens zijn vind ik best. Maar wat is dit naar!
Tazzey, zullen we afspreken dat we gewoon normaal doen hier?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:49

nps schreef:
Die waar ze regelmatig vanaf lag en je ook foto's van deelde dat ie al bokkend eruit naaide? Die ja.

En nu rijdt ze op een hele leuke en brave pony :)

Dus dit lijkt me niet relevant om steeds oude koeien uit de sloot te halen.

Sowieso denk ik dat zoals dit topic gaat het een heel goed voorbeeld is van waarom er steeds minder rij foto topics geopend worden.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 15:02

nps schreef:
Die waar ze regelmatig vanaf lag en je ook foto's van deelde dat ie al bokkend eruit naaide? Die ja.

Op basis van de foto's is het duidelijk dat het met die pony, naam: Frits, allemaal goedgekomen is.
Kwestie van de aanhouder wint *\o/*

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 15:25

nps schreef:

Nogmaals
Deze dus?

Ziet er toch best leuk uit.
Wat is je punt precies?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er toch superleuk en gezellig uit? Oplossingsgericht denken noemen we dat hier. Onveilig kan je het zeker vinden en dat mag ook, maar we weten opzich best wel wat we moeten doen, hoe we moeten verbeteren en waar we kunnen spelen om het safe te houden.

Hij er nu nog steeds wel eens al bokkend vandoor. Ze rijdt hem dan terug en zet hem weer aan het werk. Eind goed al goed. Heb je nog meer om uit die sloot te halen of was dit het?

Hannanas

Re: Jill en Sunn vliegen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 15:30

Lijkt ze nou op Sun langer dan op Fritsie? Dacht dat Sun groter was?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 15:34

Sun is zeker groter, maar frits heeft veel meer massa

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 15:38

Volgend probleem is al opgelost.
Als Jill te groot is voor Sun en Frits gaat ze over op het paard van mamma.
En de 2de dochter van TS neemt Sun en Frits over.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:01

GabberGill schreef:
nps schreef:

Nogmaals
Deze dus?

Ziet er toch best leuk uit.
Wat is je punt precies?

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ziet er toch superleuk en gezellig uit? Oplossingsgericht denken noemen we dat hier. Onveilig kan je het zeker vinden en dat mag ook, maar we weten opzich best wel wat we moeten doen, hoe we moeten verbeteren en waar we kunnen spelen om het safe te houden.

Hij er nu nog steeds wel eens al bokkend vandoor. Ze rijdt hem dan terug en zet hem weer aan het werk. Eind goed al goed. Heb je nog meer om uit die sloot te halen of was dit het?

We hebben een heel ander beeld van veiligheid. Prima, veel plezier zo!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:16

nps schreef:

En een heel ander idee over doordrammen ook duidelijk!

TS heeft je nu al 3x prachtig met een mond vol tanden weten te zetten, ga je jezelf blijven te kijk zetten? Nee toch? :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 16:19

Nee ho stop, eveeeeen wachten nu. Ik zie daar fantastische beelden van een kind met een witte pony, maar ook van een kind met een bruine pony die het helemaal naar hun zin hebben. Ik vergat mijn geweldige grote merrie ook even.

Wil je me dan even vertellen wat er niet veilig is aan dat beeld? Als je nou echt iets kan benoemen dat ik denk je hebt me, zal ik dat zeker toegeven.

Lastig he inzien dat we het ondanks alle grote monden dat het een gevaar was 3 werkende leuke combinaties hebben. Het ging niet zonder slag of stoot, maar het gaat best

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:57

Weet je hoe gaaf het voelt als je als kind ( en volwassene) iets lastigs voor elkaar weet te krijgen? Dat geeft je het gevoel dat je vleugels hebt. Oplossingsgericht denken is het allerbelangrijkste dat je als volwassene een kind kunt leren.
Frits leert dat aan Jill. Met behulp van mama. En dat gaat met vallen en opstaan en soms moet je daarin als ouder of als kind een pauze inlassen. Het was niet altijd veilig en verantwoord, maar jeetje wat heeft Jill mogen leren. Met vallen en opstaan dus. Met onbalans als gevolg. Dat kan niet anders lijkt me.
Er zijn de afgelopen jaren toch echt pauzes ingelast. Als het niet ging met rijden. Of als Jill niet wilde. Ze is niet en nooit gedwongen om met angst te rijden! Dat is alleen al duidelijk door de band die ze met Frits heeft en de wil die ze laat zien om hem te rijden en om hem weer terug te krijgen na zijn korte carrière als vierspanpony. Dat zegt toch genoeg?
Maar jeetje wat een fijne ruiter kan hieruit ontstaan en dat is nou net wat je zeker op de foto’s met Fritsie heel goed terugziet al.
Met Sunny heeft ze ook weer dingen te leren. En mensen, dat mag!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:21

Little_Gift schreef:
nps schreef:

TS heeft je nu al 3x prachtig met een mond vol tanden weten te zetten, ga je jezelf blijven te kijk zetten? Nee toch? :')

Ja.

@GabberGill, we hebben ook wel eens andere foto's gezien dan deze vrolijke foto's, want we hebben in geuren en kleuren mee mogen genieten met alle dingen rondom Frits. Maar je hoeft je niet te verantwoorden. Jij vind het kennelijk helemaal prima en helemaal leuk, ik zou zelf andere keuzes maken met de privacy en veiligheid (denk het met bareback pad rijden als de balans nog niet goed is) van mijn kind. Ik snap niet zo goed waarom je zo fel reageert.

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:29

Little_Gift schreef:
nps schreef:
We hebben een heel ander beeld van veiligheid.

Ja.

Dan doe je het, en degene die hierin meegaan, het puur en alleen om je gelijk te willen halen en hebben koste wat het kost.
Dan zitten deze topic-bijdragers allen fout en willen perse een negatieve reactie uitlokken van TS om vervolgens met de vinger te wijzen om maar perse TS en dochter te kakken willen zetten

Weet je hoe dat ook wel wordt genoemd???
Internetpesten

Persoonlijk moet ik daar niets van hebben en met mij meerdere niet

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:59

Nienke1979 schreef:
Little_Gift schreef:
Dan doe je het, en degene die hierin meegaan, het puur en alleen om je gelijk te willen halen en hebben koste wat het kost.
Dan zitten deze topic-bijdragers allen fout en willen perse een negatieve reactie uitlokken van TS om vervolgens met de vinger te wijzen om maar perse TS en dochter te kakken willen zetten

Weet je hoe dat ook wel wordt genoemd???
Internetpesten

Persoonlijk moet ik daar niets van hebben en met mij meerdere niet

Echt, waar ben ik nou weer in verzeild geraakt? Ik zet niemand te kakken, ik hoop net als Shadow dat de GabberGill en verantwoordelijke keuzes neemt voor de veiligheid van haar dochter, daar haakte ik op aan. Wat blijkt? We hebben een hele andere beleving van leuk en veilig. GabberGill vind het veilig en leuk, ik niet echt (spoortje, barebackpad, historie van vallen en onbalans, vlotte hackney die meestal niet de meest vlakke zijn in beweging). En dat mag GabberGill gewoon naast zich neerleggen ipv allerlei reacties met foto’s die iets “bewijzen” dat het superleuk is en er nooit iets mis is gegaan ofzo. En dan gaan we weer door met ons leven. Einde verhaal, niks geen gepest, totaal niet persoonlijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 18:06

Je beleving over veiligheid is anders. Prima.
Maar jij speelt op de man. Je verwoordt het als een roddelrubriek. Dat is naar.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 18:08

Niet mij bedoeling geweest, dus als dat zo is, dan sorry.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 18:11

Maar GabberGirl zegt juist dat het af en toe wel eens mis gaat.
Jij mag het dan wel niet veilig vinden maar dat kind kan (en vooral leert) wel rijden in tegenstelling tot de meeste andere van haar leeftijd die enkel brave en makkelijke pony's krijgen.

@GabberGirl ik ben oprecht heel benieuwd wat de toekomst voor jullie brengt. Blijf vooral doen wat je doet

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 19:01

@ikkedus jij verwoord het super
Als mensen eens wisten hoe trots ze zelf is op wat ze nu met alle 3 kan. En ik heb hem natuurlijk verkocht omdat ik in zag dat de grens bereikt was qua veiligheid. Het ergste om te zien is dat je kind eraan onderdoor gaat en aangezien er nog plek was kon hij terugkomen. Daarin hebben we nog wat stappen gemaakt. Ze kan heel veel met hem maar sommige dingen kunnen oom gewoon niet.

Mijn stukje veiligheid zit hem in dat ik weet wat ik kan en in hoeverre ik kan begeleiden. Als ik buitenspel word gezet door zijn acties dan wordt het een ander verhaal. Nu maakt ze buitenritten met hem en springt zo nu en dan, maar doet vooral een heleboel grondwerk en tutten.

Sun de hackney is luier dan Frits en moet erg aangewakkerd worden voordat ze aan gaat. Behalve als er hindernissen staan dan gaat ze als de brandweer en ja dan hebben we wel eens een momentje van moeite omdat er veel gang in zit, maar ze blijft keurig zitten op de pony en herstelt. Ik snap niet dat de Hackney benoemt moet worden in het stukje veiligheid, omdat ik hier geen enkel probleem omtrent de combinatie en het ras zie en al helemaal niet onze keuze hierin. Sun is een mega brave pony namelijk en er zit geen kwaad in. Dat het nog niet perfect is is niet raar. Ze hebben nu 3 kwart jaar samen waarvan ze niet volop rijden door Jill haar lichaamsverandering en het voorlichting zijn qua heupen en bekken maar ook het lichaam leren begrijpen.

Er is een hele goede reden dat wij Sun kochten namelijk. Sun is van Elisa geweest en als ik van iemand weet dat ze dichtbij mijn denkwijze staat is het Elisa wel. Een pony kopen van een vreemde heb ik al te vaak mis zien gaan en na het Frits verhaal ook gekozen om Safe te spelen en dat is gelukt. Nogmaals snap ik daarom de veiligheid waar zo op gehamerd wordt niet.

En dan het leuke stukje. Als er iemand geniet en leuke dingen doet is het Jill wel met der paarden.

Over die grote vos en veiligheid had ik weinig te vertellen eigenlijk omdat ik daar werkelijkwaar niks onveiligs in kan vinden

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:17

Lieve meid, stop met jezelfs te verdedigen. Je doet het hartstikke goed.
Het puntje is de wereld uit. Een meningsverschil hoeft niet rechtgetrokken te worden, ieder zn ding.

Jij doet het op jouw manier en dat is helemaal oke.
jij bent de enige die verantwoordelijk is voor jouw kind, niet een ander!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:24

Thx Gabbergill!
Ik zie zoveel liever dit soort fototopics, dan alleen de perfecte plaatjes. En ik kan daarbij over het algemeen prima onderscheiden wat een momentopname de meeste foto’s zijn. Ik zie heel duidelijk progressie bij Jill.
Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en zie zoveel mensen om me heen doorslaan in het voor zijn van problemen, waardoor je een heel belangrijk stukje leren-leren ontneemt bij de kinderen. Ik zie ook wat de gevolgen daarvan op de lange termijn zijn.
En zoals ouders kunnen doorslaan in het zogenaamde curling-gedrag, zo kan doorslaan naar de andere kant ook.
TS geeft zelf ook aan soms te zoeken naar deze grens. Dan ga je er misschien ook weleens overheen, maar in dit geval is Jill leidend. Wat zij aangeeft, is wat zij aankan. En ik lees regelmatig en zo ook in de laatste toevoeging van TS, dat Jill daar alle ruimte voor krijgt.
Wb het spoortje, daar was mijn eerste gedachte ook; is dat nou nodig? Ik zie op de foto’s geen gepor in de buik en laat het dan los en vertrouw erop de TS er wel over nagedacht zal hebben en ik ga door met mijn activiteiten.
En op een gewone vraag zal TS ook wel antwoorden als dat nodig is. (daar ligt wellicht nog wel wat ruimte TS :j )
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 10-09-24 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:40

nps ben jij ooit zelf bij het rijden van Jill geweest? Hoe kun je uit een paar foto’s nou afleiden dat GG onverantwoordelijk bezig is? Ik ken haar van vroeger en ik weet dat ze niet onverantwoordelijk is in de omgang met paarden en ik denk maar zo dat ze dr kind niet in gevaar wil brengen….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:04

Elisa2 schreef:
Sowieso denk ik dat zoals dit topic gaat het een heel goed voorbeeld is van waarom er steeds minder rij foto topics geopend worden.

Rij-foto's niets mis mee.

Rij-foto's van paarden waarvan eigenaren elkaar kennen op bokt, dat geeft vraagtekens.

Krijgen wij bokkers altijd een gevoel dat de tafel mooier wordt gedekt dan het eten wat wordt gereserveerd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:14

Uit jouw mond kan ik zoiets echt niet serieus nemen. Er komt werkelijk nooit iets positiefs uit. Ook niet bij rij foto,s waar de eigenaren elkaar niet kennen.
En zo zijn er helaas wel meer Bokkers helaas, vaak ook toevallig degenen die zelf nooit iets plaatsen.

Ikkdus, interessant wat je terug ziet bij kinderen in het stukje leren door problemen. Of eigenlijk niet leren, want daardoor gaan ze tekort schieten in oplossingsgericht denken?

Ik ben juist hartstikke blij met Sun als kinderpony bij GG. Daar is ze echt geschikt voor qua karakter maar zij moet zelf ook nog wel wat leren (is ook nog vrij jong)en samen kunnen ze groeien en een combinatie vormen. Ze is er nog geen jaar en er is al echt veel progressie. Dus dat belooft wat voor de toekomst.
Het allerbelangrijkste is dat ze samen lol hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:28

Elisa2 schreef:
Uit jouw mond kan ik zoiets echt niet serieus nemen. Er komt werkelijk nooit iets positiefs uit. Ook niet bij rij foto,s waar de eigenaren elkaar niet kennen.
En zo zijn er helaas wel meer Bokkers helaas, vaak ook toevallig degenen die zelf nooit iets plaatsen.

Ikkdus, interessant wat je terug ziet bij kinderen in het stukje leren door problemen. Of eigenlijk niet leren, want daardoor gaan ze tekort schieten in oplossingsgericht denken?

Ik ben juist hartstikke blij met Sun als kinderpony bij GG. Daar is ze echt geschikt voor qua karakter maar zij moet zelf ook nog wel wat leren (is ook nog vrij jong)en samen kunnen ze groeien en een combinatie vormen. Ze is er nog geen jaar en er is al echt veel progressie. Dus dat belooft wat voor de toekomst.
Het allerbelangrijkste is dat ze samen lol hebben.

En toch reageer je binnen tien minuten op dit topic.

Je beestje is vast goed terecht gekomen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:35

@elisa2 dat stukje leren-leren zie ik echt heel vaak terug. Kinderen zijn vaak zo gewend dat anderen hun problemen voor ze oplossen, dat ze er zelf niet eens aan beginnen.
En als ze op school dan een probleem tegenkomen of een tegenslag, dan kunnen ze daar echt heel erg van schrikken of onder de indruk van zijn. Dat probleem moet dan weg. Ze gaan dan vaak ook dit probleem vermijden (en soms leidt het thuis tot een klacht over leerkracht of school.).
Als ik deze kinderen leer hoe ze zelf in oplossingen kunnen denken. Welke stappen je zelf kan ondernemen om een probleem op te lossen en wanneer je ook mag toegeven dat iets (nog) niet lukt. Dan mag je zeker om hulp vragen en dan helpt een tip vaak beter, dan het aandragen van de volledige oplossing.
Dit wordt de laatste jaren steeds erger ook. Door Corona zijn veel ouders wel met hun eis op de feiten gedrukt dat juf of meester zijn helemaal niet makkelijk is en is er wel iets verandert.
Dit geldt ook helemaal niet voor alle ouders overigens. Maar ik zie echt veel verschil bij ouders die naast hun kind gaan staan bij een probleem, ouders die kun kind alles zelf laten oplossen ( ook niet ideaal) en ouders die problemen het liefst bij hun kinderen vandaan houden.
Ik werk specifiek met een doelgroep waarvoor leren-leren extra lastig is. Dus ik ben daar min-stop mee bezig. Ik zie de kinderen groeien in hun kunnen en hoe trots ze dan op zichzelf zijn.
Maar goed. Dat is deels of-topic (ik ben gepassioneerd over mijn werk zoals je leest :D ), maar het is wel waarom ik weinig problemen heb met de fototopics over Jill van de laatste tijd.