Tip: CHIO Rotterdam kur op muziek live te volgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:08

Elisa2 schreef:
Ik heb Edward zien rijden op het NK en nee, hij ging niet heel respectvol met zijn paard om. Toen ze een communicatie fout hadden greep hij echt grof en paardonvriendelijk in. Zo was wel een beetje te zien hoe hij ermee om gaat.

Ik ben niet van het afzeiken, heb Edward vroeger in de tijd van Lingh dagelijks zien rijden over een langere periode en zag toen toch een ruiter met andere manieren die vriendelijker reed dan hij nu doet. Ik vind het een toffe vent en echt heel erg aardig maar imo doet hij dit toch echt zelf. Hij kan zoveel beter, hij heeft veel meer gevoel maar dan moet ie wel echt ophouden met zoveel met de hand te rijden en terug te werken. En ik geloof echt wel dat Total niet simpel is, maar dit zie je helaas wel op meerdere paarden.

Ben het hier zeker mee eens, zou ook liever zien dat er meer op ontspanning dan spektakel gereden wordt. Met wel een stukje respect in mijn achterhoofd voor zijn kunnen en wat voor raket hij aan het besturen is.
Maar te veel, en te grof zie ik ook.
Aan de andere kant ben ik ook niet vergeten hoe DSVB vaak langs is gekomen in het verleden, met minder vriendelijke trainingsmethoden. Dus ondanks dat het er in de ring vriendelijker uit ziet, zou ik daar ook nooit mijn hand voor in het vuur durven steken. Simpelweg omdat ik daar niet bij ben.
Dus kan alleen oordelen over wat ik in de ring zie. En dat is zeker vriendelijker, maar Habibi zelf wel een stuk minder "mijn paard" dan een Total. Puur op smaak van het type paard.
Vond haar inderdaad meestal qua rijden er boven staan, maar de laatste wedstrijden niet meer.
Ik vond daarin de HP met Toto gewoon beter. Ondanks de storingen, daarom zijn het ook geen mega scores.
En qua percentages is dit gewoon de juiste beslissing.

Maar hier op bokt is het vaak afzeiken, zonder kennis. En dat vind ik niet fair.
Bv over het "trucje" wat hij uit haalt om erbij te zijn. Terwijl ik denk dat hij het zich, zeker met dit paard, juist extra moeilijk heeft gemaakt om zo kort er voor weer te gaan beginnen.
Meer routine had al voor veel meer rust gezorgd.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:34

Elisa2 schreef:
Ik heb Edward zien rijden op het NK en nee, hij ging niet heel respectvol met zijn paard om. Toen ze een communicatie fout hadden greep hij echt grof en paardonvriendelijk in. Zo was wel een beetje te zien hoe hij ermee om gaat.

Ik ben niet van het afzeiken, heb Edward vroeger in de tijd van Lingh dagelijks zien rijden over een langere periode en zag toen toch een ruiter met andere manieren die vriendelijker reed dan hij nu doet. Ik vind het een toffe vent en echt heel erg aardig maar imo doet hij dit toch echt zelf. Hij kan zoveel beter, hij heeft veel meer gevoel maar dan moet ie wel echt ophouden met zoveel met de hand te rijden en terug te werken. En ik geloof echt wel dat Total niet simpel is, maar dit zie je helaas wel op meerdere paarden. Ik denk nog steeds dat hij beter een andere trainer kan zoeken.

Oja, ik vind Total fantastisch en natuurlijk zitten er ook mooie stukken in zijn proeven maar imo schort het aan de basis. Zou dat paard zo graag meer van achter naar voren naar de hand toe willen zien in ontspanning.

Helemaal mee eens! Edward ken ik ook als een heel zachtaardig en vriendelijk persoon, dus nee, al die kritiek gun ik hem zeker niet. Maar ik had wel gehoopt dat hij in zijn sabbatical misschien tot het inzicht was gekomen dat hij mss wat anders moest gaan rijden, maar helaas...een winnaar heeft altijd gelijk, toch?

En dat gezeur over je mag geen mening of kritiek hebben als je zelf 'geen deuk in een pakje boter' kan rijden vind ik zo'n onzin. Misschien zien juist de mensen die totaal geen verstand van dressuur en 'grote namen' hebben wat er echt gebeurt. Veel dressuurfans hebben een roze bril op. Ik was vroeger een superfan van Anky en een hele grote fan van Edward, ik ken hem al toen nog niemand van hem had gehoord. Maar vanaf de rollkur heeft Anky en Edward het voor mij verbruikt, het is pure dierenleed. Ik ben fan van dressuur zoals het bedoeld is, maar daar is weinig meer van over, rollkur is een enge ziekte geworden.

En verder vind ik het niet eerlijk naar je paard toe om pas drie maanden van tevoren te beginnen met een traject naar de OS. Snap zelf eigenlijk niet waarom deze keuze, heeft iemand dit nog meegekregen in een interview ofzo?
Laatst bijgewerkt door manubres op 26-06-24 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

manubres

Re: Tip: CHIO Rotterdam kur op muziek live te volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:37

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:37

Ik ben best content met deze groep en snap de keuze. Marlies heeft het helaas niet kunnen laten zien tijdens het CHIO en je wilt gewoon een sterk team waar je op kan bouwen.

Het “gezeur” over Gal mag wat mij betreft ook wat minder (en dan bedoel ik niet alleen bokt hoor). Men zegt dat ie niet op grote wedstrijden heeft gelopen maar hij was in Tokyo wat ik me meen te herinneren het beste nederlandse resultaat. Er wordt af en toe gepraat alsof ie dat knol net heeft aangekocht en meteen is gaan starten :+ Nee hij heeft thuis gewoon doorgetraind en pakt nu zijn kans. Zoals iedereen dit zou doen trouwens, want wie zou er een kans op de OS laten liggen?
Wel zie ik liever Toto jr. dan Total, maar dat is omdat er bij Total nog wel spanning is en HP Toto nu steeds beter voor elkaar heeft. Vond er tijdens het CHIO al meer rust in zitten. Maar dit is denk ik ook de reden dat Gal reserve is en HP in het team zit.

Stiekem hoop ik trouwens dat Dinja toch lekker dr oude kür gaat rijden. Vind de muziek van de nieuwe kür echt verschrikkelijk _O- Vond de vorige muziek beter passen bij het paard maar dat is mijn mening :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:39

X2305 schreef:
Ik vind echt dat het zo unfair is tegenover Gal hoe er telkens wordt gepraat. Ik vraag me dan ook oprecht af of mensen alle proeven van de laatste tijd (en het zijn er niet zo veel hè) goed bekeken hebben en zij geen verbetering zien tegenover voorgaande jaren? Echt helemaal niets?

Dat hij überhaupt de ring nog in is gegaan. Ik had het nooit gedaan in zijn positie. Alles wordt bij hem gigantisch uitvergroot. Als hij op dezelfde manier als een Charlotte Dujardin zijn hand omhoog zet in een pirouette omdat hij duidelijk aan voelt dat de oefening anders mislukt omdat het paard extreem gaat zitten (en ik durf te wedden dat niemand hier dat gevoel ooit gehad heeft als Total Us geeft) dan is alles klaar. De hele proef is poedersuiker en klote en het is een vreselijke ruiter. Dag in dag uit wordt dit besproken op de socials en in reallife. Dan ga je de ring in en weet je dat iedereen naar jou kijkt. Niet naar die voor jou, niet naar die na jou: maar vooral naar JOU. Want over jou wordt continue gepraat. De berichten die ik voorbij heb zien komen nadat hij überhaupt voor de eerste keer had ingeschreven. Bij Hermes zijn rentree niet gezien hoor, van die proportie…

Wie weet heeft het daarom even geduurd voor hij het lef had of zin genoeg had om de ring in te gaan? Als je daarna, wat je ook doet, toch een hoop stront over je heen krijgt. Het is een mens hè.

Vergeet vooral ook niet dat de jury’s dit ook wel weten. Op sommige onderdelen wordt hij heel zuinig gepunt. Die score gaat nooit naar 90% bij hem; óók door al het commentaar eromheen (naast dat ze nu nog niet op dat niveau zitten). Er worden geen bizar hoge cijfers gegeven want iedereen heeft dit verhaal in zijn achterhoofd.

Ik heb alle proeven van het CHIO rotterdam bekeken en er kan gewoon niet gesteld worden dat Gal de meest onvriendelijke rijder was van alle proeven die voorbij kwamen. Ik heb echt paarden met veel meer taktproblemen, onregelmatigheden, grote storingen etc. gezien die veel vaker op wedstrijd gaan. Ook met onbegrijpelijke resultaten.
De spanning is ook iets wat normaal is hoor, kijk even op de gemiddelde B-Z wedstrijd om de hoek. Daar zie je het nog 200x vaker voorbij komen. En elke week weer.

Ik vind dat er veel veranderd is in zijn rijden en hij Total heel respectvol voor heeft gesteld.

Ondanks dat ik absoluut fan ben van Marlies, er waren twee selectie wedstrijden en Total en Edward hebben dáár beter gescoord. Als jij nu alle drie de wedstrijden verliest met voetbal was je ook niet door geweest, al had je het het hele jaar heel goed gedaan (of het nu door de scheidsrechter komt of niet). Marlies heeft zelf ook een hele mooie reactie daarover gedeeld. Een groot deel van de juryleden van Parijs zat daar. Het is een strategische keuze. Die -helaas voor Marlies, en ik had het haar ook echt gegund!- wel te begrijpen is.

Dinja heeft geweldige proeven neergezet en ik vind Emmelie zoals ik al vaker heb aangehaald wederom ondergewaardeerd. Die verdient imo ook gewoon een dikke 85%, als het niet meer is. Maar dat gezeik over alleen Gal. Alsof hij echt continue alleen maar dingen neer zet die niet door de beugel kunnen. Hij heeft óók hele nette proeven neergezet en het paard is enorm, bijzonder kwaliteitsvol. So be it.

Weet je, niet iedereen hoeft het gevoel te hebben gehad wat een bepaald paard geeft. Het gros van liefhebbers staat in het publiek of zit voor de tv (of er achter, ik heb daar altijd moeite mee gehad taalkundig gezien). Dat zijn de mensen waarvoor wordt gereden en die ervoor zorgen dat het geld in de sport verdiend kan blijven worden.

Zoals Swah heel duidelijk laat zien in het printscreentje is naast het publiek ook de jury niet van mening dat er sprake is van progressie na 3 jaar afwezigheid in de ring. Ik vind dat best wel toonaangevend.

Jaren geleden zag ik een kür van Edward met Romanov, Romanov moest vooruit en vlak voor de camera zet Edward me daar toch een partij z'n sporen haaks in die buik. Eerlijk is eerlijk, dat zal menigeen wel eens overkomen, maar zéker op dat niveau moeten zulke grove hulpen verschrikkelijk bestraft worden. Want dat niveau is het voorbeeld voor iedereen die er onder rijdt, maar ook het beeld dat we naar buiten brengen en dat het bestaansrecht van onze sport kan maken of breken.

Ik geloof dat die bewustwording in de afgelopen 3 jaar behoorlijk is doorgedrongen. De jury's nemen hun verantwoordelijkheden hierin steeds meer. En dat is ook in de Nederlandse top zijn vruchten gaan afwerpen. Zie daar drie topamazones die ineens allemaal bij een Reiningamazone trainen! En laten die reiningmensen nu eens precies weten hoe je LOS moet laten ;)

Helaas zag ik in april HP in Tolbert rijden met Invictus, niet echt het toppaard wat het had moeten worden. Op het voorterrein was ik al niet bepaald gecharmeerd van de rijderij. Maar in de ring verbaasde ik me opnieuw. Hoe er zogezegd ongemerkt grove hulpen worden uitgevoerd. Paard moest van de uitgestrekte galop terug naar een pirouette. Heel zwaar meezitten in de beweging en het paard van links naar rechts door z'n muil trekken om terug te krijgen.

Dat zijn toch echt dingen die je op de camera een stuk minder goed ziet dan in het echt.

En wat betreft de spanning, hoe normaal is dat? Is het doel van de dressuur niet een vorm van gehoorzaamheid die vanzelfsprekendheid laat tonen? Die harmonie en samenwerking uitstraalt?
Straalt spanning harmonie en samenwerking uit? In mijn optiek niet... En dat komt bij mij (en ik denk vele andere kijkers) op een lijstje met dingen die me niet aanstaan bij een combinatie en dat wordt een optelsom. Het vervelende is dat iedereen in de paardensport zo z'n eigen ervaringen heeft opgedaan met verschillende types en karakters en die optelsom vervolgens met daarop gebaseerde logica gevuld wordt, en dat geeft conclusies.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:45

manubres schreef:
Zeer zeker een gemiste kans om Marlies thuis te laten, ze is niet eens eerste reserve...bizar!!
Ik ben het zeker eens met de keuze van Dinja en Emmelie, maar vind dat Marlies minstens eerste reserve had moeten zijn. De bondscoach had het erover dat de sport een ander beeld wil zien...dan was Marlies toch de beste keuze geweest. Het is sowieso bizar dat je een paar maanden voor de OS een paard van stal kan trekken, een paar wedstrijdjes rijdt en naar OS kan...dat is niet OS waardig vind ik. Het zou om meer moeten gaan dan een paar procenten meer of minder.

Ben er naar van, letterlijk! Hoe moet zij zich wel niet
voelen. Als er één iemand is die ik het gun is het Marlies wel, ik ben
ook van mening dat zij laat zien hoe "onze" sport eruit hoort te zien.

Jammer blijft wel dat dit nog steeds niet door jury's wordt gewaardeerd, want
los van haar schrikmoment afgelopen zaterdag reed zij echt een werkelijk fantastische
proef, en ik zat bijna in de baan zelf, dus heb niets over het hoofd gezien tijdens haar rijden.

Edward Gal vond ik zo niks! Al moet ik ook wel toegeven dat ik het hem te doen
geef, ik zou helemaal nerveus worden van dat dier. Als hij nou eens wat meer ontspanning
in zijn rijden zou kunnen vinden en hem daardoor wat meer lucht kan geven ziet het er
denk ik heel anders uit.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 09:48

Of blijven ze zuinig Janine? Net zoals bij Emmelie die ze ook niet nu opeens meer 9s en 10en gaan geven terwijl ik (!) echt vind dat ze die verdiend en volgens vele ook duidelijk wel hoort te hebben? Wanneer maakt iemand die stap van 81 naar 85? Blijven ze niet vaak hangen in bepaalde cijfers? Is dat niet een stukje naam volgens jou met jureren? En is dat bij Total niet compleet verpest volgens jou met alles wat er online mee speelt?

Vind jij het zelf geen verschil met drie jaar terug? Ik wel, en ik vond rotterdam ook al een flink verschil met exloo. Maar misschien ben ik daarin de enige.

Tsja, spanning. Ik heb zelf ook onbewust (en soms bewust) gezonde spanning als ik op wedstrijd ga en mijn paard kan thuis ook nog steeds schrikken en blijft altijd naar dingen kijken. Al tien jaar. Dat is mijn eigen ervaring, die ik ook bij stalgenootjes heb gezien. Naast dat er ook druk op presteren staat bij grote wedstrijden. Zien we dat niet in andere sporten ook?

Dat het om harmonie en samenwerking gaat; 100% eens. Maar doen alsof daar nooit spanning bij komt is niet realistisch. Het ene paard heeft nu eenmaal meer spanning dan het andere paard; dat is natuurlijk gewoon een feit.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:06

Dat klopt, maar ik denk echt dat als je dit dier anders gaat rijden de spanning ook minder wordt. Ook vind ik het naar het dier niet eerlijk dat je het drie jaar thuis houdt en er dan ineens druk op zet om aan een OS mee te moeten doen. ga dan eerst weer wat kleine wedstrijden rijden om weer te laten wennen. Dus je hebt gelijk dat spanning niet altijd te voorkomen is maar ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat het aan het paard ligt.

En het lijkt me inderdaad vreselijk als je als ruiter zo onder een vergrootglas ligt, maar dat gaat nog veel erger worden denk ik, want sport met dieren is natuurlijk in de toekomst niet meer houdbaar. Alleen als het diervriendelijker wordt heeft het mss nog een tijdje bestaansrecht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:09

manubres schreef:
Ben wel benieuwd als Dinja hem was blijven rijden hoe het er dan uit had gezien...Je zou namelijk bijna vergeten dat zij eerst op Total reed :D

https://www.youtube.com/watch?v=DVtwfsFxw44

Helemaal mee eens, ik heb hun toen live gezien bij de pavo finale, vanaf dat moment ook echt fan van dit paard. Het is zo'n bijzonder dier. Dinja kan ik niet anders dan respect voor hebben, wat zij met Hermes laat zien. Zo'n mooie combi van door een proef heen leiden maar hem ook in zijn waarde laten zodat hij niet over een randje gaat. Dat vind ik echt mooi om te zien.
Emmelie vind ik ook een hele fijne ruiter om naar te kijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:16

X2305 schreef:
Of blijven ze zuinig Janine? Net zoals bij Emmelie die ze ook niet nu opeens meer 9s en 10en gaan geven terwijl ik (!) echt vind dat ze die verdiend en volgens vele ook duidelijk wel hoort te hebben? Wanneer maakt iemand die stap van 81 naar 85? Blijven ze niet vaak hangen in bepaalde cijfers? Is dat niet een stukje naam volgens jou met jureren? En is dat bij Total niet compleet verpest volgens jou met alles wat er online mee speelt?

Vind jij het zelf geen verschil met drie jaar terug? Ik wel, en ik vond rotterdam ook al een flink verschil met exloo. Maar misschien ben ik daarin de enige.

Tsja, spanning. Ik heb zelf ook onbewust (en soms bewust) gezonde spanning als ik op wedstrijd ga en mijn paard kan thuis ook nog steeds schrikken en blijft altijd naar dingen kijken. Al tien jaar. Dat is mijn eigen ervaring, die ik ook bij stalgenootjes heb gezien. Naast dat er ook druk op presteren staat bij grote wedstrijden. Zien we dat niet in andere sporten ook?

Dat het om harmonie en samenwerking gaat; 100% eens. Maar doen alsof daar nooit spanning bij komt is niet realistisch. Het ene paard heeft nu eenmaal meer spanning dan het andere paard; dat is natuurlijk gewoon een feit.

Ik heb even gekeken voor je... Laatst ook al gedaan.
CHIO Rotterdam 2021 vs. nu...
In 2021 was de aanleuning over het algemeen opener en stabieler, maakt hij minder taktfouten in het algemeen, piaffeerde constanter. Stapte niet goed, maar had tenminste niet zo'n gemaakte pas er in zitten met z'n voorbeen. Tevens kan ik me niet herinneren dat er sprake was van verzet in overgangen (ik zit de GP proef te kijken van afgelopen weekend, aanpassageren een storing, aangalopperen verzet). Ik zie ongelijke wissels, elke wissel naar links wordt opgevolgd door twee hele snelle passen. In de uitgestrekte draf duikt Total er op de voorkant heel erg in.

Het lijkt er op dat ze proberen hem meer op lengte voor te stellen, maar het paard daar niet mee om kan gaan. Ik vind hem nu meer achter de loodlijn komen dan in 2021. Alsof hij met een korter voorgestelde hals meer ruimte in zijn lichaam neemt.
Het algemene beeld is gewoon veel relaxter en constanter geweest.

Dus ik zie echt niet dat jury's zuinig blijven. :n

Het is natuurlijk sowieso belachelijk dat je in de GP voor bepaalde fouten slechts een 4 of 5 krijg, waar je in de basissport gewoon een 1 krijgt. Maar dat is een compleet ander verhaal. Maar reken maar dat jury's een goed verhaal hebben en niet aan het eind van een proef weten hoeveel % ze hebben uitgedeeld, want dat hou je in je hoofd echt niet bij.

De naam zit hier echt niet bij in gejureerd, hooguit in zijn voordeel. Want zoveel taktfouten krijg je met een onbekende naam niet zulke scores mee.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 10:20

Volgens mij werd hier alleen opgemerkt dat het oneerlijk voelt (is :o ) tegenover Marlies dat HP en vooral ook Edward een paar maanden voor Parijs een paard van stal trekken naar de selecties, om vervolgens ook nog opgenomen te worden in het team. Geen van beide worden afgezeken. Er wordt alleen benoemd wat er wordt gezien (open mond, onrustig beeld).

Ik vind het ook jammer. Maar je kon er natuurlijk donder op zeggen dat de lievelingen van het KNHS meegaan.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:46

Het is niet de lievelingen, het zijn degene met de hoogste percentages. Patrick had niet veel keuze om het anders te doen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:55

Ook al zie ik ook liever Marlies , de 2 heren scoorden gewoon hoger.

Ze zullen er zelf echt wel goed over nagedacht hebben, maar ik zou toch zo'n paard als Total een paar keer meer hebben meegenomen, zodat hij zich misschien nog beter had kunnen laten zien. Daar moet gewoon meer rust in komen , t is verder n gigantisch goed paard natuurlijk.
Hij was nu echt niet vaak op concours.

Maar goed , ik heb geen verstand van topsport en alleen een freiberger die je na 3 jaar zo op concours mee kunt nemen zonder gedoe en daar niet warm of koud van zou worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 12:12

Benzz schreef:
Het is niet de lievelingen, het zijn degene met de hoogste percentages. Patrick had niet veel keuze om het anders te doen.

Het zou ook een hele grote fout zijn om tegen de vooraf opgestelde weg in te gaan. Hoe begrijpelijk het voor sommigen ook zou zijn, het zou enorm ten koste gaan van de transparantie binnen de KNHS (aangenomen dat de weg bepaald wordt door de KNHS en niet het NOCNSF) en daar ontbreekt het al genoeg aan. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 12:12

Ik denk dat ze zich enorm verkeken hebben in de voorbereiding van Total en wat 3 jaar rust en niet starten doet met het paard en misschien ook met de extra spanning van Edward want volgens mij heeft hij nu ook meer spanning door alles dan 3 jaar geleden. Maar ik had ook zo gehoopt op een omslag in die drie jaar afwezigheid, talent heeft Edward genoeg, gevoel ook maar ze het om in een andere manier van rijden. Ga ook eens wat lesjes bij Rieky rijden en leer LOSlaten inderdaad aan die voorkant!

Toto loopt bij HP beter dan dat ik hem bij Edward heb zien doen, eerlijk is eerlijk. Alleen blijft het toch ook op druk rijden en HP kan ook behoorlijk grof zijn. Ik vind het gewoon jammer, want beide mannen hebben echt zoveel talent en zouden zoveel anders en beter kunnen.

Emmelie vind ik ook wat ondergewaardeerd trouwens, maar heb wel het idee dat zij steeds meer punten begint te krijgen.

En Total onder Dinja heb ik ook gezien destijds, zou hem eigenlijk toch wel graag nog steeds onder haar willen zien.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 12:17

Kan me toch niet voorstellen, dat ze daar zelf niet op zijn gekomen , dat t minimum aan wedstrijden niet handig zouden zijn voor een paard als Total.

Misschien dachten ze echt ineens: de dood of de gladiolen en we proberen het gewoon.

Zou me echt interesseren, dit te weten :7

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 12:51

Getup schreef:
Kan me toch niet voorstellen, dat ze daar zelf niet op zijn gekomen , dat t minimum aan wedstrijden niet handig zouden zijn voor een paard als Total.

Misschien dachten ze echt ineens: de dood of de gladiolen en we proberen het gewoon.

Ja, mij ook, maar wie durft hem die kritische vraag te stellen? In de dressuursport lijkt het alsof iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt. Snap ik enerzijds omdat ze zo onder vuur liggen, maar een sportjournalist zou deze vraag best eens mogen stellen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:06

manubres schreef:
Getup schreef:

Ja, mij ook, maar wie durft hem die kritische vraag te stellen? In de dressuursport lijkt het alsof iedereen elkaar de hand boven het hoofd houdt. Snap ik enerzijds omdat ze zo onder vuur liggen, maar een sportjournalist zou deze vraag best eens mogen stellen.

Insturen naar Rick Helmink, die is op Horses vrij kritisch over dit soort dingen geloof ik :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-24 13:10

De vraag is of je eerlijk antwoord gaat krijgen..

Maar goed, vragen kan altijd :-)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:11

Benzz schreef:

Ik zei dat ook gekscherend.

En al zijn het de hoogste percentages, dan nog vind ik het een idiote gang van zaken hoe het geregeld is. Fair vanuit de Glock's heren naar de andere amazones is het in ieder geval zeker niet.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:13

Waarom niet ? Ze hebben de vereiste observaties gereden

En de benodigde startplek in Rotterdam gekregen..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:16

Omdat ik vind dat er wel degelijk naar de gehele linie van de prestaties van het afgelopen jaar gekeken dient te worden. Zoals iemand anders al zei, twee wedstrijden is sowieso heel summier. Vooral met zoiets onvoorspelbaar als een paard.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:18

Janine1990 schreef:
Benzz schreef:

Het zou ook een hele grote fout zijn om tegen de vooraf opgestelde weg in te gaan. Hoe begrijpelijk het voor sommigen ook zou zijn, het zou enorm ten koste gaan van de transparantie binnen de KNHS (aangenomen dat de weg bepaald wordt door de KNHS en niet het NOCNSF) en daar ontbreekt het al genoeg aan. :)

Wat hieruit blijkt is dat de KNHS een team neerzet dat op dit moment het meeste kans maakt om medailles te winnen. Voor de KNHS is de OS dus kennelijk geen moment om de meest harmonieuze combinaties aan de wereld te laten zien. Dat is de keuze die onze sportbond heeft gemaakt en daar zullen we het mee moeten doen.

Misschien is de wedstrijdpauze voor Total juist wel goed geweest, we kunnen in elk geval niet zeggen dat hij de laatste tijd overvraagd is. Laten we ook niet vergeten dat het een bijzonder dier is dat zichzelf makkelijk overloopt, het is een dun lijntje tussen specta en hysterisch.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:28

denisesilver schreef:
Benzz schreef:

Ik zei dat ook gekscherend.

En al zijn het de hoogste percentages, dan nog vind ik het een idiote gang van zaken hoe het geregeld is. Fair vanuit de Glock's heren naar de andere amazones is het in ieder geval zeker niet.

Dat kan je die heren niet kwalijk nemen, tenzij zij op de een of andere manier hebben bepaald wat de te bewandelen weg werd.
Dat is een keuze van de KNHS geweest om het mensen zo makkelijk te maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:30

Veronica2 schreef:
Wat hieruit blijkt is dat de KNHS een team neerzet dat op dit moment het meeste kans maakt om medailles te winnen. Voor de KNHS is de OS dus kennelijk geen moment om de meest harmonieuze combinaties aan de wereld te laten zien. Dat is de keuze die onze sportbond heeft gemaakt en daar zullen we het mee moeten doen.

Gezien de berichten die momenteel over de KNHS over en weer gaan, begrijp ik dat ze voor kortetermijn resultaten gaan. Al betwijfel ik of de topsport het geld nu momenteel oplever. Het lijkt me dat een figuur als Britt Dekker momenteel meer voor de KNHS betekent in de breedtesport.