Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:13

Ahw dat lipje. _O- mijn merrie doet dat ook als ze niet blij is met de omstandigheden. _O-

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 17:29

Ayasha schreef:
Ahw dat lipje. _O- mijn merrie doet dat ook als ze niet blij is met de omstandigheden. _O-

Ja echt een figuur. De zenuwen gierde door haar lijf maar toch vond ze het ook weer leuk. Ze had ruzie met zichzelf. :o

Afbeelding

Afbeelding

Toch deed ze het superknap en ben ik weer is mega trots op haar!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 14:47

Afbeelding
Ik besloot 1x per week op ander terrein te rijden en dat we dit in wedstrijdvorm zouden doen en vooral niet anders dan thuis rijden. Gewoon samen groeien.

Helaas kwam deze een dag te vroeg en heb ik lang getwijfeld of dat ik hem wel of niet ging pakken. Uiteindelijk na een paar overwegingen toch ja gezegd aangezien de volgende met aardig wat dagen ertussen zou zijn en ik haar eigenlijk alleen maar gelongeerd en 1x gereden heb. Dus,,,,, toch maar aangemeld.

Een paar zure fouten van mezelf incl. Verkeerd rijden omdat ik de E aanzag voor de B en in de galop een fout waar ik haar dubbel de volte opstuurde in de galop.
185,5

2e proef herpakt en ondanks dat ze daar vooral de focus had op Shawn het schaap en zijn maten hebben we de focus redelijk kunnen herpakken in de baan.
Dit resulteerde in 201 punten.

Nu langer dan een week weer kalm aan en verder knutselen. Met zeer positief commentaat en een goede maaltijd sluiten we deze dag weer af.

B+8
3 Erbij gepakt

Wat ben ik dit paard dankbaar!

En nu mag ze weer lekker genieten en kalm aan doen.

Vandaag 2 maanden bij me en als ik terugkijk naar wat we samen al met een heleboel plezier flikte ben ik zo trots op dit paard!

Granny goes wild
Op naar haar 2e jeugd want als ze iets doet is het genieten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:09

Top gedaan!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 10:20

amen schreef:
Top gedaan!!

Dankjewel!

Het gaat allemaal zoveel harder dan verwacht. We zijn een betere combinatie dan ik had mogen dromen.

Het is altijd maar de vraag hoe dit type paard op je reageert.

Ik ben er wel achter dat zolang je haar eerlijk behandelt dat ze een geweldige will to please heeft en ook tot heel ver met je meewerkt en zo kan je der soms net wat meer vragen waardoor je mindere punten weer kan versterken. Zolang je weet waar en wanneer je moet stoppen en waar je weer wel kan doorpakken is het eigenlijk een heel fijn en "normaal" paard. Miss wel de normaalste die ik ooit kreeg :') . Gewoon een kanjer die alles voor je over heeft en positief blijft zolang je haar eerlijk behandelt.

Ze is echt geweldig!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 23:03

Binnenkomen met haar is een feestje!

Ze zet altijd der beste beentje voor. Elke week zie en voel ik haar verbeteren. Ze wordt sterker, fanatieker en wilt zoveel!

Alles kalm aan want we gaan al zo hard. We zijn zoveel verder dan ik had durven dromen. Sterker nog, ik had nooit meer verwacht hier te komen. Een paard voor mezelf had ik afgezworen, maar het gaat er blijkbaar niet uit en ik ben het ook nog eens niet verleerd .

Het is zo fijn om weer vanuit 0 te bouwen en helemaal als je er weer 1 hebt die ook voor de 100 wilt gaan. Samen bouwen en weer omhoog krabbelen.

L1 we komen eraan, maar wel op onze manier en hoe wij graag rijden. Hoe dat zal uitpakken zullen we moeten afwachten, maar voor nu blijven we vooral dicht bij onszelf.

Dankbaar voor alles wat ons gegeven wordt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:06

Ik vond 'rustig aan' toentertijd een wedstrijd per 2 maanden :D, maar jij hebt een ander stamina :-)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 21:14

Nielojram schreef:
Ik vond 'rustig aan' toentertijd een wedstrijd per 2 maanden :D, maar jij hebt een ander stamina :-)

Jij vind zoveel dat ik aan jou weinig waarden hecht. Als een ander met deze opmerking komt leg ik het met liefde uit.
. :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:16

Wauw, iets beleefder mag ook wel. En iets minder persoonlijk......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:22

Avalanche schreef:

Er is wat historie daar waardoor ik wel begrijp dat GG er klaar mee is.

Ze doet wat, twee b wedstrijden per maand? :+
Dat doet mijn merrie nu ook haar eerste jaar. Tis stap draf en galop… :=
En dan nog eens 2 keer per maand les. Dan overvraag ik mijn merrie ook. :+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:32

Het is ook maar net hoe je je wedstrijd rijd he...

Als je rijd zoals thuis, dan maakt het het paard niet zo heel veel uit of hij/zij met een x aantal andere pensionklanten in een bak loopt of met een x aantal mede wedstrijdruiters

Vrees dat veel van de wedstrijd stress bij paarden voortvloeit uit de wedstrijd stress bij de ruiter.

Maar als je gewoon dezelfde betrouwbare ruiter bent die je thuis bent, maakt het echt niet zoveel uit hoor. Je paard heeft echt niet in de gaten dat mensen in een auto / juryhokje of wat dan ook zit te kijken.

En ja:
Een wedstrijd is op ander terrein. Maar ik maak er dus een punt van om mijn jonge dieren toch een paar keer per maand op een andere locatie te rijden, zodat ze daar aan wennen en leren om ook op vreemd terrein te ontspannen

Vind iedereen altijd fantastisch dat ik dat doe
Maar feitelijk ( en weer: onder de voorwaarde dat de ruiter rijdt zoals thuis) is dat natuurlijk niet zo heel anders dan op wedstrijd gaan..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 21:38

Avalanche schreef:

Dit knal je op mij?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 21:49

Dat heb ik ook gedaan

1x per week ander terrein en hoe je dat doet doe je het als je maar gewoon je eigen ik tegen je paard blijft.

Wij hebben gekozen om dit met wedstrijden te doen. We hadden niet verwacht dat ze er zo doorheen zou vliegen en helemaal niet omdat ik der langer laat.

Toch lijken ze het te waarderen. 8 verschillende jury's en allemaal positief over het paard, de combinatie en de rust die we overbrengen.

Wedstrijden zijn geen happening als je gewoon lekker normaal doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:08

GabberGill schreef:
Dat heb ik ook gedaan

1x per week ander terrein en hoe je dat doet doe je het als je maar gewoon je eigen ik tegen je paard blijft.

Wij hebben gekozen om dit met wedstrijden te doen. We hadden niet verwacht dat ze er zo doorheen zou vliegen en helemaal niet omdat ik der langer laat.

Toch lijken ze het te waarderen. 8 verschillende jury's en allemaal positief over het paard, de combinatie en de rust die we overbrengen.

Dank je wel voor je ongevraagde uitleg.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:16

Ik zeg niks over of je je paard overvraagt of niet. Alleen ik vind de persoonlijke reactie niet heel netjes......

Ik weet verder niets over een historie die er wel of niet is, alleen zo persoonlijk reageren lijkt me niet nodig :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:18

Avalanche schreef:
Ik zeg niks over of je je paard overvraagt of niet. Alleen ik vind de persoonlijke reactie niet heel netjes......

Ik weet verder niets over een historie die er wel of niet is, alleen zo persoonlijk reageren lijkt me niet nodig :)

het komt van twee kanten zoals je ziet.

nielorjam: ze reageerde op punz en mij, niet op jou denk ik. :(:)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 22:21

Nielojram schreef:
GabberGill schreef:
Dat heb ik ook gedaan

Dank je wel voor je ongevraagde uitleg.

Netjes dat je wel op ongevraagde uitleg kan reageren. Op gevraagde uitleg gaat het je wat slechter af. :')

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 22:24

Avalanche schreef:

En die van haar was niet persoonlijk?

Ik zeg dus inderdaad heel persoonlijk dat ik haar geen uitleg meer geef. Eerder in het topic vraagt ze iets waar ik een gedetailleerde uitleg over geef. Daarna nooit geen reactie meer gehad tot ze weer dacht wat negatiefs te zien.

Ik hoef niet alleen schouderklopjes maar als het er zoveel geïnteresseerd had was er werkelijk 2 reacties ervoor uitleg gegeven hoe dit tot Stand gekomen is om hem eens in de zoveel tijd mee te nemen.

Ik denk namelijk dat ik iedereen vrij netjes te woord sta. Zodra ik dat niet meer doe zal diegene het daar wel naar gemaakt hebben *\o/*

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:31

Ik hoef de historie verder niet te weten ook :)

Verder is mijn mening ook niet relevant, en daar gaat het mij niet om. Maar ik vind die persoonlijke aanvallen zo flauw. Je kan het prima met elkaar oneens zijn, zonder persoonlijke aanvallen, toch?

GabberGill schreef:
En die van haar was niet persoonlijk?

Vond ik een stuk minder persoonlijk ja......

GabberGill schreef:
Nielojram schreef:

Jij vind zoveel dat ik aan jou weinig waarden hecht. Als een ander met deze opmerking komt leg ik het met liefde uit.
. :')

Dit, en zeker met die lach smilie erbij komt niet echt respectvol en netjes over.

GabberGill schreef:
Eerder in het topic vraagt ze iets waar ik een gedetailleerde uitleg over geef

Dat is ook niet helemaal zo, toch? Want zij vroeg iets over waarom je je handen breed had, en jij legde toen uit waarom je je handen hoger of lager had. Dat is dan toch geen antwoord op de vraag? Of zie ik dat verkeerd?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:41

bokker1:"waarom heb je je handen zo breed?"
bokker2: *geeft uit gebreidde uitleg over waarom je je handen op een bepaalde manier houdt*

bokker3: Dat is toch geen antwoord op de vraag?

Hoe is dat geen antwoord op de vraag? :=

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 22:52

Op je eerste
Ik geef haar geen antwoord. Als ze nou eerst even goed alles doorleest, mij normaal beantwoord dan terugkomt en me dan een relevante vraag stelt ipv ergens een statement maken dat ik een ander stamina heb. Zij drukt een stempel op rustig aan. Wat is rustig aan? Ze zou al elke week meegaan daar is dus niks aan veranderd.

Op het 2e
Ik ben blij dat jij het positieve er nog inziet vanuit haar kant. Die smiley is idd lachwekkend omdat het niet uitmaakt wat ik zeg. Ze beantwoord het toch niet

En als 3e
Als in het topic wordt aangegeven dat we langzaam naar boven werken. 1 en 1 is 2 toch? Als ik dan uitleg dat handplaatsing halshouding beïnvloed dan heb ik geen antwoord gegeven?

Ik had moeten zeggen:
Zoals je misschien gelezen hebt zijn we bezig met haar langzaam uit haar comfortabele lage houding te halen, plus dat ze wat steun nodig heeft ook eerder vernoemd. Dus omdat dit paard laag ingesteld worden komen je handen daar geplaatst.

Nogmaals
Niet iedereen hoeft het eens te zijn en ik sta voor vele vragen open en ook andere denkwijze kan je mee aankomen bij me. Sterker nog ik had deze mening al verwacht en dat mag want ik begrijp hem en nogmaals ik leg hem aan iedereen met liefde uit (wat ik al eerder deed ook). Alleen een klein beetje moeite doen en het volgen en vooral niet alleen het negatieve benoemen daar win je al een heleboel mee.

Nou vraag ik me af of het haar überhaupt opgevallen is dat mijn handen al meer gesloten kunnen worden of is dat geen leuk onderwerp meer en toch gewoon goed beantwoord.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 10-08-23 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:54

Imo zijn breed en hoog niet hetzelfde. Maar ik hou erover op :) ik denk niet dat we elkaar gaan begrijpen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 22:55

Avalanche schreef:
Imo zijn breed en hoog niet hetzelfde. Maar ik hou erover op :) ik denk niet dat we elkaar gaan begrijpen.

Heb ik ergens gezegd dat breed en hoog hetzelfde zijn?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:56

Zoals ik zei, ik hou erover op. We gaan elkaar echt niet begrijpen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 23:02

Avalanche schreef:
Zoals ik zei, ik hou erover op. We gaan elkaar echt niet begrijpen.

Misschien duidelijker uitleggen we gaan van een persoonlijke aanval, naar hoog en laag.

Je vind mij niet netjes reageren dat was je punt eerst. Nu ineens hebben we het over hoog en laag geformuleerd en dat we elkaar niet gaan begrijpen.

Wees dan gewoon duidelijk en vertel je verhaal dan denk ik dat we beide genoeg verstand hebben om elkaar te snappen.