Ik heb óók zo'n druk wit welsh-propje, ik denk zelfs nog een stuk pittiger dan de jouwe als ik het filmpje bekijk. En ik heb ook een 6-jarige dochter.
Natuurlijk wil ze dolgraag met die pony rijden - net als al haar vriendjes. Zo'n witte pony spreekt enorm tot de verbeelding bij die kleintjes.
Maar het mag simpelweg niet. Niet van mij en niet van haar vader. Want zoals ik in een eerdere post al zei ben ik geen voorstander van héél vaak vallen en al zeker niet met 6 jaar. Vaak vallen kan wél gevolgen hebben voor je lichaam.
Eerst maar eens leren rijden op de manege met iets stabielere pony's, dat doet ze nu en is erg prettig en leuk om te zien. Die welsh komt later wel, als ze iets meer lengte en paardenbegrip heeft om het uit te zitten ook.
Ondanks dat ze er niet mee mag rijden, is mijn dochter toch elke keer dolgelukkig als ze bij die pony is geweest. Want in de omgang is het het liefste diertje dat je je maar kan wensen. Heerlijk poetsen en knuffelen. Meer hoeft het misschien ook niet te zijn op die leeftijd.
Ik ben blij dat de paardensport (nog) niet met traantjes gepaard hoeft te gaan op die leeftijd. Dat zou mijn ding gewoon echt niet zijn.
Jouw dochter heeft er duidelijk lol in, dat wel! Maar ik zou daarnaast ook objectief naar de situatie kijken. Ik ben het eens met bokkers hier die zeggen dat een kind geen uitspraken hoort te doen als 'ik zet door en dan komt het goed', dat klinkt meer als woorden die ze heeft onthouden van een volwassene die haar dit vertelde. Als dat niet zo is, des te beter natuurlijk

Ik vind dat je dochter wel echt leuk kan rijden - en in jouw plaats zou ik het misschien ook niet meer afpakken. Dus wil ik jullie wel in elk geval nog veel plezier wensen samen