Wel zou ik je willen adviseren om je “principes”/voornemens betreffende het houden van je paard uit het raam te kieperen.

Ik wilde ook geen dekens. Paard begon echter flink in te vallen en stond te rillen op zijn benen. Deken erop, aan twee soorten hoeveelheid vulling gemoeten, voor koud en heel koud weer. En in allebei zit nu een grote scheur, hoera!
Ik wilde ook geen ijzers. Hoeven bleken echter veel te snel te slijten waardoor de niet meer naar buiten konden. Zit nu aan hoefschoenen rondom a 100 euro per stuk.
Ik wilde geen supplementen naast een vitaminebrok. Maar paard viel dus in, en ik kon flink aan de slobber, iedere dag een voerschep, en aan drie scheppen lucerne per dag voor de eiwitten. Kassa.
Ik wilde geen osteopaat oid erbij. Ponylief kreeg last van zijn rug en gaf ongemak aan. Toch maar laten komen, en loopt nu weer als een zonnetje. Dus, eens in het half jaar komt ze nu preventief.
Deze post is niet bedoelt om je bang te maken, maar ik wil je graag even deze reality check tonen.

Maar ik kan het je wel van harte aanraden, want mijn paard is het beste wat mij is overkomen.