agee schreef:Als de organisatie de hele wedstrijd annuleert, dan vind ik dat je recht hebt op je inschrijfgeld retour, maar als jij als ruiter zelf afmeldt, dan vind ik dat die kosten dan ook voor jezelf zijn. Wat de reden van de afmelding ook is, de organisatie kan daar niets aan doen.
En dus gaat zo een organisatie bijna nooit een wedstrijd annuleren, zelfs als de mussen dood van het dak vallen, om financieel verlies in de schoenen van de deelnemers te schuiven.
agee schreef:Blijft natuurlijk altijd een lastig punt, die temperatuur. De pony van onze dochter had het graag warm dus was op haar best bij een temp van boven de 25 graden. Andere zullen dat misschien juist weer te warm vinden.
Als je bij 25+ al niet meer zou mogen rijden, dan kun je in de zomer niets organiseren, want je weet nooit vooraf hoe warm het wordt. En ook niet of het net tussen 14.00 en 16.00 uur boven de 25 is, of al om 9.00 uur smorgens.
Hoeft niet heel lastig te zijn. Je zou al kunnen spreken van: bij een hittegolf of wanneer de temperatuur boven 30 graden is mogen geen competities met levende dieren doorgaan. Een hittegolf is vast gedefinieerd en voorspelbaar. Boven de 30 graden is ook meetbaar. En dat er 27 graden voorspelt wordt en het wordt op de wedstrijddag zelf dan toch 31, ja, dat zal wel eens voorvallen ja. Is dan ook geen ramp. Maar omdat iets niet 100% waterdicht is, is geen reden om heel de kwestie dan maar meteen overboord te gooien.
agee schreef:Wat je opmerking over de stroomschokken betreft, die kan ik echt niet vatten in deze discussie.

Staat ook tussen haakjes, dus dat is zeker niet mijn hoofdbetoog. Jij zegt dat het de verantwoordelijkheid is van de ruiter en op vlak van hoe iemand met zijn paard omgaat is dat zeker zo. Wanneer jij beslist je paard bv. slecht te behandelen, dan kan een organisatie in het beste geval alleen maar sanctioneren.
Dat een wedstrijdevenement echter in de basis in veilige omstandigheden georganiseerd moet worden, is de verantwoordelijkheid van de organisatie.