VioletV schreef:Wat staat dat stoer, zeg! Op de manege waar ik rijd staat een haflinger (eigen paard) die een aantal maanden terug van lange vlechten naar een sportkapsel is gegaan, dat vond ik ook al een hele verbetering. Kan me voorstellen dat het voor de paarden ook fijner is, ik word zelf altijd al helemaal blij als ik een flink stuk van mijn haar af laat knippen en mijn hoofd is zo'n stuk lichter

Ja, dat kan ik me voorstellen.
Sintara schreef:Oh maar als je het tot de schouders knipt hoef je niet te vlechten hoor.. Mag wel, hoeft niet

Nash heeft het heel snel warm. En met schouderlengte manen zou ik het alsnog willen vlechten met rijden. Anders zit het haar overal.
viola schreef:Ik hou enorm van lange manen, vind het prachtig en heb die van mijn pony ook heel de winter weer in vlechten gehad waardoor ze weer echt mooi aangegroeid waren. Maar ik begrijp je helemaal. Ik twijfel ook al langer om ze af te knippen en had vandaag net de beslissing genomen dat te gaan doen als ik de tijd heb. En ik open bokt toen ik thuis was en zie als eerste jouw topic, dat moet een teken zijn dan ik de juiste beslissing heb gemaakt en de manen van mij pony gaan er ook zeker binnen kort af.
Mijn pony heeft iets kortere manen dan die van jou bed en ik ga ze niet zo kort afknippen, maar wel zodat ik van het vlechten af ben. Ik vind het idee helemaal niks eigenlijk dat er altijd vlechten in moeten om het goed te houden. Je kan ook niet normaal rijden met los haar, dus dan alleen voor foto's los, wat heb je er dan aan.
Daarbij heeft die van mij een aantal weken geleden met schuren aan zijn hooinet vast gezeten en een hele vlecht eruit getrokken. En wat lager op de hals altijd in de zomer een plek waar het wat dunner is dus nu is het juiste moment.
Nou, ik ben benieuwd naar een foto!
Narcissa schreef:De nieuwe coupe is niet mijn ding, ik hou van manen op halslengte, heb je ook weinig onderhoud aan.
Waarom ik reageer is omdat ik je van harte wil feliciteren met je gewichtsverlies! Heel knap gedaan, mijn complimenten!
Dankje. En ieder zo zijn ding tav de manen. Dat mag ook...
kitobeer schreef:O wat vind ik jou dapper mijn hart ging al sneller slaan bij het verdre lezen in je topic.
Maar ik ben ook wel van de sportcoupe en dan net die van een handbreedte dus echt lekker kort maar dta het wel fijn blijft liggen.
Je paard zal zich lekker voelen.
Dit is nu ook handbreedte en een klein beetje. Omdat ik er anders zeker weten geen knotten in kan maken zo dik is het.
Cainneagh schreef:Ik zou dat zelf nooit durven, van die lange manen afknippen, maar het staat hem supertof!
Ik vind lange manen heel mooi, maar nu de manen van mijn paard steeds langer worden vind ik het ook steeds irritanter.
Het is ook bloed onhandig die lange manen 

Vandaag knotten geprobeerd, ondanks dat de manen nogsteeds niet uitgedund zijn 
Maar het bleef boven verwachting goed zitten!