Joly's Limoncello A new time for us

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:37

En wat zei de dierenarts daar dan van? Ik neem aan dat je die hebt laten komen?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:37

Art_Ificious schreef:
duidelijk geen nut iets in boktforum te posten.

Doeiii

beslijk dit topic maar verder, ik zal er niks meer van oppikken dus doe maar lekker door met het typische boktgedrag (kindjes)

Ik geef verdomme elke keer 70 euro uit aan mijn trainster maar nee niks is goed genoeg als het niet gaat zoals jullie het willen. Jullie kunnen hem niet eens zelf vasthouden als limo besluit te gaan rennen :') prutsers !!

zoeken met welk paard het past? Hoe dan? Keer op keer aankopen en weer verkopen als het niet klikt?

nou dat is pas gekkenwerk. Heb je echt geen betere gedachten dan zoiets lomps?

TS: zonder ons had Limo nog altijd met de verbanden om gelopen. We hebben je van alle kante willen helpen, we hebben een uitgebreid werkplan voor je bedacht, en je was overal mee akkoord. Er is zelfs nog een paddock voor je aangelegd met drinksysteem en ook daarvoor heb je geen rekening gehad. En dan nu deze reactie....... wauw........

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:38

Maar snap jij dan zelf niet dat je bizar weinig stappen met hem zet op al die tijd. En dat dat misschien wel eens niet aan limo zou kunnen liggen? Ik zou hem echt een goede thuis zoeken waar je contact kan houden, en zelf een paardje zoeken om te verzorgen zonder die verantwoordelijkheden. En je dringend eens een paar paarden mensen zoeken in de buurt, i.p.v. zelf eerst heel de tijd over een scan te spreken die je zelf heel graag wou, en het dan op een internet forum te steken. Als je hem houd zoek u dan op zen minst een deftige hoefsmid. En ik wou zeggen, mensen die je kunnen helpen. Maar die heb je op een gouden dienblad aangeboden gekregen, maar net zo snel weer zelf weg gejaagd. Nu prutsers durven zeggen is echt respectloos tot en met. Net zoals die dekens waar je niet eens op reageerd

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:38

Wow TS... geef je nu bokt de schuld van jouw uitgaves? Nee nee, zo werkt het niet. JIJ bent hier eindverantwoordelijke en daar kan je niet een medium de schuld voor gaan geven.

Geef Limo goed voer, laat hem lopen in een kudde, train hem consequent en regelmatig en STOP met alles verwerpen. Je zal een heel ander paard krijgen.

Oh en stop met bokt. Echt. Voor je eigen bestwil.

Edit:

Misschien landt het beter als je een voorbeeld ziet:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 18-08-19 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 23:40

Tieneke schreef:

die is geweest ja. Zij kan echter niet onderzoeken omdat limo haar niet bij de achterbenen toelaat. (en zij op voorhand al negatief denkt over hoe limo gaat doen) Ik heb ook geen verharde ondergrond waar we buigproeven kunnen doen om te vergelijken op zachte en harde ondergrond.

Zij vind nog steeds jammer dat kliniek de achterbenen niet verder onderzocht heeft want volgens haar is daar ook nog wel wat te vinden.

bloedwaarden waren wel allemaal in orde.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:41

Gimme_Joy schreef:
Wow TS... geef je nu bokt de schuld van jouw uitgaves? Nee nee, zo werkt het niet. JIJ bent hier eindverantwoordelijke en daar kan je niet een medium de schuld voor gaan geven.

Geef Limo goed voer, laat hem lopen in een kudde, train hem consequent en regelmatig en STOP met alles verwerpen. Je zal een heel ander paard krijgen.

Oh en stop met bokt. Echt. Voor je eigen bestwil.

Stop met eigen paarden zou ik zeggen.. heb je er zelfs al plezier aan gehad? Al u betichten zijn opeen stapelingen van geld geld geld en nergens eens een oprecht blije pony en baasje die goeie stappen maken?.. snap niet waarom. Paarden houden is geen plicht hè.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:42

Je komt met snoep voor de dierenarts komt. Pony komt naar jou. Je zet pony apart. Dierenarts komt en onderzoekt. Simpel?

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:42

Nou jongens kom, nu zitten jullie gewoon te kotsen op TS. Als het je frustreert ga je dat privé oplossen of hou je gewoon je mond. Nu in dit topic zitten janken om die dekens is gewoon sneu, je hebt ze gegeven en daarmee zijn ze niet meer van jou, of TS ze gebruikt of niet is dan echt niet meer jouw probleem, zo is het leven. Ja ik ken TS haar geschiedenis, heb al haar volgtopics van al haar pony's gevolgd en keer op keer is het weer hetzelfde liedje. Ja dat is mede door TS zelf, maar al vanaf de allereerste reactie is het gelijk kritiek en haar de grond instampen. Okee, Limo is wat verslechtert de afgelopen tijd, maar kom OP jongens. Het is gewoon lachwekkend hoe persoonlijk iedereen het neemt. Het is niet jullie paard, TS is jullie niks verschuldigd, ja het is jammer voor de mensen die haar geholpen hebben, maar wat dan nog, laat het los en ga wat leuks doen.

Kijk, ik sta echt niet achter alle keuzes die TS maakt, maar dit is gewoon sneu. TS heeft een plaat voor haar hoofd, nou laat haar lekker. Ja het is misschien sneu voor Limo, maar echt jongens, dit heeft geen zin. En nee, ik hoef nu geen kritiek van hoe of wat TS wel/niet heeft gedaan, ik weet het. Maar ga dat niet uitvechten in dit topic, niemand wordt daar beter van.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:43

Avalanche81 schreef:
TS: zonder ons had Limo nog altijd met de verbanden om gelopen. We hebben je van alle kante willen helpen, we hebben een uitgebreid werkplan voor je bedacht, en je was overal mee akkoord. Er is zelfs nog een paddock voor je aangelegd met drinksysteem en ook daarvoor heb je geen rekening gehad. En dan nu deze reactie....... wauw........

Huh? Dat meen je Avalanche?!
Gratis paddock en gratis dekens (waar de TS ook niet op reageert)....ik zou maar ontzettend dankbaar zijn ipv al die Bokkers uit te schelden.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:43

Art_Ificious schreef:
Tieneke schreef:

die is geweest ja. Zij kan echter niet onderzoeken omdat limo haar niet bij de achterbenen toelaat. (en zij op voorhand al negatief denkt over hoe limo gaat doen) Ik heb ook geen verharde ondergrond waar we buigproeven kunnen doen om te vergelijken op zachte en harde ondergrond.

Zij vind nog steeds jammer dat kliniek de achterbenen niet verder onderzocht heeft want volgens haar is daar ook nog wel wat te vinden.

bloedwaarden waren wel allemaal in orde.

Misschien moet jij paard verdomme eens opvoeden ipv de schuld te leggen bij ALLE professionals die je al bent tegengekomen (wat overigens ook niet logisch is, de enige gemene deler ben jij).

Alle bokkers die bij je zijn geweest én mijn trainer zeiden dat het echt niet zo'n monster is als jij ervan maakt. Het is gewoon een paard met paardengedrag. En jij kan blijven roepen dat het aan hem ligt, maar waarom zijn dan ook Harley en Spirit misgegaan? Want ook daar was jij weer de gemene deler.

Jij ziet jezelf nog niet als je recht tegen de spiegel aanloopt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:45

Kinke schreef:
Avalanche81 schreef:

Huh? Dat meen je Avalanche?!
Gratis paddock en gratis dekens (waar de TS ook niet op reageert)....ik zou maar ontzettend dankbaar zijn ipv al die Bokkers uit te schelden.

Yep. Dat meen ik 100%.

't Is niet dat wij alleen commentaar hebben geleverd en niets gedaan.

Kinke

Re: Joly's Limoncello A new time for us

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:45

Dat leek me ook sterk, jullie hebben er ook flink veel kilometers voor moeten maken toch?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:46

gerpiegorp schreef:
Nou jongens kom, nu zitten jullie gewoon te kotsen op TS. Als het je frustreert ga je dat privé oplossen of hou je gewoon je mond. Nu in dit topic zitten janken om die dekens is gewoon sneu, je hebt ze gegeven en daarmee zijn ze niet meer van jou, of TS ze gebruikt of niet is dan echt niet meer jouw probleem, zo is het leven. Ja ik ken TS haar geschiedenis, heb al haar volgtopics van al haar pony's gevolgd en keer op keer is het weer hetzelfde liedje. Ja dat is mede door TS zelf, maar al vanaf de allereerste reactie is het gelijk kritiek en haar de grond instampen. Okee, Limo is wat verslechtert de afgelopen tijd, maar kom OP jongens. Het is gewoon lachwekkend hoe persoonlijk iedereen het neemt. Het is niet jullie paard, TS is jullie niks verschuldigd, ja het is jammer voor de mensen die haar geholpen hebben, maar wat dan nog, laat het los en ga wat leuks doen.

Kijk, ik sta echt niet achter alle keuzes die TS maakt, maar dit is gewoon sneu. TS heeft een plaat voor haar hoofd, nou laat haar lekker. Ja het is misschien sneu voor Limo, maar echt jongens, dit heeft geen zin. En nee, ik hoef nu geen kritiek van hoe of wat TS wel/niet heeft gedaan, ik weet het. Maar ga dat niet uitvechten in dit topic, niemand wordt daar beter van.

Sorry maar ik ben het hier niet helemaal mee eens. TS heeft veel hulp gekregen en zij zet deze bokkers nu openlijk te schande. En dat heeft ze al eerder gedaan met mensen die willen helpen. Dus dan snap ik dat bokkers zo reageren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 23:47

Harley is helemaal niet mis gegaan. Die is verkocht omdat hij te klein en smal was voor mij. Heb met harley nooit problemen gehad qua omgang ofzo. Die was gewoon superbraaf en bomproof.

Typisch weer om te gaan denken dat met ALLE paarden mis gegaan is terwijl dat NIET zo is. Bronnen eerst goed nagaan voor je iets argumenteert !!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:50

Nou, genoeg bronnen die tonen hoe jij met paarden en mensen omgaat. Maar ja, dat maken we maar niet openbaar, want dat laat je hier alweer zelf goed zien.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:50

Art_Ificious schreef:
Harley is helemaal niet mis gegaan. Die is verkocht omdat hij te klein en smal was voor mij. Heb met harley nooit problemen gehad qua omgang ofzo. Die was gewoon superbraaf en bomproof.

Typisch weer om te gaan denken dat met ALLE paarden mis gegaan is terwijl dat NIET zo is. Bronnen eerst goed nagaan voor je iets argumenteert !!

[RIJ-ITP] Harley eerste keer bitloos *trots*

Eerste topic dat ik over Harley vind. Ik moet verder echt niets zeggen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:52

Gerpiegorp, ik snap hoe het overkomt, maar zoals hiervoor al aangegeven is er tussen TS en de ‘hulpgroep’ nog veel contact geweest buiten bokt om. Er zijn vele dingen aangeboden en aangenomen en vervolgens (last minute) afgeslagen. Er waren al voorbereidingen getroffen (zie de paddock en waterbak waar avalanche aan refereert). Vervolgens is TS, zoals hier al benoemd, uit de appgroep met de hulpgroep gestapt.
Er is op de achtergrond dus wat meer gebeurd (helaas niet met de uitkomsten die we graag hadden gezien).

Kinke, meerdere mensen hebben flinke kilometers gereden inderdaad. Ghostattack reed ruim 300 km, om even het grootste getal te noemen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 23:55

Moderatoropmerking:
Iedereen heeft het beste voor met dit paard en daardoor lopen de emoties op.
Toch het verzoek aan iedereen om iets minder aanvallend op elkaar te reageren, een topic dat verzand in zogenaamde bashen is niet langer constructief en bereikt vaker juist het tegenovergestelde.

Alvast bedankt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:04

Avalanche81 schreef:
Er is zelfs nog een paddock voor je aangelegd met drinksysteem en ook daarvoor heb je geen rekening gehad.

Wauw, serieus? Wat cool!
Jeetje, je zou toch in je handen knijpen met zoveel hulp!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:10

Art_Ificious schreef:
duidelijk geen nut iets in boktforum te posten.

Doeiii

beslijk dit topic maar verder, ik zal er niks meer van oppikken dus doe maar lekker door met het typische boktgedrag (kindjes)

Ik geef verdomme elke keer 70 euro uit aan mijn trainster maar nee niks is goed genoeg als het niet gaat zoals jullie het willen. Jullie kunnen hem niet eens zelf vasthouden als limo besluit te gaan rennen :') prutsers !!

zoeken met welk paard het past? Hoe dan? Keer op keer aankopen en weer verkopen als het niet klikt?

nou dat is pas gekkenwerk. Heb je echt geen betere gedachten dan zoiets lomps?

Hihi, hier moet ik stiekem echt wel om lachen omdat het zo ongelooflijk belachelijk is hoe jij je laat kennen :+ Dat je de moed vindt om andere mensen prutsers te noemen en uit te schelden voor lomp. Ik begrijp niet goed hoe jouw gedachten in mekaar zitten, lijkt alsof je oprecht denkt dat jij het allemaal mooi gedaan hebt. Je behandelt mensen als vuil, dat je dit niet wilt inzien is wel triest. Als je dit een normale gang van zaken vindt, heb ik een slecht idee bij hoe jij jezelf moet voelen en hoe anderen jou altijd behandeld hebben. Maar het is dus niet gewoonlijk om mensen die je geholpen hebben op alle mogelijke manieren zo uit te schijten, dat dat gewoon even 'out there' is. Die mensen komen je helpen en dan ga je achteraf nog zeggen dat het prutsers zijn omdat ze een paard wat jij zelf naar de knoppen hebt geholpen niet vast kunnen houden. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, dat een mens zo ondankbaar uit de hoek kan komen.

Je dacht dat we het wel leuk zouden vinden om een update te krijgen? Ik denk dat ondertussen wel duidelijk is dat niemand daar op zat te wachten na je laatste perikelen. Het zorgt opnieuw voor veel onrust en dan vooral bij jou, dus waarom doe je jezelf dat toch weer opnieuw aan? Is er niemand in je omgeving die jou af en toe een schouderklopje geeft waardoor je dat online probeert te zoeken? Je zou toch denken dat je aan een goeie trainer voldoende hebt om bevestiging te krijgen.

En ik vind het ook een beetje triest dat jij steeds opnieuw je inzet voor je paard berekent in de euro's die je uitgegeven hebt. Is dat alles waar het om draait? Want dan kan je beter je paard verkopen, je paard weet niet dat je geld aan hem uitgeeft. Bij jou zorgt dat duidelijk voor frustraties dus waarom kies je dan voor deze hobby? Met zo'n instelling is de paardensport één van de meest ondankbare hobby's. Van een tennisraket verwacht je ook niet dat hij het extra goed doet omdat hij 200 euro gekost heeft. Een paard gaat ook niet extra zijn best doen omdat je les 70 euro kost, en mensen gaan je inzet ook niet meer bewonderen omdat je op die inzet een prijs van 70 euro plakt. Je paard doet z'n best als hij voelt dat je zelf tijd, liefde en moeite in hem investeert. Hoeveel geld je erin pompt staat los van de moeite die je voor je paard doet. Daar heeft je paard namelijk echt schijt aan dus wat doet dat er zelfs toe?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:21

Fijn dat Limo nu zo fijn op je reageert.

Om eerlijk te zijn zou ik ook gewoon een vliegendeken opdoen en zo'n net aan 't halster. Is meteen een goede oefening en worden ze minder spooky van.
Sinds wanneer staat hij op een rijk gevuld land? Als dat al langere tijd is zou ik toch ook hooi gaan bijvoeren. Misschien is het gras niet zoveel als je denkt?

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:32

Ik zou je adviseren om hem seniores priores van subli bij te voeren zodat hij voller wordt op de bovenlijn en voor de bespiering de Hartog Lucerne-mix. Om eerlijk te zijn zou ik hem gewoon een deken op doen. Elk paard kan ongeacht hoe wild die is in principe een (deken) om krijgen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 03:05

Als onderstaande foto voor bokt een mager paard is, kom die van mij ook maar gerust ophalen hoor. Alle 3 in 1 keer. Dit is GEEN mager paard. Onbespierd? Ja, paard staat al jaren uit zijn neus te vreten op de weide. Hierdoor is hij ook totaal niet correct gespierd (zie de iele hals) Maar mager? Mijn klomp breekt echt. Weten jullie wel wat de maatstaven zijn voor een paard op gewicht? Ik zag een foto als voorbeeld voorbij komen maar die zijn juist wat te dik. Er is onlangs nog een artikel geweest dat de meeste paarden juist te dik zijn, omdat wij mensen te dikke paarden als maatstaf nemen. Kijk naar een keuring hoeveel paarden worden goedgekeurd want ze zijn lekker gespierd, terwijl er voor een keuring nog wat extra brok in gaat voor wat spek. Zelfs een bokker met een goedgekeurde hengst zei eerlijk dat zij hem vetter zette voor de keuring want anders werd hij ook als mager aanzien.

Ik zie hier zelfs geen enkele rib op deze foto. Dit paard is NIET mager.
Afbeelding

Sommige tips ook die hier worden gegeven... Gewoon deken opgooien en na een paar weken zal hij wel rustig zijn? Ik heb nog een paard over 1.40 zien knallen vanwege schrik van een deken en een ander gewoon de draad zien inspringen. Het kan goed zijn dat ts hem bevestigd in zijn angst, maar een deken opgooien en hem maar in paniek laten rondlopen is ook geen oplossing. Ts is nu bezig met een trainer door middel van een clicker. Ze kan een deken langzaam uitbouwen. Eerst met deken in zijn buurt. Dan met een wapperend deken in zijn buurt. Deken tegen de neus houden, tegen de hals leggen, over hem leggen etc. Telkens dat hij op de voorgaande stap ontspannen reageert kan er een stap verder gegaan worden. Tot hij aan de hand ontspannen kan meelopen met deken aan. Dit hoort geen weken te duren eer dit lukt. Dan kan hij gewoon ontspannen met deken op de weide.

Verdedig ik TS? Nee! Zeker niet! Maar ik zie hier echt advies voorbij komen waar ik mijn wenkbrauwen flink bij optrek. Ondertussen al 17 jaar tussen de paarden, 10 jaar eigen paarden, 8 jaar in eigen beheer, verschillende in verschrikkelijke omstandigheden weggehaald. Meerdere groen uit de weide gehaald, diploma voedingsleer, grondwerk en exterieur op zak en echt nooit, maar dan ook nooit is het in mij opgekomen om een paard met schrik van een deken zomaar in de wei te gooien en het hem maar te laten uitzoeken.

Het feit dat jullie Limo mager noemen (kijk naar de foto! Hoe kun je dit mager noemen?) bevestigd voor mij alleen maar dat jullie TS echt op elk stukje dat jullie vinden willen afkraken. Het zal heus niet allemaal correct zijn verlopen. Maar dit is echt niet volwassen. Het is ronduit triestig dat dit paard mager wordt genoemd ( en hiermee zeg ik NIET dat hij gezond is). Maar mager zeker niet.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:30

Inderdaad, het verbaasde mij ook dat ik de enige was die het paard echt niet mager vond. Ik ben blij dat iemand anders er ook niet mee akkoord gaat, dacht al dat mijn standaarden abnormaal waren.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:36

Ik vind hem ook niet mager. Wel vind ik de bovenlijn zorgwekkend. Ja ook voor een on getraind paard wat 24/7 buiten loopt.