Eston (v. Everdale) in training tijdens deze zonnige dagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 15:32

http://i63.tinypic.com/2wg50gh.jpg

Geen recent heel beeld (al kun je zo wel goed zien dat mijn houding al wat is ontwikkeld). Was het begin van het losrijden op wedstrijd en in de ring.

Dankjewel nouklime :)
Laatst bijgewerkt door Nessie op 01-03-19 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Re: Eston (v. Everdale) in training tijdens deze zonnige dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:35

Hey wat leuk! Ik stuur je ff pb

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:23

lieve bokkers wees eens lief, kijk dan hoe leuk ze samen aan het werk zijn. Ik vind het hardstikke leuke topics Nessie zit er altijd lachend op en Eston doet zijn uiterste best voor haar. Dat wil toch iedereen? plezier in hun hobby :) :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:43

Oke, ik zal ook eens onder mijn steen vandaan kruipen met een harnas aan en je iets gerichter feedback geven.

Foto 1: Jammer van de scheve horizon, zo lijkt het heel bergopwaarts maar dit wordt gesuggereerd door het scheve beeld. Zonde want plaatje is verder prima, wel evt je handen iets meer rechtop houden en niet je teugels en handen als 'fietsstuur' gebruiken...

Foto 2: Drukt je paard de rug weg, en komt het wat tegen de hand.

Foto 3: Jij knikt hier in je heup naar rechts waardoor je wat scheef zit naar links. Wel fijne gedragenheid van je paard.

Foto 4: Hier werk je net teveel door met je linkerhand.

Foto 5: Niet mooi moment, jij zit hier te zwaar in je zadel, en je paard heeft hier te weinig achterbeengebruik. Mist gedragenheid en souplesse.

Foto 6: Hier draai jij je linkerschouder naar voren en lijkt het bijna weer alsof je weer scheef gaat zitten. Houding is wel fijn! En achterbeen mag misschien net iets actiever en meer ondertreden.

Foto 7: Nice, nu nog je handen rechtopdraaien ;)

Foto 8: Ook nice, maar ook hier weer net tikje scheefzittend.

Nouja, doe er mee wat je niet laten kan! Succes! Er zijn echt nog wel wat verbeterpuntjes, maar goed beste stuurlui staan aan wal en het zijn foto's van waar we beoordelen. Wat goede en minder goede momenten suggereren. Je hebt een leuk paard, maar laat je niet misleiden door alleen zijn knappe houding. Nu komt het ook aan op het stukje 'er aan rijden'. Komt goed!

ps. elastiekje in je haar is echt idd zoveel verzorgder dan los! =:)

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:57

Sommige mensen zouden van mij echt de Nederlandse top mogen jureren...

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:37

Zou er niet een kern van waarheid in kunnen zitten als meerdere mensen hetzelfde constateren.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 09:51

Wellicht ziet een enkeling het inderdaad zo, alleen gelukkig zien professionals het anders dan de Bokt mensen. Bedankt voor alle info, ideeen en complimenten. Gister zat ik met een behoorlijke knoop in de maag op mijn paard dankzij dit topic of ik alles wel goed deed. Daarom verlaat ik bij deze het topic :) Er zal geen nieuw topic meer komen, de mensen die mij toch foto's willen blijven zien kunnen dit op Social Media doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:55

Maar wat fijn dan Maria, dat er mensen zijn zoals jij die TS met de neus op de zogenaamde feiten drukken! Moet heel goed voelen dat internet-lesgeven aan de hand van een paar foto's. Die volgens mij nog steeds geplaatst zijn met het doel om leuke plaatjes te laten zien van een knap paard en die niet onder het kopje "Geef me advies want ik kom er niet uit" staan. Wat moet TS doen volgens jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:11

De fout ligt bij de moderators, dit is een RIJ-ITP topic dus in principe wordt er niet naar commentaar gevraagd. Wellicht moeten moderators hier strenger optreden in de toekomst zodat er een duidelijk verschil is met HAW.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:16

Het mag wel gegeven worden aldus de regels. Mits vriendelijk en opbouwend. Dus de mods hebben hier weinig te doen kwa optreden. :)
Anyhow, Nessie, misschien neem je de commentaren op een willekeurig forum ook iets te zwaar op als je daardoor IRL effectief "last" hebt. :) Het is een forum, niks meer. Haal er uit waarvan jij denkt "joh, hier hebben ze misschien een punt." en laat gaan waarvan je denkt "dit is onzin." :)
Houd in gedachten dat hier geoordeeld wordt op foto's en die geven gewoon niet altijd een fair plaatje (soms in negatieve zin, soms in positieve zin.). Calculeer dat ook in. :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:27

Jammer dat de foto's zo scheef zijn gedraaid en veel van schuin van voren genomen zijn, dit maakt het moeilijk om er wat over te zeggen.

Op sommige foto's lijkt het alsof hij wat fijner door zijn lijf gereden mag worden. Wat meer van achter naar voren dat hij zijn hals leert te laten vallen. Ik denk dat daar m.n ook in de galop nog wel een werkpuntje zit. Maar paard is 5, het is een prachtig dier en TS heeft les. :)

Dus TS lekker doorrijden en genieten van je prachtige paard, neem mee waar je wat aan hebt en ontwikkel samen lekker door. :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:31

Tsjonge....als bepaalde personen hun commentaar 1 x konden melden ipv maar door te gaan..... Zou het er leuker op worden. Vind TS er nog netjes mee omgaan.
Tips zijn altijd nuttig,maar om dit nu zo door te moeten drukken. Misschien is ie snel en vlak,kan. Maar dat is lastig zien vanaf een foto. Als TS dan zegt,dat oa haar instructeur zegt,dat 'ie genoeg impuls heeft,nou ja, goed toch? Maar nee.....dan is het namelijk niet waar,want op de foto's lijkt het niet zo. Doordrammen,heet dat.

Dacht dat zelf ook wat te zien,hoor. Maar aangezien het gemeld is en het verder blijkbaar lekker gaat ( plus dat ik liever dit beeld zie als een ongelukkig in elkaar getrokken frustreerd dier) , houd ik dat voor me en ben gewoon benieuwd naar een volgend topic. Die waarschijnlijk nooit komt.

T is een 5 jarige,die L2 loopt....

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:29

Adelaide71 schreef:
Maar wat fijn dan Maria, dat er mensen zijn zoals jij die TS met de neus op de zogenaamde feiten drukken! Moet heel goed voelen dat internet-lesgeven aan de hand van een paar foto's. Die volgens mij nog steeds geplaatst zijn met het doel om leuke plaatjes te laten zien van een knap paard en die niet onder het kopje "Geef me advies want ik kom er niet uit" staan. Wat moet TS doen volgens jou?

Als jezelf even 2 pagina's terug leest: zie wat ik heb gezegd tegen TS waarom zou ik een heel lang verhaal typen als de goed bedoelde feedback toch wordt weggewuifd? Ik vind het maar raar dat wanneer men zijn eerlijke mening geeft dat in dit geval de TS in de slachtofferrol gaat zitten en zegt: ik zat met een knoop in de maag op mijn paard dat vind ik op iemand zijn gevoel in lopen spelen en niet fair over komen naar je mede form gebruikers.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:32

nou ik vind het een leuk dier. :) veel plezier ermee nessie!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:53

maria1990 schreef:
Adelaide71 schreef:

Als jezelf even 2 pagina's terug leest: zie wat ik heb gezegd tegen TS waarom zou ik een heel lang verhaal typen als de goed bedoelde feedback toch wordt weggewuifd? Ik vind het maar raar dat wanneer men zijn eerlijke mening geeft dat in dit geval de TS in de slachtofferrol gaat zitten en zegt: ik zat met een knoop in de maag op mijn paard dat vind ik op iemand zijn gevoel in lopen spelen en niet fair over komen naar je mede form gebruikers.

Sorry hoor, maar heb je er misschien overna gedacht dat de TS niks met jouw mening wíl doen omdat ze het er niet mee eens is/begeleiding erbij heeft?

Het is duidelijk wat je probeert te zeggen, laat het.

Het is ITP, niet HAW. TS hoeft niet al het commentaar mee te nemen. Het kan behoorlijke impact hebben als je daarna op je paard zit en er is commentaar gegeven op onderhand alles.

Weet je wat ik niet fair vind? Doordrammen en de TS het gevoel geven dat zij fout zit door haar grenzen aan te geven!

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 01:02

Eeuwig zonde, weer een mooie combi die geen foto’s meer wil plaatsen terwijl ze echt wel heel leuk zijn en menig ruiter mocht willen dat ie zn zwarte hengst zo rondstuurt in t M.

TS, jammer maar begrijpelijk. Veel succes, iedereen heeft zo zn verbeterpunten en ik geloof meteen dat je daar samen met je instructie goed mee aan de slag bent. Voor wat t waard is, vind het een vreselijk knap dier en jullie een mooie combinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:24

maria1990 schreef:
Adelaide71 schreef:

Wat ik probeerde te zeggen is: misschien zit TS helemaal niet op jouw mening te wachten? Daarnaast: ze heeft les van opgeleide instructeurs die niet aan de hand van een paar foto's oordelen, maar haar in het echt zien rijden en die herkennen het beeld wat jij schetst niet blijkt uit haar tekst. Dan mag ze het niet mee je eens zijn toch? Het wordt door jou wel een beetje omgedraaid hier: alsof TS verantwoording moet afleggen aan jou (en sommige anderen). Ja dat vind ik raar ja. :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 09:31

Nessie schreef:
Gister zat ik met een behoorlijke knoop in de maag op mijn paard dankzij dit topic of ik alles wel goed deed. Daarom verlaat ik bij deze het topic :) Er zal geen nieuw topic meer komen, de mensen die mij toch foto's willen blijven zien kunnen dit op Social Media doen.

Wat onwijs jammer, hier een stille meelezer en kom jullie topics altijd tegen. -O- Desalniettemin snap ik je reactie wel n.a.v. bepaalde niet onderbouwde 'i know it all' reacties hier. Ondanks dat ik ondertussen niet meer in de dressuurwereld zit is het altijd leuk om jullie even voorbij te zien komen, dus ik wil je heel veel succes en bovenal plezier wensen. :) :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:51

Ik vind dit zooo jammer voor TS.

Ook off topic maarja... gezien TS doordat sommige van jullie haar zo slecht laten voelen het topic toch al verlaten heeft..

Dit is dus de reden dat bijna niemand meer rij-topics durft te plaatsen... echt zonde. Ik zie bijna meer off-topic dan on topic reacties en zoveel negativiteit.
Het lijkt bijna alsof iedereen een grand prix ruiter moet zijn voor je een foto mag delen. Op opbouwende positieve commentaar kan iedereen echt perfect mee leven. Maar hoe zouden jullie je voelen als je instructeur al die commentaar die sommige nu geven zo allemaal op je af zou gooien. (Want: dit is niet goed, dat is niet goed, etc. )
Ik denk dat menig ruiter gewoon zou beginnen huilen of stoppen. Mogen we dan niet meer gewoon lerende zijn? Kunnen toch niet allemaal overal perfect in zijn...
En iedereen weet dat je niet alles tegelijk kunt oplossen in het rijden.

Aan al diegene die het zo nodig vonden niet-opbouwende kritiek te geven: waar zijn jullie rij itp-topics? Laat dan eens zien hoe het wel moet?

Dit terwijl TS zich niet eens hoort te verantwoorden naar jullie toe...

Gelukkig zie ik ook een heleboel positieve en lieve reacties :+:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 13:58

Ik vind de reacties hier een beetje overdreven.
Heb ik er overheen gelezen, is het verwijderd of werd TS helemaal niet afgekraakt?

Dat TS het topic verlaat is haar goed recht, maar om er nou zo'n drama van te maken? :?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:02

Cayenne schreef:
Heb ik er overheen gelezen, is het verwijderd of werd TS helemaal niet afgekraakt?

Dat TS het topic verlaat is haar goed recht, maar om er nou zo'n drama van te maken? :?

Tegenwoordig moet een TS met fluwelen handschoentjes worden behandeld.
Als je alleen oeh en aaaah reacties wilt moet je geen topic op bokt plaatsen.
De moraalridders die reageren op reacties met (opbouwend) commentaar zijn nog het ergst, moraalridders :x

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:06

@Liselot; Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden +:)+

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:14

Als je eigen theorie is; als meerdere mensen hetzelfde zeggen moet er wel een kern van waarheid in zitten..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:15

Ik heb alleen maar opbouwende reacties gezien. Niemand heeft een verschrikkelijke of denigrerende opmerking over TS gemaakt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 14:15

Cayenne schreef:

Dat gevoel deel ik volkomen.