Mijn merrie gaf tweemaal helemaal geen uier en pas toen beide veulens wat ouder waren en minder dronken kwam het uier
Is van haar eerste oeps veulen bevallen toen ze net 3 was, betere moeder bestaat er niet gaat prima hoor
Anoniem
Geplaatst: 30-01-19 00:49
Ahhh wat spannend!!
Ik zat afgelopen april/mei ook in die spanning, gelukkig kwam de kleine vrij vlot. Ik heb maar 3 dagen mijn wekker midden in de nacht gezet om de camera te spieken. ^^
Haar uier was ook nog lang noet zo vol, maar wel flink meer dan wat jou paard laat zien spannend!
floripori17
Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 12:12
Update: Uier is nu gevuld. Nog niet heel erg, denk dat deze nog wel iets gaat groeien. Maar in ieder geval vooruitgang
Mijn vriendin is zo vrij geweest om van de sneeuw gebruik te maken en heeft de volgende plaatjes kunnen schieten. En ze zijn erg gaaf al zeg ik het zelf
Spannend! Met de kou is het helemaal niet uitzonderlijk dat ze wat over tijd gaan, lijkt soms wel alsof ze het nog wat willen "ophouden", heb het hier ook al vaak voorgehad (had er trouwens eentje die bijna altijd 2 à 3 weken over tijd ging, en birth alarm was geen optie doordat ze zo plat sliep, het ding ging dan vaak af).
Hallo allemaal, helaas nog steeds geen veulen! Wel plast ze ontzettend veel en beweegt het veulen veel. Ik las dat ze dan oefenen voor de geboorte. Soort van.
Spelen met de kittens
Zojuist nog even laten rennen in de bak. Ik laat haar altijd zelf aangeven wat ze aankan. En ik kan je vertellen dat het vuur echt nog lang niet uitgeblust is. In een keer kreeg ze het in haar koppie, rennen zelfs bokjes. Snuiven. Maar ze had er pretoogjes opstaan.
Daarna even gewassen want ze was ECHT heel vies
En nu lekker rustig op stal opdrogen. Extra verwent worden hoort daar natuurlijk bij
Een ding is zeker: het hoeft niet lang meer te duren.
Ja het duurt me eigenlijk allemaal te lang. naja aan de andere kant denk ik: hoe langer hij daar zit, hoe gezonder. dit is overigens hoe haar uier er vanochtend uitzag. Meestal is deze s’avonds dan weer kleiner. Dus ik ben benieuwd!
Loba!! Ik zie je topic dit pas Flo, maar ik volg zeker! Ben zo benieuwd naar het veulen, spannend!
J0anieke
Geplaatst: 07-02-19 11:35
Oh die kunnen nog wel voller hoor! Als ze gaat kegelen gaat t snel. Ben benieuwd
floripori17
Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-19 00:37
Dag 57832 Nog steeds geen veulen.
Ik weet niet of de dierenarts er gewoon naastzat of dat het veulen gewoon toen al giga was. Maar onderhand al Februari terwijl hij december/januari zei. Achja. Wachten doen we toch al.
Uier update. Zojuist foto genomen. Gezien ze s’ochtends gezwollen kunnen zijn.