Haflinger Nash aan het werk. Z1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:19

Leuke haf!
Zelf ook een haf in de sport gehad en dat met maat 44 wauwwww paard staat nu kapot op stal..

En mijn arme man dan :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:28

volbloedfan schreef:
Leuke haf!
Zelf ook een haf in de sport gehad en dat met maat 44 wauwwww paard staat nu kapot op stal..

Er zitten ook kinderen op dit forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:33

sanso schreef:
volbloedfan schreef:
Leuke haf!

Serieus :') _/-\o_
jij bent precies een vd mensen wat mijn sarcasme omhoog haalt :j

Isabel

Re: Haflinger Nash aan het werk. Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 17:46

Ik vind je paard prachtig, ik vind jou prachtig en ik vind het fantastisch hoe ver jullie samen al gekomen zijn! <3

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:02

Gaaf paard !
Blijf een enorm zwak voor haflingers houden .
Helaas met mijn lengte een wens die nooit uit zal komen !
Succes met je wedstrijden lukt aardig zo te zien

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:11

Axivoca123 schreef:
Geez guys :') Dat Ts iets meer gewicht mag verliezen is nu wel duidelijk. Maar eerlijk? Jongens kijk nog eens naar die plaatjes. Die haflinger is echt fors gebouwd, en TS is echt niet veeeeel te zwaar.. komop.. Jullie reageren alsof er iemand met zware obesitas op zit. Ze rijdt hem heel netjes. Ik stoor me eerder aan maatjes 36 die de mond van hun paard alle kanten op trekken. Dat geeft meer schade vind ik.

Zien wij andere foto's?

Verder rijst mij de vraag of hier niet ook een taak voor jury's/KNHS ligt. In kader van diervriendelijkheid vind ik dat hier wel willens en wetens een grens wordt overschreden. En daar laat ik het maar even bij.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 18:17

Waarom moeten sommige mensen alsnog opmerkingen maken terwijl er al meerdere mod opmerkingen zijn geweest... stop er gewoon mee. Wees niet zo kinderachtig.

De rest van de mensen met complimentje. Dank jullie wel! Het wordt een beetje moeilijk om tussen alle rommel door te zeven. Sorry. Anders had ik even persoonlijk bedankt ;)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:24

Misschien heb ik een bord voor mijn kop maar ik vind het wel mee vallen met het gewicht. Ja de ts heeft een maatje meer maar ik vind haar zeker niet te zwaar voor haar paard. Vind sommige reacties wel erg ver gaan, alsof er een tientonner op dat paard zit te bonken.

Ts even uit nieuwschierigheid. Staat er op je protocol wel eens dat je je paard uit balans brengt?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 18:27

Christadk schreef:
Misschien heb ik een bord voor mijn kop maar ik vind het wel mee vallen met het gewicht. Ja de ts heeft een maatje meer maar ik vind haar zeker niet te zwaar voor haar paard. Vind sommige reacties wel erg ver gaan, alsof er een tientonner op dat paard zit te bonken.

Ts even uit nieuwschierigheid. Staat er op je protocol wel eens dat je je paard uit balans brengt?

Nee. Er staat juist heel vaak dat ik hem heel erg vriendelijk rijd.

Soms wel eens een tacktfoutje, maar dat gebeurt iedereen.

Ik verbaas me er ook een beetje over. Mensen doen met of ik aan 30 of zelf 45% van het gewicht van mn paard zit. Maar ik zit netjes onder de 20%.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 18:49

sanso schreef:
volbloedfan schreef:
Leuke haf!

serieus? :D :D :D :D dat durf jij er bij te halen?

Ik vind het er netjes uitzien en ik wou dat ik zo ver kon komen.
Ts was namelijk als het paard echt in de weg zou zitten niet in het z1 gekomen.
En ja er zullen verbeter punten zijn, maar dat heeft iedereen.

xanette2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:07

MY GOD.....
waarom let iedereen op haar gewicht
ook ik ben maatje 40-42
ben ik dus obese ofs

dat jullie allemaal slanke mensen zijn wil niet zegge dat wij dat ook maar moeten
dus klim lekker terug op jullie paarden allemaal en ga geen ander afzeiken op der gewicht
en hou je commentaar voor je :Y)

en TS niks aantrekken van al die anorexia gevallen die willen het ideaal plaatje zien :') :')

en ik vind dit een mooi duo..nog veeeel succes in de Z <3 *\o/* :j

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:12

Mooi setje heb je erop liggen! Nash doet goed zijn best :D

Wat betreft de opmerkingen; Ik denk echt niet dat mensen het slecht bedoelen, maar meer in het belang van de pony en Gail haar eigen gezondheid. Niet om nou per se rot te doen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 19:42

xanette2018 schreef:
MY GOD.....
ook ik ben maatje 40-42
ben ik dus obese ofs

dat jullie allemaal slanke mensen zijn wil niet zegge dat wij dat ook maar moeten
dus klim lekker terug op jullie paarden allemaal en ga geen ander afzeiken op der gewicht

en TS niks aantrekken van al die anorexia gevallen die willen het ideaal plaatje zien :') :')

Zo dan wat een aannames.

Ik stelde de ts een serieuze eerlijke vraag.
Maar ben alles behalve een anorexiapatiënte, ben misschien zelfs nog wel zwaarder dan ts.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:05

Zo jammer van je topic weer Peelie... ik geloof dat er heel veel mensen zijn met een maatje minder die hun paard nog veel meer storen dan met deze combinatie. Alleen is dit veel zichtbaarder.

Petje af Peelie, voor tot waar je gekomen bent met je haf maar ook dat je hier uberhaupt nog n topic durft te plaatsen. Geniet ervan!

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:24

Gave haf! Ga zo door!!!

Benieuwd hoe ver jullie het gaan schoppn!

xanette2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:31

MariekeTV schreef:
xanette2018 schreef:
MY GOD.....
ook ik ben maatje 40-42
ben ik dus obese ofs

god ik bedoel jou niet eens ermee maar okay ;)

Zo dan wat een aannames.

Ik stelde de ts een serieuze eerlijke vraag.
Maar ben alles behalve een anorexiapatiënte, ben misschien zelfs nog wel zwaarder dan ts.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:45

ziet er super stoer uit! lijkt me zo gaaf om dit met je eigen fokproduct te bereiken.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 20:49

Gail wat heb je je mannetje toch heerlijk aan het lopen! Hij wordt elke keer als ik foto’s van jullie zie weer sterker en sterker. Van kleine baby naar zo’n grote stoere man uitgegroeid! Jullie zijn een fijne combi om naar te kijken <3

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:04

Heel eerlijk vond ik andere foto's van jullie er fijner uitzien, op deze serie lijkt er veel in zijn mond te gebeuren en zit er meer spanning in. Maar het blijft een heeeeel knappe haf!

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:31

Christadk schreef:

Eens

Katisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:31

Zo! Die loopt lekker te sjouwen, amazone rijdt hem supergoed! Mooi om te zien, je staat goed op hem.

Ik vind de amazone goed passen op deze stevige bonk spieren van een haflinger. Ik denk dat de huidige mode wellicht wat vertekend in het plaatje, alles zo strak en kort. Maar goed, ik ben dan ook een andere generatie dus ik ben vast veel te ouderwets ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 21:38

Bedankt allenmaal voor de opbeurende reacties. Ik ben gewoon super trots op hem <3

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:57

Je hebt hem heel fijn aan het lopen zeg! Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het soms kan zijn om een Haflinger netjes bij elkaar te rijden, met de hoeveelheid kracht die ze hebben.
Ik vind dat je de enorme kracht die hij heeft super kan omzetten in een actief beeld, met actieve achterhand. Knap! En nog veel succes!

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:13

Schitterend paard heb je daar, petje af dat je hem zo lekker aan het lopen hebt. Lekker doorgaan zo. De beste stuurlui staan altijd aan wal ;)

volbloedfan schreef:
Leuke haf!

Dus dat :')

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 22:20

Ik denk dat veel mensen een verkeerd beeld hebben bij de Haflinger. Deze Haf is een 1.54m, 550 kg en een bonk compacte spieren.
Haflingers hebben veel powerspieren. Al 200 jaar gefokt op kracht.

Het geen kleine iele D maat, van 400 kg met weinig spieren.

Ik heb twee van die power Haflingers voor de koets lopen. Je wil niet weten hoeveel power die hebben als je het commando galop geven. Trekken met gemak 800kg. En die van mij zijn 8cm kleiner.
Laatst bijgewerkt door janouk op 21-10-18 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt